Hei!
Olisin kiinnostunut hankkimaan rotukissaa ulkomailta.
Onko kukaan ostanut aiemmin ulkomailta kissaa? Esim. Ruotsi. (Eurooppa)
Mistä löydätte nämä ilmoitukset?
MISTÄ OSTATTE KISSANPENNUN ULKOMAILTA?
2
92
Vastaukset
- SVERAK esim.
Maan omien rotukissayhdistysten kautta löytyy kasvattajat sekä heidän yhteystietonsa. Riippuu mitä olet etsimässä, eli osa roduista ei ole hyväksyttyjä kaikkien kattojärjestöjen alaisuuteen. Ruotsissa mm. SVERAK on sellainen josta voisi aloittaa kyselemään ja heidän sivuillaan on varmasti lista kasvattajista ihan roduittain. Mutta jos kuvittelet, että sieltä on halvempaa hankkia kissa, niin varaudu siihen, että saattaa maksaa tuplasti sen mitä täällä.
- mun neuvo
Jos ostat rotukissan puhtaasti lemmikiksi, on turhaa hakea sitä ulkomailta. Prosessi on työläs ja matkoineen kallis. Suomessa on samoja rotuja kuin Ruotsissa. Sitä paitsi jokseenkin kaikissa suomalaisissakin rotukissoissa on myös ulkomaalaista verta.
Jos taas aiot kasvattaa kissallasi, ulkomailta tuominen voi olla perusteltua. Siinä tapauksessa et kuitenkaan uskoakseni kyselisi tällä palstalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 614167
- 1053455
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj352974Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262548- 452147
- 201929
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51919- 1861807
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3911498Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91308