Millainen auto on Audi A2

Vag

Saisinko kommentteja, kehut/haukut?

17

27778

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja miinukset

Näppärä ja hyvä ajettava, erittäin laadukas, melko harvinainen

Surkea näkyvyys, kovahko alusta, pieni tankki

• minä

sanomatta, että se on TÖRKEEN kallis ostaa ja huoltaa

• Kalervo

Plussaa on pikkuautoksi hyvät takatilat ja miellyttävän hiljainen. Miinusta on pieni tavaratila ja ajettavuus jäisellä tiellä. Polttoainetankki on tosiaan liian pieni ja hinta on iso miinus.

• AA2
        Kalervo kirjoitti:

Plussaa on pikkuautoksi hyvät takatilat ja miellyttävän hiljainen. Miinusta on pieni tavaratila ja ajettavuus jäisellä tiellä. Polttoainetankki on tosiaan liian pieni ja hinta on iso miinus.

Takatilat ovat kyllä yllättävän hyvät, koska lattia on niin matalalla.

Mitä tarkoitat, että ajettavuus jäisellä tiellä on miinus?

ps. Laatu maksaa

• Arska
        AA2 kirjoitti:

Takatilat ovat kyllä yllättävän hyvät, koska lattia on niin matalalla.

Mitä tarkoitat, että ajettavuus jäisellä tiellä on miinus?

ps. Laatu maksaa

Vaimolla on jo toinen A2 menossa! Ekalla ajettiin 80tkm, eikä autossa ollut mitään vikoja, huoltoväli on 30tkm ja esim. A-mersuun verrattuna huollot on ollut halpoja ja palvelukin paikallisessa liikkeessä parempaa. Uudessa autossa on muuten isompi tankki ja auto on pelannut kuin sveitsiläinen kello! Toisella autolla on ajettu 27tkm eikä se ole edes vielä käynyt huollossa. Ei A2 turhaan voittanut Saksalaista 1-3 vuotiaiden autojen luotettavuustilastoa, laadukas ja persoonallinen peli...

• 85000 km:n jälkeen....
        Arska kirjoitti:

Vaimolla on jo toinen A2 menossa! Ekalla ajettiin 80tkm, eikä autossa ollut mitään vikoja, huoltoväli on 30tkm ja esim. A-mersuun verrattuna huollot on ollut halpoja ja palvelukin paikallisessa liikkeessä parempaa. Uudessa autossa on muuten isompi tankki ja auto on pelannut kuin sveitsiläinen kello! Toisella autolla on ajettu 27tkm eikä se ole edes vielä käynyt huollossa. Ei A2 turhaan voittanut Saksalaista 1-3 vuotiaiden autojen luotettavuustilastoa, laadukas ja persoonallinen peli...

Hyvää: Erittäin hyvä ja laadukas auto ja mukava ajaa

viat: vilkut lopetti toimintansa, tukivarren kumin vaihto, etupyörän laakerin vaihto ja moottorin ohjausjärjestelmän valo palaa aika ajoin. Tankillisella ajaa kaupungissa noin 300 kilsaa.

• jone
        Arska kirjoitti:

Olen ajanut 2002 mallisella A2 1.2TDI:llä nyt 105,000km. A2:ssa on hyvät tilat neljälle ihmiselle (ihan vertailukelpoinen perheautoihin nähden), mutta 5 ei mahdu. Tavaratila on aika pieni, mutta syvä.

1.2TDI:nkin teho riittää minusta hyvin. Olen saanut pikkuisen härnättyä autobahnilla mittarin mukaan 190km/h vauhtiin, mutta eihän se mikään autobahnin nielijä ole - riittää kuitenkin suomalaisille teille ja rajoituksille. Harvoin autoilijat käyttävät kaikkea tehoa mitä autosta lähtee ja 1.2:n tiptronic tekee kiihdyttämisestä ja ajamisesta helpon.

A2 on ollut luotettava kulkija tähän saakka (koputan puuta). Toissa talven pakkasilla tiptronicin ohjausyksikkö sanoi yhteistyösopimuksen irti ja sen sain vaivoin ajettua huoltoon. Muutoin se on vaatinut 'vain' normaalit huollot.

Dieselin huolto on kallis. 30,000km ja 60,000 km huolto oli suurinpiirtein normaalin hintainen, noin 400 euroa. Mutta 100,000km:ssä huollon hinnaksi tuli 1,300 euroa. Vaihdettavat osat oli normaaleja VAG-osia, niiden hinta ja tarvittava työmäärä oli vain suolainen. :-(

1.2TDI:n kulutus on luvatun pieni. Kesäajossa keskimäärin 3.0 - 3.2l/100km ja talvella 3.5 - 3.7l/100km. Pienimmillään olen päässyt yhteensä 200km matkan 2.4 l/100km kulutuksella (keskinopeus n 70km/h, sekä asfalttia että soraa).

Ostin auton, koska uskon että alumiinikori on kestävä ajan kanssa. Myös edistyksellinen tekniikka houkutteli ja se on tähän saakka toiminut odotettua paremmin.

Hyvää Uutta Vuotta!
        Jone

• Audistinen
        jone kirjoitti:

Olen ajanut 2002 mallisella A2 1.2TDI:llä nyt 105,000km. A2:ssa on hyvät tilat neljälle ihmiselle (ihan vertailukelpoinen perheautoihin nähden), mutta 5 ei mahdu. Tavaratila on aika pieni, mutta syvä.

1.2TDI:nkin teho riittää minusta hyvin. Olen saanut pikkuisen härnättyä autobahnilla mittarin mukaan 190km/h vauhtiin, mutta eihän se mikään autobahnin nielijä ole - riittää kuitenkin suomalaisille teille ja rajoituksille. Harvoin autoilijat käyttävät kaikkea tehoa mitä autosta lähtee ja 1.2:n tiptronic tekee kiihdyttämisestä ja ajamisesta helpon.

A2 on ollut luotettava kulkija tähän saakka (koputan puuta). Toissa talven pakkasilla tiptronicin ohjausyksikkö sanoi yhteistyösopimuksen irti ja sen sain vaivoin ajettua huoltoon. Muutoin se on vaatinut 'vain' normaalit huollot.

Dieselin huolto on kallis. 30,000km ja 60,000 km huolto oli suurinpiirtein normaalin hintainen, noin 400 euroa. Mutta 100,000km:ssä huollon hinnaksi tuli 1,300 euroa. Vaihdettavat osat oli normaaleja VAG-osia, niiden hinta ja tarvittava työmäärä oli vain suolainen. :-(

1.2TDI:n kulutus on luvatun pieni. Kesäajossa keskimäärin 3.0 - 3.2l/100km ja talvella 3.5 - 3.7l/100km. Pienimmillään olen päässyt yhteensä 200km matkan 2.4 l/100km kulutuksella (keskinopeus n 70km/h, sekä asfalttia että soraa).

Ostin auton, koska uskon että alumiinikori on kestävä ajan kanssa. Myös edistyksellinen tekniikka houkutteli ja se on tähän saakka toiminut odotettua paremmin.

Hyvää Uutta Vuotta!
        Jone

Tällaista huolta tällä kertaa:
        - ohjaustehostin
        - 3. pyörän laakeri
        - lämpöanturi
        - etuvalon korkeudensäätimen moottori

• andy_k
        Audistinen kirjoitti:

Tällaista huolta tällä kertaa:
        - ohjaustehostin
        - 3. pyörän laakeri
        - lämpöanturi
        - etuvalon korkeudensäätimen moottori

Mulla on 2001 -mallinen 1.4 A2 ja siinä on epämääräistä kolinaa mitä huollossa on välillä sanottu tukivarsien väljyydeksi tai raidetankojen väljyydeksi. Tukivarret vaihdettiin jo toista kertaa mutta kolina tulee päivässä takaisin. Vähän harmittaa kun pitää huollossa "testailla" osa kerralla missä vika on.

Ono kellään tarkempaa tietoa tai kokemusta missä vika oikeasti voisi piileskellä?

Lisäksi mulla suuntavilkkujen rele naputtaa sekalaisia sarjoja (itse vilkut ei vilku samalla vaan karsee nakutus kuuluu vaan)tai itseasiassa huolto epäili että vika olisi varoitusvilkkujen kytkimessä. Sen vaihtoon pitää käyttää kuulema paljon työtunteja koska purkamista olisi niin paljon. Löytyyköhän A2:een mitään korkausopasta missä kerrottaisi kuinka koetaulua saa purettua?

• A2 fani Ville
        andy_k kirjoitti:

Mulla on 2001 -mallinen 1.4 A2 ja siinä on epämääräistä kolinaa mitä huollossa on välillä sanottu tukivarsien väljyydeksi tai raidetankojen väljyydeksi. Tukivarret vaihdettiin jo toista kertaa mutta kolina tulee päivässä takaisin. Vähän harmittaa kun pitää huollossa "testailla" osa kerralla missä vika on.

