Millä tavalla vaimot huomioivat?

kyllästynytväsynyt

Kertokaapas millä tavalla teitä miehet ja isät vaimonne teitä huomioivat, entä huomioitteko te heitä?
Olen pitkän parisuhteen ja muutaman lapsen jälkeen alkanut vähitellen "kyrpiintyä" siihen touhuun että kaikki kyllä kelpaa mitä vaimo järjestää mutta mies itse on aika laiska mitään järjestämään.
Olen seksielämää piristänyt asuilla, leikeillä ja kaikella kivalla..., jossain vaiheessa hemmotellut ruualla, pikku-purtavalla, yhteisellä pienellä hetkellä, saunomista lasten nukkuessa ja kenties kuoharia kylmässä odottamassa kynttilöiden palaessa ja niin pois päin.
Mies järjestelmällisesti unohtaa, syntymäpäivät, hääpäivät, ylipäätään kaikki mahdolliset päivät on sitten kyse mistä tahansa! Romantiikasta ei ole tietoa sen hitustakaaan (ja minä joka sitä kaipaan ja odotan, edes pienen pientä romanttisuutta).
Ikää alkaa olla jo päälle neljäkymmentä joten pakosta alkaa miettiä että tätäkö sitä on koko loppuelämä mitä edessä yhteistä taivalta on - vai voisikohan ihan oikeasti olla olemassa myös miehiä jotka jollain tapaa osoittaisivat edes arvostavansa naisen antamaa huomiota ja panostusta "yhteiseen hyvään". Jossain vain se mitta täyttyy ja kun tuntuu että jos ei mitään vastakaikua yli 20 vuoden jälkeenkään ole tulossa niin tähänkö sitä tuhlaa aikaansa? Mutta sitähän pitäisi kai olla vain tyytyväinen kun mies käy työssä, auttaa kotitöissä ja on hoitanut lapsia ja silleen, eikä piekse vaimoaan eikä lapsiaan, vai??

151

4685

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miehillä masentaa perhe

      Ukkos on vaan onnistunut missiossaan ja saanut sinusta kotiorjan. Nyt saa masentuneena maata. Unohda romantiika: saunassa riittää kylmät saunakaljat ja syirittamasi munanimentä.

      • Jaa a no mitä

        Etusivulla luki: "Miten miehet hemmottelevat?"

        Tuli halu kertoo että melkein stondikseen meni kun mietin miten naista pidetään hyvänä.


      • Muut aiheet?????????
        Jaa a no mitä kirjoitti:

        Etusivulla luki: "Miten miehet hemmottelevat?"

        Tuli halu kertoo että melkein stondikseen meni kun mietin miten naista pidetään hyvänä.

        Lähes kaikkiin etusivun avauksiin sopii: Jätä se sika!!! Mistäpä muualta kun naisten ja miesten välisistä eripurista tuonne juttuja vedetään. Joskus vois avaukset olla ihan jostain muualta vaikka: "Miksi ladani ei liiku" tai "Kuinka päin perunat kuuluu istuttaa" Ihan mitä tahansa mutta ei aina näitä samoja turinoita KIITOS!!!!!!!


      • Muuta ei tarvita
        Jaa a no mitä kirjoitti:

        Etusivulla luki: "Miten miehet hemmottelevat?"

        Tuli halu kertoo että melkein stondikseen meni kun mietin miten naista pidetään hyvänä.

        Well, tässähän se vastaus heti tuli. Kun on tarpeeksi yksinkertainen, niin kuvittelee, että kun m_n_ riittää itselle, se riittää myös naiselle.


      • hyvämiesjollahyvänai
        Muut aiheet????????? kirjoitti:

        Lähes kaikkiin etusivun avauksiin sopii: Jätä se sika!!! Mistäpä muualta kun naisten ja miesten välisistä eripurista tuonne juttuja vedetään. Joskus vois avaukset olla ihan jostain muualta vaikka: "Miksi ladani ei liiku" tai "Kuinka päin perunat kuuluu istuttaa" Ihan mitä tahansa mutta ei aina näitä samoja turinoita KIITOS!!!!!!!

        juurikin.
        Moderaattorit vetäkää se lollipop hanuristanne ja laittakaa jotain muuta kuin teennäistä parisuhdepskaa vai onko ideana se, että luodaan median välityksellä illuusio notta suhteet on huonoja, liitot hajoaa, aina joku on vialla ja kaikkia ahdistaa. Masennuslääkkeitä syödään muutenkin liikaa.

        Mies vs Nainen, pettää ei petä, kumpi kokkaa, nainen lihoo, mies ei siivoa. TTu alkaa jo kyllästyttään suoli24!

        mut alottajalle. Nietzsche tais sanoo tyyliin "mies on soturi, nainen sen *uora". toivottavasti otit kunnon soturin etkä mitään perusmahaista pskajaakkoa.


      • aikuinen nainen
        hyvämiesjollahyvänai kirjoitti:

        juurikin.
        Moderaattorit vetäkää se lollipop hanuristanne ja laittakaa jotain muuta kuin teennäistä parisuhdepskaa vai onko ideana se, että luodaan median välityksellä illuusio notta suhteet on huonoja, liitot hajoaa, aina joku on vialla ja kaikkia ahdistaa. Masennuslääkkeitä syödään muutenkin liikaa.

        Mies vs Nainen, pettää ei petä, kumpi kokkaa, nainen lihoo, mies ei siivoa. TTu alkaa jo kyllästyttään suoli24!

        mut alottajalle. Nietzsche tais sanoo tyyliin "mies on soturi, nainen sen *uora". toivottavasti otit kunnon soturin etkä mitään perusmahaista pskajaakkoa.

        Miten lieneekään monella vaan päällimmäisenä kuva että vain nainen lihoo liiton aikana???? Lienee miehen näkökulma sillä sehän naisen lihomisen huomaa, ei omaansa. Omasta kokemuksesta ja toistenkin liittoja sivusta seuranneena kyllä olen huomannut että mies on monesti se joka ensin muuttaa muotoaan. Ja onhan se toisaalta ymmärrettävää. Hyvä ruoka säännöllisesti, vielä hemmotteleva puoliso ja iltamenojen vähentyminen kyllä saa niitä lisäkiloja miehelle tulemaan. Onko naiset sitten viisaampia eikä niistä niin palstoila huutele niin kuin miehet??Ja kun vaimo tulee raskaaksi monesti kasvaa se miehenkin maha samaan tahtiin. Tosin se usein jääkin naisen jo synnytettyä.


    • bimbooo

      Valitettavasti toi kertoo omaa karua kieltään, jollei mies sua millään lailla huomioi.. Ei jaksa oma elähtänyt, vanha akka kiehtoa enää, ku kierroksessa on joku timmi parikymppinen pimu...

      • aloittaja..

        Ja mistähän sinä mahdat kenenkään "elähtämisen" tietää näkemättä ja tuntematta aloittajaa?? Sattumoisen olen liikunnallinen, hoikka, pidän itsestäni ja ulkonäöstäni huolta. Tietysti ikääntymistä tapahtuu kaikilla ja se on täysin asiaan kuuluvaa, mieheni nyt ei vain satu olemaan mikään parikymppisten pimujen perässä juoksija ja pointti nyt ei ollut lainkaan tämä, opettele lukemaan ja myös ymmärtämään lukemasi, kiitos.


      • Leijona501
        aloittaja.. kirjoitti:

        Ja mistähän sinä mahdat kenenkään "elähtämisen" tietää näkemättä ja tuntematta aloittajaa?? Sattumoisen olen liikunnallinen, hoikka, pidän itsestäni ja ulkonäöstäni huolta. Tietysti ikääntymistä tapahtuu kaikilla ja se on täysin asiaan kuuluvaa, mieheni nyt ei vain satu olemaan mikään parikymppisten pimujen perässä juoksija ja pointti nyt ei ollut lainkaan tämä, opettele lukemaan ja myös ymmärtämään lukemasi, kiitos.

        Älä välitä noista pölvästeistä. Niillä on vielä korvantaustat märät.Niiden täytyy ensin kuivata ne rauhassa ennen kuin niiden tikapuu hermostot ymmärtää näitä pitkien avioliittojen saloja. Itse olen avioliitossa joka on kestänyt jo 36v. En oikein osaa sanoa hemmottelusta yksittäis esimerkkiä olen kyllä ostanut kukkia sekä erilaisia diemantti esineitä vuosien varrella. Muuta en oikein keksi näin äkkiseltään. Eipä muuta kuin lippu korkelle toivotaa että kylläse siitä jotenkin selviää.


      • Niin raikas ja
        aloittaja.. kirjoitti:

        Ja mistähän sinä mahdat kenenkään "elähtämisen" tietää näkemättä ja tuntematta aloittajaa?? Sattumoisen olen liikunnallinen, hoikka, pidän itsestäni ja ulkonäöstäni huolta. Tietysti ikääntymistä tapahtuu kaikilla ja se on täysin asiaan kuuluvaa, mieheni nyt ei vain satu olemaan mikään parikymppisten pimujen perässä juoksija ja pointti nyt ei ollut lainkaan tämä, opettele lukemaan ja myös ymmärtämään lukemasi, kiitos.

        Tervehdyttävä.Hmm,kiitos lukemattomien Viron matkojeni.


    • näillä ohjeilla

      Jos mies ei ole oppinut vielä huomioimaan sinua-menetetty tapaus.Voit toki asiasta keskustella vielä kerran ja uhata erolla jos ei ala mitään tapahtumaan..yleensä se avaa miehen silmät jos avaa..Toki voitte jatkaa entiseen malliin tai eroat ..Yleensä ton ikäiset miehet on hemmoteltuja eikä ne papin aamenen jälkeen vaimoa turhaan kehu.

      • aloittaja..

        Kiitos, on näköjään ainakin yksi jolla on vastaus vähän muuta kuin näillä luki-häiriöisillä, mutta edelleenkään en saanut vastausta tuohon romantiikan kyselyyn...
        Täytyy sanoa että ei ole tämä mies äitinsä eikä isänsä eikä liioin kenenkään muunkaan hemmottelema vaan on joutunut pärjäämään.
        Ja en tosiaan mitään kehuja kaipaa vaan tekoja ja sitä ROMANTIIKKAA! Onko se tosiaan niin outo ja vieras käsite teidän isien keskuudessa?


      • Älä unia näe!
        aloittaja.. kirjoitti:

        Kiitos, on näköjään ainakin yksi jolla on vastaus vähän muuta kuin näillä luki-häiriöisillä, mutta edelleenkään en saanut vastausta tuohon romantiikan kyselyyn...
        Täytyy sanoa että ei ole tämä mies äitinsä eikä isänsä eikä liioin kenenkään muunkaan hemmottelema vaan on joutunut pärjäämään.
        Ja en tosiaan mitään kehuja kaipaa vaan tekoja ja sitä ROMANTIIKKAA! Onko se tosiaan niin outo ja vieras käsite teidän isien keskuudessa?

        Jos oot jotain yli neljäkymmentä ja ukko viiskymmentä, ehkä, turha odottaa romantiikkaa tämän elämän aikana. Yleensäkään iäkkäämmät pitkään parisuhteessa olleet eivät lässyttele ja mässyttele. Rutiini ja arki vallitsee ja kummallakin omat tavat.
        Eiks sulle riitä kun ukko panee sua, eli kelpaat, onhan sekin romantiikkaa. Nuolee ehkä joskus. Vai pimeässä peiton alla yks ja sama jyystö asento?

        Kerroit että sä olet tehnyt vaikka mitä jippoja. Jätit kertomatta kuinka ukko reagoi niihin vai onko täysin cp ja hoo moilanen ja mikään ei värähdä, edes ilme.


      • helppoahan se on
        aloittaja.. kirjoitti:

        Kiitos, on näköjään ainakin yksi jolla on vastaus vähän muuta kuin näillä luki-häiriöisillä, mutta edelleenkään en saanut vastausta tuohon romantiikan kyselyyn...
        Täytyy sanoa että ei ole tämä mies äitinsä eikä isänsä eikä liioin kenenkään muunkaan hemmottelema vaan on joutunut pärjäämään.
        Ja en tosiaan mitään kehuja kaipaa vaan tekoja ja sitä ROMANTIIKKAA! Onko se tosiaan niin outo ja vieras käsite teidän isien keskuudessa?

        Pyydä ukkos kirjoittamaan sähköpostin tai puhelin kalenteriin, milloin on tulossa merkkipäivä. Jos merkkipäivä on torstaina, niin eka muistutus jos edellisenä viikonloppuna, seuraava pari päivää aiemmin ja viimeinen juhlapäivänä. Näin minä olen oppinut pitämään lukua siitä, milloin juhlitaa ja kun muistutan siitä itseäni jo päiviä ennen, ehdin hankkia jotain lahjaakin.


      • mek
        aloittaja.. kirjoitti:

        Kiitos, on näköjään ainakin yksi jolla on vastaus vähän muuta kuin näillä luki-häiriöisillä, mutta edelleenkään en saanut vastausta tuohon romantiikan kyselyyn...
        Täytyy sanoa että ei ole tämä mies äitinsä eikä isänsä eikä liioin kenenkään muunkaan hemmottelema vaan on joutunut pärjäämään.
        Ja en tosiaan mitään kehuja kaipaa vaan tekoja ja sitä ROMANTIIKKAA! Onko se tosiaan niin outo ja vieras käsite teidän isien keskuudessa?

        Itse miehnä järjestelen matkoja ja muita juttuja naiseni hyväksi ja teen hyvää ruokaa ja muita kivoja juttuja ja homman aina välillä viinipullon valmiiksi ja miehnä hoitelen aina tuon grillauspuole ruuan valmistuksessa kun yksi sadasta naisesta osaa tai haluaa grillata. Olen yrittänyt opettaa naistani grillaamaan muutta intensiivisyys ei riitä ja touhutaan keikkea muuta kuin grillaamista. Tämäkin asia on henkilöstä kiinni. Sama homma on että en hirveesti tuo kukkasia naiselleni ja vastauseni on että yhtä usein kun naiseni tuo kysymättä vaikka kossupullon minulle ja se siitä. Nosta kissa pöydälle ja sanot miehellesi suoraan mitä haluat ja jos ei muutosta tapdu niin lopeta sinäkin kaikki jäejestäminen ja miehesi on tottunut että sina huolehdit tuosta jutusta ja on siihen oppinut. Käskeppä miehsi laittamaan kaikki merkkipäiviksi hälyytys kännykkään niin muistaa aina kaikki tai sitten ei halua muitaa. Lpeta sinäkin se huomioiminen merkkipäivinä niin hyvä tulee.


    • wittuuntunu

      Kunpa nykymuijat olisi edes johonkin tyytyväisiä.
      Kaikki pitää saada ja ukon pitää se toteuttaa ... puhumattakaan, että ukon pitää itsekin osata olla milloin mitäkin miellyttääkseen kotikuningatartaan.

      • aloittaja..

        Ja tässä näköjään lisää fiksuja vastauksia.
        "Kaikki pitää saada ja ukon pitää se toteuttaa ... puhumattakaan, että ukon pitää itsekin osata olla milloin mitäkin miellyttääkseen kotikuningatartaan."
        Onko täällä kaikilla isät palstalla pyörivillä joku luki-häiriö kun ei ymmärretä vastata siihen mitä kysytään?
        Siis jos ymmärryksessäsi oli vikaa, idea oli se että minä nimenomaan sille miehelle järjestän ja häntä miellytän ja kyselin että onko olemassa miehiä joissa olisi jonkinlaista romanttisuutta? (Vai onko se vain naisten hömpötystä?)


      • m47 kommentti
        aloittaja.. kirjoitti:

        Ja tässä näköjään lisää fiksuja vastauksia.
        "Kaikki pitää saada ja ukon pitää se toteuttaa ... puhumattakaan, että ukon pitää itsekin osata olla milloin mitäkin miellyttääkseen kotikuningatartaan."
        Onko täällä kaikilla isät palstalla pyörivillä joku luki-häiriö kun ei ymmärretä vastata siihen mitä kysytään?
        Siis jos ymmärryksessäsi oli vikaa, idea oli se että minä nimenomaan sille miehelle järjestän ja häntä miellytän ja kyselin että onko olemassa miehiä joissa olisi jonkinlaista romanttisuutta? (Vai onko se vain naisten hömpötystä?)

        Harmilliselle kuulostaa...
        olet varmaankin kertonut miehellesi, mitä kaipaat?
        jankuttaminen ei tietysti auta,mutta itsestäni olen huomannut että joskus vaimo saa selittää asioita usessan kertaan...
        mutta minä kyllä huomioin vaimoa esim. siivoamalla tai pesemällä ja silittämällä pyykit.
        ei siitä miehisyys kärsi, päin vastoin.
        ette kuitenkaan ole ihan teinejäkään, joten kyllä puhetta pitäisi ymmärtää
        sano miehellesi että siivoaminen on parasta esileikkiä.... ;)


      • m47 kommentti
        aloittaja.. kirjoitti:

        Ja tässä näköjään lisää fiksuja vastauksia.
        "Kaikki pitää saada ja ukon pitää se toteuttaa ... puhumattakaan, että ukon pitää itsekin osata olla milloin mitäkin miellyttääkseen kotikuningatartaan."
        Onko täällä kaikilla isät palstalla pyörivillä joku luki-häiriö kun ei ymmärretä vastata siihen mitä kysytään?
        Siis jos ymmärryksessäsi oli vikaa, idea oli se että minä nimenomaan sille miehelle järjestän ja häntä miellytän ja kyselin että onko olemassa miehiä joissa olisi jonkinlaista romanttisuutta? (Vai onko se vain naisten hömpötystä?)

        Harmilliselle kuulostaa...
        olet varmaankin kertonut miehellesi, mitä kaipaat?
        jankuttaminen ei tietysti auta,mutta itsestäni olen huomannut että joskus vaimo saa selittää asioita usessan kertaan...
        mutta minä kyllä huomioin vaimoa esim. siivoamalla tai pesemällä ja silittämällä pyykit.
        ei siitä miehisyys kärsi, päin vastoin.
        ette kuitenkaan ole ihan teinejäkään, joten kyllä puhetta pitäisi ymmärtää
        sano miehellesi että siivoaminen on parasta esileikkiä.... ;)


      • Eroava
        aloittaja.. kirjoitti:

        Ja tässä näköjään lisää fiksuja vastauksia.
        "Kaikki pitää saada ja ukon pitää se toteuttaa ... puhumattakaan, että ukon pitää itsekin osata olla milloin mitäkin miellyttääkseen kotikuningatartaan."
        Onko täällä kaikilla isät palstalla pyörivillä joku luki-häiriö kun ei ymmärretä vastata siihen mitä kysytään?
        Siis jos ymmärryksessäsi oli vikaa, idea oli se että minä nimenomaan sille miehelle järjestän ja häntä miellytän ja kyselin että onko olemassa miehiä joissa olisi jonkinlaista romanttisuutta? (Vai onko se vain naisten hömpötystä?)

        Ymmärrän hyvin aloittajan tilanteen. Olen itse ollut samassa tilanteessa: toimin 'ohjelmatoimistona'..siis toiminut kohta 30 vuotta. Toisen aktiivisuudesta ei tietoakaan. Mutta minäpä ratkaisin tämän ongelman: otan avioeron ja järjestän ohjelmaa ja piristystä vain itselleni! Lopullisen eron laitan voimaan heinäkuussa. Eiköhän mies ala miettimään, mitä olisi voinut tehdä.

        Nuo äskeiset valitukset kaiken vaativista naisista ovat uskomattomia. Tarkoittaneeko sitä, että naiset eivät voi vaatia mitään? Jopas jotakin.


      • 5+3
        m47 kommentti kirjoitti:

        Harmilliselle kuulostaa...
        olet varmaankin kertonut miehellesi, mitä kaipaat?
        jankuttaminen ei tietysti auta,mutta itsestäni olen huomannut että joskus vaimo saa selittää asioita usessan kertaan...
        mutta minä kyllä huomioin vaimoa esim. siivoamalla tai pesemällä ja silittämällä pyykit.
        ei siitä miehisyys kärsi, päin vastoin.
        ette kuitenkaan ole ihan teinejäkään, joten kyllä puhetta pitäisi ymmärtää
        sano miehellesi että siivoaminen on parasta esileikkiä.... ;)

        Siivoaminen, silittäminen ja pyykinpesu ovat vaimon huomioimista ja esileikkiä?

        No seuraavan kerran kun vaimosi tiskaa ja imuroi niin se on sitten seksiä.


      • autat kotitöissä??
        m47 kommentti kirjoitti:

        Harmilliselle kuulostaa...
        olet varmaankin kertonut miehellesi, mitä kaipaat?
        jankuttaminen ei tietysti auta,mutta itsestäni olen huomannut että joskus vaimo saa selittää asioita usessan kertaan...
        mutta minä kyllä huomioin vaimoa esim. siivoamalla tai pesemällä ja silittämällä pyykit.
        ei siitä miehisyys kärsi, päin vastoin.
        ette kuitenkaan ole ihan teinejäkään, joten kyllä puhetta pitäisi ymmärtää
        sano miehellesi että siivoaminen on parasta esileikkiä.... ;)

        "minä kyllä huomioin vaimoa esim. siivoamalla tai pesemällä ja silittämällä pyykit"

        Tämä on ongelmana monessa suhteessa. Mies luulee, että tekemällä oman osansa kotitöistä, hän huomioi vaimoaan eikä muuta sitten tarvita. Kyllä se varmaan vähän lämmittää, ettei vaimon tarvitse ihan kotiorjana raataa yksin kaikkea, vaan että mies sentään vähän edes armahtaa.


      • Rom Antti
        aloittaja.. kirjoitti:

        Ja tässä näköjään lisää fiksuja vastauksia.
        "Kaikki pitää saada ja ukon pitää se toteuttaa ... puhumattakaan, että ukon pitää itsekin osata olla milloin mitäkin miellyttääkseen kotikuningatartaan."
        Onko täällä kaikilla isät palstalla pyörivillä joku luki-häiriö kun ei ymmärretä vastata siihen mitä kysytään?
        Siis jos ymmärryksessäsi oli vikaa, idea oli se että minä nimenomaan sille miehelle järjestän ja häntä miellytän ja kyselin että onko olemassa miehiä joissa olisi jonkinlaista romanttisuutta? (Vai onko se vain naisten hömpötystä?)

        Kyllä on romanttisia miehiä, jotka aikuisten oikeasti haluavat kohdata ja huomioida puolisoansa arjessa, ylläpitää ja kehittää suhdetta.

        Meillä vain vaimo ei jaa kanssani tätä ajatusta yhteyden ja läheisyyden ylläpidosta. Toki hän nauttii sen (tekemistäni) heldelmistä, muttei itse halua osallistua näihin talkoisiin.

        Itse varmasti saisin ensin miljoonia pikku orgasmeja ja sen jälkeen tunnepuolen shokin, jos vaimo yllättäisi minut huomiollaan. Surullista, mutta totta.


      • Anonyymi

        Tämä👍


    • dkxndkdnd

      Onpa asiattomia aloittajan vastaukset. Mitä oikein odotat? Onko ja voiko olla muita keinoja vaikuttaa asiaan kuin ottaa se puheeksi ja nostaa kissa pöydälle? Se, miten sen teet, kertoo sinun sosiaalisista taidoistasi.

      Onko(han) mies koskaan ollutkaan romanttinen, vai onko se karissut matkalla? Jos romanttiikkaa ei ole ennenkään ollut, tuntuu oudolta vaatimukselta matkan aikana alkaa sellaista odottaa.

    • Ai jaa? Uskotko, jos sanon, että meillä tuo kaikki oli toisinpäin? Mitä enemmän äijä vaimoaan palvoi, sitä häijymmäksi se muuttui. Niin se menee, sukupuolesta riippumatta. Hellä seksi oli kamalinta, mitä vaimo tunsi. Niin sanoo myös nykyinen laki. Lopulta lähti ukolta vehkeet, käytön puutteessa. Parin hullujen huoneen reissun jälkeen. Että silleen.

    • asfwerwrtefg

      Taisi osua hyvinkin lähelle tuo bimbooo kun aloittja noin kovasti veti herneet nenäänsä..
      Ei kait se ukko sulle kerrokaan KUN se parikymmpisten perässä juoksee..

    • vaikeita juttui

      Syyttäkää naiset vaa itseänne ja jos haluatte koittaa ymmärtää miestä nii jotenki pitäis saada selvyys mitä asioita mies kokee perheessä ainoastaan hänen velvollisuudeksi ja paljonko tämä vie henkisiä voimia. ja ehkä auttaa nii virtaa löytyy...

      vähä aikaa si oli tutkimus armeijas 1500 tyyppii ja puolet kuulemma tuumas et parisuhteeseen kuuluu tunteista vaikeneminen....

      moni perheellinen tuttu mies kertoo että heillä on pari kolme pv vuodessa itselle, mitä tämmönen mies muka naisen silmissä voi olla ?

    • jhgjgfhg

      Minua taas alkaa ärsyttämään se että Suomi24:n ylläpito nostaa aina tuonne ylös näitä aiheita jossa naiset valittavat miesten käytöksestä. Tätä tyypillistä propagandaa että miehet ovat aina syyllisiä suhteissa.

      Niin kuin ei olisi lukemattomia suhteita joissa mies hemmottelee naista, mutta nainen ei tee mitään suhteen eteen.

      Kyllä täällä Suomi24:ssäkin on monia aloituksia joissa miehet kritisoivat naisten käyttäytymistä, mutta eihän niitä koskaan nosteta tuonne ylös yleiseksi puheenaiheeksi. Koska naisia ei saa kritisoida. Vain miesten vioista saa puhua.

      • Suomalaisen miehen kanssa sitä romantiikkaa on turha yrittää. Kokeile uudestaan jonkun eurooppalaisen miehen kanssa. Itse olen saman ongelman kanssa tapellut ja löytänyt ratkaisun samanvärisistä eurooppalaisista miehistä.
        Joku nyt saattaa suutahtaa lausunnostani, mutta ukkokullat, se että suomalainen nainen on kykeneväinen samoihin hommiin kuin te, ei tarkoita sitä että suomalaista naista pitäisi kohdella kuin suomalaista jätkää.
        Ja ennenkuin alatte haukkumaan suomalaisia naisia äijämäisiksi, katsokaa peiliin. Näyttääkö vaimosi todella sinulta? Ja tosiasiassa tämä maa ei pärjäisi ilman naisten valtavaa työpanosta matalapalkka-aloilla. Vähän palkkaa, pitkät työpäivät, muksut ja koti. Sinun työsi on myös tärkeä, mutta käsi sydämmelle. Kuinka moni miehistä auttaa töitten jälkeen lasten iltatoimissa, pyykin kuivumaan laittamisessa, tiskikoneen tyhjennyksessä, ruuan laitossa, roskien viennissä, imuroimisessa..
        Kaiken tuon hulabaloon jaksaa nainen kyllä tehdä, mutta antakaa sitä romantiikkaa naisellenne kiitokseksi. Eikä sen halauksen tai pusun pidä aina johtaa seksin kärttämiseen.


      • riittävästi sulle
        rypsiporsas kirjoitti:

        Suomalaisen miehen kanssa sitä romantiikkaa on turha yrittää. Kokeile uudestaan jonkun eurooppalaisen miehen kanssa. Itse olen saman ongelman kanssa tapellut ja löytänyt ratkaisun samanvärisistä eurooppalaisista miehistä.
        Joku nyt saattaa suutahtaa lausunnostani, mutta ukkokullat, se että suomalainen nainen on kykeneväinen samoihin hommiin kuin te, ei tarkoita sitä että suomalaista naista pitäisi kohdella kuin suomalaista jätkää.
        Ja ennenkuin alatte haukkumaan suomalaisia naisia äijämäisiksi, katsokaa peiliin. Näyttääkö vaimosi todella sinulta? Ja tosiasiassa tämä maa ei pärjäisi ilman naisten valtavaa työpanosta matalapalkka-aloilla. Vähän palkkaa, pitkät työpäivät, muksut ja koti. Sinun työsi on myös tärkeä, mutta käsi sydämmelle. Kuinka moni miehistä auttaa töitten jälkeen lasten iltatoimissa, pyykin kuivumaan laittamisessa, tiskikoneen tyhjennyksessä, ruuan laitossa, roskien viennissä, imuroimisessa..
        Kaiken tuon hulabaloon jaksaa nainen kyllä tehdä, mutta antakaa sitä romantiikkaa naisellenne kiitokseksi. Eikä sen halauksen tai pusun pidä aina johtaa seksin kärttämiseen.

        mies kuitenkin antaa teille munaa


      • jhgjgfhg
        rypsiporsas kirjoitti:

        Suomalaisen miehen kanssa sitä romantiikkaa on turha yrittää. Kokeile uudestaan jonkun eurooppalaisen miehen kanssa. Itse olen saman ongelman kanssa tapellut ja löytänyt ratkaisun samanvärisistä eurooppalaisista miehistä.
        Joku nyt saattaa suutahtaa lausunnostani, mutta ukkokullat, se että suomalainen nainen on kykeneväinen samoihin hommiin kuin te, ei tarkoita sitä että suomalaista naista pitäisi kohdella kuin suomalaista jätkää.
        Ja ennenkuin alatte haukkumaan suomalaisia naisia äijämäisiksi, katsokaa peiliin. Näyttääkö vaimosi todella sinulta? Ja tosiasiassa tämä maa ei pärjäisi ilman naisten valtavaa työpanosta matalapalkka-aloilla. Vähän palkkaa, pitkät työpäivät, muksut ja koti. Sinun työsi on myös tärkeä, mutta käsi sydämmelle. Kuinka moni miehistä auttaa töitten jälkeen lasten iltatoimissa, pyykin kuivumaan laittamisessa, tiskikoneen tyhjennyksessä, ruuan laitossa, roskien viennissä, imuroimisessa..
        Kaiken tuon hulabaloon jaksaa nainen kyllä tehdä, mutta antakaa sitä romantiikkaa naisellenne kiitokseksi. Eikä sen halauksen tai pusun pidä aina johtaa seksin kärttämiseen.

        Mielestäni Suomi24:n noloimpia käyttäjiä ovat nämä "suomalaiset miehet sitä suomalaiset naiset tätä" ihmiset.

        Kuitenkin suomalasia miehiä arvostetaan todella paljon ulkomailla ja myös suomalaiset naiset menevät kaupaksi. Miksi meillä on ongelmia arvostaa toisiamme?

        Ymmärrät varmasti itsekin että teet naurettavan yleistyksen. Suomessa on äärettömän paljon miehiä jotka arvostaa romantiikkaa ja osallistuu kotitöihin, joten se olennaisin kysymys kuuluu, miten kummassa sinä et ole onnistunut tutustumaan heihin?


      • KetunVitkale
        rypsiporsas kirjoitti:

        Suomalaisen miehen kanssa sitä romantiikkaa on turha yrittää. Kokeile uudestaan jonkun eurooppalaisen miehen kanssa. Itse olen saman ongelman kanssa tapellut ja löytänyt ratkaisun samanvärisistä eurooppalaisista miehistä.
        Joku nyt saattaa suutahtaa lausunnostani, mutta ukkokullat, se että suomalainen nainen on kykeneväinen samoihin hommiin kuin te, ei tarkoita sitä että suomalaista naista pitäisi kohdella kuin suomalaista jätkää.
        Ja ennenkuin alatte haukkumaan suomalaisia naisia äijämäisiksi, katsokaa peiliin. Näyttääkö vaimosi todella sinulta? Ja tosiasiassa tämä maa ei pärjäisi ilman naisten valtavaa työpanosta matalapalkka-aloilla. Vähän palkkaa, pitkät työpäivät, muksut ja koti. Sinun työsi on myös tärkeä, mutta käsi sydämmelle. Kuinka moni miehistä auttaa töitten jälkeen lasten iltatoimissa, pyykin kuivumaan laittamisessa, tiskikoneen tyhjennyksessä, ruuan laitossa, roskien viennissä, imuroimisessa..
        Kaiken tuon hulabaloon jaksaa nainen kyllä tehdä, mutta antakaa sitä romantiikkaa naisellenne kiitokseksi. Eikä sen halauksen tai pusun pidä aina johtaa seksin kärttämiseen.

        Jokaisen oma asia minkälaista työtä tekee ja mitä palkkaa saa. Itse en edes ryhtyisi matalapalkka työhön vaan siitä syystä että sillä ei pärjää nyky yhteiskunnassa. Siksi olen alalla josta saa edes keskiverto ansiot vaikka helpommalla pääsisin jossain vaikkapa kaupan kassalla. Olisi myös palkasta valittavan naisen syytä katsoa peiliin. Jos ei halua tehdä ei myöskään tarvi asianmukaista palkkaakaan. Itse tunnen naisia jotka ansaitsee minuakin enemmän eikä se ole mikään maailman uutinen silti. Yleistät vaan asioita niinkuin kotitalouskin olisi vaan naisten asia. Tervetuloa katsomaan vaikka luokseni kuinka kotia hoidetaan/ on hoidettu.


      • Neiti 21v.
        rypsiporsas kirjoitti:

        Suomalaisen miehen kanssa sitä romantiikkaa on turha yrittää. Kokeile uudestaan jonkun eurooppalaisen miehen kanssa. Itse olen saman ongelman kanssa tapellut ja löytänyt ratkaisun samanvärisistä eurooppalaisista miehistä.
        Joku nyt saattaa suutahtaa lausunnostani, mutta ukkokullat, se että suomalainen nainen on kykeneväinen samoihin hommiin kuin te, ei tarkoita sitä että suomalaista naista pitäisi kohdella kuin suomalaista jätkää.
        Ja ennenkuin alatte haukkumaan suomalaisia naisia äijämäisiksi, katsokaa peiliin. Näyttääkö vaimosi todella sinulta? Ja tosiasiassa tämä maa ei pärjäisi ilman naisten valtavaa työpanosta matalapalkka-aloilla. Vähän palkkaa, pitkät työpäivät, muksut ja koti. Sinun työsi on myös tärkeä, mutta käsi sydämmelle. Kuinka moni miehistä auttaa töitten jälkeen lasten iltatoimissa, pyykin kuivumaan laittamisessa, tiskikoneen tyhjennyksessä, ruuan laitossa, roskien viennissä, imuroimisessa..
        Kaiken tuon hulabaloon jaksaa nainen kyllä tehdä, mutta antakaa sitä romantiikkaa naisellenne kiitokseksi. Eikä sen halauksen tai pusun pidä aina johtaa seksin kärttämiseen.

        Voin kertoa, että ei tarvitse välttämättä mennä edes jahtailemaan muualta päin Eurooppaa olevia miehiä vaan ihan suomenruotsalaisetkin ovat todella ihania, romanttisia ja huomioonottavia.

        Tällä hetkellä avomies suomenruotsalainen, enkä ole ikinä tavannut yhtä romanttista ja välittävää miestä.

        Maanantaina istuin neljä tuntia sairaalan päivystyksessä. Yhtäkkiä puhelin soi, mies ilmoittaa tulevansa sinne tueksi ja toi vielä eväätkin mukanaan. Ja sitten käytiin kotimatkalla apteekissa yhdeksän jälkeen illalla. Jos tämä ei ole romanttista, niin ei sitten mikään. :)


      • Maija Mehiläinen
        KetunVitkale kirjoitti:

        Jokaisen oma asia minkälaista työtä tekee ja mitä palkkaa saa. Itse en edes ryhtyisi matalapalkka työhön vaan siitä syystä että sillä ei pärjää nyky yhteiskunnassa. Siksi olen alalla josta saa edes keskiverto ansiot vaikka helpommalla pääsisin jossain vaikkapa kaupan kassalla. Olisi myös palkasta valittavan naisen syytä katsoa peiliin. Jos ei halua tehdä ei myöskään tarvi asianmukaista palkkaakaan. Itse tunnen naisia jotka ansaitsee minuakin enemmän eikä se ole mikään maailman uutinen silti. Yleistät vaan asioita niinkuin kotitalouskin olisi vaan naisten asia. Tervetuloa katsomaan vaikka luokseni kuinka kotia hoidetaan/ on hoidettu.

        Sanoo Herra Neljältä hereillä. Työtön laiskamato, joka ei halua tehdä matalapalkkatyötä. Todennäköisesti olet kuitenkin hakenut etkä oo pääsyt.


      • KetunVitkale
        Maija Mehiläinen kirjoitti:

        Sanoo Herra Neljältä hereillä. Työtön laiskamato, joka ei halua tehdä matalapalkkatyötä. Todennäköisesti olet kuitenkin hakenut etkä oo pääsyt.

        Tämä herra lähtee jo neljältä töihin ja palaa pian puolen päivän jälkeen että mikä lie puolenpäivän lorvija siellä huutelee. Kaikki ei rilluttele ja ryyppää yö neljään mikä ilmeisesti on sinun tapasi. Syytön mä siihen olen jos ei sulle työ maistu.
        Niin ja mitä töitä vielä pitäis hakea jos nykyisessäkin ammatissa olen 15 vuotta toiminu?


      • Maija Mehiläinen
        KetunVitkale kirjoitti:

        Tämä herra lähtee jo neljältä töihin ja palaa pian puolen päivän jälkeen että mikä lie puolenpäivän lorvija siellä huutelee. Kaikki ei rilluttele ja ryyppää yö neljään mikä ilmeisesti on sinun tapasi. Syytön mä siihen olen jos ei sulle työ maistu.
        Niin ja mitä töitä vielä pitäis hakea jos nykyisessäkin ammatissa olen 15 vuotta toiminu?

        Siellähän otetaan kierroksia :D. Tottakai me kaikki uskotaan että sä vaan pikaiseen tarkastat palstat aamu neljältä ennen töihin lähtöö. Olisit nyt ees sanonut että oot kesälomalla.


      • KetunVitkale
        Maija Mehiläinen kirjoitti:

        Siellähän otetaan kierroksia :D. Tottakai me kaikki uskotaan että sä vaan pikaiseen tarkastat palstat aamu neljältä ennen töihin lähtöö. Olisit nyt ees sanonut että oot kesälomalla.

        Laitetaan nyt vaikka uudestaan lähes samaan aikaan vai tulkitsetko edelleen minut ammatti juopoksi? Työkaverin haen ja yhtä matkaa työmaalle. Usko mitä haluat pienessä mielessäs mutta yhtälailla itse uskon että sinulle ei työt maistu joten omaa tyhmyyttäsi älä sitten esitä toisia syyllistävillä kommenteilla vasta kirjoittajaa yhtään tuntematta pelkällä omalla mutu tuntemuksellasi.


    • älä vaa hautaa ittee

      tiekkö toi o silti aika perus huttuu silleen et meil o kaikil roolimme täs maailmas, monta kaveria / ystäväää jotka ei kans pysty johonki mut pystyy ja loistaa si muualla :)

    • Tuttu juttu

      Olipa tuttua tekstiä! Samoin olen toiminut itsekin, ja jos joskus harvoin olen jonkun kukkapuskan saanut, niin ylistänyt sitä monta päivää, että toinen tajuaisi miten iloiseksi sellainen minut tekee. Mutta ei kun ei!
      Minä löin hanskat naulaan ja lopetin toivomasta mitään, mutta kun muuten menee todella hyvin, niin ei tämä eroon johtava asiakaan mielestäni ole. Nykyisin menen esim. ennen synttäreitäni kauppaan valitsen juuri sen korun mikä minua miellyttää ja varaan sen ja sanon miehelleni että jos haluaa jotain antaa niin voi käydä sen noutamassa, aina hän on sen hakenut ja minä olen saanut juuri sen mitä haluan. Romantiikkaahan tässä ei juuri ole, mutta lahjat on juuri sitä mitä haluan ja kyllä niiden kalliiden korujen takia jo itse ihan ilolla laittaa pullon jäähtymään, parasta pöytään ja kynttilät palamaan. Kukatkin olen oppinut ihan itse ostamaan ja mielestäni tämä toimii hyvin näinkin.

    • wesspe

      Hei!
      Silloin kun minulla on ollut naisystävä, niin olen kirjoitellut heille välillä runoja,tein pieniä lahjoja omin åikku kätösin,sävelsin musiikkia,lauloin, tein kynttiläillallisia, järjestin yksityisiä kirkkourkukonsertteja(olen kirkkourkuja soittava ateisti) ja pieniä huomaavaisia eleitä....

      Romantiikkaakaan ei toki saa suhteessa olla liikaa, niin kuin eräs tekemäni aforismi sanoo: romantiikka parisuhteessa on kuin suola ruoassa, liika on pahasta, mutta oikea määrä tuo hyvän maun esiin.

      Se on surullista, että yleensä juuri ne naiset, jotka ovat ihmisinäkin niitä kaikkein ihanimpia ja todella tarvitsisivat turvallista ja huomioivaavaista miestä, ovat niiden pahimpien kusipäiden ja parisuhdetaidottomien miesten kanssa. Hyvin harvoin samanlaiset löytävät toisensa, eikä se johdu siitä, että kummassakaan olisi mitään vikkaa: Esim tällainen mies ei ole välttämättä ylikiltti yms tai nainen ei ole ylimustasukkainen yms.
      Ehkä useammin tällaiset kohtaavat toisensa toisella kierroksella....

      Sitä odotellessa:)

    • wesspe

      IVielä
      kävää on myös se, että sellaisia miehiä on paljon, joille todella riittää, suhde missä ei oikeastaan ole mitään. Olen usein toiminut ystävien ja vieraiden ihmisten parisuhdekonsulttina , ja nähnyt paljon tilanteita, jossa mies sanoo ihan rehellisesti: Eikö se riitä että me nukumme, syömme ja hoidamme lapset yhdessä.?

      Parisuhteessa olisi aina hyvä yrittääm uistaa, että siinä on loppuun asti kaksi erillistä toisilleen tuntematonta ihmistä, joilla on omat tarpeet, toiveet, tavoitteet jne jne jne, jotka tulisi ottaa huomioon. Ikävää on se, että lähes aina ongelmien pohjamudista löytyy puhumattomuus, kohtaamattomuus ja vuorovaikutuksen puute. Joka olisi niin helppo korjata, jos vain kummallakin olisi siihen tahto.

      • Joo näitä tälläisiä on uskomattoman paljon.Tunne-elämältään tyhjiä.Tuohon kirjoitukseesi kun vielä lisää juomisen hakkaamisen ja odotukset että se oma perhe toimii kuin kotonakin ennen tehtiin.

        Mutten kyllä ymmärrä niitäkään naisia jotka odottavat jonkun naistenlehden tai romaanien prinsessan kohtelua.


    • Huomioija *

      En ole koskaan päässyt ''yllästyttämään vaimoa'': aina kun olen hieman yrittänyt hemmotella naisia olematta kuitenkaan liian mieliksi niin naiset valittavat että olen liian tossu ja luikkii helvettiin ja suhde menee karille.

      Että sellaista.

      • Kallionorppa

        koskettavaa.. t. nuori naikkonen


    • 40 v yhdessä

      onhan niitä miehiä jotka järkkää,tuoneet melkeenpä kuun taivaalta,ei vaan ole omalle kohdalle sattunut.

    • serrota

      Tiedätkö, elämä vaan ei ole sitä, että saman kaa oltais loppuikä. Se on vaan muuttunut tää meidän elämä.

      Ennen oli pakko olla samassa avioliitossa hamaan loppuun saakka.

      Nykyisin on naisillakin työt, harrastukset, sosiaalinen media, telkkarikin puhumattakaan siis itsensä treenamisesta, jolla voi tavoitella olla oma itsensä, vaikkapa vaan tekemällä sitä mistä pitää, eikä roiku miehessä.

      Sitäkin ihmisen on hyvä tavoitella, sitä, että on oman itsensä kanssa sinut. Meillä on vaan yksi elämä ja sitä elämme NYT!

      Ehkä miehesikin haluaa jotain muuta kuin aina samalaista elämää.........

    • Utopistinen unelma

      Mitä sinä oikein puhut? Onko sellaista olemassa - oikeesti?

    • 17+5

      No, oma mieheni huomioi mua esimerkiksi tuomalla kahvimukin sänkyyn aamuisin. Mun mielestä tuo on ihanaa ja saa mut hyvälle tuulelle pitkäksi aikaa. Eipä tuo nyt muuten juuri järkkäile kummempaa ohjelmaa tai romanttisia ylläreitä. Ruokaa laittaa kyllä, mutta eipä ole ikinä ollut kotona mitään kynttiläillallista odottamassa. Muistaa kyllä synttärit ym ja saattaa joskus ostaa yllärinä lempikarkkejani. Siinä kai se aika pitkälti on, mutta oon tyytyväinen tähän puoleen :-) En itsekään tapaa järkätä kynttiläillallisia, vaan mullakin se huomioiminen on enemmän noita pieniä arkipäivän asioita.

    • hellyttelyä :)

      Jaa,a. Että mitä, vaimo hemmottelee ja mies ei huomaa? Mää oon olluna kohta 37 vee a-liitossa vai oiskohan se sittenkin b-?.
      Ainoa helleyttely on, jos joskus vaimo haluaa suukkosen antaan. Seksiäkö? Mitä se on?

      • sinkku 4

        vaiha muijaa erosin taas ihanaa olla sinkkuna pidän hauskaa äijien kaa pidän äijää hyvänä kukaan ei oo valittanut ovat kiitelleet oon hurja petissä käy vieraisssa tai jätä se muija


    • yksin hyvä

      minua ärsyttäs jos mies palvos, se edellyttää myös vastapalvelusta ja en vaan jaksa aina olla onnellinen..

      • sinkku 4

        sinkkuna on hyvä ollla saa tulla ja mennä niinkuin haluaa ja voi olla useamman miehen kaa ei enää kahleita ihana vapaus pidän vain hauskaa miesten kaa


    • Doublestandard nogo

      Itse en todellakaan järjestä mitään romanttista kun kerta kaks vuoteen korkeintaan, yhdessä tekemistä kyllä mutta silloinkin niin että silloinen naisystävä luulee keksineensä idean itse.

      Tuo aloittajan probleemi on tuo perus, seksi/romantiikka on hyvin pieni osa suhdetta kun se toimii, kun ei toimi se on lähes ainoa asia millä on mitään merkitystä. Itsellä yksi avioero takana vastaavan oloisista syistä. (Akka siis luuli tosissaan parisuhde terapian yms jälkeenkin että pikapano sen jälkeen kun lapset on nukkumassa kerran viikkoon on seksiä). Kuusivuotta meni kimpassa ja siihen toppas mulle riitti.

      Ja nyt joku vetää herneen nenään etteikös nuo kaksi kappaletta oo ristiriidassa toistensa kanssa? Kyllä mutta ristiriita ei ole minun nupissani vaan naisten, romanttinen hellä mies kuulostaa hauskalta idealta haaveissanne vaan kohdalle osuessa se on tossu jos on vähänkin huomaavaisempi kuin "äijä, mies, miehessä miestä pitää olla yms" ja ero ei ole enään kahden kuukauden päässä tuossa pisteessä.

      Eli tasapanoilua rajalla, huomaavainen kun akka alkaa nartuksi mutta vasta kun hän on pyytänyt anteeksi narttumaista käytöstään ja sen jälkeen hemmottelen häntä vasta.

      Kertaakaan ei ole poikki mennyt toisen osapuolen suunnalta kun olen noista rajoista pitänyt kiinni. Viimeset kolme kertaa kun vähän hölläsi niin kuukauden sisään bye bye ^^


      Eli käyttäydy kuin narttu niin kohtelen sinua kuin narttua.

    • Miten se aina kun nainen puhuu romantiikasta vääntyy seksiin ihan väkisin. Romantiikkaa on ilman seksiä!

      Nainen haluaa huomiota mieheltään, sellaista huomiota joka ei johda seksiin, mutta jos hän sellaista saa, takuuvarmasti mies saa enemmän seksiä. Huomioikaa naistanne ja saatte seksiä enemmän.

      Jos ette tee mitään mistä vaimokkeenne huomaisi teidän todella välittävän, miksi hän antaisi seksiä muuta kuin kyllästyttyään kinuamiseenne. Kuitenkin se elämä ilman kodista huolta pitävää vaimoa on jotenkin vaikeeta. KaiJkki pitäis tehdä ite.

      Ja älkää koko ajan olko kotona!!

      • Doublestandard nogo

        Meikäläinen kutsuu rypsiporsaan yleistävän kitkerän sonnan.

        Romantiikkaa ja seksiä ei voi täysin erottaa toisistaan, kumpaakin voi olla ilman toista mutta se ei tarkoita etteivätkö ne liittyisi toisiinsa. Tuossa avioliitossani tosiaan minä olin se joka järjesti romantiikkaa ravintolailtoineen, kylpyläreissuja yms. Tulos oli lähes poikkeuksetta negatiivinen, myös muissa suhteissa kun yrittänyt olla niinsanottu hellä ja moderni mies.

        Minä en kinua ja jos ei vaimoke itse osaa tehdä välillä aloitetta se on heippa seuraavaan osoitteeseen, osataan kyllä vaatia ja valittaa miehistä mutta monille naisille (ei siis kaikille) on iso ongelma jos mies jopa odottaa parisuhteelta muutakin kuin lenkkeilyä tai lahnaseksiä vuodesta toiseen.

        Parisuhteissa todellakin on kaksi osapuolta, taitaa olla feminismi pöpö iskenyt sulle kun kuvittelet että tasa-arvo tarkoittaa että voit vaatia kaikkea mitä perinteisesti on miesten osaksi mielletty ilman että joudut tulemaan yhtään vastaan.

        Elämä ei todellakaan ole vaikeaa ilman "kotiorjaa" ja moista en nurkkiini ota. Osaan pestä kalsarini itse kiitos vain ja en todellakaan kuuntele nalkutusta tölkistä työpöydälläni jos se häiritsee itse korjaat pois. Vastaavasti en todellakaan ala nipottamaan siittä että nainen haluaa lähteä kavereiden kanssa ulos tai haluaa mennä elokuviin/syömään yms minun kanssani tai oleta että sukkani on naisen osa korjata pois.

        Vieläkään en ole pissipää mutta en missään nimessä ala palvelemaan millään muotoa, tossut jäi edelliseen elämään ja niitä ei kaivata.

        Parisuhteet noiden pikku perus asioiden oppimisen jälkeen olleet paljon antoisampia, parempaa aikaa yhdessä, enemmän parempaa seksiä ja hyvissä väleissä lähes kaikkien eksieni kanssa edelleen.


        Nipotappa pyhä närkästymisesi omaan happamaan elämääsi :)


      • nainen34

        Juurikin yleistys, minä kaipaan juuri paljon flirttausta ja seksuaa;ista huomiointia. . Kunhan se pelaa niin monet muut asiat jää multa unholaan.


    • fifffgilgzffgjkj

      Aika moni huomaa kantapään kautta, että ei ne vaihtamalla parane.
      Jokainen voi miettiä millaisia kultakimpaleita on tarjolla vapaissa nelikymppisissä miehissä.
      Siellä on useita "liian hyvää ollakseen totta" tapauksia, jotka paljastaa myrkkynsä vasta kun on kietonut toisen sormensa ympärille.
      Siellä on useita lievistä ja ei niin lievistä mielenterveysongelmista kärsiviä.

      Ja voipi olla, että sille hissukalle on enemmän laadukkaita ottajia kuin sinulle.

      Itse palvoin maata puolisoni alla, elin hänen kauttaan (kuulostaa sairaalta ja sitä se olikin...omien lapsuuden traumojen takia ostin hyväksyntää ja kas kummaa löytyi minäminäminä henkilö, joka piti itseään sen arvoisena). Hän sai huomiota, lahjoja... päivästä toiseen kunnes melkein kahdenkymmenen vuoden yhdessäolo päättyi seinään (eli siihen ensimmäiseen riitaan, jossa pidin puoleni, enkä antanut periksi).
      No menin ystävien toimesta terapiaan ja sain päätäni kuntoon ja käytyä pahimmat lapsuuden tapahtumat ja koulukiusaamiset läpi alkoi oikea elämä, jossa en enää elänytkään toisia varten vaan itseäni.
      Olisitte nähneet entisen puolisoni ilmeen kun se sitten tuli flirttaillen takaisin ja sai kylmän vastaanoton ja tajusi ettei takaisin ole tulemista (tai ei se ole sitä kyllä vieläkään tajunnut).

      Sinuna kasvattaisin lapset aikuiseksi ja sitten lähtisin, jos haluat lähteä.
      Sitä kutsutaan vanhemmuudeksi ja vastuun kantamiseksi omista valinnoista.
      Asia olisi eri, jos olisi esim. väkivaltaa...

    • Onneli Onnellinen

      Kannattaisiko kertoa miehellesi miltä sinusta tuntuu ennemmin kuin kysellä täällä miten muut miehet tekevät? Ei kai sillä ole mitään väliä miten muut tekevät asiat. Vain sillä on merkitystä mitä sinä haluat/mitä miehesi haluaa parisuhteestanne.

    • 214141

      Pieni toisen huomioiminen on tärkeää. Isot "hemmottelut" ja romanttiset yllärit on mielestäni tarpeettomia.

      Kivaa jos toinen kokkaa välillä, innostuu siivoamaan, kustantaa ravintolan tai vie johonkin mielenkiintoseen tapahtumaan. Välillä saunakaljat on helkutin hyvä idea!!! Homman pitää toimia molemmin puolin.

      Mutta kiusaantuisin, jos mies yrittäis jotain yliromanttista tai että ite pukisin jotkut naurettavat alusvaatteet ylle. En halua edes leikkokukkia. Ei ei ei.

    • Eräs likka

      Kuinkas sinulla kokkaustaitojen laita? En kysy tätä siksi että nainen kuuluu puun ja hella väliin, vaan siksi, että "tie miehen sydämeen käy vatsan kautta" ei todellakaan ole vitsi.

      Miehet arvostavat rakkauden ilmaisua tässä yksinkertaisessa järjestyksessä:

      - Pidä hänestä huolta
      - Ruoki hänet
      - Harrasta hänen kanssaan seksiä

      Eli seksin edellä on tosiaan ruoka.

      • 1234.

        Yhtä hyvin naiset voivat haluta huolenpitoa ja ruokkimista, romantiikkaa, miksi miehet eivät itse tee sitä naisille. On tasa-arvon aika!


      • Doublestandard nogo
        1234. kirjoitti:

        Yhtä hyvin naiset voivat haluta huolenpitoa ja ruokkimista, romantiikkaa, miksi miehet eivät itse tee sitä naisille. On tasa-arvon aika!

        Tasa-arvoa odotellessa naisten suunnalta :)

        Jäätävä päivä mielikuvitushelvetissä ennenkuin parisuhteet toimivat "tasa-arvoisesti". Uskon moisen siinä vaiheessa kun nainen maksaa minut ulkomaan lomalle eikä valita että unohdin nimipäivät kun edellisenä päivänä vein hänet ravintolaan omista euroistani odottamatta mitään vastikkeeksi.

        Tosielämä ja haaveet harvoin kohtaavat. Tee sitä mikä toimii.


      • Herkkupeppu Irmeli

        Aha, mies sitten rakastaa minua, koska laittaa minulle ruokaa? Minä nimittäin en laita koskaan ruokaa, mutta en minä kyllä koskaan kieltäydy seksistäkään.


    • Oikeasti älykäs

      Miten miehet hemmottelevat?

      No, ainakin joka päivä. Koko ajan.

      _Mielistelevät_ Se on aikalaistemme miespuolisten velvollisuus. Nuole persettä, jotta pääset lipomaan toiselta puolelta.

      Naista pitää hemmotella. Nainen on prinsessa. Nainen haluaa olla prinsessa. Ja mies "miehekkäästi" omaksuu narrin roolinsa.

      Tasa-arvo, molemmat sukupuolet samanarvoisia - heh heh... Mitä jos miehet ryhtyisivät vaatimaan kuninkaan kohtelua?

      No, eipä sekoiteta sukupuolten välistä tasa-arvoa tähän keskusteluun, koska... A) sitä ei ole ja B) sitä ei haluta olevan.

    • nainen.

      Aika toivottomalta näyttää, että mies tajuaisi mistään mitään. Ja ottaisi myös selvää mistä sinä todella pidät. Oletko kysynyt pitääkö hän todella niistä mitä sinä teit. Mutta olet yrittänyt kaikkesi.

      Ei yksipuolisuus toimi parisuhteessa. Sinä annat paljon ja toinen ei mitään. Kotityö ei ole varsinaista parisuhteen hoitoa, vaikkei väkisin voikaan tehdä mitään. Eikä teennäisesti. On miehiä joita kiinnostaa naisen hyvinvointi ja suhteen hoito.

      Älä enää uhraudu, toinen ei ole näyttänyt arvostustaan. Oletko puhunut miehen kanssa minkä hän kokee parisuhteen hoidoksi. Kerro meillekin mitä sanoi. :) Nainen muistaa miehen syntymäpäivän siksi tärkeät asiat, koska todella rakastaa miestä. Ja on todella kiinnostunut.

    • vaimonsamies

      jassoos
      Olen mies joka sangen usein unohtaa hääpäivät synttärit ym....
      Haudalle vien kukkia joka kesä......
      Usein tuon tuliaiseksi ..alusasuja....koska tiedän koon ja ne kelpaa aina....en ole yrittänyt ostaa vaimolleni mekkoa .....koska se ei kuitenkaan onnistuisi..... vai olisiko joku nainen onnellinen jos mies vaatettaisi hänen......haloo....onko onnellisuutta se että nyt on synttärit tai hää päivä.......vaiko jokoikainen päivä olla ylläri...kenties seksikäskin.....EU: sanelee koska teillä rakastellaan tai hemmotellaan muuten vaan....
      hankkikaas nyt oma elämä...merkkipäiviä on muutama vuodessa ja yhteistä elämää on 365 pv vuodessa.... kolme- neljä pakollista ruusuu vuodessa on ...sangen vatimatonta........miehenä mua loukkaa päivä jona pitää antaa ruuru vaimolle kun laki vaatii....paskahousut.... jokainen päivä on ruusun arvoinen...

      • tuota noin

        Turha se on haudalle viedä kukkia. Anna ne kun ihmiset elävät ja kaikki hyvä.


    • Oikeasti älykäs ei ole oikeasti älykäs, kuten tekstistä huomaa.

      Juurihan Ap kirjoitti miten yrittää panostaa suhteeseen. Hän yrittää spanielimaisen innokkaasti osoittaa rakkauttaan että saisi jotain takaisin. Kyllähän miehet kuninkaiksi elääkin. Heiltä ei vaadita kuin työpaikka, naisen pitää hoitaa oma työnsä ja lisäksi kaikki muu.

      • 6cm lompakko

        Mieheltä vaaditaan työpaikka - ovat kuninkaan asemassa?

        Herrasmiehen rooliin sidottuna pyydän herrasmiesmäisen narrimaisesti ja teeskennellen anteeksi reaktiotani: LOL :D


      • 6cm lompakko kirjoitti:

        Mieheltä vaaditaan työpaikka - ovat kuninkaan asemassa?

        Herrasmiehen rooliin sidottuna pyydän herrasmiesmäisen narrimaisesti ja teeskennellen anteeksi reaktiotani: LOL :D

        En tarvitse kenenkään feikkejä anteeksipyyntöjä. Mieheltä ei vaadita kuin työpaikka ja jos hän sen lisäksi viittii eväänsä liikauttaa, se on jo aivan mahtavaa ja sitä pitää muistella vuosienkin päästä. Näin se on ainakin hämeessä ja mitä ylemmäs Suomea mennään, sitä enemmän miehen velvollisuudet lakkaa työpäivän jälkeen.


      • Karu T.
        rypsiporsas kirjoitti:

        En tarvitse kenenkään feikkejä anteeksipyyntöjä. Mieheltä ei vaadita kuin työpaikka ja jos hän sen lisäksi viittii eväänsä liikauttaa, se on jo aivan mahtavaa ja sitä pitää muistella vuosienkin päästä. Näin se on ainakin hämeessä ja mitä ylemmäs Suomea mennään, sitä enemmän miehen velvollisuudet lakkaa työpäivän jälkeen.

        Rypsiläski hei, tuohon tuubaan et usko itsekään edes nälissäsi :(


      • Karu T. kirjoitti:

        Rypsiläski hei, tuohon tuubaan et usko itsekään edes nälissäsi :(

        Älä sinä tule kertomaan mihin minä uskon ja en. Vastauksestasi päätellen sinulla on jotain porsaita vastaan. Ehkä ne pilasivat vartalosi synnyttäessäsi niitä muutaman.


    • heejjj

      tärkein päivä on synttäripäivä. Riittää että sen muistaa! Kaikki muu on turhaa. No ehkä hääpäivä on tärkeä jos naimisiin on menty! Synttärit kuitenkin juuri jokaisen henkilön henkilökohtainen päivä.

    • bed & breakfast

      Nyt täytyy tunnustaa että olen kateellinen ukolles.
      Itse kyllä hemmottelen aina välillä vaimoani ja toivon että mua hemmoteltaisiin, mutta p*skan marjat. Ei kuulemma jaksa, kun lasten hoito ja työ on niin raskasta.

      Mutta palatakseni tuohon ongelmaasi, niin minusta tuntuu, että ukkos on oppinut liian hyvälle, eikä häntä tunnu kiinnostavan romantiikka p*skan vertaa.
      Melkein sinuna hankkisin romantiikan kodin ulkopuolelta, jos on tarve. Ukkoas et luultavasti saa enää opetettua tai edes tajuamaan tarpeitasi.

      Itse kaipaisi edes joskus jotain pientä hellyyden osoitusta vaikka olenkin iso "alfauros" mutta kyllä suurimmalla osalla miehiäkin on tunteet ja sydän, vaikka sitä ei niin näytetäkkään.
      Syntymäpäivät tms, on ihan ok, jos silloin huomioidaan, mutta sen jo tietää etukäteen ja tulee vaivautunut olo, kun tietää et toinen "romantisoi" synttäreiden takia. Itse rakastan spontaanisia romanttisia eleitä, ei tarvitse muuta kuin hieman huomioida, niin se riittää pitkälle...

      • Kuulostaa tosi hyvältä. Oma tilanteeni oli lähes samanlainen kuin aloittajalla. Mies otti kyllä mielellään vastaan kaiken mahdollisen. Halusin ilahduttaa ja toivoin että joku haluaisi ilahduttaa minuakin. Mutta ei. Vihjailin muutaman kerran, eikö häntä pelota yhtään, kuinka helppo jonkun olisi vokotella minut itselleen. Ei auttanut. Lopetin itsekin, miksi turhaan jatkaa yksipuolista hommaa? Ukko alkoi haukkua, etten tee enää mitään. Piti minua itsestäänselvänä. Erosta on nyt muutama vuosi. Siihen oli muitakin syitä kuin hemmottelun puute. Ukko ei olisi halunnut päästää minua, mutta siinä ei enää kysytty hänen mielipiteitään. Kun ei halunnut tehdä asialle mitään, niin ei sitten!


    • mäoonpelimies

      veikkaan, että vaikka jätät miehesi, hänestä ei tule onneton...... näinhän se asia on kun yhdessä eletty kyllästymiseen pisteeseen asti. muutenkin miehet ei jaksa sietää samaa akkaa noin kauan

    • ukkeli*********

      Minä oon 36v mies ja huomioin kyllä naistani.

      Oon joitain kertoja tehnyt niin että kun tyttöystävä on tullut kotia, niin ruusun terälehtiä oon ripotellu "tieksi" joka johtaa keittiöön, jossa on odottanut itse tehty ruoka kynttilöineen. Jälkiruoka ja hyvää viiniä. Ollaan muisteltu aikoja kun tapasimme, hyvän ruoan ja juoman merkeissä, pidelty käsistä kiinni, katsottu silmiin ja hymyilty. Ruoan jälkeen menty sohvalle ja oon hieronu naistani ihan kokonaisvaltasesti, hartia, selkä, niska, jalat. Suukotellu ja pusutellu.

      Välillä sitten on ollu olohuoneessa kuohuviinipullo ja herkkuja (suklaata paljon, tyttöystävä rakastaa sitä), kun on tullu kotia. Sitten katottu jotain romanttista elokuvaa välillä joko vuokrattu tai videolta. Sohvalla istuttu lähellä toisia samalla.

      Talossamme on takka ja talvisin/syksyisin kun teen jotain romanttista niin laitan sinne aina tulet, tuo ihanaa tunnelmaa pimeisiin syksy ja talvi iltoihin.

      Joskus oon varannu mökkejä milloin mistäkin päin Suomea ja vieny yllättäen naisen sinne ja vietetty siellä kahdenkeskistä aikaa, saunoen kynttilän valossa, uiden kesä iltaisin mökin järvellä ja istuen laiturin nokassa juoden kuoharia ja herkkuja napostellen.

      Piknikille oon vieny monet kesät myös, tehnyt itse eväät mukaan ja valmiina odottanu kun tyttöystävä tullu kotia, menty rauhalliseen paikkaan (niitä kyllä löytyy!) ja nautittu siellä toisista ja hyvästä ruoasta.

      Kylpylään oon vieny monesti lahjakortin kera johon sisältyi erilaisia hierontoja ja hoitoja. Tyttöystävä tykänny tosi paljon. Ite en miehenä niin noista kaikenmaailman naamioista ja muista ole välittänyt... Nainen kyllä senkin edestä ;)

      Joskus ostanu kauniita kaulakoruja ja korviksia ja nämä oon antanu aina juuri esim. kynttiläillallisen/muun romanttisen tapahtuman merkeissä.

      Eli joo... Mielestäni oon ainakin romanttinen! Harvassa vissiin tahtoo tälläset miehet olla, ainakin mitä naisiin on uskominen. Mut on naisia jotka ei ees välitä romantiikasta. Itse tykkään huomioida naista ja pitkässä suhteessa se tekee oikeasti hyvää jopa miehelle itselleen.. Olen sen huomannut, kannattaa kokeilla.

      Naiseni on tehny myös mullekin romanttisia eleitä. Ja pidän kyllä. Ollaan oltu pitkään yhdessä ja en voisi kuvitellakaan suhdetta ilman romantiikkaa. Se antaa niin mahtavan säväyksen pitkään suhteeseen ettei sitä uskokaan ellei kokeile.

      Arki on kiireistä meillä kummallakin, työ vie oman aikansa. Lapsia meillä ei ole. Koiria muutama. Tulee välillä riideltyä ja tiuskittua kumpainenkin, sitten on ihanaa tehdä jotain romanttista toiselle ja siitä tulee itekin hyvälle mielelle. Muistella vanhoja aikoja ja toisen hyviä puolia, saa uutta potkua taas arkeen ;)

      Jotkut aattelee että jos on tällänen "lässyn lää romanttinen mies" niin on heti joku nössö mammanpoika. En mä ainakaan ole.

      Autoasentaja ammatiltanikin, semmonen "rujon" ja oikein tyypillisen duunarin näkönen miehen köriläs, eihän tälläsistä monesti uskois että tuossa onkin sellanen mies joka tietää miten naista kohdellaan!

      • ...

        Kuulostaa aivan mielettömän ihanalta. Olette onnekkaita kun olette löytäneet toisenne, pitäkää tuosta kiinni!

        Kunpa itsekin löytäisi jotain tuon kaltaista...


      • Hemmotteluhemmo
        ... kirjoitti:

        Kuulostaa aivan mielettömän ihanalta. Olette onnekkaita kun olette löytäneet toisenne, pitäkää tuosta kiinni!

        Kunpa itsekin löytäisi jotain tuon kaltaista...

        Olen vähän tuon autonasentajan linjoilla, että naisestaan kannattaa pitää hyvää huolta ja hemmotella joka päivä.

        Vähän pidempi linja jo tosin, päälle kuuskymppisiä molemmat, jo koulunpenkiltä löydettiin toisemme.

        NAiseni tykkää nukkua pitkään, joten annan hänen nauttia siitä ja teen aamiaisen joka päivä valmiiksi. Ja tuoreita kukkia maljakkoon pihalta, jos on kukka-aika.

        Hän kyllä haluaisi herätessään löytää minut vierestään ja yritän sitäkin toivetta täyttää, heitän vaatteet pois ja hiivin takaisin aivan kylkeen kiinni herättelemään.

        Koska hän ei vuorokausirytminsä puolesta oikein sovi työelämään, olen yrittänyt pitää siitäkin huolen, ettei tarvitse rasittua töistä. Mitä nyt päälle kolmekymmentä vuotta sitten hän oli muutaman vuoden töissä ja minä hoidin sillä aikaa lapsen kotona ja tein ruuan valmiiksi.

        Kynttiläillallisia oli aikaisemmin, mutta kotiinunohtunut aikuinen lapsi pelkää tulipaloja, niin kynttilöistä on luovuttu siitä syystä.

        Alkoholia hän ei siedä laisinkaan, niin shampanjat ovat jääneet.


      • kysyn vaan

        Tule vaikka 30v päästä kertomaan miten menee


      • Tyttöystäväsi on varmaan maailman onnellisin nainen! Tuo kaikki kuulostaa aivan ihanalta!
        Itse en ole mikään lällyilyn suosija enkä lepertelyn ystävä, mutta tuossa ei ole mitään lällyä.


      • Hemmotteluhemmo
        kysyn vaan kirjoitti:

        Tule vaikka 30v päästä kertomaan miten menee

        Kolmenkymmenen vuoden päästä ikää on jo päälle yhdeksänkymmentä ja minulla on varuiksi jo toinen nuorempi hemmoteltava harjoittelussa, jos ei ensimmäinen elä niin pitkälle (tosin hänen tätinsä raapi satasen rikki).

        Nuorempikin pitää kovasti hemmottelusta. Teen hänelleeväät töihin ja käyn noutamassa töistä kotiin ja laitan hyvää ruokaa ja ylellisiä teitä kukkiakaan unohtamatta ja tiskaan ja siivoan.

        Pelastin hänet hemmottelullani kuolemasta anoreksiaan ja hän on saanut sopivasti viitisentoista kiloa turvamarginaalilisäpainoa ja vapautin lääkekierteistä ja itsemurhayrityksistä ja alkoholista ja (riivaajistakin).

        Suomen lait eivät vain salli kahta yhtäaikaisavioliittoa, joten tässä nyt elellään osa-aika-avo- ja avioliitoissa.


      • äetjavaemo...

        Jess, hyvä sulle! Sata pistettä. Ne ne on tosi machoja jotka uskaltaa olla myös romanttisia - valitettavasti vain moni keskenkasvuinen huonolla itsetunnolla varustettu "juippi" kuvittelee sen olevan jotain miehisyydestä pois jos alkaa romantisoimaan! Päin vastoin - herätkää miehet. Ja toki on naisia jotka ei romantiikasta välitä, joten sittenhän sitä ei tarvita mutta toivottavasti "vakka kantensa valitsee" että molemmat ovat sitten romanttisia tai eivät, silloinhan siitä ei tule eripuraa.


    • Doublestandard on just näitä suomalaisia uhmaikäisiä jotka heti ensimmäisen ongelman kohdatessa pakkaa kamansa ja lähtee seuraavalle reiälle. En ole sanonut että seksi ja romantiikka ei liity toisiinsa. Sanoin että romantiikkaa on ilman seksiä. Ja että jos on minkäänlaista viitseliäisyyttä tehdä toista onnelliseksi, saa takuuvarmasti enemmän seksiä. Yksinkertaista rakkaat miehet. Huomioikaa sitä akankutaletta ja saatte pillua. Mutta yrittäkää löytää se elämänne valo ennenkuin ikää on 60vuotta ja alzheimeriä pukkaa päälle. Se kukasta kukkaan lentely on aika merkityksetöntä siinä vaiheessa, kun periaatteessa voisi vielä asua kotona, jos olis kumppani mutta laitos kutsuu, kun puolisoa ei ole huolehtimassa.

      • Ei romantiikka ja seksi ole toisiaan poissulkevia asioita!


    • Ukkeli''''''''' olet ihan paras mies elämäsi naiselle. Ja miehekäs. Romantiikka ei vie palleja vaan tekee miehestä haluttavan.

    • tuhlari3

      joo kyllä varsinki naista pitää hemmotella olen itse ostanut valtavasti kaikkea alusv.päällysv.kenkiä koruja kelloja kaliita laukkuja ihovoiteita jopa tampaxseja ym.ym vuokrannut mökkejä synttäreitä varten ja muutenki huvikseen niin kynsilakat ja hajuveet tietysti vakka en ole rikas ihan duunari silti olen ostellut ja muutenkin huomioinut tympäsee vain joskus kun ei oikein saa mitään vastakaikua ite vois se nainenkin joskus jotain järjestää laittais vaikka joskus niitä seksihepeneitä päälle

      • Mitä sinä haluaisit naisesi tekevän? Kuulostaa hyväkskäytöltä, jos toinen vaan yrittää.


      • ilman hepeneitä

        halvemmaksi tulee maksullinen nainen ja ilmasekskin saa kun nätisti pyytää


    • eikenenkäännainen

      kun parisuhteessa ollessani kysyin lukemattomia kertoja, että miksi hän ei hemottele minua, mieheni vihaisesti yleensä vastasi näin.....ole onnellinen, että ylipäätään saat olla vaimoni ja eikö ne orkut nyt vain sulle saa riittää. Tein kaikki kotityöt, hoidin lapset, tein vaativaa työtä jne, mikään ei riittäyt milloinkaan,
      Olen kaunis, hyvin tunteellinen ja älykäs nainen, ja tiedän, että oikeasti terveellä itsetunnolla varustettu mies hemmottelee naistaan. Näin se on. Ap, mieti tarkkaan. Mies ei ole arvoisesi. Hyvää kesää.

    • Totuus

      Miehelläsi ei ole mitään syytä huomioida sinua mitenkään. Hyväksy vain elämän säännöt

      1: Olet ääliö - ei poikkeuksia
      2: Kaikki mitä teet on paskaa
      3: Ketään ei kiinnosta paska

      Kun hyväksyt nämä elämän tosiasiat, sinulla voi olla mahdollisuus selviytyä elämästä.

      Älä siis odota keneltäkään mitään, koska kenelläkään ei ole mitään syytä tehdä sinulle yhtään mitään. Hyväksy ettei elämäsi ole sitä mitä tapahtuu ja mitä saat, vaan sitä mitä teet sillä

    • Totuudella on näemmä ollut huono päivä.

      • Totuus

        Elämän realiteetit ovat samat päivästä riippumatta. Jos kieltäytyy hyväksymästä sääntöjä, ja luulee olevansa tai ansaitsevansa jotain, elämä tulee muistuttamaan itsestään kovalla kädellä. Hyvällä ja huonolla päivällä ei asian kanssa ole tekemistä

        Säännöt ovat ja pysyvät. Niistä ei voi neuvotella, niihin ei voi vaikuttaa valittamalla eikä niitä voi muuttaa. Jos ne hyväksyy, on ehkä mahdollista selviytyä elämästä.

        Aloittaja luuli olevansa jotain ja ansaitsevansa huomiota. Toisin kävi. Nyt voi joko kitistä asiasta tai hyväksyä säännöt ja päättää itse elämästään


      • Totuus kirjoitti:

        Elämän realiteetit ovat samat päivästä riippumatta. Jos kieltäytyy hyväksymästä sääntöjä, ja luulee olevansa tai ansaitsevansa jotain, elämä tulee muistuttamaan itsestään kovalla kädellä. Hyvällä ja huonolla päivällä ei asian kanssa ole tekemistä

        Säännöt ovat ja pysyvät. Niistä ei voi neuvotella, niihin ei voi vaikuttaa valittamalla eikä niitä voi muuttaa. Jos ne hyväksyy, on ehkä mahdollista selviytyä elämästä.

        Aloittaja luuli olevansa jotain ja ansaitsevansa huomiota. Toisin kävi. Nyt voi joko kitistä asiasta tai hyväksyä säännöt ja päättää itse elämästään

        Nuo nyt ovat vain tuon Totuuden totuuksia. Kovin subjektiivista, vaikka on esittävinään objektiivista. Onneksi kaikki ihmiset eivät ole tuollaisia äärikyynikkoja kuin Totuus. Mitä pahaa joku on mahtanut sillekin tehdä?


    • jotainpientäonnelli

      Ihan olen saman kokenut. Odotin ja odotin, että olisin edes saanut äitienpäiväruusun, mutta ei. Kertominenkaan ei auttanut. Ostin ja järjestin miehelleni kaikenlaista pientä kivaa. Hänen synttärilahjansa eivät niin kovin halpoja edes olleet. Toteutin hänen toiveitaan aina Lapin mökkiä saakka. Joskus 12 vuoden jälkeen tunnustin itselleni, ettei mun vuoro koskaan tule. Ei hän minusta koskaan kait oikeasti välittänyt, jos olisi, olisin saanut jostain myös minulle päin, vaikka sitten niitä sinivuokkoja äitienpäivänä. Mutta kun ei, niin ei. Lähdin lätkimään. Hän on se exä, hyvä niin.

      • Aivan kuin meillä olisi sama exä.


    • seisookyrpä

      huohotiläähätihuohotiläähäti.elähtäneen akan ukko,parikymppisen alla huokailee kyrpäpystyssä

      • Järki sulla seisoo. Tällainen sankari nussii kaikkia kaksjalkaisia sorsista tikapuihin.


    • Näppälähanska

      Naisen kuuluu olla nyrkin ja hellan välissä, joltain pelimieheltä voit mennä pyytelemään sitä romantiikkaa ja kuiskuttelua, miehet on luolamiehiä ja naiset on luotu synnyttämään lapsia ja hoitamaan niitä.

      • Sieltähän niitä saa, Venäjältä ja Thaimaasta, kauniita palvelualttiita naisia. Jotka mukisematta jää hoitamaan lapsia ja kotia. Solakoita, hymyileväisiä ja ystävällisiä kaunottaria. Jakavat kanssasi saman ajatusmaailman :).


    • parempaan1

      yksinkertaisesti vaihda miestä

    • Näppylähanska

      Kaikki naiset ei pidä romantiikasta ja hemmottelusta, se on kuulemma rahan haaskausta, voi olla opittu roolimalli äidiltä, jota poika sitten toteuttaa.

    • markk74

      hmmm...vuoden alle nelikymppinen vastaa...että tuota.mulla ollu sanonta,kolme lasta,äkäne eukko ja koira!itse olen kokeillut välinpitämättömyyttä,toimii!

    • Ei miehen kuulukkaan naista hemmotella.

    • Rakas venäläinen ukkokultani hemmottelee minua huomaavaisuudella. Avaa ovia, kantaa ostokset, ostaa järkeviä lahjoja, antaa rahaa ja kuuntelee minua. Haluan puhua kaikesta ja hän juttelee mun kanssa. Laittaa radioo pienemmälle ja nojautuu lähemmäs ja todella kuuntelee.

      Minä yritän auttaa häntä remonteissa ja puutarhassa. Yritän pitää kotia houkuttelevana. Eilen katsottiin netistä aikuisviihdettä ja otin suihin samalla, koska menkat. Houkuttelen hänet erilaisiin paikkoihin ja koskettelen julkeasti ;). Vien suklaata kesken työpäivän ja salaa vaihdan eväät johonkin, mistä hän tykkää paljon. Ostan lahjaksi auto ja remonttitarvikkeita, viimeksi tosin ostin Dremelin. Seksiä on 3-6 kertaa viikossa. Yhdessä 6 vuotta.

      • Naiset jalustalla

        Rakas ryssäsí hemmottelee sinut pilalle! Ellei jo olekin?

        No, sehän tietysti on miehen tehtävä tässä prinsessojen maailmassa.


      • Maija Mehiläinen
        Naiset jalustalla kirjoitti:

        Rakas ryssäsí hemmottelee sinut pilalle! Ellei jo olekin?

        No, sehän tietysti on miehen tehtävä tässä prinsessojen maailmassa.

        Ei pysty ymmärtään kuinka Suomen koulut on vuodesta toiseen on parhaita maailmassa, kun täällä ei tuo luetun ymmärtäminen onnistu kuin harvoilta. Kuitenkin tässä pitäisi aikuisia olla, jotkut vastaukset vaan ei voi olla aikuisten kirjoittamia.

        Tässä ketjussa ei olla nostamassa ketään jalustalle. Tässä PITÄISI keskustella miten puolisot hemmottelevat toisiaan ja mitä tehdä kun hemmottelu on ykspuolista.

        Sitten tänne tullaan uhoamaan lapsellisia pienten miesten juttuja. Onko nainen nostettu jalustalle silloin kun hän tekee kaikki asiat, että mies tuntis ittensä tärkeäksi mutta ei saa itse edes kiitosta saati sitten samanlaista palvelua?

        Mikä tätä " Naiset jalustalla" tyyppiäkin riepoo? Rypsipossu kertoi että näin on heillä ja molemminpuolista näyttäs olevan. Sitten aletaan haukkumaan hänen miestä ja nimittelemään naisia prinsessoiksi. Onko toisen onni sulta pois?


      • 9+17
        Maija Mehiläinen kirjoitti:

        Ei pysty ymmärtään kuinka Suomen koulut on vuodesta toiseen on parhaita maailmassa, kun täällä ei tuo luetun ymmärtäminen onnistu kuin harvoilta. Kuitenkin tässä pitäisi aikuisia olla, jotkut vastaukset vaan ei voi olla aikuisten kirjoittamia.

        Tässä ketjussa ei olla nostamassa ketään jalustalle. Tässä PITÄISI keskustella miten puolisot hemmottelevat toisiaan ja mitä tehdä kun hemmottelu on ykspuolista.

        Sitten tänne tullaan uhoamaan lapsellisia pienten miesten juttuja. Onko nainen nostettu jalustalle silloin kun hän tekee kaikki asiat, että mies tuntis ittensä tärkeäksi mutta ei saa itse edes kiitosta saati sitten samanlaista palvelua?

        Mikä tätä " Naiset jalustalla" tyyppiäkin riepoo? Rypsipossu kertoi että näin on heillä ja molemminpuolista näyttäs olevan. Sitten aletaan haukkumaan hänen miestä ja nimittelemään naisia prinsessoiksi. Onko toisen onni sulta pois?

        Riippumatta sukupuolesta ihmissuhteissa yleensä saisi molemmat kuunnella toistensa toiveita ja sitten tulla vastaan ja toteuttaa niitä. Olishan se kivaa, kun otetaan molemmin puolin huomioon toinen toisiaan.


    • eekki

      Pilalleppa oot ukkos lelliny!

      Nyt ei auta muu kun panna haastetta peliin ja lopettaa toi paasaaminen ja hemmottelu vaikka pariksi kuukaudeksi ja kattoa muuttuuko äijän suhtautumisessa mikään?

      Taitaa olla tosin jo muutenkin valmiiksi lellitty mammanpoika tuo ukkos tai sitten se ei susta välitä ollenkaan?

      Tai sitten vedät turpiin ja haukut pystyyn!

      Jotkut syttyy kummista asioista...

      ;)

    • s&p

      En minä ole koskaan kummoisempia yllätyksiä tai hemmotteluita harrastanut. Onneksi ollaan aika samanlaisia eikä odoteta mitään toiselta, kaikki mitä tulee on sitten extraa:) Joskus toki olen odottanut miestä töistä alastomana, tai mennyt alasti nukkumaan (yleensä nukun paljon päällä) tai ilman pikkareita ja lyhyt paita päällä niin että kivat näkyy ;). Joskus teen jotain hyvää ruokaa, silitän paidan tai hankin jotain jääkaappiin, josta mies pitää.

      Aika samantyyppisiä juttuja mies on tehnyt, tuollaisia ihan kilttejä seksiyllätyksiä, useinkin tekee yllätyshyvääruokaa tms. herkkuja. Ollaan sovittu ettei mitään pakkolahjoja tai juhlimisia, jos jompikumpi keksii jonkun yllärin, niin ainahan se kiva on, mutta kumpikaan ei oleta mitään. Ei me muuta tarvita kuin näitä arjen pikku juttuja, se toinen siinä elämässä vierellä on jo se hemmottelu. Varsinkin kun kummallakin oli aikanaan hankaluutensa löytää vakavaan suhteeseen kumppani. Nelikymppisiä ollaan eikä kummallakaan haikailua muiden, saati nuorempien perään. :) Tai niiden yllätysten.

    • laineella

      Itse olen vasta reilu parikymppinen, parisuhteessani on romantiikkaa, mutta enemmänkin saisi olla. Miehet on tietysti erilaisia kaikki, mutta omani kohdalla olen huomannut, että hänellä on tässä romantiikka-asiassa vähän mielikuvituksen ja uskalluksen puutetta. En tosin tiedä voiko tuosta uskalluksesta enää olla kyse jos ollaan oltu yhdessä esim. parikymmentä vuotta. Mutta hän usein puhuu siitä miten ei uskalla kokeilla jotain yllätystä, koska pelkää etten innostu. Hän ei myöskään ehkä ole vielä tajunnut, että pidän näissä asioissa spontaaniudesta ja pienestä hulluttelusta. Ja tällaisesta asiastahan pitää puhua, joten pitäisikö sinun kysyä mieheltäsi onko kyse tästä ja rohkaista häntä? Sanoa vaikka että otat vastaan mieluummin riskiyllätyksiä kuin ei yllätyksiä ollenkaan. Ehkä miehillä voi olla joku yleinen käsitys, että naiset on hirveän vaativia romantiikan suhteen, ja jos ei yllätykset ole juuri niitä lällyleffoista lainattuja, niin tuottaa pettymyksen. Ja he ajattelevat sen sitten niin että on parempi olla ottamatta riskiä, ja olla tekemättä mitään. Ehkä?

      Itselleni kyllä kelpaa ihan pienet eleet, vaikka silloin tällöin suurempikin järjestetty juttu on toki kivaa, jos vain sattuu järjestymään yhteistä aikaa sellaisille. Mutta suuret romanttiset eleet tuntuvat mielestäni hienoilta juuri siksi, että ne ovat harvinaista herkkua.
      Esimerkkeinä oman mieheni(27v) romanttisista eleistä: oikeiden kukkien/ vitsillä mielikuvituskukkien antaminen, ylläriherkun ostaminen, kokkaaminen valmiiksi ja pöydän kattaminen ennen kuin tulen kotiin, simpukoiden kerääminen rannalla, hieronta, keilaamaan/syömään/kiipeilemään vieminen, etukäteen ihailemani esineen ostaminen yllätykseksi. Minusta myös romanttisiksi eleiksi koen sen jos mieheni kyselee mielipidettäni kotiin/sisustukseen/ruokaan liittyvissä asioissa ja toteuttaa mieluummin minun kuin oman toiveensa.

    • Iloista SPämmiä vaan

      En ees jaksanu lukee, mut mitä sulle kuuluu miten miehet hemmottelee? Oletko opiskelemassa mieheksi? x)

      No vastaus : riippuu ihan miehestä ja naisesta.... kun ei ole kahta samanlaista.

      Ymmärsitkö? Älä tee trollia miettimättä ensin.....

    • jamppe6

      olette unohtaneet lompakko asian, jonka sisältö ihmisen tietämättä määrittelee elämän asioita ottakaa raha puheenaiheeksi niin syntyy sopimuksia yhteiselossa..hmm..jamppe kajaanista

    • Palace_Hääyö

      Minulla on takana 8 vuoden avioliitto, jossa ainoastaan minä tein jotakin sen eteen, että suhteessa olisi romantiikkaa, yllätyksiä ym. ym., mutta lopulta kyllästyin, kun toinen osapuoli ei osoittanut romantiikkaa edes hääyönä eikä häämatkalla. Minä joka romantiikkaa ja yllätyksiä järjestin, olen mies, ja tuo välinpitämätön osapuoli oli nainen. Lopulta kyllästyin ja jätin hänet, enkä ole katunut päätöstäni koskaan.

      Arvatkaa odotinko, että tuo nainen olisi panostanut yhteiseen iltaan ja romantiikkaan edes hääyönä? Olin varannut meille sviitin yhdestä Helsingin hienoimmista hotelleista, johon menimme minun tilaamallani 1950-luvun limusiinilla, tein mielettömästi töitä häiden eteen. Naisella olikin sitten hääyönä ja viikon Keski-Euroopan häämatkalla tavanomaiset rumat kalsarinsa, romantiikasta ei ollut tietoakaan koko aikana. Kaksi vuotta häiden jälkeen loppui kärsivällisyyteni ja potkin hänet helvettiin elämästäni, en kadu tuota päätöstä koskaan.

      Nyt 4,5 vuotta eroni jälkeen olen saanut huomata,että romanttisia ja aivan ihania naisia on todellakin olemassa, aivan erilaisia kuin tuo tunteeton ja aloitekyvytön nainen, johon kerran erehdyin tutustumaan. Seitsemän yhdessäolovuotemme aikana tuo nainen ei koskaan muuten näyttänyt kyyneltäkään, ei itkenyt ikinä, mutta ei sen puoleen: ei hän nauranutkaan ääneen koskaan. Minä en kosinut häntä, hän kosi minua. Minä en olisi halunnut muuttaa hänen kanssaan yhteen, mutta hän painosti minua asumaan yhteen niin kovasti, että annoin lopulta periksi.

    • Kilt

      Otan osaa. Sama kaiku on askelten...:-(

      Jotenkin en oikein pysty ymmärtämään sitä ajatustenjuoksua, jolla puoliso jätetään huomion ulkopuolelle. Itse kyllä nautitaan kaikesta herkuista, huomiosta ja hellittelystä, mutta itse ei pystytä vastavuoroisuuteen. Ei vaikka kuinka kauniisti taikka rumasti maanittelisi. Parisuhteen free riderit ovat itsekkäitä omaa napaa tuijottavia hemmoteltuja idiootteja. Vaikka toinen kuinka kärsisi ja pyytäisi osaansa, ei sitä tipu.

      Meillä vaimolla on mitä utopistisimmat selitykset kyvytömyydelleen huomioida, joiden lähtökohtina ovat yleensä hän itse ja hänen uhrautumisensa perheen eteen taikka minua syyllistävät kommentit tekemisistä ja tekemättä jättämisistä. Näitä syitä sitten vatvotaan ja painotetaan, tyyliin "ymmärräthän että kun jne...", mutta sitä miltä minusta tämä tuntuu ei kiinnosta ketään. Todettakoon, että meillä talouden hoidan minä.

      Kaikkea on kokeiltu, mutta muutosta ei ole tullut jakaiketi melkein 30 vuoden jälkeen täytyy todeta, ettei taida tullakaan. Erikoista tässä on, että "matkan varrella" huomiota on lupailtu, kunhan tästä vaiheesta selvitää taikka kun lapset eivät enää ole pieniä jne. No vaiheessa ollaan oltu koko ajan.

      Olen muitanut arjessa, merkkipäivinä ja ihan yllättäen tekemällä jotain ilahduttavaa taikka leiponut ja laittanut hyvää ruokaa. Hääpäivänä hän ei pyynnöstö huolimatta tullut muiden kanssa ruokapöytään, eikä edes muitanut kyseistä asiaa. Sitten myöhään illalla ihmetteli kun oli nälkä ja miksi jääkaapissa oli leivottuja herkkuja. Ja sitten meitä miehiä stereotyypätään tunneköyhiksi.

      Kun kysyit miten olen puolisoa hemmotellut taikka huomioinut voisin todeta, että et varmaan edes keksi mitään mitä ei ole vielä kokeiltu. Pikkuhiljaa etäisyys on kasvanut välillemme ja välinpitämättömyys syönyt yhteenkuuluvuuden tunnetta. Kohtuudella vastuuta parisuhteen hoidosta ei voi sälyttää yksipuolisesti toiselle. Siihen tarvitaan kaksi. Nyt kun meillä en enää jaksa kiinnostua aiheesta ollaan jo kovin huolissaan. Ilmisesti AY liikkeen lanseeraama "saavutetuista eduista ei luovuta" asenne ja hyvälle tottuminen aiheuttaa nyt luopumisen tuskaa. On kaiketi päivän selvää, että kysyttäessä saan vastauksen, että syy tilanteeseen on minun. No selväähän se on. Olen ollut aivan liian KILTTI.

    • calelsasa

      Nyt kysyit oikealta henkilöltä. Minun toinen nimi on "Hemmo". Naista hemmottelisin suklaalla, jalkahieronnalla. veisin jännittäviin pelottaviin paikkoihin. katsoisin kauhuelokuvia. ostaisin lemmikin, koruja.. kyselisin kuulumisia.. flirttailisin naisen kavereillee.. veisin naisen baariin ja kaupungille shoppailemaan ja olisin edustava :)

    • Hjklgfv

      Vaimoni ei huomioi juuri mitenkään, seksiä kerran kuukaudessa. Tekee 12h työpäivää, minä myös vaativassa työssä ja hoidan kodin 3v lapsen n. 95 prosenttisesti. Eipä siinä juuri parisuhteen hoidolle jää aikaa. Olemme kuitenkin onnellisia ja kun seksiä on, se on intohimoista.

    • Sfinx-neiti

      Mitenkä on, oletko puhunut asiasta miehesi kanssa? Se saattaa auttaa? Minua auttaa ainakin. Minä kun en mitään häpeä niin voin keskustella miesystini kanssa kaikesta ja puhummekin. Minä vaan ilmoitan: Nyt meillä on aika pienen keskustelutuokion...
      Voisitko sinä kokeilla jotain vastaavaa? Ei kai se ainakaan luulisi pahasta olevan. :)

      Onnea kaikesta huolimatta suhteellenne ja sen tulevaisuudelle!

    • Vaihtoko

      Aluperäiseen viestiin suoraan vastaten. Olisit unelmieni nainen, sillä minä teen minun suhteessani suunnilleen nuo kaikki kun vaimo vain touhuaa omiaan, eikä häntä tunnu kiinnostavan pätkääkään.

    • Anaaliseksiä!

      Siis onhan se tosi ällöö ku työntää pippelii toisen kakkareikää, mut joskus pitää olla epäitsekäs ja antaa tytölle oikeen nautinnollinen Suklaapuolen hoito!!! :)

      • Kari meri

        Enemmän se tuppaa olemaan nautinnollinen meille miehille. Paitsi jos ensin viet daamisi hekuman huipulle muilla tavoilla. Sitten saattaa aueta tuhkaluukun ovi.


    • <ivar

      Kuka nyt haluisi aloittajan kaltaista ryhävalasta hemmotella yllätyksillä, kun maan perkl ryhis huutaa ja kiukuttelee miehelleen joka päivä, mies kaipaa hotelli aamuja ja mukavuuden halua, se kaipaa ulkomaille jytää nuorien mimmien kanssa, ei miestä kiinnosta kuin telkkari ja pelit raskaana olevan aloittajan kanssa, koska olet vaan niin tylsä, ei ole muuta totuutta.

    • sireeni4

      Luulen tajuavani miksi tämä aihe on nostettu otsikoihin. Syy lienee tämä.
      Jos otsikkoa ei lue vaan arvaa niin otsikko "Miten miehet hemmottelevat" näyttää
      tältä " Miten miehet homottelevat".
      Kun miettii että joka verkkosolmussa istuu joku pitkätukka korvarengas toisessa korvassaan niin tämä on ymmärrettävää.

    • Näytä sille juntille

      tää sun aloitus.Ja jos ei siltikkään tajua,niin voit unohtaa sen
      synttärit .Ja jos sekään ei tehoa niin sit
      kyllä kannattais miettiä todella pitkään minkälaisen loppu elämän haluat viettää?Onko mies kuitenkin hyvä kumppani
      junttimaisuudestaan huolimatta?

    • aikuinen nainen

      Kyllä se vaan valitettavasti taitaa olla niin ettei mies kertakaikkisesti älyä huomioida vaimoaan. Ja tätä ei pidä missään tapauksessa yleistää, poikkeuksiakin löytyy. Mies tyytyväisenä ottaa vastaan kaiken mitä vaimo tarjoaa ja pitää sitä itsestäänselvyytenä ajattelematta että jotain vois itsekkin tehdä. Eikä sitä miestä enää saa muuttumaan vaikka mitä tekisit. Sikstoisekseen jos miehelle tai yleensä sille toiselle osapuolelle pitää sanoa mitä pitää tehdä, ei se tunnu enää samalta kuin jos se tulisi mieheltä spontaanisti omasta aloitteesta.
      Ja te MIEHET: pienikin huomionosoitus osoittaa jo paljon siitä mitä puolisoanne/tyttöystäväänne kohtaan tunnette. Eikä sen tarvitse olla rahallisesti arvokas asia. Jo se että huomaatte yleensäkkin toisen tai vaikka yksi kukkanen tuolta matkan varrelta pomittuna osoittaa että se puoliso on ollut ajatuksissa. No, tottahan on naisia joille ei mikään riitä mutta niin on miehiäkin. Vaimo ei ole enää kuin kakskymppisenä, ei pysy kroppa timmissä kunnossa(muistamatta katsoa peilistä itseään), Ruoka ei ole just sitä mitä toivoi, lapset meluaa kun mies tulee väsyneenä kotiin, miksi vaimo ei kiltisti ja iloisena ole miestä vastaanottamassa töistä kotiin häntäänsä heiluttaen ja tavara valmiiksi märkänä miehen tarpeille..... Voihan sitä kaikkea toivoa mutta äläpä pidä kaikkea itsestäänselvyytenä....sen mitä on, voi hyvinkin äkkiä menettää.

    • Old Paps

      Jokainen suhde on henkilökohtainen, eikä ole mitään patenttiratkaisuja, jotka aina ja kaikkien kohdalla toimisivat. Siinä mielessä sillä ei ole juurikaan merkitystä miten joku toinen on saanut pitkään parisuhteeseensa eloa. Kaikista miehistä ei ole runoilijoiksi, eikä kyllä kaikista naisistakaan. Noin esimerkiksi.

      Jonkunasteinen yleistys on helppo kuitenkin tehdä tämän aloittajan purkauksen perusteella. Naiset kokevat ilmeistä tylsistymistä parisuhteissaan, kun päästään keski-iän puolelle. Vähän tulee pikkutyttöjen valitukset mieleen: " Mulla ei ole mitään tekemistä!" Miehen tulee siis keksiä ja kehittää virikkeitä naisilleen. Muuten alkaa valitus ja nalkuttaminen. Miehet taitavat olla itseriittoisempia. Heillä on yleensä liuta urheilukavereita, kalakavereita, työkavereita, lapsuudenkavereita jne. Miehet harrastavat, ovat sosiaalisia. Ei aina, mutta usein.

      Naisella on perheensä. Miehellä on perheen lisäksi yleensä paljon muutakin. Jotkut naiset jopa katkaisevat omat kaverisuhteensa alkaessaan "tosissaan" seurustella tulevan miehensä kanssa. Miehet erottaa toisistaan vain kuolema.

      Itsekin, vajaat kuusikymppisenä, kaipaan yhä pukukoppijuttuja ja saunailtoja jääkiekkokavereiden kanssa ja 3-4 krt. viikossa tulee käytyä edelleen veteraanijäillä. Vain kesällä on pari kuukautta taukoa. Mutta kesälläkin käydään veneilemässä ja kalassa kavereiden kanssa. Tai soittamassa rokkia silloin tällöin vanhojen bändikavereiden seurassa.

      Toki vaimokin tykkää veneillä, varsinkin hellesäillä, mutta hänellä on taideharrastuksensa ja valokuvaus jne. Valokuvaus tosin on osittain yhteinenkin kiinnostus ja on niitä muitakin. Matkailu esimerkiksi.

      Teemme kyllä yhdessäkin asioita, päivittäin, mutta pointti oli se, että molemmilla on myös omia tekemisiään ja ystäviäänkin. Minua ei kiinnosta ns. ompeluseuran illanvietot eikä vaimoani lätkäkavereiden saunailta. Eivät ne toisiaan poissulje kuitenkaan. Ne ovat tarpeellisia kuitenkin molemmille tahoillaan ja antavat jaksamista, intoa ja romantiikkaakin niihin yhteisiin hetkiin.

      Tietysti kaiken jälkeen on vain olemassa suhteita, jotka eivät toimi. Jokainen tekee päätöksensä itse.

      • Maija Mehiläinen

        Mistähän sinä sait päähäsi, että pitäisi keksiä ja kehitellä virikkeitä naiselle? Vähän niinkuin hamsterille? Tässä taas esimerkki tästä luetun ymmärtämisestä. Ohjeesi on siis että eläkää kumpikin tahoillanne omaa elämää, asutte vaan yhdessä. Nainen SAA hoitaa perheenSÄ ja mies voi sitten vaikka purjehtia. Jossain välissä hän voi, jos viitsii, käydä dippaamassa mulkkuansa vaimossa ja siitä naisen pitää tyydyttää romantiikankaipuunsa. Kyllä oletkin jalomielinen.


      • perheterapeutti k.

        Herra Old paps vetäköön v i t u n päähänsä. Hän on idiootti.


      • haistattaja
        Maija Mehiläinen kirjoitti:

        Mistähän sinä sait päähäsi, että pitäisi keksiä ja kehitellä virikkeitä naiselle? Vähän niinkuin hamsterille? Tässä taas esimerkki tästä luetun ymmärtämisestä. Ohjeesi on siis että eläkää kumpikin tahoillanne omaa elämää, asutte vaan yhdessä. Nainen SAA hoitaa perheenSÄ ja mies voi sitten vaikka purjehtia. Jossain välissä hän voi, jos viitsii, käydä dippaamassa mulkkuansa vaimossa ja siitä naisen pitää tyydyttää romantiikankaipuunsa. Kyllä oletkin jalomielinen.

        Maija Mehiläinen haistakoon piiiiit-kän passkan!


      • Maija Mehiläinen
        haistattaja kirjoitti:

        Maija Mehiläinen haistakoon piiiiit-kän passkan!

        Paska on täysin luonnollinen asia, sitä tulee minunkinlaisen ihanan naisen perseestä. Ja sinun myös. Olen haistanut paskan useasti ja mitään kamalaa ei ole tapahtunut.


    • No tuollaisia miehiähän on vain kirjallisuuden sivuilla reginoissa ja muissa romaaneissa.

      Normaali mies vain makaa sohvalla, arvostelee aukoo päätänsä juo pieree ja odottaa yhden ihmisen hoitavan kaiken ja palvelevan häntä ja muita perheenjäseniä oman äitinsä edesmenneellä tavalla.Jos et niitä odotuksia täytä niin pieksee naista.
      Jokatapauksessa pieksee naista.

    • 16v yhdessä

      Itse ainakin tuon lähes joka viikko kukkia töistä tullessa ja olen näin tehnyt jo vuosia. Joskus vien vaimolle viikonloppuna aamiaisen sänkyyn, tosin tämä on vähentynyt kolmannen lapsen jälkeen kun aamut on sen verran vilkkaita.

      Sitten tietysti merkkipäivinä (tapaamispäivä, kihlauspäivä, naimisiinmeno ja synttärit) jotain kivaa, suklaasta koruihin (ja kerran viikonloppumatka ulkomaille), riippuen vähän tilanteesta.

      Näiden lisäksi toki normaalit kotitöissä auttamiset (ehkä vähän liian vähän tätä) ja lasten hoitaminen yhdessä ja itsekseen jos vaimo käy kavereiden kanssa ulkona.

      • varatuomari v.

        16 vuotta yhdessä on älykääpiö.


      • Maija Mehiläinen
        varatuomari v. kirjoitti:

        16 vuotta yhdessä on älykääpiö.

        Sinä olet älykääpiö. No toisaalta, mitä voi odottaa kun isäs oli ääliö kun sua teki ja äitis on vieläkin.


    • kaluojossa

      tahdon ollasulle hellä ettävoisinsuakyrvälläläpsytellä,niin suloinen oott haluanantaa sullemelaamekkoon.
      nuollaan toisetemmepersereiätvitutjakyrvät sitten pyyhinspermanisuntukkaan ja lähden 20.v misunmukkaan

    • hemmo hemmottelee

      Akkoja hemmotellaan sillä tavalla, että äijät nuolee niiden vitttua.

      • ensio ehdottaa

        Se on kans hyvää hemmottelua kun annataan eukolle kyrrpää pillluun.


      • toimintaa!
        ensio ehdottaa kirjoitti:

        Se on kans hyvää hemmottelua kun annataan eukolle kyrrpää pillluun.

        Ja sit voi kans panna muijaa perrsereikään.

        (Mut siinä hommassa pitää käyttää talousmarkariinia liukastuksena, muuten ämmä alkaa kitiseen,)


      • Maija Mehiläinen
        toimintaa! kirjoitti:

        Ja sit voi kans panna muijaa perrsereikään.

        (Mut siinä hommassa pitää käyttää talousmarkariinia liukastuksena, muuten ämmä alkaa kitiseen,)

        Mitäs tuohon lisäämään. Miehet on jotenkin niiiin lapsellisia. Luultavasti tähänkin liittyy joku lapsuuden trauma, ehkä jopa insestiä. Jos vastaus kaikkiin arjen murheisiin liittyy kikkeliin, voi ihan suoran johtopäätöksen tehdä, että kun edellinen kirjoittaja on lapsena ollut murheellinen, isä on tullut luokse ja tyrkännyt oman vehkeensä pojan kouraan. Ota huikka murheeseen, poikakulta, sillä tästä selvitään.


      • onnetontallustaja
        toimintaa! kirjoitti:

        Ja sit voi kans panna muijaa perrsereikään.

        (Mut siinä hommassa pitää käyttää talousmarkariinia liukastuksena, muuten ämmä alkaa kitiseen,)

        Meillä myös minä olen se huomioivampi osapuoli ja kyllä se syö sisältä päin kun tätä on jatkunut vuodesta toiseen. Yhdessä olemme olleet 15 vuotta, lapsia ei ole.

        Aina silloin tällöin järkkään miehelleni kivoja yllätyksiä mutta antamisen ilo muuttuu jonkin ajan kuluessa suuttumukseksi ja katkeruudeksi kun mies ei vastavuoroisesti huomioi minua mitenkään.
        Satuttaa, kun kaikki yhteiset ajanvietot yms. tapahtuu minun aloitteestani, muuten olemme omilla tahoillamme ja teemme omia juttujamme. Mies ei oikeastaan koskaan ehdota että esim. lähdettäisiin johonkin josta molemmat pitää tai yllättäisi minut sillä että veisi minut johonkin tai järjestäisi jotain josta tietää minun ilahtuvan.
        Kaikki hänen ehdottamansa asiat liittyvät hänen harrastukseensa ja olen kyllä ollut paljon mukana niissä mutta selvää on mies tavallaan siinä tekee itselleen mieluisia asioita joihin vain pyytää minua mukaan. Hän menee olin sitten mukana tai en.

        Kotityöt ovat myös paljon tuottaneet riitoja; nykyään mies sentään tiskaa ja imuroi vuorollaan kun laitoin kovan kovaa vastaan. Välillä tuntuu että hän tahallaan tekee tiskit ja siivoukset huonosti sillä jos erehdyn moittimaan työn jälkeä hän heti sanoo että tee sitten itse kun osaat paremmin.

        Mitään hommaa hän ei juurikaan tee oma-aloitteisesti. Jos esim. eteisen lamppu on palanut niin se ei kyllä vaihdu ennen kuin mainitsen asiasta (tai jollen vaihda sitä itse) ja siltikin asian suhteen ei pidetä kiirettä vaan voi mennä parikin päivää ennen kuin homma on pulkassa. Tähän olen tuskastunut ja siksi usein jos huomaan jonkun vastaavan korjausta vaativan jutun niin teen sen itse.

        Mies oli pitkään työttömänä ja ehdotin että kun hänellä nyt on aikaa niin voi hoitaa kotihommat (itse teen vuorotyötä) niin siitäkös mies suuttui. Hän piti itseään alistettuna ja että hänellä oli vain velvollisuuksia. Tämän vuoksi hän mielestäni otti erään määräaikaisen työn nyt vastaan ettei joudu kotona siivoamaan ja muuta. Mies koki että esitin hänelle vain vaatimuksia ja oli kuin kotiorja (ei todellakaan, mies ei tehnyt muuta kuin tiskasi silloin tällöin ja imuroi kerran viikossa, kaikki isommat siivot tein minä).
        Kyllä, ihan oikeasti olen sitä mieltä että siksi mies (osittain myönsikin sen) meni töihin kun en antanut hänen kotona vain levätä laakereillaan!
        Minun logiikallani kuitenkin jos toinen käy töissä ja toinen on vain kotosalla niin silloin kotona oleva tekee isoimman osan kotihommista. Itse ainakin tekisin niin jos joutuisin esim. työttömäksi.

        Mies usein sanoo ettei tunne olevansa "perheen pää" mutta en ymmärrä miksei hän tee asian eteen mitään eli hoitaisi ns. miesten työt oma-aloitteisesti ja osallistuisi huushollin pyörittämiseen.
        Joka asiaa joutuu pyytämään ja välillä useasti.
        Siitä tulee itsellekin ikävä fiilis, tuntee itsensä nalkuttavaksi akaksi mutta mitään ei tapahdu jos asioista ei sanokaan ja itse en pysty enkä halua aivan kaikkea tehdä.

        Itse en enää usko että mies muuksi muuttuu, on kasvanut tuollaiseksi.
        Kotona häneltä ei juurikaan vaadittu mitään ja siksi hänestä varmaan on tullut laiska ja saamattoman puoleinen. Menee aina siitä mistä aita on matalin.

        On miehessä paljon hyvääkin mutta näistä yllä mainituista asioista meilläkin ne erimielisyydet tulee.
        En tiedä kertooko tämä sitäkin että mies pitää minua itsestäänselvyytenä, ei arvosta eikä ehkä rakastakaan tarpeeksi että viitsisi vaivautua laittamaan itseään likoon.. En tiedä.
        Se tässä surettaakin että tekisin miehen puolesta vaikka mitä jos hänkin näkisi vaivaa minun vuokseni. En kaipaa mitään kuuta taivaalta vaan ihan osallistumista asioihin ja mukavaa yhdessä oloa.

        Keskustella olen välillä yrittänyt näistä mutta mies on aika sulkeutunut. Hankaliksi kokemistaan asioista hän ei halua puhua ja riitatilanteissa hän on aina marttyyrina ja puolustautuu sanomalla että syytän häntä. Ei auta vaikka sanon että minussakin on vikaa vaan hänelle tulee paha olla riidoista (niin varmaan kun itsekin tietää että on osasyyllinen). Omaa osuuttaan hän ei myönnä koskaan saati tule vastaan sovinnon tiellä vaan mykkäkoulu ja sulkeutuneisuus jatkuisivat ties miten kauan ellen alkaisi hieroa sovintoa jotenkin.

        Väkisinkin miettii että olisiko jonkun toisen kanssa erilaista (kun tuntuu että vuodet kuluvat hukkaan tässä) mutta rohkeus ei riitä eroon ja sen tyyppinen en ole että alkaisin pyörittää jotain sivusuhdetta.


    • Vinkki.

      Ylipainoiselle naiselle riittää sipsipussi ja jotain muuta mussutettavaa. Ylipainoista naista ei muu kiinnosta, kuin syöminen. Normipainoista naista voi hemmoitella kauniilla vaatteilla, koruilla,festareilla,näyttelyillä,matkoilla ym.

      • VOI Jessus sentään!

        Aika tyhmää tekstiä taas..minä olen ylipainoinen, mutta en silti halua hemmotteluksi sipsejä ja suklaata, saati muutakaan herkkua, vaan ihan kosketuksia ja huomioimista muutenkin. ja onneksi mulla on mies jolta sellaista saa. Olen siis kiinnostunut muustakin kuin syömisestä ja voin esim. lähteä festareille tai muuallekkin, se kai ei ole ylipainoinoisilta kielletty, kuten myöskään ei matkoille lähteminen tai museossa käyminen. Ihan kuin ylipainoiset ois jotenkin toisarvoisia ihmisenä ja jotenkin vähä-älyisiä. No ei olla, sori vaan.


    • 6vuotta

      Miehesi kuulostaa ihan kunnon kollilta jos noinkin paljon tekee. Sinuna keskustelisin ensin miehen kanssa. Mitä sinä toivot ? Mitä hän toivoo? Jos hänelle ei olekaan niin tärkeitä nuo kaikki huomion osoitukset? Tuo esille millaiset asiat sinulle on tärkeitä ja esim. millaiset teot ilahduttavat sinua, mutta älä vaadi mitään. Puhu suoraan asioista niiden omilla nimillä! Jos haluat asioden kehittyvän johonkin suuntaan niin vihjailut eivät tehoa miehiin! :D

      Naisena olen itse ollut saman asian äärellä vähän aikaa sitten ( nyt 6 vuotta oltu yhdessä) ja ongelma oli ratkaistu kun en asettanut MITÄÄN odotuksia.
      Itse pyrin:
      pitämään positiivisen elämän asenteen ( en valittanut turhasta tai nalkuttanut pienistä vaikka olisi ehkä ollut aihettakin ),
      huomioin miestä pienillä asioilla,
      ja silloin tällöin ehdotin jotain erilaista yhteistä tekemistä. Tärkeää myös se että mies saa vapaasti (rajoittamatta) viettää aikaa kavereidensa kanssa. On muuten mies nykyään mielellään enemmän kotonakin ;)

      Ja kas kummaa. Nyt saan mieheltäni juuri sellaista huomiota, jota olen häneltä odottanut koko suhteemme ajan ja tottavie olen onnellisempi kuin ikinä. Minunhan "ei tarvitse tehdä mitään" jotta saisin huomiota vaan mieheni tietää millaisista asioista pidän ja osaa yllättää. Ja koska olemme puhuneet siitä mitä kummatkin toivovat toiselta, suhteelta ja tulevaisuudelta, voimme keskittyä niihin asioihin joilla oikeasti on merkitystä.

      Tietysti aina kannattaa miettiä mitä omalta elämältään haluaa. Jos rakkautta vielä riittää niin kuinka paljon sen vuoksi on valmis uhrautumaan ja tekemään töitä....

    • ndchf

      Miesten ja naisten välillä on ero. ei voi pakottaa miestä muistamaan niitä merkkipäiviä jos se ei ole hänen juttunsa. joku toinen mies ehkä muistaakin, sinun miehes ei vaan kuulu niihin.
      Miehet on useammassa suhteessa vähempään tyytyväisiä, kuin naiset, me naiset sitten taas odotamme ja haluamme kaikennäköistä. Romantiikan voi joidenkin miesten kohdalla unohtaa. ainakin sellaisen elokuvaromantiikan mitä sinäkin varmasti odotat saavasi kokea. Miehille romantiikka ja rakkaus merkitsevät eri asioita, ei kaikki vaan tykkää mistään kynttiläillallisista, edes naiset. Itsekkään en ehkä kauheasti innostuisi.
      itse en kyllä lähtis millään kuoharilla hemmotteleen, kahvinkeittokin riittää. Minulle riittää arvostukseksi kun mies syö kiltisti ruuan minkä hälle teen, ja kylläpä osaa mun mies itsekkin sitä kapustaa kädessään pitää, eli silloin tällöin saan syödä hänen kokkailujaan. Jalkojen hieronta on meillä iltaisin sellainen "rutiini", eli joko vuorotellen samana iltana, tai vuoroilloin hierotaan toistemme jalkoja.
      Miehesi sentään käy työssä, sitä voi tietyllä tapaa pitää rakkaudenosoituksensa, tienaa perheelleen ruokarahaa jne, että sulla on varaa ostaa sitä kuoharia ja niitä seksiasuja...

      minun neuvoni on, että älä odota niin kovasti ettet pety. jos oma mielesi tulee hyväksi siitä, että huomioit ja hemmottelet, niin kukaan ei sitä kiellä, mutta jos mieheltäs ei luonnistu sellainen, niin ei sille mitään mahda.

    • mmm20

      Kirjoituksesi perusteella mies ei arvosta sinua tarpeeksi.

    • hyvä neuvvo

      Akkaa hemmotellaan sillä tavalla että kun äijä panee sitä perrseeseen niin rasvaa ensin muijan peräreijän talousmarkariinilla.

    • Hugo.

      Kodin täydeltä elekroniikkaa. Mitä siinä romantiikkaa enää. Hellittely on naisten juttu ja suloisen huvittava sellainen miehelle.

    • vaimo minäkin

      Ehkä et vaan huomaa miehen tapaa huomioida - jonkun toisen mainitsema kahvinkeitto, kokkaaminen, kaupassakäynti, autosi huolto/renkaanvaihto, suukko niskaan, taputus pepulle ja kysymys mitä töihin kuuluu ovat myös huomioimista. Ei kaiken tarvitse olla suorittamista ja keksittyä, asennekysymys. Ehkä ei kannata odottaa arjelta mitään erikoisia leikkejä ja romantiikkaa? Opi iloitsemaan pienemmästä ja huomaat, että huomiointia ja ilonaiheita riittää ja sen myötä onnellisuutesi kasvaa uusiin mittoihin :)

      • aloittaja....

        Vastausta "vaimo minäkin" -kirjoittajalle.
        Nyt olikin kyse vain ja ainoastaan ROMANTIIKASTA mitä tässä aloituksessani hain, kävä kyllä harmittavan harva tämän asian pointin tajusi ja ymmärsi.
        Meillä tasapuolisesti tehdään kotitöitä, molemmat on ruuanlaittotaitoisia ja siivoustaitoisia sekä lasten kasvatustaitoisia. Kaupassa käydään joskus yhdessä ja myös erikseen, remontteja yms. tehdään sekä yhdessä ja erikseen. Molemmilla on omia harrastuksia ja omia menoja kuten pitääkin.
        Onnellinen osaan olla HYVIN monista asioista, alkaen jo ihan siitä että olen terve ja läheisenä ovat terveitä ja on työtä jne, tätä litaniaa voisi jatkaa loputtomiin... niin monesta asiasta osaan olla onnellinen ja nauttia.
        Ei arjesta tarvitsekaan odottaa erikoisia leikkejä ja romantiikkaa, mutta kyllä se vain niin on että ne pienet, harvat, satunnaiset hetket joihin jaksaa panostaa edes kerta pari vuoteen (joka on loppujen lopuksi aika vähän) esim. pienen romantiikan merkeissä tuo kyllä paljon uutta "kipinää ja vipinää" joka tasolla siihen suhteeseen. Ei sitä töitäkään jaksaisi painaa vuodesta toiseen 52 viikkoa yhtäsoittoa, kummasti se piristää kun välillä on muutama viikko lomaa, jaksaa taas puurtaa sen työn parissa.
        Ja mielestäni tämä sama pätee hyvin ihan parisuhteeseen ja siihen panostettavaan romantiikkaan. Jotta se yhteiselo pysyy mielekkäänä ja vireänä on siihenkin panostettava.
        Valitettavasti minun näkökulmastani se yhteinen arki siivouksineen ja ruuanlaittoineen ei ole mitään huomioimista, se on sitä arkea jota normaalissa tasavertaisessa parisuhteessa vietetään.
        On ihmisiä jotka tyytyvät vaikka joka torstaiseen hernekeittoon, aina siihen yhteen ja samaan jalostajan purkkikeittoon, minä taas mietin että mitähän lisuketta siihen keittoon laittaisi ja lisäisi jotta se olisi parempaa, maistuvampaa ja herkullisempaa. Ja tämä pätee elämässäni monilla osa-alueella sekä tekee elämästä onnellisempaa ja nautittavampaa myös!


      • vaimo minäkin
        aloittaja.... kirjoitti:

        Vastausta "vaimo minäkin" -kirjoittajalle.
        Nyt olikin kyse vain ja ainoastaan ROMANTIIKASTA mitä tässä aloituksessani hain, kävä kyllä harmittavan harva tämän asian pointin tajusi ja ymmärsi.
        Meillä tasapuolisesti tehdään kotitöitä, molemmat on ruuanlaittotaitoisia ja siivoustaitoisia sekä lasten kasvatustaitoisia. Kaupassa käydään joskus yhdessä ja myös erikseen, remontteja yms. tehdään sekä yhdessä ja erikseen. Molemmilla on omia harrastuksia ja omia menoja kuten pitääkin.
        Onnellinen osaan olla HYVIN monista asioista, alkaen jo ihan siitä että olen terve ja läheisenä ovat terveitä ja on työtä jne, tätä litaniaa voisi jatkaa loputtomiin... niin monesta asiasta osaan olla onnellinen ja nauttia.
        Ei arjesta tarvitsekaan odottaa erikoisia leikkejä ja romantiikkaa, mutta kyllä se vain niin on että ne pienet, harvat, satunnaiset hetket joihin jaksaa panostaa edes kerta pari vuoteen (joka on loppujen lopuksi aika vähän) esim. pienen romantiikan merkeissä tuo kyllä paljon uutta "kipinää ja vipinää" joka tasolla siihen suhteeseen. Ei sitä töitäkään jaksaisi painaa vuodesta toiseen 52 viikkoa yhtäsoittoa, kummasti se piristää kun välillä on muutama viikko lomaa, jaksaa taas puurtaa sen työn parissa.
        Ja mielestäni tämä sama pätee hyvin ihan parisuhteeseen ja siihen panostettavaan romantiikkaan. Jotta se yhteiselo pysyy mielekkäänä ja vireänä on siihenkin panostettava.
        Valitettavasti minun näkökulmastani se yhteinen arki siivouksineen ja ruuanlaittoineen ei ole mitään huomioimista, se on sitä arkea jota normaalissa tasavertaisessa parisuhteessa vietetään.
        On ihmisiä jotka tyytyvät vaikka joka torstaiseen hernekeittoon, aina siihen yhteen ja samaan jalostajan purkkikeittoon, minä taas mietin että mitähän lisuketta siihen keittoon laittaisi ja lisäisi jotta se olisi parempaa, maistuvampaa ja herkullisempaa. Ja tämä pätee elämässäni monilla osa-alueella sekä tekee elämästä onnellisempaa ja nautittavampaa myös!

        Niin no, tässä se näkökulmaero. Minun (34) mieheni (38) on sairas eikä ajoittain pysty huolehtimaan edes itsestään, joten meillä se normaali "purkkihernekeitto"arki on hyvä juttu ja vielä parempi, jos mies kykenee siihen osallistumaan. Parisuhteen mielekkyys ei katoa ja romantiikka ei kuole, vaikka sen ilmenemismuodot saattavat muuttua - en minäkään olisi vielä kymmenen vuotta sitten tyytynyt toisen keittämiin aamukahveihin. Nyt olen kiitollinen niistäkin, sillä se on hyvien aikojen merkki. Elämää ymmärtää arvostaa vasta kun siitä viedään suuri osa pois...liian harvoin jotain parempaa (enemmän, muuta) metsästäessä tulee pysähdyttyä nuuhkimaan kukkia, onneksi senkin taidon voi opetella! Onnea virikkeiden etsintään, toivottavasti elämä suo teille molemmille onnen :)


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1966
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe