Ketipinor ja kovat sivuoireet

Henna

Minulle määrättiin kyseistä valmistetta ahdistuneisuuteen 0.5-1 tablettia 1-2 kertaa päivässä. No kun eilen otin kyseisen valmisteen, minulle tuli kovat sivuoireet.
En pystyny nousemaan koska sydän rupes tykyttää ihan niinkuin oisin juossu maratoonin ja kaaduin samantien selälleni koska en pystyny kävelemään, puhetta en osannu jostain syystä tuottaa tai tiesin mikä sana oli mutta suusta tuli ihan eri sanana, mahakivut oli ihan järkyttävät joka jatkui koko päivän ( otin aamulla siis lääkkeen 11 maissa), en nähnyt kunnolla ja naama oli ihan turvoksissa, sit jalat oli oudon kipeet tai siis jos niitä ei liikuttanu niin niissä oli tosi epämukava tunne. Oli koko ajan sellane tunne ihan niiku oisin ollu transsissa. Ja illalla sit jatku samat ja pyörryinki siinä sitten. Nyt aamulla mulla on vieläki maha iha sika kipee ja lähden kohta varmaan päivystykseen.
Säikähdin niistä niin paljon että en varmaan kyseistä valmistetta enää uudelleen ota. Onko muilla yhtä kovat sivuoireet?

10

3846

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No joo...

      Ei mulla mitään muita sivuoireita ollut muuta kuin se, että ensimmäinen pilleri oli tyrmäävä ja luulin pyörtyväni. Hapuilin sänkyyn ja nukuin, mikä oli tosin ihan tervetullutta. Olisi kannattanut ottaa illalla, ja mennä nukkumaan. Uni varmasti tulee sängyssä, kun on ketiapiinia ottanut, ja sitä määrätään unettomuuteenkin.

      Mutta tiedoksi sulle: Lääke toimii moniin ahdistuksiin ja pelkoihin pidemmän päälle loistavasti. Nuo alun tyrmäysvaikutukset häviävät melko pian säännöllisessä käytössä. Annoksella ei ole niihin isoa vaikutusta - 25 mg tai 50 mg - sama juttu.

      Lääkärit tekevät virheen, kun eivät varoita alun vaikutuksista. Ihmiset voivat ottaa lääkkeen vaikka apteekista sen haettuaan ja ajaa vaikka autoa! Siinä tilassa EI ajeta autoa, tai tehdä työtä, joten lääkäreiltä on edesvastuutonta jättää kertomatta, miten lääke aluksi vaikuttaa.

      • Anonyymi

        joskus otan 25 mg, nukun hyvin koko yön, aamulla väsynyt olo voi olla, kahvi auttaa, ei todellakaan ole tuollaisia oireita ollut.


    • Daijuun iski

      Lääkkeiden sivuvaikutukset on yksilöllisiä. Mulla meni Ketipinorin aloitusannoksesta filmi poikki ja heräsin 15 tunnin päästä. Joskus olen ottanut jonkun uuden tabletin ja oksentanut koko päivän.

      Lääkäri voi kyllä sanoa, ettei kenelläkään muulla ole ollut tuollaista oiretta, mut sillä ei ole mitään väliä, koska nytpä on. Älä hyvä ihminen ota lisää tuota lääkettä, se vaan ei sovi sulle. Tuskin kiinnostaa ottaa paria viikkoa ja katsoa, väheneekö oireet. Lääke vaihtoon vaan, nuo sun saamat puhevaikeudet kertoo siitä, et olet hyvin herkkä tuolle vaikuttavalle aineelle, yleensä noi oireet tulee paljon isommilla annoksilla.

    • hyi yäk

      Mulla tuli sydämen tykytystä ja verenpaine nousi 124/84:stä 159/109:ään 50mg anoostuksella. Lääkitys lopetettiin samantien. Olin tuolloin sairaalassa ja menin mittauttamaan verenpaineeni, kun päässä heitti ja takaraivolla tykytti. En kyllä itsekkään olisi tuota lääkettä enää suostunut ottamaan.

