Olen 18- vuotias tyttö aloitin n. puolitoista kuukautta sitten thyroxinin syönnin kilpirauhasen lievään vajaatoimintaa. Arvoni olivat viitearvojen sisällä, mutta lääkärin mielestä oireeni viittasivat vahvasti kilpirauhashäiriöön ja sain lääkityksen kokeiluksi (jatkuva uupumus, kuiva iho, pahoinvointi, huimaus, palelu, silmien kirvely, kuukautishäiriöt, masentuneisuus johon söin aikaisemmin SSRI lääkettä, yms)
Annos oli aluksi 25 mikrog päivässä ja en huomannut kuukauteen mitään hyötyä tai haittaa. Kolme viikkoa sitten se nostettiin 50 mikrog päivässä ja olen alkanut huomata oireita ja epäilen vahvasti että ne tulevat lääkkeestä. Kärsin mm. unettomuudesta (nukun 1-5h yössä ja koska heräilen yöllä ja en saa unta, ennen nukuin 7-9h), hikoilusta (varsinkin yöllä) sekä sydämmeni tuntuu hakkaavan kovemmin (varsinkin kun pitäisi nukkua).
Kannattaisiko minun jatkaa lääkitystä ja ehkä oireet poistuvat, vähentää lääkitys takaisin 25 mikrog:aan vai lopettaa koko lääkkeen käyttö?
Onko muilla ollut samankaltaisia kokemuksia tai muita kokemuksia lääkkeestä?
Kilipirauhaslääkitys ja unettomuus?
4
114
Vastaukset
- katsoin esittelysi
Päätä ensin, oletko tyttö vai mies? Valehtelu tekee sairaaksi.
- joskus epäselvää
Ehkä hän on transa? Hameessa kulkeva mies? On niitä sellaisia, jotka eivät tiedä itsekään kumpaa sukupuolta ovat.
- katsoin esittelysi
Voihan se olla, mutta ihmettelen, että 18-v silti viitsii valehdella netissä....niin, jos ei tiedä itsekkään.
Ajattelin vain auttaa tuossa kilpirauhasen vajaatoiminnassa, josta on nyt paljonkin tietoa itselläni.
Kysyjällä tuntuu olevan kyllä paljon muutakin sydämellään, josta ei halua edes kertoa lääkärille, joten kyllä hekin joutuvat määräämään lääkkeet hieman "hakuammunnalla"???
Lääkkeillä on a i n a jopa vakavia sivuvaikutuksia, joita ei pitäisi noin nuoren käyttää mihinkään, paitsi menkkoihin, jos tarvitsee.
Ajattelinkin, jos kysyjä rohkenisi kysellä minulta enemmän ja enkä todellakaan välitä onko hän mies vai nainen. Ihminen hän ilmeisesti on ja ilmeisesti ongelmissaan pulassa, joten rohkeasti vain kysymään.- HYI hyi mikä porukka
vai yksikö hullu kirjoitti nuo kaikki? !!
Onpa täällä k a u h e i t a ihmisiä kirjoittelemassa.
Vastauksista kiitos, mutta kiitos ei!
Ikinä en hullujen joukkoon palaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167190- 1992577
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1082120En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761568Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911109- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46979- 87925
- 45739
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7738