Nuo Daciat ovat aika masentavan näköisiä sisältä.
Voi olla autona ihan perushyviä ja kestäviä, mutta sisätilat ovat kyllä aika masentavan näköisiä. Tulee mieleen 90-luku.
Masentavan näköisiä sisältä
37
491
Vastaukset
- outoa vai??
Täytyy muistaa ettei halvalla voi saada hyvää, ole koskaan saanut eikä saa tulevaisuudessakaan.
- ysäriä
Dacia on teknisestikin vanhaa ja koeteltua tekniikkaa. Ysäri-vertaus sopii siis siihen oikein hyvin.
- luotan koeteltuun
Vanha ja koeteltu tekniikka oinkin todella luotettavaa.
Ei laukea kaksoiskytkimet, ei vaihdelaatikot eikä nokkaketjut.
- fadfadf
öö, sanderossa tce 90 moottori. nokkaketju ja turbo.
toivotaan että kestää, ettei tule vw:n tapaista fiaskoa koko ketjusta.- boxertsi
OLe huoleti, sillä siihen laajamittaiseen tunarointiin pystyy vain VW-group.
- kamala totuus
Mitäs näitä ihmettelee, tuulipukukansahan ajaa tämmöisillä rimpuloilla merkistä riippumatta, jopa jonottaen niitä.
- afdsgds
Minusta esim joku Subaru Forester joka maksaa alkaen 32te on todella
90-luvun näköinen sisältä. Samoin esim. tämä Nissan quassimo. Halpaa kovaa muovia
kaikkialla ja hinta aivan jotain muuta materiaalien laatuun verrattuna.
Kyllä ne nuutkin osaa tehdä karuja autoja ja vielä tuplahinnalla.- turhuudet pois
Pelkistetty muotoilu ja yksinkertainen tekniikka pelaa varmasti.
Hilavitkuttimien ostajafriikit maksaa vain turhista varusteista tuplahinnan , vaikka niistä ei auton käyttöaikana ole mitään hyötyä. - sandero
turhuudet pois kirjoitti:
Pelkistetty muotoilu ja yksinkertainen tekniikka pelaa varmasti.
Hilavitkuttimien ostajafriikit maksaa vain turhista varusteista tuplahinnan , vaikka niistä ei auton käyttöaikana ole mitään hyötyä.Skodastako täällä jutellaan? Ainakin tuo teksti sopisi siihen mainiosti. Muotoilu suoraa kasarista. En ostaisi ikinä.
- Jo 70-luvulla kelpas
Ihan tyytyväisenä autoilin jo 1970-, 80- ja 90-luvulla. Eivät masentaneet autojen sisätilat silloin eivätkä nytkään. Rauhallisempi Dacian sisustus on kuin jonkun kalliimman trendikikottimen pellekoristelu.
- ulkoapäinkin kasaria
Minäkin autoilin jo 80 luvulla. Muistelen että skoda oli aika samanlainen ankea sisältä kuin nyt. Itse en skodaa omistanut vaan naapuri. Täytyy sanoa että ei herättänyt tunteita silloin. Eikä tänäänkään.
- Pthyi stana
Kovia sanoja daatcia danielilta. Skoda on sentään eniten myyty. Siihen ei daatcia pysty kuuna päivänä. Sontakasa se on.
- Ankeita ovat !
On nämä Daciat kyllä ihan oikeasti hirveitä laitteita. Jo 60-luvun Volvot olivat paljon kehityksessä edellä 2000-luvun romanialaisia rytökasoja !
- Volvot olivat hyviä.
60-luvun Volvot olivat kehityksessä samalla tasolla suurinta osaa nykya-ajan japanilaisia autoja. Samanlaisia vapaastihengittäviä moottoreita ja ulkomittoihin nähden melko ahtaita katiskoja. Siinä mielessä Volvot olivat kyllä edellä, että olivat nykyjapseja huomattavasti parempia ajaa.
