öppet forum

ensam1

Är en man som känner sig utanför jämt och ständigt, min kvinna är på jobb jämt och ständigt inget fel med det inte-själv är jag också i arbetslivet. Men mitt jobb kräver inte så mycket av vår gemensaamma liv och livet. Jag är oftast ensam under veckoslut och helger då hon jobbar, jag försöker att förstå henne också- hon är trött då hon kommer hem- vem är inte det. Jag försöker att hitta på olika saker att göra i min ensamhet, men det skulle vara trevligt att ha nån kompis att göra nåt tillsammans med. Men som ordspråket säger# Så som man bäddar så- får man ligga! Vore trevligt om nån kunde ge mig goda råd. Tack på förhand!

3

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sympati åt dig...

      Då när hon är på jobb under veckosluten,visst brukar du väl sköta hushållsarbetetstädning,tvätt osv.Jag var alltid så arg på min ex.man när han aldrig hade lust att göra de här inte så trevliga hemjobbena.Någon gång lagade han ändå mat också litet festligare och det uppskattade jag ,när jag kom trött hem.Vad gör din "fru eller sambo " när hon har ledigt då ?Har hon egna kompisar och intressen ?Det finns ju massor av föreningar och dylikt för den som är intresserad, alla vill ju inte ha så "ledd " verksamhet förstås.Det här svamlet blir du säkert inte hjälpt med,men ibland måste man bara leva litet eget liv också,hur gift eller sambo man än är.

      • ensam1

        Jodå, jag städar och tvättar handlar mat och lagar mat osv. Min fru hon läser eller går ut på länk när hon är ledig- men inte har hon tid för mig inte! Några andra få vänner har hon och vi har ett gemensamt intressen att vara ute i naturen men vi går ut i turor och gå, sällan är vi tillsammans. Jag tycker att vi lever båda våra egna liv fast vi är gifta med varandra, ibland käns det som om jag vore singel fast jag inte är det! Man orkar inte alltid klaga på allt!


      • tant blå
        ensam1 kirjoitti:

        Jodå, jag städar och tvättar handlar mat och lagar mat osv. Min fru hon läser eller går ut på länk när hon är ledig- men inte har hon tid för mig inte! Några andra få vänner har hon och vi har ett gemensamt intressen att vara ute i naturen men vi går ut i turor och gå, sällan är vi tillsammans. Jag tycker att vi lever båda våra egna liv fast vi är gifta med varandra, ibland käns det som om jag vore singel fast jag inte är det! Man orkar inte alltid klaga på allt!

        Gå med henne på länk , om du är ledig på samma gång.Ibland blir det bara så att man mera lever som kompisar,då måste man ta sig en funderare om det är det här jag vill de följande tjugo åren.Man kan vara så otroligt ensam i ett äktenskap eller samboförhållande.Det är annat om man SJÄLV väljer att leva ensam.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4698
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4223
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2795
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      213
      1835
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1367
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1243
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1222
    Aihe