Täällä on väläytelty mahdollista lihavien "pakkohoitoa". Lihavien pakkohoito laitosolosuhteissa maksaisi yhteiskunnalle todennäköisesti vähintään 200 euroa/vrk/potilas (perstuntumalta kun vertaa psykiatrisen avoimen osaston kuluihin), ja siinä lihava laihtuisi ehkä semmoiset 100-200 g vuorokaudessa. Uudelleenlihominen "pakkohoidon" jälkeen olisi kuitenkin niin todennäköistä, että yhteiskunnallinen rahallinen hyöty olisi todennäköisesti aika minimaalinen, ellei miinusmerkkinen. Nimittäin
pakkohoidosta ja sen uhasta todennäköisesti aiheutuisi todennäköisesti ylipainoisille ihmisille suuria pelkoja ja muita psyykkisiä ongelmia. Jos luopuisimme "painovapaudesta", siitä tulisi myös suuri yhteiskunnallismoraalinen kiistakysymys. En pidä realistisena.
Lihavien pakkohoito?
Ylipainoinen
1
268
Vastaukset
- ............
Pitäisi tarjota jotain hoitoja. Ei pakottaa niihin. Minä olisin valmis maksamaan tuon 200e/vrk. Pakkohoitoa pitäisi mielestäni muutenkin vähentää. No ehkä ihmiset jotka ovat niin ylipainoisia että on vaikea hengittää ja eivät pysty liikkumaan pitäisi laittaa pakkohoitoon, mutta siinnä tilassa varmaan haluaa ihminen itsekkin. Ja painon takaisin nousemisen estäisi esim. niin että siellä tehdään itse ruuat ja ostetaan itse ruoka-aineet. Ja hoidon jälkeen on kontrollikäyntejä ym. Ei todellakaan auttaisi jos vaan laitettaisiin jonnekkin syömään vähemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511447- 639900
- 1495597
- 1443794
- 753750
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403388
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 652815
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792603