Hei!
Olen 19 v. nuori mies ja huomannut viime aikoina jotain outoa sydämmen toiminnassa. Joskus (yleensä iltaisin) tuntuu, että sydämmen lyönnit eivät tule tasaisesti, ja välillä saattaa yksi lyönti jäädä välistä. Onko vakavaa? Entä liittyykö pisto/kipu rinnassa tähän, tai yleensäkin sydämeen? Alkoholin juontia olen pyrkinyt vähentämään tämän takia..
rytmihäiriö?
15
7198
Vastaukset
- Grezgy
Hei ! Olen 25v mies henkilö :) Itselläni vastaavanlaiset tuntemukset alkoivat noin 17 vuotiaana.joten olen oppinut elänmään niiden kanssa.Lääkäri en ole , mutta rytmihäiriöitähän on erintyyppisiä .Yleisimmät häiriö tuntemukset tulevat juuri , kun ihminen rupeaa rauhoittumaan.
Kyllähän ne ikävän tuntuisia ovat ja saavat mielikuvituksekin laukkamaan ja silloinhan niillä on tapana lisääntyä.
Näin jälkeen päin pitää jälkiviisana sanoa että ainakin luulen niin niiden tulevani itselleni pitkäaikaisesta nuoruusiäin Ressistä ja henkilökohtaisista murheista.Ihmiset kokevat elämänsä murheet ja järkytykset erinlailla jotkut tuntevat ne vatsakipuina toiset päänsärkynä ja minä kuulun siihen joka reagoi niihin sydänmellä. Tuskin sinullakaan mitäään mekaanista vikaa on , mutta jos et ole käynyt tutkimuksissa kannattaa käydä varmuuden vuoksi nii saa itselleen vakuttuneen olon .Muuta en tästä oikeen osaa sanoa , kun että tuntemuksien kanssa oppii vaan elämää vaikka siihen en alussa oikeen uskonutkaan .- kiramari
Ei ne rytmihäiriötkään aina niin viattomia ole. Itselläni todettiin 57-vuotiaana synnynnäinen sydänvika nimeltä WPW-syndrooma, joka aiheuttaa mm. rytmihäiriöitä. Minua hoidetaan beetasalpaajilla, mutta myös sairaalassa tehty operaatio on mahdollinen.
kiramari
- Censeo
Rytmihäiriöt kannattaa tutkituttaa, vaikka suurin osa niistä onkin viattomia. Sinun rytmihäiriösi vaikuttaa samanlaiselta kuin omani. Minullakin ne alkoivat nuoruusiässä, ja jatkuvat aina vain keski-ikäisenäkin. Kyse on viattomista lisälyönneistä, joka kuitenkin tuntuu siltä kuin lyöntejä jäisi väliin. Itse käytän rytmihäiriöihin Propralia silloin, kun ne tuntuvat oikein häiritseviltä. Yleensä pistostuntemukset eivät liity sydämeen, vaan joko lihaksiin tai keuhkoihin. Alkoholin käyttöä onkin syytä vähentää, koska alkoholi voi provosoida rytmihäiriöitä.
- minäjoku
Entäpäs rasituksen jälkeen tulevat rytmihäiriöt?
Esim. eilen olin töissä ensin 8h, sen jälkeen kävin tekemässä tallitöitä ehkä 3h..
Niin kylläpä tänää jaksaa sydän lyödä eilisenkin edestä aiheuttaen perin hövelin olotilan.
On tullut ennenkin vastaavanlaista vastaan.. Yleensä oireet ei tule samana päivänä mutta se seuraava päivä onkin aikas mielenkiintoinen, kunnei oikein mitään jaksa tehdä.
Rytmihäiriöitä on tutkittu, mistään ei mitään vikaa löydy kuitenkin niitä on lähes päivittäin.
Ja joku jos tämän lukee, niin kuitenkin kysyy ikää ja sukupuolta.. joten N25 eikä ole ylipainoa, kahvin alkoholin juontia vähentäny ko.oireen takia.- Ihmeissään
En nyt ole varma, ymmärsinkö oireesi oikein.
Ensiksi mainittu vaikuttaisi tykytykseltä - jälkimmäinen "laiskuus" on samanlainen kuin vanhalla isälläni: yhtenä päivänä hakkaa motin halkoja - toisena ei jaksa nousta kunnolla edes sängystä. Hänen vaivaansa on tutkittu, mutta todettu vaarattomaksi?! Vaikuttaako ikä vai mikä?
Joka tapauksessa isäni vaivoille ei ole löydetty syytä - hoitona vain verenpainelääkkeet, jotka isälläni oli jo paljon aiemmin. - minäjoku
Ihmeissään kirjoitti:
En nyt ole varma, ymmärsinkö oireesi oikein.
Ensiksi mainittu vaikuttaisi tykytykseltä - jälkimmäinen "laiskuus" on samanlainen kuin vanhalla isälläni: yhtenä päivänä hakkaa motin halkoja - toisena ei jaksa nousta kunnolla edes sängystä. Hänen vaivaansa on tutkittu, mutta todettu vaarattomaksi?! Vaikuttaako ikä vai mikä?
Joka tapauksessa isäni vaivoille ei ole löydetty syytä - hoitona vain verenpainelääkkeet, jotka isälläni oli jo paljon aiemmin.ensin tulee mielettöntä sydämen tykytystä, voi olla pari kolmekin tuntia.. Sen jälkeen ei jaksa sitte tehä mitään.
Ja sitte jos menee ottamaan vähänkään alkoholia, kahvia tms. niin tykytys tulee takas eikä meinaa oikein mennä poijes ollenkaan.
Propalia otan tarvittaessa muttei se oikein vaikuta.. - Tytär
minäjoku kirjoitti:
ensin tulee mielettöntä sydämen tykytystä, voi olla pari kolmekin tuntia.. Sen jälkeen ei jaksa sitte tehä mitään.
Ja sitte jos menee ottamaan vähänkään alkoholia, kahvia tms. niin tykytys tulee takas eikä meinaa oikein mennä poijes ollenkaan.
Propalia otan tarvittaessa muttei se oikein vaikuta..Jos Propral ei auta ja tykytykset jatkuvat, olisi Sinun syytä uudelleen ottaa yhteyttä kardiologiisi!
- minäjoku
Tytär kirjoitti:
Jos Propral ei auta ja tykytykset jatkuvat, olisi Sinun syytä uudelleen ottaa yhteyttä kardiologiisi!
On tehty se holter-tutkimus vai mikä se olikaan.. no kuitenkin. Eikä mitään vikaa löytynyt vielä ainakaan, lopullinen tulos selviää varmaankin kohtapuoliin.
Ehän siinä muuta mutta kun häiritsee normaalia elämistä jonkin verran, esim.työntekoa..
Ja kun eihän näin nuorella voi sydämessä mitään vikaa olla ainakaan mitään vaarallista sellaista, näin on sanottu vuosia mulle. - mmll
minäjoku kirjoitti:
On tehty se holter-tutkimus vai mikä se olikaan.. no kuitenkin. Eikä mitään vikaa löytynyt vielä ainakaan, lopullinen tulos selviää varmaankin kohtapuoliin.
Ehän siinä muuta mutta kun häiritsee normaalia elämistä jonkin verran, esim.työntekoa..
Ja kun eihän näin nuorella voi sydämessä mitään vikaa olla ainakaan mitään vaarallista sellaista, näin on sanottu vuosia mulle.sinulla ole stressiä tai muuta uupumusta. Minä ainakin itse reagoin sydämellä erilaisiin tilanteisiin. sydän tykyttää.. väsyneenä/uupuneena myös tulee niitä rytmihäiriöitä, muljahduksia. Kahvin juonti lisää niitä entisestään. Kiireinen elämäntahtia tulisi siis välttää.. mutta voi tätä työssäolevan opiskelijan elämää, jolla on vielä perhe hoidettavana.. siinä sitä hiljennetään tahtia.
- minäjoku
mmll kirjoitti:
sinulla ole stressiä tai muuta uupumusta. Minä ainakin itse reagoin sydämellä erilaisiin tilanteisiin. sydän tykyttää.. väsyneenä/uupuneena myös tulee niitä rytmihäiriöitä, muljahduksia. Kahvin juonti lisää niitä entisestään. Kiireinen elämäntahtia tulisi siis välttää.. mutta voi tätä työssäolevan opiskelijan elämää, jolla on vielä perhe hoidettavana.. siinä sitä hiljennetään tahtia.
Alan vähän epäillä, ettei taida muuta vaihtoehtoa enää olla kuin stressi ja siihen yhdistettynä 3vuorotyö..
- NIPPELI
OLEN KÄYNYT RASITUSTESTISÄ PARI KERTAA, SIELLÄ EI AINOATAKAAN RYTMIHÄIRIÖTÄ. MUUTEN NIITÄ ON JATKUVASTI JA VARSINKIN RASITUKSEN JÄLKEEN. SYKKEENI MUUTEN KOHOAA TAIVAISIIN JA ON NOPEA PELKÄSTÄ KÄVELYSTÄ, EI TARVITSE KUIN NOUSTA SEISOMAAN NIIN SE KOHOAA 90, KUN NORM.60. MITÄÄN VIKAA EI KUULEMMA OLE, MUTTA KIUSALLISTA. TOISINAAN TUNNEN VASEMMALLA PUOLELLA MULJAUKSEN SELVÄSTI, TUNTUU KUIN JOKU PULLISTELISI ULOS KYLKILUIDEN VÄLISTÄ. ONKO KELLÄÄN SAMAA???TÄMÄ ALKAA OLLA JO KIUSALLISTA. JOSKUS SYDÄNTÄ EI HUOMAA OLLENKAAN JA JOSKUS SE TUNTUU SYKKIVÄN NIIN, ETTÄ TULEE ULOS RINNASTA, EIKÄ LIITY ESIM.JÄNNIIN TILANTEISIIN.
- TL.
NIPPELI kirjoitti:
OLEN KÄYNYT RASITUSTESTISÄ PARI KERTAA, SIELLÄ EI AINOATAKAAN RYTMIHÄIRIÖTÄ. MUUTEN NIITÄ ON JATKUVASTI JA VARSINKIN RASITUKSEN JÄLKEEN. SYKKEENI MUUTEN KOHOAA TAIVAISIIN JA ON NOPEA PELKÄSTÄ KÄVELYSTÄ, EI TARVITSE KUIN NOUSTA SEISOMAAN NIIN SE KOHOAA 90, KUN NORM.60. MITÄÄN VIKAA EI KUULEMMA OLE, MUTTA KIUSALLISTA. TOISINAAN TUNNEN VASEMMALLA PUOLELLA MULJAUKSEN SELVÄSTI, TUNTUU KUIN JOKU PULLISTELISI ULOS KYLKILUIDEN VÄLISTÄ. ONKO KELLÄÄN SAMAA???TÄMÄ ALKAA OLLA JO KIUSALLISTA. JOSKUS SYDÄNTÄ EI HUOMAA OLLENKAAN JA JOSKUS SE TUNTUU SYKKIVÄN NIIN, ETTÄ TULEE ULOS RINNASTA, EIKÄ LIITY ESIM.JÄNNIIN TILANTEISIIN.
3 kertaa otettu sydän filmi ja kerran saatu nauhalle rytmihäiriö, lääkärin diagnoosi oli tiheälyöntisyys...eli syke on normaalia nopeampi ja sitten kun sydän lyö normaalisti niin tulee tunne että jää lyönti välistä pois (epämielyttävä muljahdus)...syön kans propralia mutta olis tarkoitus mennä jatkotutkimuksiin sillä vaiva todellakin häiritsee joka päiväistä elämää...
- minä vaan
mmll kirjoitti:
sinulla ole stressiä tai muuta uupumusta. Minä ainakin itse reagoin sydämellä erilaisiin tilanteisiin. sydän tykyttää.. väsyneenä/uupuneena myös tulee niitä rytmihäiriöitä, muljahduksia. Kahvin juonti lisää niitä entisestään. Kiireinen elämäntahtia tulisi siis välttää.. mutta voi tätä työssäolevan opiskelijan elämää, jolla on vielä perhe hoidettavana.. siinä sitä hiljennetään tahtia.
Mulla on ollut outoa huonoa oloa, sydämmen sykkeen tihenemistä, puristusta rinnassa, hikoilua jne.
Sydänfilmissä ei ole löytynyt mitään.
Olin aivan pihalla ongelmineni, kunnes eräs kaveri ehdotti selkävaivoja. Fysioterapeutti totesi, että selkä (rintaranka) on aivan jumissa, hänen ei tarvinnut kuin pikkuisen hieroa oikeasta paikasta, niin heti alkoi sydän hakata hulluna, hengästyin, kasvot ja kädet tuntui puutuvan. Selkä ei ole koskaan ollut mitenkään kipeä.
Kahvi, alkoholi jne. pahentaa ongelmaa, koska ne vaikuttaa autonomiseen hermostoon, mistä tää koko homma johtuu.
Nyt pitää vaan venytellä ja venytellä.
Aika hyvä dokumentti rintakivuista löytyy täältä:
http://www.pokehot.net/luennot/huhmari/Jarkko_Nurminen.PDF
- Piitu
Aivan samoja oireita. Välillä tuntuu että jättää lyömättä ja välillä taas tykyttää. Ikävää ruveta nukkumaan ku kuuntelee lyöntejä. Kerran oli pakko mennä otattamaan sydänfilmi. Tuntu ku sydän olis muljahtanu. Kaikki oli kuitenkin kunnossa. Olen kotona kahden pienen lapsen kanssa et varmaan johtuu minun oireet siitä. Minulla on myös pistelyä. Välillä vihlaisee todella kovasti. Helpotus huomata että en ole ainoa joka kärsin näistä oireista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383672Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal283232- 692878
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912720- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 221518
- 281507
- 281478
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474