Rattijuopumus 1.6 promillea

anu811

Hei!
Ensikertalainen.Paljonko voin saada sakkoa ja kortitta oloa?
Vuositulot 16 000e.

9

1083

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7+8

      Noin hurja promillemäärä tarkoittaa sitä, että kyse on törkeästä rattijuopumuksesta.
      Lain mukaan siitä seuraa vähintään 60 päiväsakkoa - kaksi vuotta vankeutta. Rangaistus riippuu aina tapauksesta, mutta keskimäärin seuraus on ensikertalaiselle 3-4 kuukautta ehdollista vankeutta ja vähintään puoli vuotta ajokieltoa.

    • Olosuhteet....

      Törkeä rattijuopumU: Ajokieltoa vähintään 3 kk, enintään 5 vuotta. Siinä lain rajat
      Päiväsakkoja vähintään 60kpl tai maksimissaan 2 vuotta vankeutta.

      http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/249DD1BCBDEE9739C2256BC7002E46AC

      Tuloillasi 60 päiväsakkoa tekee noin 800 - 900 euroa.
      Sivistynyt veikkaus ajokiellosta on 6 - 8 kk.

      Kuten näet, niin tarkemmin ei voi vastata, koska jokainen tapaus on erilainen.

      • 17+17

        Et ottanut huomioon, että kyse on ensikertalaisesta. Ei sellaiselle tuomita noin pitkää ajokieltoa maassa, missä on maailman lievimmät rangaistukset.
        Esim. Norjassa tulisi minimissään kolme vuotta ajokieltoa.


      • 17+17:lle
        17+17 kirjoitti:

        Et ottanut huomioon, että kyse on ensikertalaisesta. Ei sellaiselle tuomita noin pitkää ajokieltoa maassa, missä on maailman lievimmät rangaistukset.
        Esim. Norjassa tulisi minimissään kolme vuotta ajokieltoa.

        Ajokiellon pituuteen ei voi vaikuttaa entisyys. Eli ensikertalaisella ei ole merkitystä ajokiellon osalta, rangaistuksen osalta on toisin.


      • 6+15
        17+17:lle kirjoitti:

        Ajokiellon pituuteen ei voi vaikuttaa entisyys. Eli ensikertalaisella ei ole merkitystä ajokiellon osalta, rangaistuksen osalta on toisin.

        Tuota on vaikea käsittää, ettei entisyys vaikuta ajokiellon pituuteen. Eli, kymmenen kertaa ratista kärähtänyt ja ensikertalainen ovat samalla viivalla, kun mitataan ajokiellon pituus.


      • käytäntöä
        6+15 kirjoitti:

        Tuota on vaikea käsittää, ettei entisyys vaikuta ajokiellon pituuteen. Eli, kymmenen kertaa ratista kärähtänyt ja ensikertalainen ovat samalla viivalla, kun mitataan ajokiellon pituus.

        Kyllä vaikuttaa, nimenomaan niin päin, että uusijoille tuomitaan pidemmät ajokiellot. Ajokorttilain mukaan, jos tulee toinen ratti viiden vuoden kuluessa, jälkimmäisen ajokielto vähintään 6 kuukautta. Samoin, jos tulee kombinaatio tavan ratti-törkyratti tai tavan ratti-törkyvaarantaminen viiden vuoden kuluessa, vähintään 6 kk. Ja sitten, jos 5 vuoden sisällä 2 törkyä, eli kaksi törkyrattia, törkyvaarantamista tai törkyvaarantaminen-törkyratti, ajokielto on silloin vähintään vuosi.

        Aloittajalle: meillä päin noilla spekseillä: vankeutta noin 40 - 45 päivää ehdollisena (koska ensikertalainen), oheissakkoa noin 20 päiväsakkoa (päiväsakon rahamäärä riippuu kuukausinettotuloista) ja ajokieltoa noin 7 - 8 kk.


    • anu811

      Tuomio tuli.Sakkoa 275e eli 25 päiväsakkoa.Ajokieltoa päivää vaille 6kk.Ja vankeus ehdollisena 50pv.
      Olen itse tyytyväinen tuomioon.

    • neverver

      mulla tuli 3 kk ajokieltoa ja 2 vuotta ehdonalaista ja lisäki päiväsakkoja (en muista paljon)

      • 6453eqw

        Et varmasti saanut ehdonalaista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1920
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1509
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      130
      1307
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1298
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1210
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      1009
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      962
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      110
      890
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      733
    Aihe