Är en man som känner sig utanför jämt och ständigt, min kvinna är på jobb jämt och ständigt inget fel med det inte-själv är jag också i arbetslivet. Men mitt jobb kräver inte så mycket av vår gemensaamma liv och livet. Jag är oftast ensam under veckoslut och helger då hon jobbar, jag försöker att förstå henne också- hon är trött då hon kommer hem- vem är inte det. Jag försöker att hitta på olika saker att göra i min ensamhet, men det skulle vara trevligt att ha nån kompis att göra nåt tillsammans med. Men som ordspråket säger# Så som man bäddar så- får man ligga! Vore trevligt om nån kunde ge mig goda råd. Tack på förhand!
Vastaukset 3
- sympati åt dig...
Då när hon är på jobb under veckosluten,visst brukar du väl sköta hushållsarbetetstädning,tvätt osv.Jag var alltid så arg på min ex.man när han aldrig hade lust att göra de här inte så trevliga hemjobbena.Någon gång lagade han ändå mat också litet festligare och det uppskattade jag ,när jag kom trött hem.Vad gör din "fru eller sambo " när hon har ledigt då ?Har hon egna kompisar och intressen ?Det finns ju massor av föreningar och dylikt för den som är intresserad, alla vill ju inte ha så "ledd " verksamhet förstås.Det här svamlet blir du säkert inte hjälpt med,men ibland måste man bara leva litet eget liv också,hur gift eller sambo man än är.
- ensam1
Jodå, jag städar och tvättar handlar mat och lagar mat osv. Min fru hon läser eller går ut på länk när hon är ledig- men inte har hon tid för mig inte! Några andra få vänner har hon och vi har ett gemensamt intressen att vara ute i naturen men vi går ut i turor och gå, sällan är vi tillsammans. Jag tycker att vi lever båda våra egna liv fast vi är gifta med varandra, ibland käns det som om jag vore singel fast jag inte är det! Man orkar inte alltid klaga på allt!
- tant blå
ensam1 kirjoitti:
Jodå, jag städar och tvättar handlar mat och lagar mat osv. Min fru hon läser eller går ut på länk när hon är ledig- men inte har hon tid för mig inte! Några andra få vänner har hon och vi har ett gemensamt intressen att vara ute i naturen men vi går ut i turor och gå, sällan är vi tillsammans. Jag tycker att vi lever båda våra egna liv fast vi är gifta med varandra, ibland käns det som om jag vore singel fast jag inte är det! Man orkar inte alltid klaga på allt!
Gå med henne på länk , om du är ledig på samma gång.Ibland blir det bara så att man mera lever som kompisar,då måste man ta sig en funderare om det är det här jag vill de följande tjugo åren.Man kan vara så otroligt ensam i ett äktenskap eller samboförhållande.Det är annat om man SJÄLV väljer att leva ensam.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 751221
Viesti sinulle
Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️47930- 69802
- 82801
Mikä on totta mikä ei?
Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?14792- 149746
Mitä sinulle on tapahtunut lapsena
Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)80719Miksi meille jäi
Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk38709- 64709
Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.
Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k203598Haluan purkaa vielä tuntemuksia
Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei19595Rakas, rakkaampi, rakkain
Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m120593- 52549
Sara Sieppi ja hissi tänään
Voi helvetin helvetti. Nytkö tätä naikkosta täytyy palvoa ja antaa etuoikeus hissiin, kun hän on vääntänyt kakaran maail115535- 90518
Persujen Puhoksen retki
Perussuomalaiset olivat tehneet turistibussimatkan Puhokseen. Tosin raukat olivat niin peloissaan, etteivät uskaltaneet170514Työttömän miehen ihmisarvo
..parisuhdemarkkinoilla on olematon. Työtön mies on naisille ihmisjätettä, varsinkin jos sattuu olemaan vielä kunnolline117501Ketä ajattelen
kun mietin, mitä sinulle kuuluu? En tunne sinua oikeasti, ja se on ehkä hyvä, koska jos tietäisin enemmän, se varmaan v18500YLINEN pilaa Ähtärin mahdollisuudet.
Vuodeosastopäätös jossa Nina Ylinen (sdp) äänesti niiden lopettamisen puolesta, hoitajille potkut ja silti arviointimene25456Pilkettä sunnuntain silmässä
😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto65451