Muuttofirma täältä vai sieltä?

muuttajatá

Ollaan muuttamassa Uudeltamaalta Joensuuhun syksyllä.
Onko järkevämpää ottaa täältä muuttofirma, joka vie kamat sinne (ja ajaa tyhjänä takas?) vai firma sieltä suunnalta, joka sitten käy hakemassa kamme sinne?
Onko jollakulla vastaavia kokemuksia?
Mielelläni tuen paikallisia yrityksiä, mutta mistä niiden asiantuntevuuden sitten tietää?
Ja miten tilaan muuttolaatikot - jos tilaan ne täältä, silloin muuttofirmakin täältä..?
Hankalaa!

42

7218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muutetaan

      Onhan se. Tein viime muuttoni etelästä pohjoisiin ja pyysin useita tarjouksia. Heti nappasin sellaiseen, joka oikeasti kertoi, että he ovat tuomassa kuormaa pohjoisesta etelään, että mielellään he nappaavat kuorman täyteen paluumatkalle.
      Tällöin hinta oli todellakin kohtuullinen suorastaan inhimillinen. Kiitos vain oululaiselle yrittäjälle jälkikäteen.
      Toinen vaihtoehto oli: yksi firma ehdotti tuplabuukkausta eli samaan suuntaan kaksien roppeiden siirto. Ihan järkeä, jos vain osapuolille asia soppii.

      Nämä firmat todellakin toimivat muutkin kuin dollarinkiillot silmissään


      On muuttolaatikko firmoja, joilla tuo kaukopalvelutoimii joustavasti. Niillä on niitä linkkejä ympäri Suomen.

      • Pidimme tästä

        Meillä oli tällainen kun sunmuutto. Oli edullisin lähettivät etukäteen 50 kpl isoja pahvisia muuttolaatikoita. Erikoista että laatikot, teipit ja rahdit olivat ilmaisia ja asiakas sai pitää ne?? Saa tavarat purkaa kun itselle sopii, tai olla purkamatta. Oli useampi mies vielä samaan hintaan ja homma pelas kyllä 10 ilman taukoja. Luulisi että pimeenä, mutta kuitinkin antavat ihan väkisin (oikeasti). Kannattaa pyytää tarjous.


      • tais tulla mainos
        Pidimme tästä kirjoitti:

        Meillä oli tällainen kun sunmuutto. Oli edullisin lähettivät etukäteen 50 kpl isoja pahvisia muuttolaatikoita. Erikoista että laatikot, teipit ja rahdit olivat ilmaisia ja asiakas sai pitää ne?? Saa tavarat purkaa kun itselle sopii, tai olla purkamatta. Oli useampi mies vielä samaan hintaan ja homma pelas kyllä 10 ilman taukoja. Luulisi että pimeenä, mutta kuitinkin antavat ihan väkisin (oikeasti). Kannattaa pyytää tarjous.

        Minusta se olisi erkoista jos käytettyjä pahvilaatikoita saati teippejä olisi pitänyt palauttaa.

        Tuollainen pahvilaatikko homma menettelee, jos on tarve säilöä muuttokamoja pidemmän aikaa, kuten vaikka remontin valmistumista odotellessa. Mutta normi muutossa paikasta A paikkaan B on paljon kätevämpää jos on pinottavia suuria tukevia muovilaatikoita.

        Pahvilaatikot ovat surketa jos niissä on painavaa tavaraa, varsinkin jos pääsee ottamaan vähän kosteutta pohjaan tms.


      • sunmuutto
        tais tulla mainos kirjoitti:

        Minusta se olisi erkoista jos käytettyjä pahvilaatikoita saati teippejä olisi pitänyt palauttaa.

        Tuollainen pahvilaatikko homma menettelee, jos on tarve säilöä muuttokamoja pidemmän aikaa, kuten vaikka remontin valmistumista odotellessa. Mutta normi muutossa paikasta A paikkaan B on paljon kätevämpää jos on pinottavia suuria tukevia muovilaatikoita.

        Pahvilaatikot ovat surketa jos niissä on painavaa tavaraa, varsinkin jos pääsee ottamaan vähän kosteutta pohjaan tms.

        Moi!

        Mekin luonnollisesti luemme näitä keskusteluja, ja ajattelin vain ilmoittaa että me emme vaivaudu jättämään ns. "piilomainoksia" (joista kuitenkin näkee kilometrin päähän että yritys itse on sen kirjoittanut). No, ehkä joskus vuosia sitten tuli jotain kirjoitettua mutta se olikin selkeästi oikea mainos.