    • 11+16

      Mulla ketiapiini toimii siten että pitkästä käyttöajasta huolimatta ahdistuneisuus, unettomuus, itsetuhoisuus yms ovat pahentuneet. No helppopa on pistää "psykoottisen" henkilön piikkiin etten mukamas niele lääkkeitäni (osastollakaan). On vain turhan tehoton mun kohdalla. Myös olen todella lamaantunut ja mikään ei kiinnosta kirjaimelliaesti ja itsemurha on ainoa haaveeni. Aijemmin minulla oli haaveita ja mielialani nousi useita kertoja päivässä vaikka päinvastoinkin kävi, mutta se oli kuulemma psykoottista. Annokseni siis 400mg seroquel prolongia. Kaatuilen pitkin päivää kun jalat menee alta ja kamala huimaus. Ei johdu matalasta verenpaineesta kun se päinvastoin huiman korkea on ja lääkärihän lääkelle ei muutosta suostu tehdä..

    • kokeiltu on

      Minulla Ketipinorista, joka määrättiin masennus-ja ahdistusoireistoon, tuli kävelyvaikeutta, puhevaikeutta sekä ajatukset olivat täysin solmussa eli päässä ei liikkunut mitään, lisäksi sydämentykytystä, verenpaineen nousua, ruuan ahmimista, aineenvaihdunnan hidastumista annoksella 25 mg. En syönyt lääkettä koskaan säännöllisesti, silloin tällöin unettomuuteen, loput palautin reseptin määränneelle lääkärille.

    • Oikeasti masentunut

      Olen syönyt ketipinoria maanantaista lähtien ja mitään sivuoireita ei ole ollut kuten ei ole ollut minkään muunkaan lääkkeen kanssa.

    • yksilöllistä

      Mulla tuli aluksi kovin veemäinen päänsärky takaraivolle, jatkuva janontunne, huimausta, yöllistä jonkinlaista sekoilua ja sydämentykytyksiä/rytmihäiriöitä. Käytin kuitenkin iltaisin hyvin pienen määrän (leikkasin kahtia 25 mg:n tabletin) kyseistä lääkettä ja sain nukuttua aavistuksen paremmin. Kun univelat olin saanut pois, niin oli pakko jättää tuo lääke pois käytöstä sivuvaikutusten vuoksi. Parin viikon käytön jälkeen siis lopetus ja lopetusoireet oli rajut. Oksentelua ja pahoinvointia kesti monta päivää.
      Juttelin tästä ensin lääkärin kanssa ja hän ensin muistutti lisäämään veden juontia (kuulemma aiheuttaa kuivumista tuo lääke), mutta kun sydänoireet eivät loppuneet, niin lääkärikin hyväksyi lääkkeen lopettamisen.
      Ei kaikille vain sovi mikä tahansa yleisesti käytetty lääke, voi mennä lukuisia vuosia, että joku sopiva löytyy.

    • SP on myrkky ei lääk

      Aivan järkyttävä lääke, söin 4 kuukautta ja oloni ei ikinä ole ollut niin kauhea kuin tuon lääkkeen aikana jota minulle määrättiin trendikkaaseen bipo II diagnoosiin.

      Lääkkeen aiheuttamat oireet olivat kauheita, joitakin mainitakseni:

      - motorinen levottmuus
      - kuolemankaipuu / itsemurha-ajatukset / perhesurma
      - muistin katoaminen
      - älyn laskeminen
      - ääretön väsymys joka ei nukkumisella kadonnut
      - saamattomuus
      - hitaus
      - ajatusten katoaminen päästä
      - viimeisinä päivinä ennen lopettamispäätöstä makasin vain vuoteella, en jaksanut enää nousta sängystäkään
      jne jne

      Onneksi lopetin ja pääsin tuosta eroon; olin kuin vanki omassa kehossani lääkettä syödessäni.

      En unohda sitä tunnetta, kun lääkkeen pitoisuus katosi elimistöstäni.. aivan kuin päältäni olisi nostettu 1000kg painava peitto pois.

      Valehtelin sairauslomani ajan psykiatrille syöväni tuota lääkettä (ja tietty Kelan seurannan vuoksi kävin apteekista sen hakemassa, ois muutoin rahahanat katkenneet)

      Näin Suomessa 2013 tehdään eläkeläisiä syöttämällä kansalaisille lääkkeitä jotka lamaavat ja vievät toimintakyvyn.

      Eräänä päivänä vielä etsin sen psykiatrin käsiini joka silmät kirkkaina minulle vannoi ettei Seroguel Prolong ole zombilääke.

    • Anonyymi

      Ketipinor on taas yksi neurolepti, eli psykoosilääke, jota nykyään määrätään liian herkästi kaikkeen muuhunkin kuin psykoosin hoitoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe