Olen tähän asti käyttänyt digikamerasta koneelle siirrettyjen kuvien katseluun pelkästään Windowsissa vakiona olevaa "Windowsin valokuvien katselua" ja olen vain kiertänyt tarvittaessa väärinpäin olevia kuvia.
Uuden Olympus-kameran mukana tuli ohjelma "Olympus ib", jolla voi siis lisätä merkitöjä kuviin, muokata ja katsella kuvia. Koneellani on myös "Windows Liven valokuvavalikoima" eli "Windows live photo gallery". Lisäksi on olemassa Google Picasa, johon en ole tutustunut.
Aloin miettiä, että mikä näistä vaihtoehdoista olisi paras ohjelma valokuvien katselemiseen, järjestelyyn ja tavalliseen muokkaukseen eli kirkkauden ja kontrasti säätöön:
- Olympus ib
vai
- Windows Liven valokuvavalikoima
vai
- Picasa
vai jokin muu ?
Paras kuvien katseluohjelma ?
25
5008
Vastaukset
- sitä käyttäny
Picasa3 vaan koneeseen
- ----------------
Onko tuo Picasa yleisin valokuvien katselu ohjelma ?
- Photoshoppii
Gimp. Linkki tässä : http://www.gimp.org/
Kokeilemalla selviää aika paljon.... Tämähän on ilmainen ja perustuu vapaaseen lähdekoodiin. - --------------------
gimp on KUVANKÄSITTELYOHJELMA ! Tässä oli puhe KUVIEN KATSELU OHJELMASTA, jolla voi esim. lisäta tunnisteita kuviin, lisätä albumeihin tai kollaaseihin ja säätä vain perusasioita kuten: rajausta, kirkkautta kontrastia tai punasilmäisyyden poistoa
- Kuvat Windowsissa
Haluaisin kysyä vielä tuosta Picasan TIETOSUOJA puolesta. Jos synkronoin kaikki kuvat Picasaan koneesta onko varma, että yksikään niistä ei päädy minnekkään nettiin ?
Onko siis varmaa, että kuvat ei päädy nettiin jos ei ole kirjautunut ohjelman kautta gmail tai facebook tunnuksilla ? - enpä ole
vielä edes asentanut mitään noita oman Olympukseni mukana tulleita ohjelmia. Mielestäni paras on ilmainen Faststone Image Viewer
http://www.faststone.org/FSViewerDetail.htm
muistaakseni kuvien kääntely onnistuu ja kieleksi voi valita myös Suomen kielen. Osaa aukaista kuvan haluamaasi kuvankäsittelyohjelmaan. Onnistuu myös "contact sheet":n tekeminen.
Kotikäyttöön ilmainen. Mitä nyt olen Picasaa kokeillut niin aika sekavalta on vaikuttanut monelta osaa.
Ei ainakaan Picasaa. Itselle on riittänyt ihan windowsin oma kuvien katseluohjelma. Minulla on olympuksen mini-järkkäri, enkä ole kasissa olyn omaa ohjelmistoa kaivannut.
- toni.
täysin omaa luokkaansa ja kun kokeilee ei siitä enää luovu http://www.ilmaisohjelmat.fi/xnview
- ----------
näyttää alkukantaiselta :D
- pystyy jopa
---------- kirjoitti:
näyttää alkukantaiselta :D
purkamaan elokuvan yksittäisiksi kuviksi
- näyttää
pystyy jopa kirjoitti:
purkamaan elokuvan yksittäisiksi kuviksi
gif animaatiot sekä EXIF tiedot
- luovu valheista
"kun kokeilee ei siitä enää luovu"
Olen kokeillut ja luovuin. Tällä hetkellä suosin 2 kuvankatseluohjelmaa eikä tuo XnView kuulu tähän valikoimaan. IrfanView oli myös joskus käytössä, mutta jostain syystä siitäkin luovuin.
Zoner Photo Studio on hyvä, mutta en ole varma löytyykö siihen suomenkielentukea. Sitä käytän kuitenkin tällä hetkellä. Melko raskas, mutta monipuolinen. Toinen hyvä on FSViewer josta löytyy suomenkielentuki.
- Facepalm3000
Paint - ohjelmalla voi piirtää kuvan päälle vaikka pillun kuvia
- linuxinystävä
kokeileppa FastStoneViewriä!
hp - Mr Picaso.
Picasa on paras ja se etsii ja löytää kaikki kuvat tietokoneelta, jopa ne jotka on johonkin kansioon hukkunut.
Picasa on myös monipuolinen kuvankäsittelyohjelma.
Tietokoneen palomuuriasetuksella saa Picasan vain sisäiseen käyttöön.. En tiedä onko paras mutta IrfanView on aika suosittu ja tunnettu katseluohjelma. Voi tehdä vähän kaikenlaista ja on nimenomaan katseluohjelmana hyvä, ei ole kuvankäsittelyohjelma niin kuin esim. Gimp.
http://www.irfanview.com/- Niinpä juuri
Komppaan. Olen käyttänyt katseluohjelmana IrfanView'ta vuosien ajan. Kun kuviin on pitänyt lisäillä tekstejä, nuolia tms., olen käyttänyt Windowsissa mukana olevaa Paintia.
- Hima1000
Picasa 3 Itselläni ja tyytyväinen olen. Voi muokata kuvia monipuolisesti. Itselläni Digijärkkäri Canon 50 D. Picasa tuntee myös RAW kuvat jotka voi muokkaamisen jälkeen tallenta Jpeg formattiin.
- Suunnittelija.
Adobe on julkaissut ilmaiseksi Photoshop CS2 kuvankäsittelyohjelmiston, mikä sisältää huomattavasti kattavammat työkalut. Suosittelen!
http://www.techspot.com/downloads/3689-adobe-photoshop-cs2.html - 12+12=
Picasa on hyvä se mm löyti minun hukassa olleet(toisella aikoja sit rikki menneellä koneella) tärkeät kuvat ja semmosiakin mitä en edes muistanu olevan enää olemassakaan vanhasta mummostani.Sitte sillä voi muokata ja synkronoida kuvat verkkoon esim tablettiin ja puhelimeen google kautta.On se vähän monimutkanen mut siihen kun tottuu niin ei vaihtais
- Hohhoijaa!
MITÄ ASIANTUNTIJOITA!!!???
- kokemusta on
Paras ja silti ilmainen:
http://www.irfanview.com/ - kuvan katseluun PM
Käytän kuvien katseluun Microsoftin Office-paketin mukana tulevaa Microsoft Office Picture Manageria. Olen kokeiluut muitakin, mutta palannut aina tähän, mitä kuvien katseluun tulee. Sillä voi rajata, kirkastaa, säätää värejä ja sävyjä ja kääntää kuvat. Paras katseluun, olen sitä mieltä. Tekstiä sillä ei taida saada laitettua, mutta kuvat voi viedä Powerpointiin ja siinähän voi tehdä tekstiä kuvan alle, kuvan päälle jne. Tuotoksen voi myös tallentaa kuvaksi eli jpg-muotoon PowerPointissakin.
Vaativaan kuvankäsittelyyn käytän Photoshopia, koska teen myös työkseni painotuotteita ja tarvin ammattilaisen ohjelmat näihin tuotteisiin. Mutta kuvankäsittelyohjelma ei ole katseluohjelmaksi paras. Ja katseluohjelmaahan aloittaja kyselee.
Picasa taitaa olla hyvä arkistointiin, mutta sitäkään ei aloittaja kysynyt. Se on aika kankea ohjelma, kuten myös ilmaiseksi saatava Gimp, jolla pystyy aika pitkälle kuvia käsittelemään, mutta on kankea. Silti ihan hyvä, jos haluaa opetetella kuvankäsitelyä, koska on ilmainen. Kaikkeahan ei voi ilmaiselta ohjelmalta vaatia. - harrastelija50
Keskusteluissa mainitut IrfanView, xnView ja FastStone ovat kaikki hyviä. FastStone on erinomainen kuvien sarjamuunnokseen. Maksullisista PhotoShop Elements on myös OK. Siinä voi kuvia käsitellä paremmin kuin em. ohjelmissa. Enemmän kuvia käsittelevät käyttävät n. 150 euron hintaista Adobe Lightroomia, joka ilmeisesti on paras. Minäkin ostaisin sen, jos nyt aloittaisin valokuvaharrastuksen.
Minä olen jo jonkin aikaa käyttänyt Picasaa (sitä ennen PS Elementsiä). Picasa on monipuolinen, innovatiivinen ja nopea. Minulla on siinä 10000 kuvan arkisto ja satojen ihmisten kasvot tunnistettuna. Ei ole enää helppoa vaihtaa. Ohjelman oikea valinta on tosiaankin tärkeää. Jos Picasaan ei pian tule mahdollisuutta kuvakirjan tekoon, niin taidan siirtyä Lightroomiin.
Valitse Lightroom, jos otat RAW kuvia. Tai aiot ottaa niitä joskus. Tai jos haluat hyvät kuvankäsittelyominaisuudet. Tai jos kuvankirjan teko suoraan ohjelmasta kiinnostaa.
Valitse Picasa, jos haluat helppokäyttöistä arkisto-ohjelmaa jossa mahdollisuus mm. kasvojen tunnistukseen (voi se olla myös Lightroomissakin). Tai jos haluat ilmaisen ohjelman. Picasalla on helppo siirtää kuvia internettiin ja monessa televisiossa/DVD-soittimessa on Picasa-applikaatio.
Tai ota molemmat.
PS. kiitos Suunnittelijalle linkistä ilmaiseen CS2:een. Lataus on valmis ja nyt alkaa asennus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667