- Daciaruhtinas
@Ankeita ovat. Tulisit ulos sieltä Amatsonista jo. Käy Sandero kaupoille. Saat kolmen vuoden korottoman maksuajan. Tosin suosittelen sitä 75-heppaista mallia. Ne 90-heppaiset ovat liian hätäisiä Amatsoniin tottuneelle.
- Kova paikka !
No ei ole "ruhtinaalla" ainakaan hirveän isoja vaatimuksia . Ilmeisesti pers'aukinen ruhtinas on saanut 10 vuotta maksuaikaa.Tosin Dacia on ollut jo vähintäänkin viisi vuotta
aiemmin paalissa kun ruhtinas vielä maksaa viimeisiä "korottomia eriä" - hampaat kunnossa.
Kova paikka ! kirjoitti:
No ei ole "ruhtinaalla" ainakaan hirveän isoja vaatimuksia . Ilmeisesti pers'aukinen ruhtinas on saanut 10 vuotta maksuaikaa.Tosin Dacia on ollut jo vähintäänkin viisi vuotta
aiemmin paalissa kun ruhtinas vielä maksaa viimeisiä "korottomia eriä"Jos sinäkin kävisit töissä, olisit luottokelpoinen ja pystyisit käymään uusien autojen kaupoilla, tietäisit että 10 vuoden autorahoituksia ei ole olemassakaan.
Tietysti kaltaisesi loinen on tottunut vippailemaan ensin vanhemmiltaan ja sitten kavereilta ilman puhettakaan takaisinmaksusta, mutta se ei onnistu suppean kaveripiirisi ulkopuolella. Usko pois. - "Autokauppa"
hampaat kunnossa. kirjoitti:
Jos sinäkin kävisit töissä, olisit luottokelpoinen ja pystyisit käymään uusien autojen kaupoilla, tietäisit että 10 vuoden autorahoituksia ei ole olemassakaan.
Tietysti kaltaisesi loinen on tottunut vippailemaan ensin vanhemmiltaan ja sitten kavereilta ilman puhettakaan takaisinmaksusta, mutta se ei onnistu suppean kaveripiirisi ulkopuolella. Usko pois.Olin ihan sata varma että noin pers'aukinen sälli on jollain tavalla saanut keploteltua normaalia pidemmän maksuajan lainalleen.
Älä vaan ala lässyttää että pystyt muka maksamaan romanialaisen romukasasi velattomaksi viidessä vuodessa.
Toisaalta kyllä olisin taipuvainen uskomaan että ainoa "uusien autojen kauppa" missä itse olet asioinut on joku Prisman tai K-Citymarketin leluosasto missä on iso valikoima Matchbox ja Lego tuotteita !
Pienenä vinkkinä vielä että Suomesta pääsee suoralla lennolla Tanskaan Legolandiin. - Kiitos vinkistä.
"Autokauppa" kirjoitti:
Olin ihan sata varma että noin pers'aukinen sälli on jollain tavalla saanut keploteltua normaalia pidemmän maksuajan lainalleen.
Älä vaan ala lässyttää että pystyt muka maksamaan romanialaisen romukasasi velattomaksi viidessä vuodessa.
Toisaalta kyllä olisin taipuvainen uskomaan että ainoa "uusien autojen kauppa" missä itse olet asioinut on joku Prisman tai K-Citymarketin leluosasto missä on iso valikoima Matchbox ja Lego tuotteita !
Pienenä vinkkinä vielä että Suomesta pääsee suoralla lennolla Tanskaan Legolandiin.Teille pikavippisukupolvilaiselle on aika vierasta se, että lainat tulee maksaa sovitussa ajassa takaisin.
Tanskassakin on tullut jo käytyä. Tähtäimessä kiinnostavammat kohteet. Ja mikäs se matkaillessa, kun edullisen Dacian hankinnan jälkeen voi säästyneet rahat käyttää vaikka matkailuun. - Selityksen makua !