        Laatikoista sen verran, että pahvilaatikot on helppo lähettää matkahuollossa johonkin kauemmas (menevät pieneen tilaan verrattuna muovisiin muuttolaatikoihin).

        Eipä tällä kertaa tämän kummempaa, vastailemme ilomielin kaikenlaisiin kysymyksiin jos jokin askarruttaa!

        Terveisin,
        Joni / SunMuutto


    • ilppi 59

      tere.kysyppäs imatralaista firmaa muutoapu.com.pojat reissaavat milloin etelässä ja jovensuussa.

      • ihan sika hienosti kahdella muuttomiehellä tuli min tavarat imatralle pelkällä polttoaineen hinnalla ku tekivät keikän jyväskylästä hesaan ni siin sivus ottivat ekan keikan jälkeen mun tavarat kyytiin. Suosittelen lämpimästi :) ja samal saa silmän ruokaa :P.. podanneet ukot uurasti niin et.. nam.. ja en oo koskaa nähny pyykkikoneen tulevan asunnosta pois niin nopiaan.


    • Hei !

      Ei tuo mitään hankalaa ole. Kaikkein helpointa kun katselet yhteystiedot ensin molempien paikkakuntien muuttofirmoihin ja pyydät tarjoukset.

      Heiltä saa sitten pelkän kuljettajan, taikka pakkauspalvelvelutkin, kuljettajalle apumiehenkin, muuttolaatikotkin ja kaiken. Ovat alan ammattilaisia ja tarjoavat kaikki palvelut. Lompsaa pitää raottaa ja se on ainoa vauvannäkö jos niin haluaa.

      Lähikauppaan voit mennä varaamaan muuttolaatikoita ennen silppuria ja pakata itse.

      Markkoilla on jättikasseja kestäviä sellaisia 1,-/kpl ainakin Jyskissä ja Ohlsonilla. Niitä minä ostaisin, Vaatteet ja vuodevaatteet jätesäkkeihin.

      Minä olen elämässäni kaksi kertaa muuttanut yksin ja ajanut autonkin itse. Kaiken yksin. Nyt olisi hankalampaa.
      Pesukoneisiin ja pakastimiin yms. pitää olla sellainen kuormakärry pakosta mutta niillä ne kulkee vaikka yksinkin. Sellaisenkin saa ostaa netin verkkokaupoista mutta muuttomiehillä on.

      Jos lompsaa raottaa ei tarvitse tehdä mitään itse. Pyydä useita tarjouksia ja ainoa vaiva voi olla keltaisien sivujen katsominen molemmilla paikkakunnilla.

      http://jarinhotelli.blogspot.com/2013/02/kotinikuvia.html

      Hyvää kesää
      Jari Laurila

    • Juuri näin, kuten kaikki ovat kertoneet. Tyhmäänkin kysymykseen voi vastata viisaasti. Se taas, miksi on tyhmiä kysymyksiä....... Huomaa nytkin XXXXX-Muuttofirman mainos. Jos palveluntarjoaja myy mainostilan jollekin, on etusivulle saatava aiheeseen liiittyvä keskustelu johon mainos voidaan liittää. Jos keskusteluja ei ole tarjolla, sellainen tehdään ja täällä se lopputulos yleensä näkyy. Katsokaa vaikka talven lähestyessä, millaisia mainoksia löytyy ikuisen kitka- vai nastarenkaat-keskustelun ohesta. Satavarmasti rengasliikkeen mainos! Miksi se muuten olisi joka syksyinen otsikko etusivulla...............

    • Muutto on

      helpoa,kun se oikein suunnittelee viimeinen muutto auto vuokrattuna 300€

      • kesäpesä

        Hankkikaa parit kunnolliset nokkakärryt ja vuokratkaa tilava pakettiauto ja hoitakaa homma kaikessa rauhassa ihan itse. Varmasti tulee parasta muuttojälkeä.


    • minä

      Donmuuan taitaa olla itse sellainen mainosten tekijä. Hanakasti ainakin kommentoi kaikkiin kirjoituksiin .

    • Jos haluat maksaa itsesi kipeäksi asti, niin tilaa ihmeessä muuttosi Muuttopalvelu Niemeltä, Helsingistä.'On ihan selvää, että, Joensuun seudun muuttofirmat ovat aina halvempia, kuin pääkaupunkiseudun. Mutta pyydä tarjous. Suosittelen kuskia ja 1 apupoikaa, niin vältyt liiemmalta kantamiselta.

