Mitäköhän

Kotini on ...

Laki sanoo seuraavanlaisesta tapauksesta: Olet perheesi kanssa nukkaumassa ja poliisi paukkaa sisään raamit kaulassa, jolloin heräät ja tirvaiset muutamaa poliisia kuonoon kättäpidemmällä, tulee molemille osapuolille luunmurtumia ym., asunto enemmän ja vähemmän säpäleinä. Ja hups, olikin väärän asunnon ratsaus ja/tai vinkki oli väärä. Kuka tai ketkä joutuvat edesvastuuseen??

5

720

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reiska

      Pimeä asunto ja äkillinen herätys keskellä yötä, myös täysin väärä kämppä. Siis korostan että täysin väärä, tehty osoitemoka. Ei myöskään asunnossa ketään jolla olisi ollut pienintäkään "epäpuhtautta" rekisterissä.

      Keskellä yötä ykskaks havahtui että pari ukkoa kimpussa ja nyrkki viuhahti ihan refleksina eikä todellakaan mitään hajua että kyseessä oli poliisi, yksi poliisi nurin, aivotärähdys ja käsi poikki kaatumisen seurauksena.

      Itse en saanut tuosta yhtään mitään, tehtiin syyttämättäjättämispäätös. Syy oli juuri tuo että edes valoja ei ollut päällä plus täysin äkkiherätys. Ja vauriot asunnossakin korvattiin jotka olivat tulleet operaation aikana, tosin ne nyt olivat muutamasata markkaa ja en itse edes hakenut mitään. Päinvastoin kysyttiin mitä mahdollisesti hajosi.

      Eli oleellista on varmaankin näissä kaksi asiaa:

      a) tilanne muuttuu oletetusti sillä hetkellä kun varmasti tajuaa että kyseessä on poliisi. Siitä eteenpäin sitten muuttuu vastaanpaneminen rikokseksi vaikka olisit paavi.

      b) varmaan aika tärkeää myös missä asemassa olet itse eli oletko poliisin vanha tuttu tai muuten ei-niin-puhtoinen kaveri vaiko on täysin katastrofaalisen väärä paikka jonne on tehty isku. Kyllä nuo tehoiskut vaikka itsessään olisikin suunnattu väärään kämppään kuitataan aikalailla pienenä mokana jos nyt kämppä ja henkilöt yleisesti ovat epämääräisiä. Tosin korvausvelvollisia ollaan kyllä sitten kämpän tuhojen suhteen...

      Eli jos olet vanha tuttu ja alat tapella vastaan varsinkin jos satavarmasti tiedät vastassa olevan poliisin niin ei lieventäviä tekijöitä paljoa varmaan löydy. Puhtoisemmalla kuten onneksi itse olin, voi tilanne olla vähän toinen. Etköhän ihan normaalitaksojen mukaiset rapsut saa tuosta riehumisesta olettaisin kun kuitenkin kohdistit sen tarkoituksella poliisiin. Omat vammasi ja väärä iskukohde nyt tietenkin voivat vähän tilannetta muuttaa lievempään suuntaan mutta sen päättää sitten aikanaan oikeus.

      • Kotini on ...

        tiedoista. Aikaisemmin paikallani asuneet n. 2 vuotta sitten olivat, ties mitä venkuloita. Ajattelin vain mahdollisuutta poliisin hutiin vahingossa/kiireessä, onhan edellisten asukkaiden jäljitä tietty maine. Itselläni ei ole tahran tahraa, jo työni edellyttää sitä. On täällä ihan virka-aikana käyty asiallisesti tiedustelemassa edellisiä asukkeja ja heidän kavereitaan. Toisaalta eivät ketkään perheen ulkopuoliset pääse ehjinä asuntoomme ( 2 kpl.koulutettuja kodin turvaajia )


      • Coofy1
        Kotini on ... kirjoitti:

        tiedoista. Aikaisemmin paikallani asuneet n. 2 vuotta sitten olivat, ties mitä venkuloita. Ajattelin vain mahdollisuutta poliisin hutiin vahingossa/kiireessä, onhan edellisten asukkaiden jäljitä tietty maine. Itselläni ei ole tahran tahraa, jo työni edellyttää sitä. On täällä ihan virka-aikana käyty asiallisesti tiedustelemassa edellisiä asukkeja ja heidän kavereitaan. Toisaalta eivät ketkään perheen ulkopuoliset pääse ehjinä asuntoomme ( 2 kpl.koulutettuja kodin turvaajia )

        Joo, kyllä Reiska antoi oikeita neuvoja. Poliisin
        osalta kyseessä on Error in objecto ja valtio
        maksaa korvaukset vahingoista. Mutta heti kun ole tietoinen, että kyseessä on poliisi ja vastustat, niin syyllistyt rikokseen.


      • Sekin vielä.
        Coofy1 kirjoitti:

        Joo, kyllä Reiska antoi oikeita neuvoja. Poliisin
        osalta kyseessä on Error in objecto ja valtio
        maksaa korvaukset vahingoista. Mutta heti kun ole tietoinen, että kyseessä on poliisi ja vastustat, niin syyllistyt rikokseen.

        Toivottavasti tällaisia tapauksia ei satu enempää.


      • juhani palmuko
        Sekin vielä. kirjoitti:

        Toivottavasti tällaisia tapauksia ei satu enempää.

        Tapaisia tilanteita varten minulla on ase lähettyvillä tervetuloa!!!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2221
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1710
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe