Eläkkeelle lähtö

Kukkiako

Hei!
Lapseni ryhmän lastentarhanopettaja on jäämässä eläkkeelle.
Miten Suomessa on tapana jotenkin kittää häntä lapseni hoidosta?
Olen ulkomaalainen ja mulla on ensimmäine lapsi, ja ei juuri ole pikkulapsiperheitä lähipiirissä, joten en tiedä miten toimitaan Suomessa?
Kerätäänkö vanhemmiltä rahoja lahjaksi (ainakin tähän asti ei ole mitään ilmoiteltu vaikka olen kuullut että ensi viikolla hän lähtee) tai tuoko jokainen vanhempi haluatessa kukkia tai jotain tai riittääkö vain lämmin kiitos?
Kiitos, jos joku osaisi vastata.

6

558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin 90-luvulla

      Mulla jäi aikanaan ekaluokan ope meidän vuoden jälkeen eläkkeelle. Taidettiin kerätä pari euroa per oppilas ja ostaa kukkakimppu, kortti ja joku iittalan maljakko. :)

      • tarkennus

        tai siis silloin oli markkoja ja oisko ollu 20mk/ oppilas :)


    • stina-liisa

      On hienoa, että haluat muistaa lapsesi lastentarhanopettajaa hänen jäädessään eläkkeelle. Lahjaksi käy ihan mikä vain, muistaminen on tärkeintä. Jos vielä lapsesi ja perheenne muistavat kortilla, jossa jotain henkilökohtasta, jää eläkkeelle lähtijälle ihana muisto.

    • ja kiitos

      kosteeta reikää takahuoneessa heppi per see seen.

    • kukkajakortti

      Suomessa ei ole sellaista tapaa, että vanhemmat yhdessä keräisivät tietyn rahasumman esimimerkiksi. Aina on niitä joilla ei ole halua huomioida mitenkään ja toisaalta niitä jotka haluavat muistaa hoitajia. Lapsen omatekemä kortti, kukka tai muu pieni muistaminen on kaunis ele perheeltä, josta lahjan saaja varmasti on mielissään. Mitään suurta sen ei siis tarvitse olla:)

    • suomalainen äiti

      Täällä päin suomea on sellainen tapa että muistetaaneläkkeele jäävää hoitajaa yhteisesti. kesälomien alkaessakin joskus muistamme yhteisesti kerätyllä lahjakortilla, tai sitten jokaine tuo oman muistamisensa omalle hoitajalleen. jos ei ole oma hoitajasysteemiä hoiajien kahditiloihin on kiva viedä kahvipaketti/teepaketti/pipareita, kukkia jne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8791
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2623
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2371
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe