Eli tilanne on seuraava. Sain viime keväänä paikan Tampereen yliopistosta, mutta ilmoittauduin saman tien poissaolevaksi armeijan takia. Nyt intti alkaa pikkuhiljaa olemaan suoritettu ja pitäisi miettiä, miten käyttää kaksi kuukautta ennen opiskelujen alkua. Kesätöitä en ole saanut.
Onko mahdollista suorittaa jo kesällä opintoja, vaikka opintoja ei olekkaan vielä laisinkaan takana? Entä onko kurssien pakko olla omasta tutkinto-ohjelmasta? Minulla on siis paikka johtamiskorkeakoulun kauppatieteiden tutkinto-ohjelmasta. Voinko suorittaa kursseja hallintotieteiden/politiikan ohjelmista?
Kesätöitä kun en ole saanut, niin pitäisi saada jotain tekemistä kesälle. Myös opintotukea haluaisin saada jo kesällä. Ensiksi pitää varmaan ainakin maksaa jäsenmaksu, tehdä peruspalvelutunnus ja tilata opiskelijakortti yms.
Valaiskaa minua ja kertokaa omia kokemuksianne. Tuskin olen ainoa, joka aloittaa yliopisto-opinnot intin jälkeen "vanhana opiskelijana", vaikka käytännössä onkin uusi opiskelija...
Opiskeluiden aloittaminen armeijan jälkeen
5
389
Vastaukset
- efiojki
Ei ole. Pelaa vaikka pleikkaa ja urheile.
- tekemistä kesälle
Kai se on pakko. Tässä on vaan viimeiset viikot armeijassa ollu tällasta kivesten neppailua ja haluais päästä tekeenkin jotain. No 2kk tekemättä mitään 0-tuloilla voi olla ihan mukavaa...
- 2+3
Avoimessa voit suorittaa kursseja ja hyväksilukea ne opintojen aikana. Katsele useamman yliopiston tarjontaa, monessa voi aloittaa nonstoppina. Ainakin Jyväskylässä on hyvä tarjonta.
Opintotukea näihin opintohin et saa. - amanuenssi on se
Ota yhteyttä oppiaineesi amanuenssiin. Luulisi, että häneltä saisi asiallisempia vastauksia kuin Suomi24:stä. :) Itse en valitettavasti osaa auttaa sinua.
- 2+3
Kyllä nämä vastaukset ovat ihan asiallisia ja oikeita, varsinkin 2 3 laittama, joka olen siis minä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818