Ono kellään tarkempaa tietoa tai kokemusta missä vika oikeasti voisi piileskellä?

Lisäksi mulla suuntavilkkujen rele naputtaa sekalaisia sarjoja (itse vilkut ei vilku samalla vaan karsee nakutus kuuluu vaan)tai itseasiassa huolto epäili että vika olisi varoitusvilkkujen kytkimessä. Sen vaihtoon pitää käyttää kuulema paljon työtunteja koska purkamista olisi niin paljon. Löytyyköhän A2:een mitään korkausopasta missä kerrottaisi kuinka koetaulua saa purettua?

Meidän Audi kolahtelee joustoissa etupäästään. Vikaa ei ole kukaan löytänyt: huolto, katsastusmiehet tai maallikotkaan. Joskus menee pitkän aikaa eikä ääntä kuulu. Liekö muovilokari, joka napsahtelee tai jousi tuessaan. Ajo sujuu autolla kyllä muuten hienosti.

• minunkin A2:ssa
        A2 fani Ville kirjoitti:

Meidän Audi kolahtelee joustoissa etupäästään. Vikaa ei ole kukaan löytänyt: huolto, katsastusmiehet tai maallikotkaan. Joskus menee pitkän aikaa eikä ääntä kuulu. Liekö muovilokari, joka napsahtelee tai jousi tuessaan. Ajo sujuu autolla kyllä muuten hienosti.

Olisi kyllä kiva tietää jos joku löytäisi kolahteluun ratkaisun. Edestä kuuluu kolinaa joustoissa, mutta mitään vikaa ei löydy.

• Kyllästynyt huollossa juoksija
        minunkin A2:ssa kirjoitti:

Olisi kyllä kiva tietää jos joku löytäisi kolahteluun ratkaisun. Edestä kuuluu kolinaa joustoissa, mutta mitään vikaa ei löydy.

Oman "pikkukakkoseni ostin uutena 5v sitten, ja alle vuoden ostosta tuli eka kunnon kolahdus:etutukivarsi poikki!Sen jälkeen on ollut säännöllistä kolinaa edessä,ovien saranoiden kiristämistä ja lopulta vaihto, jarrulevyjen vaihto,ikkunoiden tiivisteiden vaihto eli huollossa juoksua min 4krt/v.Omaa korvienväliäni epäilin kunnes kolahti nyt syksyllä vihdoin kunnolla ja vikakin löytyi, kun sitkeästi vaadin sen etsimistä:auton ohjattavuuteen ym vaikuttavat pultit edestä irronneet/katkenneet.. Toivottavasti vihdoin saan ajaa tasaisempia km:iä (71000täynnä).

• Ei uskoisi
        Arska kirjoitti:

Ajettu jo 27tkm , eikä mitään vikaa. Onko tuollainen Audeissa niin harvinaista, että pitää erikseen mainita?

• A2 1.6FSI 2004

Meillä on 91tkm ajettu 1.6FSi 2004.

Ekat 7 vuotta meni ilman vikoja nyt vuoden sisällä on:

-vaihdettu uusi akku
      -vaihdettu kaikki jarrulevyt ja palat
      -vaihdettu kaikki puolat
      -vaihdettu imukanava alipainesolenoidi
      -herkistelty automaattiilmastointinni lämpöläppää
      -korjattu etupään kolahtelua (kallistuksenvakaaja pois paikaltaan)

Olen tehnyt itse ja kaikki on maksanut yhteensä noin 600euroa
      orginaaliosilla. Ja lisäksi softan vikamuistien lukuun kiinasta.

Toivottavasti tämä nyt riittää hetkeksi.

• gs birotor

Aika pitkälti nuo ovat normaalia kulumisesta/iästä johtuvia ja suht edullisesti korjattavissa jos hiukankin taitoa...

• Makeus

Voiko asentaa peräkoukun, kun on tuo peräkärry tulla pihan perällä?

• 1.2 tdi tippiloota

Paska auto. Hajoilee joka monttuun ja talvella ei vaihteet toimi. Halpaa ajoa? Kiss my Anal 2!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      87
      1633
    2. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      77
      1273
    3. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      176
      1217
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      55
      952
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      901
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      898
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      888
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      823
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      822
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      789
    Aihe