Saisinko kommentteja, kehut/haukut?
Millainen auto on Audi A2
17
27815
Vastaukset
- ja miinukset
Näppärä ja hyvä ajettava, erittäin laadukas, melko harvinainen
Surkea näkyvyys, kovahko alusta, pieni tankki- minä
sanomatta, että se on TÖRKEEN kallis ostaa ja huoltaa
- Kalervo
Plussaa on pikkuautoksi hyvät takatilat ja miellyttävän hiljainen. Miinusta on pieni tavaratila ja ajettavuus jäisellä tiellä. Polttoainetankki on tosiaan liian pieni ja hinta on iso miinus.
- AA2
Kalervo kirjoitti:
Plussaa on pikkuautoksi hyvät takatilat ja miellyttävän hiljainen. Miinusta on pieni tavaratila ja ajettavuus jäisellä tiellä. Polttoainetankki on tosiaan liian pieni ja hinta on iso miinus.
Takatilat ovat kyllä yllättävän hyvät, koska lattia on niin matalalla.
Mitä tarkoitat, että ajettavuus jäisellä tiellä on miinus?
ps. Laatu maksaa - Arska
AA2 kirjoitti:
Takatilat ovat kyllä yllättävän hyvät, koska lattia on niin matalalla.
Mitä tarkoitat, että ajettavuus jäisellä tiellä on miinus?
ps. Laatu maksaaVaimolla on jo toinen A2 menossa! Ekalla ajettiin 80tkm, eikä autossa ollut mitään vikoja, huoltoväli on 30tkm ja esim. A-mersuun verrattuna huollot on ollut halpoja ja palvelukin paikallisessa liikkeessä parempaa. Uudessa autossa on muuten isompi tankki ja auto on pelannut kuin sveitsiläinen kello! Toisella autolla on ajettu 27tkm eikä se ole edes vielä käynyt huollossa. Ei A2 turhaan voittanut Saksalaista 1-3 vuotiaiden autojen luotettavuustilastoa, laadukas ja persoonallinen peli...
- 85000 km:n jälkeen....
Arska kirjoitti:
Vaimolla on jo toinen A2 menossa! Ekalla ajettiin 80tkm, eikä autossa ollut mitään vikoja, huoltoväli on 30tkm ja esim. A-mersuun verrattuna huollot on ollut halpoja ja palvelukin paikallisessa liikkeessä parempaa. Uudessa autossa on muuten isompi tankki ja auto on pelannut kuin sveitsiläinen kello! Toisella autolla on ajettu 27tkm eikä se ole edes vielä käynyt huollossa. Ei A2 turhaan voittanut Saksalaista 1-3 vuotiaiden autojen luotettavuustilastoa, laadukas ja persoonallinen peli...
Hyvää: Erittäin hyvä ja laadukas auto ja mukava ajaa
viat: vilkut lopetti toimintansa, tukivarren kumin vaihto, etupyörän laakerin vaihto ja moottorin ohjausjärjestelmän valo palaa aika ajoin. Tankillisella ajaa kaupungissa noin 300 kilsaa. - jone
Arska kirjoitti:
Vaimolla on jo toinen A2 menossa! Ekalla ajettiin 80tkm, eikä autossa ollut mitään vikoja, huoltoväli on 30tkm ja esim. A-mersuun verrattuna huollot on ollut halpoja ja palvelukin paikallisessa liikkeessä parempaa. Uudessa autossa on muuten isompi tankki ja auto on pelannut kuin sveitsiläinen kello! Toisella autolla on ajettu 27tkm eikä se ole edes vielä käynyt huollossa. Ei A2 turhaan voittanut Saksalaista 1-3 vuotiaiden autojen luotettavuustilastoa, laadukas ja persoonallinen peli...
Olen ajanut 2002 mallisella A2 1.2TDI:llä nyt 105,000km. A2:ssa on hyvät tilat neljälle ihmiselle (ihan vertailukelpoinen perheautoihin nähden), mutta 5 ei mahdu. Tavaratila on aika pieni, mutta syvä.
1.2TDI:nkin teho riittää minusta hyvin. Olen saanut pikkuisen härnättyä autobahnilla mittarin mukaan 190km/h vauhtiin, mutta eihän se mikään autobahnin nielijä ole - riittää kuitenkin suomalaisille teille ja rajoituksille. Harvoin autoilijat käyttävät kaikkea tehoa mitä autosta lähtee ja 1.2:n tiptronic tekee kiihdyttämisestä ja ajamisesta helpon.
A2 on ollut luotettava kulkija tähän saakka (koputan puuta). Toissa talven pakkasilla tiptronicin ohjausyksikkö sanoi yhteistyösopimuksen irti ja sen sain vaivoin ajettua huoltoon. Muutoin se on vaatinut 'vain' normaalit huollot.
