Multitronic nykii

A4 1,9TDI

Missä on vika vai onko missään kun minulla on 18000 km ajettu 130 HV TDI varustettuna multitronic vaihteistolla ja olen huomannut että kun jarruttaa niin vähän ennen kun auto pysähtyy kokonaan niin vaihteisto nykii eli ei hidastu tasaisesti kuten teki alussa. Onko kukaan muu havainnut samaa ja onko vika korjattavissa.
Takuuta on koska auto vasta 3 kk vanha.

19

12469

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mielikki

Juolahti mieleeni, että pitäskö auto viijjä korjaamoon.

• A 4 1,9 TDI

Kiitos nyt nimimerkeille Mielikki ja rak.ins. kannustavista kommenteista, mutta oikea asiantuntija kertoi seuraavaa:
      Multitronic vaihteistolla varustetut mallit: auto nykii juuri ennen pysähtymistä ja liikkeellelähtö tämän jälkeen saattaa olla vaikeaa. Ilmenee ainoastaan valitsinvivun asennoissa D ja S, ei kuitenkaan Tip-asennossa.
      Syy: Hydraulisessa ohjainlaitteessa ( luistinkotelossa ) toimintahäiriöitä lian tai venttiilien jäykkyyden takia. Venttiilin poikittaisvirtauksen vaikutuksesta luistinmäntä painuu liukupintaan syntyneisiin poikittaisuriin ja sulkeutuu äkillisesti, kun ennen pysähtymistä 1. vaihde kytkeytyy. Myös irronneet metallihiukkaset voivat voimistaa äkillistä sulkeutumista. Tip-asennossa häiriöitä ei esiinny, koska silloin 1. vaihde kytkeytyy aikaisemmin.Korjataan takuuna joko vaihtamalla koko vaihteisto tai mikäli öljy ei kovin likaista vaihdetaan hydraulinen ohjainlaite suodattimineen, putket sekä ATF öljy.

• A6Avant 2.4 multitronic

En ole sitä ongelmana pitänyt ennen kuin luin viestisi. Otitko jo yhteyttä huoltoon ja mitä aikoivat tehdä?

• A4 1,9 TDI

Lupasivat vaihtaa ensin hydraulisen ohjainlaitteen ja putket, suodattimen ja ATF öljyn. Mikäli vika toistuu senkin jälkeen niin vaihtavat koko vaihdelaatikon. Kyseessä on suunnitteluvirhe ja tehtaalla on tulossa muutos tuotantoon, jossa ongelma korjataan.
        Siellä laatikossa on öljykanavat liian ahtaat ja kun hihnoista ja muista osista irtoaa metallipölyä ajan mittaan niin kanavat tukkeutuu ja häiriö ilmaantuu. Minulla se tuli onneksi jo näin nopeasti että ehdin saada korjauksen takuuseen.

• A6Avant 2.4 multitronic
        A4 1,9 TDI kirjoitti:

Lupasivat vaihtaa ensin hydraulisen ohjainlaitteen ja putket, suodattimen ja ATF öljyn. Mikäli vika toistuu senkin jälkeen niin vaihtavat koko vaihdelaatikon. Kyseessä on suunnitteluvirhe ja tehtaalla on tulossa muutos tuotantoon, jossa ongelma korjataan.
        Siellä laatikossa on öljykanavat liian ahtaat ja kun hihnoista ja muista osista irtoaa metallipölyä ajan mittaan niin kanavat tukkeutuu ja häiriö ilmaantuu. Minulla se tuli onneksi jo näin nopeasti että ehdin saada korjauksen takuuseen.

Oma autonikin on vasta vähän toista vuotta vanha, joten takuuseenhan se sitten menee.

Kiitos vinkistä!

• a6 2004
        A6Avant 2.4 multitronic kirjoitti:

Oma autonikin on vasta vähän toista vuotta vanha, joten takuuseenhan se sitten menee.

Kiitos vinkistä!

Mulla oli a6 2,4 koneella samalla vaihteistolla. Ko. vian takia käytin auton 7 kertaa käyttö-autolla takuu huollossa missä vaihdettiin osaa summissa alkaen ohjainyksikkö,lamellikytkin(joku pakka),joku akseli yms. eli miltein kaikki sisuskalut ja öljyt joka kerta.Vika ei tullut kuntoon! Sitten googletin nykimisestä ja joku mainitsi luistinkotelon jonka tulostin ja vein auton a4 paperin seitsemännen kerran pajalle ja "ystävällisesti" näytin paperin et onko toi osa vaihdettu. Eipä ollut, osa vaihdettiin ja nykiminen loppu. Tosin luovoin autosta aika pian sen jälkeen, koska ei se SUUNNITTELUVIRHE KORJAANNU OSAA VAIHTAMALLA!! tämä tapahtui 2006

• romuja

Mulla meni Multitronic vaihtoon, tuli 8 k€ lasku mutta onneksi liike otti itelleen. Audi on harjoitellut Multitronicilla 10-15 vuotta ja tässä tulos, siinä teille Teknisä Etumatkaa jotka romulla edelleen ajatte

• Protune

Ihan mielnkiinnosta ATF öljyä multitronikkiin??? Multitronic on CVT vaihteisto ja sielllä on ihan oma öljynsä. Ei missään nimessä atffää....

• tsvhbeyj nklr

Tässäpä juuri teknistä etumatkaa! VAG politiikka menee näin: Audilla on teknistä etumatkaa, koska siinä otetaan aina ensimmäisenä käyttöön ropellihattujen ajatukset. Selvbää on, että osa kokeiluista epäonnistuu ja onnistuneistakin osa on susia ensi alkuun ja vasta vuosien jälkeen toimivia. Audin ja sen asiakkaiden rooli tässä kuviossa on testialustana oleminen. Volkkari käyttää sitten primevaiheessa olevaa tekniikkaa ja Skodassa käytetään loppuun tekniikka, jonka kehityskustannukset on jo kuitattu.

Ostajien kannalta tämä tarkoittaa, ettäSkoda on näistä vehkeistä toimivin ja halvin. Audin ostajat taas kusetuksen uhreja, ajetaan prototyypillä valmiin premiumauton hinnoilla.

• Der doktor

Juuri näin tsvhbeyj nklr. Korjaamot iloitsevat Teknisestä Etumatkasta ja jotkut suostuvat ostamaan edelleen betaromua. Multipommia jaksetaan kehua ja aina se vaan pettää kalliisti.

• nipponisti.

Eipä ole missääs Skodassa CVT-vaihteistoa.
        Toisaalta olis kiva kuulla joko uusissa Audeissa tuo CVT toimii kunnolla?

• hanat kakkoo..
        Der doktor kirjoitti:

Juuri näin tsvhbeyj nklr. Korjaamot iloitsevat Teknisestä Etumatkasta ja jotkut suostuvat ostamaan edelleen betaromua. Multipommia jaksetaan kehua ja aina se vaan pettää kalliisti.

korjaamolle pärnäsen.. tyyppivika ja sinä ne sitä pittää..Kannattas ostaa autoja jotka kestää.Tojota on yks niistä kuulemma,Itellä ei oo kys.merkkiä.Saksalaiseen luottava olen aina ollu.

• AutoPelle
        nipponisti. kirjoitti:

Eipä ole missääs Skodassa CVT-vaihteistoa.
        Toisaalta olis kiva kuulla joko uusissa Audeissa tuo CVT toimii kunnolla?

Juu ei ole mutta Seatissapa on.

• ktiu, bu

Audin kokemusten jälkeen CVT tuskin vaggineissa yleistyy. Volkkarin omistajat eivät nimittäin kuvittele ajavansa maailman parhaalla premiumautolla, vaan valittavat, jos vehkeet ei pelaa.

Audi-pösseröt taas eivät kehtaa yleensä tunnustaa, jos auto laukeaa, koska se on maailman paras lavetillakin.

• Iso mies, iso auto.

Jiisus mitä läppää oikeen emäjunteilta. Huhuh huh, oikeen abc huoltamoiden kermaperuna läskisoosi lappajien kokoountumisajot täällä.
        Ai niin mäki olin joskus perseaukinen opiskelija ja ajelin tojolla. Nyt ei tartte....ja mun ego ei skeidaa kestä, saati volkkaria.
        Sillähän ajaa kaikki ääliöt tarjousmakkaran perässä pitkin markettien pihoja. METSÄLÄISET !

• auto onion
        Iso mies, iso auto. kirjoitti:

Jiisus mitä läppää oikeen emäjunteilta. Huhuh huh, oikeen abc huoltamoiden kermaperuna läskisoosi lappajien kokoountumisajot täällä.
        Ai niin mäki olin joskus perseaukinen opiskelija ja ajelin tojolla. Nyt ei tartte....ja mun ego ei skeidaa kestä, saati volkkaria.
        Sillähän ajaa kaikki ääliöt tarjousmakkaran perässä pitkin markettien pihoja. METSÄLÄISET !

JOs ei sitä saatu audin tuotekehityksen toimesta kelvolliseksi, niin onko tuo sama reistaileva vaihteisto myös Exeon nokalla, kun sielläkin on joku portaaton.

• Harvinaisen heikko
        Iso mies, iso auto. kirjoitti:

itsetunto sulla. Koetahan laskeutua kansan pariin sieltä pilvien päältä ja arvostele muita vasta sitten kun sinulla on varaa autoon johon muilla ei ole. Tiedän kyllä jo etukäteen että jos joskus pääset sille tasolle, et enää ehkä haluakaan arvostella heitä joiden ei tarvitse näyttää mitään. Tai voihan se olla myös niin ettet viisastu koskaan.

• merkkiuskollinen**

Teinipoikien temmelys kenttä tää on. Hyvin nää multitronicit kestää, on vain marginaaliryhmä, joille tullut joku maanantai kpl. Autot pelaa hyvin, kun ne huolletaan asianmukaisesti ,eikä rääkätä. Eivät nää tyytyväiset multitronicin omistajat jaksa tämän tason palstalla lojua. Mukavampaa ajella ja nautiskella Audilla, jossa maailman paras automaattilodju. Vikiskää te vaan, lähden audilla taas ajeleen:))

• NATSI ROMU

VIE SE SAKEMANNIEN IHMEAUTO KORJAAMOLLE TÄÄLLÄ VALITTAMISEN SIJAAN. VAI LUULETKO ETTÄ TÄÄLLÄ PALSTOILLA ROIKKUMINEN KORJAA ROMUSI ILMAISEKSI!!!!! VOITHAN VAIHTAAA ROTISKOSI MYÖS IHKA OIKEAAN AUTOON!!!!!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11437
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9870
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      147
      5580
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3750
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3183
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2793
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2603
    Aihe