Kannattaako ostaa

13+5

Nettiautoa selailtu ahkerasti ja farkku megane -06 rupeaa kiinnostamaan enemmän ja enemmän. Onko renaultti mainettaan parempi vai onko laatu oikeasti täyttä roskaa..?

6

270

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Renault -05

Just tuskailen taas tuon farkkumeganen kans kun ei starttaa! On melkeen aina jotain vikaa! Toinen mutta viimeinen rellu tässä perheessä... On maineensa veroinen kyllä!

• ostaisin uudestaan

Minulla ei ole dieselversioon moittimista. Pari vikaa (laturi ja nivel) siinä oli neljän vuoden aikana, mutta niin on muissakin merkeissä ollut... Käytetyssä vaikkapa Toyotaa selvästi halvempi hankintahinta jättää korjausrahaa, vastaavasti uudessa on neljän vuoden takuu.

Etuina on mukava ja oikeasti hiljainen kyyti, sekä luokan parhaita ruosteenestoja. Lampunvaihto ei ole yhtä helppo kuin Volkkarissa, mutta mitään puskurinirrottamisia (en muista merkkiä) ei tarvitse tehdä.

Jos muita merkkejä ja niiden etuja ajatellaan niin mutkateille ajettavuudeltaan kehuttu Focus on parempi, kääntöpuolena onkin sitten meluisuus.

• Renault -05

Eipä tuossa mun rellussa ollut muuta vikaa kuin huono akku... Hyvä auto se on! :)

• relusti

Osta alle 100 000km ajettu , jos vaan löydät.
        Meillä -06 1.6 bens. farkku.
        Vaihdettu ; nivel alustaan, pari sytytyspuolaa, iskarit. Nyt 150 000km.
        Ajovalopoltin hankala vaihtaa itse. 70 eur liikkeessä vaihto.

• Katjaniina
        relusti kirjoitti:

Osta alle 100 000km ajettu , jos vaan löydät.
        Meillä -06 1.6 bens. farkku.
        Vaihdettu ; nivel alustaan, pari sytytyspuolaa, iskarit. Nyt 150 000km.
        Ajovalopoltin hankala vaihtaa itse. 70 eur liikkeessä vaihto.

RENAULT megane farkun vm 2006 ostin aikoinaan v 2008 tosi vähän ajetun mutta ongelmapesän. Kiva naisena luulla ostavansa "lähes" huoltovapaa auto. Mitä nyt uudehkossa rellussa vois olla vikana. Reteesti vein ja myin vanhan Opelin pois vaihdossa ystävälleni Vantaalle. ( voi että olis ollut hyvä auto! ) Jälkiviisaana voi sanoa että vanhat autot paljon edukkaampia korjatakin.. Tai siis korjauttaa mun tapauksessa..

Rahaa on palanut ja hermoja.. Ilmastointi ei toimi, vesi valuu ovikoteloon, käynnistettäessä ilmenevä "karahdusta muistuttava" vika kävi kalliiksi.. ( kuulemma tyyppivika ) 800-900e, osa oli 300e.. ilmastointia en ole vielä korjauttanut.. vika ei tavallinen..

Mutta iloinen olen vakionopeudensäätimestä ja kyydin tasaisuudesta. Hyvä sillä on päästellä. Matka ajossa 6,4 litraa kulutus jos nätisti ajaa 80km.. satasella 6,9-7,4 luokkaa..

Koitan nyt vaan siis tyytyä kohtalooni Rellun omistajana.. onhan tässä tosiaan näitä hyviäkin puolia.. ajan paljon!

Mieti tarkkaan sä kuitenkin.. jos osaat ite huoltaa ja korjailla niin anna palaa vaan..

• W 124

Suosittelisin 30 : n vuoden autoilu kokemuksella että et osta Renaultia vaan osta W 124 Mersu se on AUTO.Itselläni on sellainen diesel moottorilla, ajettu yli 500 tkm eikä ole koskaan jättänyt tien päälle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      84
      6759
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      32
      3139
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      99
      1777
    4. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      27
      845
    5. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      45
      723
    6. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      59
      689
    7. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      27
      647
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      29
      646
    9. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      20
      635
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      25
      605
    Aihe