    • Jälkipeli rosiksessa

      Kannattaa myös tarkistaa, onko muuttofirma rikollisten omistuksessa. Minulla oli.

      • Muutto=kallis.

        Pandidossi ja Helevetin Munamankelit omistaa useita muuttofirmoja.
        Joensuussa ne Undbuukit ja Skiniheetit.
        Olkaapa varovaisia tuon harmaan talouden alalla.
        Osallistutte kenties huumerahan pesemiseen samalla.


    • vapusen joesnuu

      Mun kamat toi sukulaisen rekkafirma Kokkolasta Helsinkiin, paljon halvempi kuin muuttofirma. Kannattaa kysellä kuljetusliikkeiden taksoja. Muuttolaatikoita sun ei kannata hommata, osta pahvilaatikoita jostain muuttofirmasta. Ne on tässä tapauksessa parempi vaihtoehto. Lisäksi valtaosasta kamoja kannattaa luopua suosiolla, kuka jotain vanhaa krääsää kuljettaa paikasta toiseen ja vielä maksaa siitä?

      • kotimatkalaukus

        olenpas himppasen samaa mieltä! Kun ja jos tästä muutan,...olen jo osan tavaroista pakannut ja ne saa kierrätyskeskus hakea. Uusia astioita ja tavaroita saa taas kiertsistä uudessa paikassa...eikä maksa paljoa.


    • exvuokrailija

      Kannattaa kysellä autovuokraamoista eri vaihtoehtoja. Heillä on usein toimistoja eri paikkakunnilla joihin auton voi jättää pientä korvausta vastaan. Eli jos löytyy ABC-ajokortti, niin Kuorma-auto vuokralle paikasta A ja jättö paikkaan B. Tai jos itsellä ei ole korttia, niin varmaan joku ystävä voisi tulla kuskiksi ja ajaa vaikka sen auton takaisin.
      Muuttolaatikoista ei kannata maksaa mitään, sillä niitä saa kaupoista ilmaiseksi, Baanaanilaatikoita, kannattaa vaan alkaa keräämään hyvissä ajoin koska ne on kysyttyä tavaraa etenkin kuun vaihteessa. Ja ne voi sitten laittaa pahvinkeräykseen tai antaa jollekin toiselle vaikkapa facen välityksellä.
      Muuttofirmat on sika kalliita, tosin hommakin hoituu ilman omaa raatamista.

    • akp2

      Kannataa kysyä joensuusta tarjousta jos pojat sattus olemaan helsingis käymäs niin toisivat samalla kuorman joensuuhun. Suomen muuttofirmalta. Mukava palvelu ja luotettava :)

      • Anonyymi

        Olisi tullut halvemmaksi ostaa uudet huonekalut.Se siitä halvastahinnasta ja muuttofirmasta joensuussa.


      • Anonyymi

        100 metrin matka,kaksion tavarat uuteen kaksioon yli tuhannen euron lasku,paikkassa Joensuu. Mukava ja kallis palvelu.


    • Eräs.

      Ota ensin selville eri muuttofirmojen taksat . Siitä selvinnee kuinka kannattaa toimia...!

    • Ole nokkela

      Kysy ns. paluukuljetusta. Joku firma joka tuo tavaroita Joensuusta Uudellemaalle tuo halvemmalla kun saa täyden kuorman myös paluuksi.

    • mievain 1

      muuttolaatikoita saa ilmaiseksi kaupoista,nimittäin banaanilaatikoita..ne ovat lujia, kestävät esim. kirjoja isot määrät.. vain oikein tyhmä ostaa pahvilaatikoita......
      eihän laatikoilla ole jatkokäyttöä muuton jälkeen.....

      • Minä myös :) ?

        Olin niin tyhmä ja yhdistin nuo kaksi, hain kaupoista laatikoita, en halunnut kuitenkaan erikseen ajella niitä hakemassa, jotenmyös ostin niitä.. ja meinaan vielä myydäkin edullisesti toiselle tarvitsijalle. Suuria määriä tavaroita pakattaessa isoon autoon on tärkeää että laatikot pystyy pakkaamaan päällekkäin erikseen asettelematta.


    • hyvin suunnitellen

      Halpa muutto itse tehden, hyvin suunniteltuna, ei ole niin stressaavakaan.

