Mitä annat koirallesi kuivamuonan lisäksi?

lappistyttö

Koirani syö Eucanuba- kuivamuonaa, syönyt aina, pennusta alkaen.
Usein olen antanut lisäksi jauhelihaa raakana tai maksalaatikkoa vähän kuivamuonan lisäksi ja jotain muutakin lihaa, jos samanaikaisesti keittelen sopivaa sapuskaa ihmisille.
Tuli vaihe puoli vuotta sitten, että koira alkoi ripuloida ja muutenkin sillä tuntuu olevan aika herkkä vatsa, ettei mitä ruokaa vaan voi antaa.
Jostain silloin luin, että riisipuuro auttaa asiassa.
Sen jälkeen usein olen keittänyt löysää riisipuuroa ja sekoittanut kuivamuonan nappulat siihen ja lisännyt vettä.
Tämä on ollut mieluista.
Mutta pitäisikö koiralle kuitenkin antaa kuivamuonan lisäksi, tai siihen sekoitettuna lihaa ja missä muodossa.
Joskus koirani tykkää kaluta ydinluita ja joskus syömme yhdessä broilerin koiven, jolloin koira saa kaikki jäännökset koivesta paitsi luut.
Koirani on hieman alle 2v

10

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14+11

      Jos on maha sekasin niin älä anna mitään muuta kuin keitettyä riisiä ja keitinvettä! Sitten pikkuhiljaa nappulaa sekaan kun on parantumaan päin.

      Eukanuba on melko köyhää ravintoa. Tosi paljon viljoja eikä paljoa lihaa niin en ihmettele, vaikka koirasi meni ripulille.

      Meillä syödään Brit Carea ja vaihtelevasti eri lihoja. Possua, lehmää, kanaa, kalkkunaa... Kerran viikossa sisäelimiä ja ajankuluksi luita tai rustoja.

    • lappistyttö

      Hei,

      kiitos vastauksestasi.
      Näin minulle neuvottiin koiran pentuna ollessa ja kuuliaisesti olen totellut, koska mistäpäs minä olen ruokia maistellut ja lukenut vain tuoteselostetta.
      Näin olen luullut, että se on sopivaa koiralle.
      Ei aina ripulia, mutta olen katsonut, että aina on pehmosta, ilmeisesti johtuu juuri siitä viljasta ja sen semmoisesta.
      Lihan annat varmaan keitettynä, vai?
      Koira on kyllä tosi terve ja vilkas, mahtavan kiiltävä turkkinen jne, mutta ulostetta olen alkanut seurata ja jotenkin tuntunut, että kyllä kai koira on lihansyöjä enemmän.

      • Hfjgkheee

        Suosittelen sellaista ruokintamuotoa, että puolet hyvänlaatuista nappulaa, puolet liha-rasva-valkuaispitoista tuoretta/kypsennettyä ruokaa. Nappulassa on hiilareita yli tarpeen, ei siis ole tarpeen lisätä erityiseti hiilareita ruokaan. Lihaa, kalaa, kanaa, sisäelimiä, kananmuna raakana ja kuorineen, hapanmaitotuotteet, raejuusto, lohiöljy, ruuantähteet, nahkat ja rasvat ja keitinvedet, sellaista meillä lisätään. Ja kaikki tähderuoka ja vanhentuneet leikkeleet ja juustot, yms. Liika suola lisää juomista ja pissamääriä, joten tietysti niitä koitetaan välttää. Mutta koiraperheessä vanhentuneen kinkun paikka ei ole roskis.


    • lappistyttö

      Kiitos hyvästä ohjeesta!

    • 3+8

      Ja tosiaan lihat raakana, kypsennyksessä niistä katoaa tärkeät vitamiinit.

    • lappistyttö

      3 8
      kiitos sinullekin hyvästä neuvosta!

    • jetjetbox

      "Eukanuba on melko köyhää ravintoa. Tosi paljon viljoja eikä paljoa lihaa"

      ei Eucanuba vähälihaista tai köyhää ravintoa ole, päinvastoin.
      Paras lukea tuoteseloste ennenkuin kirjoittelee.

    • ihmettelijä44

      Mikä on sopiva määrä lihaa? Meillä on kohta 3kk ikäinen pentu jolle haluaisin antaa nappuloden lisäksi raakaa lihaa, mutta en tiedä kuinka paljon kannattaa antaa? Olen ostanut eläinkaupasta pakastelihapullia joihin sekoitettu myös vihanneksia, montakohan tällaista pullaa voi antaa/ruokailukerta?

    • etsivä löytää

      Meidän koira syö viljatonta nappulaa,kun sille ei viljat sovi.Lisäksi koiralle annetaan raakapakasteita,nauta,sika,kana,lohi.Ja raakoja luita ,rustoja ja kanansiipiä.Päivittäin annan siis nappulaa,ja vaihdellen jotain raakalihaa tai luita.Hyvin maistuu,ja koira voi hyvin.Nappuloista kannattaa valita sellainen joka on herkkävatsaisille,siis jos vatsan kanssa on ongelmia ollut.Ja varmaan voisi katsoa sitä sisältöä,mielellään vehnätöntä ja sellaista jossa on mahdollisimman suuri lihapitoisuus.Ruokamerkkejä on paljon,vertailemalla sisältöä löytyy se omalle koiralle sopivin.

      • sintti1

        Mitä nappulaa syötät?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      203
      2412
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      62
      2308
    3. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      71
      2053
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      311
      1891
    5. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      147
      1495
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1404
    7. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      37
      1245
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      89
      1176
    9. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1166
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      184
      1112
    Aihe