Opiskeluiden aloittaminen armeijan jälkeen

tekemistä kesälle

Eli tilanne on seuraava. Sain viime keväänä paikan Tampereen yliopistosta, mutta ilmoittauduin saman tien poissaolevaksi armeijan takia. Nyt intti alkaa pikkuhiljaa olemaan suoritettu ja pitäisi miettiä, miten käyttää kaksi kuukautta ennen opiskelujen alkua. Kesätöitä en ole saanut.

Onko mahdollista suorittaa jo kesällä opintoja, vaikka opintoja ei olekkaan vielä laisinkaan takana? Entä onko kurssien pakko olla omasta tutkinto-ohjelmasta? Minulla on siis paikka johtamiskorkeakoulun kauppatieteiden tutkinto-ohjelmasta. Voinko suorittaa kursseja hallintotieteiden/politiikan ohjelmista?

Kesätöitä kun en ole saanut, niin pitäisi saada jotain tekemistä kesälle. Myös opintotukea haluaisin saada jo kesällä. Ensiksi pitää varmaan ainakin maksaa jäsenmaksu, tehdä peruspalvelutunnus ja tilata opiskelijakortti yms.

Valaiskaa minua ja kertokaa omia kokemuksianne. Tuskin olen ainoa, joka aloittaa yliopisto-opinnot intin jälkeen "vanhana opiskelijana", vaikka käytännössä onkin uusi opiskelija...

5

420

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • efiojki

Ei ole. Pelaa vaikka pleikkaa ja urheile.

• tekemistä kesälle

Kai se on pakko. Tässä on vaan viimeiset viikot armeijassa ollu tällasta kivesten neppailua ja haluais päästä tekeenkin jotain. No 2kk tekemättä mitään 0-tuloilla voi olla ihan mukavaa...

• 2+3

Avoimessa voit suorittaa kursseja ja hyväksilukea ne opintojen aikana. Katsele useamman yliopiston tarjontaa, monessa voi aloittaa nonstoppina. Ainakin Jyväskylässä on hyvä tarjonta.
      Opintotukea näihin opintohin et saa.

• amanuenssi on se

Ota yhteyttä oppiaineesi amanuenssiin. Luulisi, että häneltä saisi asiallisempia vastauksia kuin Suomi24:stä. :) Itse en valitettavasti osaa auttaa sinua.

• 2+3

Kyllä nämä vastaukset ovat ihan asiallisia ja oikeita, varsinkin 2 3 laittama, joka olen siis minä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8676
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4838
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4288
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3857
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3040
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2716
    8. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      51
      2607
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2511
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2345
    Aihe