      Viimeksi kun muutin 2 vuotta sitten niin ensiksi hain K-raudasta niitä muuttoa varten tehtyjä kasattavia pahvilaatikoita, taisivat maksaa jotain 20-30€ kaikkiaan, Niitä tuli monta kymmentä, ja on ne minulla vieläkin varastossa pinkaksi käännettynä. Leveätä teippiä muutaman rullan otin myös.
      Vähitellen pakkailin ja pinosin paketit, käytin vaatteita toppauksina sen kuin voin. Huonekalut purin niin pieniksi osiksi kuin mitä ne sai.
      Sitten hain muuttoihin pakettiautoa vuokraavalta auton 2 vuorokaudeksi käyttööni.
      Se oli 65€ ensimmäiseltä vuorokaudelta ja 50€ siitä eteenpäin(varmaan
      nämä hinnat on taas jo nousseetkin,se oli silloinkin edullinen firma), eli yhteensä jotain 140€ veroineen. Tämä sisälsi maks. 100km ajoa vuorokautta kohti ja siitä yli meneviltä ajoilta vähän lisämaksua. Auton mukaan sai vahvat nokkakärryt. Auto piti palauttaa tankki täynnä, eli käytetty polttoaine piti ostaa. Dieselpolttoainetta auto ei kuitenkaan paljon syönyt. Auton vakuutuksen osalta oli siinä 800€ omavastuu.

      Kun rivarista muutin niin oli minulla ulkovarastossa romutetun kirjahyllyn sivut ja vaneeria. Tein niistä ja niiden alle tueksi laitetusta vaneerilaatikosta rampin jota pitkin kärräsin auton sivuovesta nokkakärryillä raskaimmat jutut kuten pesukoneen(ei siis lainkaan nostoa missään vaiheessa), kaltevaa pihaakin siinä käytin hyväkseni. Ramppi oli mukana taas kuormaa purettassa. Vaneereja ja mattoja käytin myös sisällä lattian ja kynnyksien suojana kun kärräsin sisältä autoon. Standardin kokoiset pakatut pahvilaatikot oli helppo kärrätä nokkakärryillä ja pinota kuormaksi. Ajoin monta kuormaa kun muuttomatka ei ollut kuin 20km. Isompi pakettiautokin olisi ollut perävaunuineen johon olisi voinut kerralla saada kaikki menemään, mutta lyhyen matkan vuoksi otin pienemmän auton.

      Toisena päivänä sain avukseni kaverin sohvaa toisesta päästä kantamaan, ja se olikin ainoa asia missä toisen henkilön apua tarvitsin.
      Muutoissa teloo helposti itsensä jos niitä raskaita mööbeleitä nostaa yksin tai edes kaksistaan. Kaksin nostaenkin voi joissain asennossa raskas bööbeli kellahtaa vain toisen selän varaan ja sitä ei kaikki selät kestä.

      Viimeiseksi vein yhden kuorman paikalliselle kaatopaikalle. Kaatopaikalle kannattaakin viedä kaikki roina jota ei välttämättä tarvitse tai mikä ei ole arvotavaraa. Näin jälkeenpäin ajatellen tuli tuotua sellaista tavaraa jotka olisi joutanut kaatopaikalle, näin vaikka paljon kyllä raakasinkin roinaa pois.

    • jos on

      ajokortillisen kannattaa vuokrata auto viikonlopuksi. Muuttofirmat on kiskureita. Parasta on, ettei omista liian raskasta kalustoa, jolloin muutto on nopea ja helppo! Ei tartte maksaa kanniskelusta.

      • muuttokassit :))

        Tässä tuoreen muuttajan vinkkiä jos ei käytä muutossa muuttofirmaa. Oma muutto hoitui sukulaisten ja tuttujen avulla saman kaupungin sisällä.
        Huomasin, että kätevin tapa kuljettaa tavaroita oli isot muovitetut kassit; ikean, bilteman mikä olikin paras kokonsa puolesta. Noita kasseja saa miltei kaikista kauppaketjuista. Kokoeroja on ja hinta kassilla 0,80-1 e/kpl..Kassit kestävät astioita kirjoja ym ja kantaminen on kätevintä verrattuna pahvilaatikoihin. Muuton valmisteluun kannattaa satsata ja alkaa pakkaaminen ja lajittelu pari viikkoa ennen muuttoa.


    • meldaliina

      Kuten muutkin sanoneet: kysele eri firmoista tarjouksia, loppujen lopuksi oikeastaan aika sama kummalta paikkakunnalta firma on.