Dieselin huolto on kallis. 30,000km ja 60,000 km huolto oli suurinpiirtein normaalin hintainen, noin 400 euroa. Mutta 100,000km:ssä huollon hinnaksi tuli 1,300 euroa. Vaihdettavat osat oli normaaleja VAG-osia, niiden hinta ja tarvittava työmäärä oli vain suolainen. :-(
1.2TDI:n kulutus on luvatun pieni. Kesäajossa keskimäärin 3.0 - 3.2l/100km ja talvella 3.5 - 3.7l/100km. Pienimmillään olen päässyt yhteensä 200km matkan 2.4 l/100km kulutuksella (keskinopeus n 70km/h, sekä asfalttia että soraa).
Ostin auton, koska uskon että alumiinikori on kestävä ajan kanssa. Myös edistyksellinen tekniikka houkutteli ja se on tähän saakka toiminut odotettua paremmin.
Hyvää Uutta Vuotta!
Jone - Audistinen
jone kirjoitti:
Olen ajanut 2002 mallisella A2 1.2TDI:llä nyt 105,000km. A2:ssa on hyvät tilat neljälle ihmiselle (ihan vertailukelpoinen perheautoihin nähden), mutta 5 ei mahdu. Tavaratila on aika pieni, mutta syvä.
1.2TDI:nkin teho riittää minusta hyvin. Olen saanut pikkuisen härnättyä autobahnilla mittarin mukaan 190km/h vauhtiin, mutta eihän se mikään autobahnin nielijä ole - riittää kuitenkin suomalaisille teille ja rajoituksille. Harvoin autoilijat käyttävät kaikkea tehoa mitä autosta lähtee ja 1.2:n tiptronic tekee kiihdyttämisestä ja ajamisesta helpon.
A2 on ollut luotettava kulkija tähän saakka (koputan puuta). Toissa talven pakkasilla tiptronicin ohjausyksikkö sanoi yhteistyösopimuksen irti ja sen sain vaivoin ajettua huoltoon. Muutoin se on vaatinut 'vain' normaalit huollot.
Dieselin huolto on kallis. 30,000km ja 60,000 km huolto oli suurinpiirtein normaalin hintainen, noin 400 euroa. Mutta 100,000km:ssä huollon hinnaksi tuli 1,300 euroa. Vaihdettavat osat oli normaaleja VAG-osia, niiden hinta ja tarvittava työmäärä oli vain suolainen. :-(
1.2TDI:n kulutus on luvatun pieni. Kesäajossa keskimäärin 3.0 - 3.2l/100km ja talvella 3.5 - 3.7l/100km. Pienimmillään olen päässyt yhteensä 200km matkan 2.4 l/100km kulutuksella (keskinopeus n 70km/h, sekä asfalttia että soraa).
Ostin auton, koska uskon että alumiinikori on kestävä ajan kanssa. Myös edistyksellinen tekniikka houkutteli ja se on tähän saakka toiminut odotettua paremmin.
Hyvää Uutta Vuotta!
JoneTällaista huolta tällä kertaa:
- ohjaustehostin
- 3. pyörän laakeri
- lämpöanturi
- etuvalon korkeudensäätimen moottori - andy_k
Audistinen kirjoitti:
Tällaista huolta tällä kertaa:
- ohjaustehostin
- 3. pyörän laakeri
- lämpöanturi
- etuvalon korkeudensäätimen moottoriMulla on 2001 -mallinen 1.4 A2 ja siinä on epämääräistä kolinaa mitä huollossa on välillä sanottu tukivarsien väljyydeksi tai raidetankojen väljyydeksi. Tukivarret vaihdettiin jo toista kertaa mutta kolina tulee päivässä takaisin. Vähän harmittaa kun pitää huollossa "testailla" osa kerralla missä vika on.
Ono kellään tarkempaa tietoa tai kokemusta missä vika oikeasti voisi piileskellä?
Lisäksi mulla suuntavilkkujen rele naputtaa sekalaisia sarjoja (itse vilkut ei vilku samalla vaan karsee nakutus kuuluu vaan)tai itseasiassa huolto epäili että vika olisi varoitusvilkkujen kytkimessä. Sen vaihtoon pitää käyttää kuulema paljon työtunteja koska purkamista olisi niin paljon. Löytyyköhän A2:een mitään korkausopasta missä kerrottaisi kuinka koetaulua saa purettua? - A2 fani Ville
andy_k kirjoitti:
Mulla on 2001 -mallinen 1.4 A2 ja siinä on epämääräistä kolinaa mitä huollossa on välillä sanottu tukivarsien väljyydeksi tai raidetankojen väljyydeksi. Tukivarret vaihdettiin jo toista kertaa mutta kolina tulee päivässä takaisin. Vähän harmittaa kun pitää huollossa "testailla" osa kerralla missä vika on.
Ono kellään tarkempaa tietoa tai kokemusta missä vika oikeasti voisi piileskellä?
Lisäksi mulla suuntavilkkujen rele naputtaa sekalaisia sarjoja (itse vilkut ei vilku samalla vaan karsee nakutus kuuluu vaan)tai itseasiassa huolto epäili että vika olisi varoitusvilkkujen kytkimessä. Sen vaihtoon pitää käyttää kuulema paljon työtunteja koska purkamista olisi niin paljon. Löytyyköhän A2:een mitään korkausopasta missä kerrottaisi kuinka koetaulua saa purettua?Meidän Audi kolahtelee joustoissa etupäästään. Vikaa ei ole kukaan löytänyt: huolto, katsastusmiehet tai maallikotkaan. Joskus menee pitkän aikaa eikä ääntä kuulu. Liekö muovilokari, joka napsahtelee tai jousi tuessaan. Ajo sujuu autolla kyllä muuten hienosti.
- minunkin A2:ssa
A2 fani Ville kirjoitti:
Meidän Audi kolahtelee joustoissa etupäästään. Vikaa ei ole kukaan löytänyt: huolto, katsastusmiehet tai maallikotkaan. Joskus menee pitkän aikaa eikä ääntä kuulu. Liekö muovilokari, joka napsahtelee tai jousi tuessaan. Ajo sujuu autolla kyllä muuten hienosti.
Olisi kyllä kiva tietää jos joku löytäisi kolahteluun ratkaisun. Edestä kuuluu kolinaa joustoissa, mutta mitään vikaa ei löydy.
- Kyllästynyt huollossa juoksija
minunkin A2:ssa kirjoitti:
Olisi kyllä kiva tietää jos joku löytäisi kolahteluun ratkaisun. Edestä kuuluu kolinaa joustoissa, mutta mitään vikaa ei löydy.
Oman "pikkukakkoseni ostin uutena 5v sitten, ja alle vuoden ostosta tuli eka kunnon kolahdus:etutukivarsi poikki!Sen jälkeen on ollut säännöllistä kolinaa edessä,ovien saranoiden kiristämistä ja lopulta vaihto, jarrulevyjen vaihto,ikkunoiden tiivisteiden vaihto eli huollossa juoksua min 4krt/v.Omaa korvienväliäni epäilin kunnes kolahti nyt syksyllä vihdoin kunnolla ja vikakin löytyi, kun sitkeästi vaadin sen etsimistä:auton ohjattavuuteen ym vaikuttavat pultit edestä irronneet/katkenneet.. Toivottavasti vihdoin saan ajaa tasaisempia km:iä (71000täynnä).
- Ei uskoisi
Arska kirjoitti:
Vaimolla on jo toinen A2 menossa! Ekalla ajettiin 80tkm, eikä autossa ollut mitään vikoja, huoltoväli on 30tkm ja esim. A-mersuun verrattuna huollot on ollut halpoja ja palvelukin paikallisessa liikkeessä parempaa. Uudessa autossa on muuten isompi tankki ja auto on pelannut kuin sveitsiläinen kello! Toisella autolla on ajettu 27tkm eikä se ole edes vielä käynyt huollossa. Ei A2 turhaan voittanut Saksalaista 1-3 vuotiaiden autojen luotettavuustilastoa, laadukas ja persoonallinen peli...
Ajettu jo 27tkm , eikä mitään vikaa. Onko tuollainen Audeissa niin harvinaista, että pitää erikseen mainita?
- A2 1.6FSI 2004
Meillä on 91tkm ajettu 1.6FSi 2004.
Ekat 7 vuotta meni ilman vikoja nyt vuoden sisällä on:
-vaihdettu uusi akku
-vaihdettu kaikki jarrulevyt ja palat
-vaihdettu kaikki puolat
-vaihdettu imukanava alipainesolenoidi
-herkistelty automaattiilmastointinni lämpöläppää
-korjattu etupään kolahtelua (kallistuksenvakaaja pois paikaltaan)
Olen tehnyt itse ja kaikki on maksanut yhteensä noin 600euroa
orginaaliosilla. Ja lisäksi softan vikamuistien lukuun kiinasta.
Toivottavasti tämä nyt riittää hetkeksi.- gs birotor
Aika pitkälti nuo ovat normaalia kulumisesta/iästä johtuvia ja suht edullisesti korjattavissa jos hiukankin taitoa...
- Makeus
Voiko asentaa peräkoukun, kun on tuo peräkärry tulla pihan perällä?
- 1.2 tdi tippiloota
Paska auto. Hajoilee joka monttuun ja talvella ei vaihteet toimi. Halpaa ajoa? Kiss my Anal 2!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645582Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204167Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1512159
- 171886
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231689- 951367
- 711148
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o72945