      Oletko milloin muuttamassa? Meillä muutto elokuun alussa toisinpäin, eli Joensuusta Etelä-Suomeen. Isompi auto hankitaan etelästä, kun kuski on tuttu. Mietin sitä, että nyt meidän auto tulee tänne itään tyhjänä, eli ihan hyvin siihen voisi sopia yhden kuorman mukaan. :) Jos ajankohta sattuu olemaan sama, niin ota yhteyttä! ([email protected]) Aina kivempi jakaa sekä kulut ja tuottaa vähemmän liikennepäästöjä.

    • Tsemppiä !

      Muutimme 200 km, ajoin itse kuorma-auton ja otin sen siksi määränpäästä, sain rauhassa purkaa ja palauttaa auton aikataulun mukaan.
      Muuttolaatikot otin tällä kertaa pahvisina, ei kiirettä purkaa ja palauttaa ( vieläkin osa laatikoissa ). Hain kaupoista muutaman banaanilaatikon ja omenalaatikoita, kaikki samanlaisia niin pystyi pakkaamaan. Lisäksi matalampia laatikoita painaville astioille. Sitten hain vielä Ikean muuttolaatikoita muutaman kymmenen.
      Tämä olikin hyvä ratkaisu, sillä määränpään kaappeja jne ei ollutkaan siivottu ( tätä en huomannut tehdessäni maalausurakkaa ), joten asuminen alkoi kaappien jynssäyksellä. Tavarat saivat olla laputetuissa laatikoissa odottamassa, olen purkanut niitä pikkuhiljaa.
      Kohtapuoliin laitan varmaan ilmoituksen edullisesti myytävistä muuttolaatikoista, saa joku toinenkin vielä hyötyä noista ja kiireettömyydestä. Puoli vuotta aiemmin muuttaessamme, laatikkovuokra oli edullinen, mutta kuitenkin viikolta paljon enemmän kuin mitä tulivat nyt pahvilaatikot maksamaan.
      Muutoista kannattaa kysellä tarjoukset ja kysellä myös muita kuin varsinaisten muuttofirmojen tarjouksia, työkeskuksillakin on ko, palvelua tarjolla.

    • vituttaa

      Kukahan mun tavarat kuskaa,sit kun muutan täältä tuppukylästä pois?:/ vittu!"

    • urpoturpojuro

      Muuttofirmojahan on monen tasoista ja erilaisia tekeijöitä riittää melkoisen paljon.
      Pari kertaa halvempaa käyttäneenä saanut ihan ok palvelua mutta parhaiten muutto sujui Niemi Palveluita käyttäen, vaikkakin hieman hintavampi, kuin muut.
      Toisaalta jos haluaa päästä helpoimmalla ei se halvin ole aina paras vaihtoehto.

    • Mieli ilo

      Mukavaa lukea joskus hyvää palautetta ja asiat toimivatkin !!!

    • helpomminkin voi

      En mä ainakaan jaksa nähdä tollasta vaivaa, ennen muuttoa heitän vaan kaiken roskikseen ja ostan uudet jutut perillä. Pysyy paremmin kärryillä trendeistäkin. Kaikki tarpeellisimmat jutut, mitä ei voi heittää pois, mahtuu käsilaukkuun.

    • muuttaja2

      muuttopaikka.fi

    • muutettuon

      Tätä on jo aiemminkin ehdotettu: soittele Joensuuhun kuljetusfirmoille ja kysy, onko vapaata tilaa siihen suuntaan. Muutettiin pohjoiseen Helsingistä, paikallinen (pohjoinen siis) firma jätti pihalle rekan perävaunun päiväksi, se täyteen ja sitten itse henkilöautolla kohti uutta kotia.

      Aamulla auton pakkaus (siihen palkattiin muutamalla kympillä muutama nuori kantamaan), nokka kohti pohjoista puoleen pv mennessä. Rekka tuli seuraavana aamuna uuden kodin pihalle, jätti taas perävaunun purettavaksi.

      Helppoa ja huomattavasti halvempaa kuin muuttofirmoilla.

    • -Paluumuuttajat-

      Mie kävin tutusta virmasta isoja käytettyjä pahvilaatikota vissiin 30 kpl. Ne oli säästäny niitä minnuu varten tarkotuksella. Palkaks vein voileipäkakun. Laatikoihin pakattiin ensin painavampaa ja päälle kevyempää jotta jokkaista jakso hyvin kantaa. Työpaikan varastomiehelle tarjosin sämpyläkahvit sekä pusun ja sain nelisenkymmentä käyttämätöntä reilunkokosta laatikkoa ja muutoman rullan pakkausteippiä. Hyvissä ajoin pakkailin kaikki valmiiksi ja kirjutin päälle mitstä huoneesta tavarat on ja ranskalaisin viivoin ( mistä nimi?) mitä suurinpiirtein loota sisältää.
      Soitin hyvissä ajoin uuden kodin paikalliseen kuljetusyritykseen ja kysyin paluukuormamahdollisuutta ajanjaksolla viikko tai alle. Palukuorma järjestyi hyvään aikaan. Kuski peruutti muantiejunansa uamusella pihhaan ja alettiin kantamaan rompetta rekkaan. Entiseksi jäävä naapuri tarjosi aamupalan meille ja kuskille. Entiset, vissiin meihin kyllästynneet naapurit auttovat rekan lastaamisessa. Perillä mäni pitkäksi kuorman purku vaikka uuvet naapurit tulivat appuun. Kuskille annoin bonuksena viskiputelin kun oli niin uuttera ja pitkämielinen. Kuletuksen maksoin suorilla seteleillä. Oli kohtuuhintainen.
      Kannattaa varata tarpeet ajoissa ja pakata hyvissä ajoin miettien ettei iso loota ole kaikki kirjoja täynnä vaan kannettavan painoinen. Aikaa kannattaa varata jos mahollista, se säästää hinnassa.
      Tälläviisiin se käypi.

    • Viiiisas

      Voi V.ttu Sun ongelmas. Tee nyt asioistas noin ongelmalliset. Taidat olla itse Ongelma. Koita nyt jotain itte päättää. Mutta tyhmä kun oot.

    • 92ksjlk

      Itse myin isommat tavarat (sängyt, sohvan, kirjahyllyt ja keittiökaluston) huutonetissä ja sitten paikan päällä ostin uudet kalusteet (käytettyinä, paitsi sängyn uutena). Tällä tavoin selvisin isosta muutosta pelkän pakettiauton vuokraamisella. Särkyvät ja arvotavarat kuskasin henkilöautolla kuten korut, telkkarin, taulut, pankkien salasanat yms.

      Kannattaa kysyä pitkään toimineilta muuttofirmoilta hintoja. Miltään pari kuukautta toimineelta epämääräiseltä firmalta en kyllä ostaisi muuttopalvelua, jos sille olisi tarvetta.

    • morre2

      Kannattaa ottaa idän apulaisilta muutto on edullinen ja lähes kaikki tavarat saat perille!!

      • l33nnu

        "lähes"?
        niin, kukapa sitä nyt koko muuttokuormaansa mukaansa haluaakaan..


    • muuttopaikka

      Muuttajien tietosivustolta www.muuttopaikka.fi voit pyytää tarjoukset sekä Uudellamaalla sijaitsevilta että Joensuun seudulla olevilta yrityksiltä sähköpostiisi tai tietysti voit myös soittaa eri firmoihin, ne löytyy helposti Muuttopaikka.fi:n palveluhausta.

    • Jame-

      Ite täs joutunu muuttaan viimeaikoina ahkerasti omia ja emäntäehdokkaan tavaroita. Sen verran kaikista pelleilyistä viisastuin että ostin itelle pakun ja siihen vielä kuomullisen kärryn perään, jotta tarvittaessa liikahtaakin helposti ainakin yksiön kamat kerralla...

      En mä välttämättä muiden kamoja ala pakkaamaan / kantaa, mutta jos aikaa liikenee niin kyllä sitä huvikseen jonkun reissun vois ajella. 50cnt/km pakulla mitattuna mun omasta kotipihasta - omaan pihaan lenkin... Paku kärry yhteensä 60cnt/km. Siinä kun naapuri muuttaa 20km päähän niin voikin sanoo että ajoa tulee kaikkiaan 40km, joten pelkällä pakulla tekee 20 euroo kierros tai jos haluu kärryn siihen lisäks niin 24 euroo. Selkeetä matiikkaa.

      Jos sulla olis paku kärry ja mä muuttaisin 20km päähän niin lähtisitkö ite ajaa 40km muuttolenkin kärryn kanssa 24 eurolla? Siis ei mitää muita kuluja. Aikaa menee mitä aikaa menee, sitähän meillä kaikilla on.

      Jos jotain nyt vetää ikenestä niin saa purnata myös sähköpostitse: [email protected]

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10722
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3043
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2859
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1709
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1656
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 83
      1496
    Aihe