Kiitos vinkistä. kirjoitti:
Teille pikavippisukupolvilaiselle on aika vierasta se, että lainat tulee maksaa sovitussa ajassa takaisin.
Tanskassakin on tullut jo käytyä. Tähtäimessä kiinnostavammat kohteet. Ja mikäs se matkaillessa, kun edullisen Dacian hankinnan jälkeen voi säästyneet rahat käyttää vaikka matkailuun.@Kiitos vinkistä. Kyllä siinä on tarkkaan laskettu jokainen €uro että on pystytty edes hankkimaan viimeisillä rahoilla halpis romanialainen !
Eiköhän sinunkin matkailu rajoitu pommilla matkustamiseen välillä Helsinki-Pasila koska muuten ei voi ymmärtää täysin typerää auton hankintaa !
- dadacia
Kyllä täytyy kiinnostaa kun on käyty sisältäkin vahtaamassa.
- dadacia
dacia on mahtavan upean näköinen sisältä käykää ihmeessä katsomassa.
- Ei ikinä enää !
Dacia on tosi upea sisältä :D
- Kamalan näköinen !
Dacia ei edes muistuta autoa .Ei ulkopuolelta eikä sisältä !
- kolina ja pauke
Ajaessa pitää käyttää kuulosuojaimia.
- Häh, mitä??
Ei pidä. Osoitappa tieliikennelaista se pykälä, jossa näin sanotaan. Kypäräpakkokin koskee vain kaksipyöräisiä moottoriajoneuvoja, sekä mönkijöitä joika ei ole rekisteröity traktoreiksi.
- Onko kielletty?
Häh, mitä?? kirjoitti:
Ei pidä. Osoitappa tieliikennelaista se pykälä, jossa näin sanotaan. Kypäräpakkokin koskee vain kaksipyöräisiä moottoriajoneuvoja, sekä mönkijöitä joika ei ole rekisteröity traktoreiksi.
Eikös Dacialla ajaminen moottoritiellä ole kielletty? Hinurin kyydissä se on toki sallittu.
- nähty on
Onko kielletty? kirjoitti:
Eikös Dacialla ajaminen moottoritiellä ole kielletty? Hinurin kyydissä se on toki sallittu.
Eihän sinne hinurin kyytiin edes sovi, kun siellä on jo volkkareita ja audeja.
- lessismore
Minä maksaisin lisähintaa ysäri- tai kasarisisustuksesta. Nykyajan kojelaudat jotka näyttää kuin osat olisi otettu muotista kun muovi on vielä puoliksi sulaa, ja hiilikuitusomisteet ovat niin kitschiä. Ja hipaisukytkimet ja valikot hankalia käyttää.
- pukki kaalimaalla
Siksi dacioissa on käytetty ämpärimuovia, se tuo rapsakkaamman tuntuman.
- hohohohohoho
Vertaus 90-lukuun on täysin osuva. Nykyaikana on oikeasti tilaa autoille, joissa on keskitytty vain oleelliseen ja riisuttu kaikki turha härpäke pois.
Vielä kun saisi 90-luvun lopun autoja uutena, joita pystyi vielä korjaamaankin itse.- nippelit ei hyvä
Hauskaa kyllä, Dacioiden kojetaulut ja hallintalaitteet ovat monissa autolehdissä Suomessa ja ulkomailla saaneet nimenomaan kehuja selkeästä yksinkertaisuudesta ja helposta omaksuttavuudesta. Rehellinen kojelauta, josta löytyy helposti toiminnot ja ajamiseen liittyvät tärkeät toiminnot ovat monien mielestä tärkeämpää kuin moniväriset näytöt tai hankalat joystickit, joilla plärätään ajamisen kannalta joutavia toimintoja pois päältä ja päälle. Nykyajan nippeliviidakot ja hankalat käyttöliittymät ovat kääntyneet monissa autoissa itseään vastaan.
Se, että toiminnot ovat helppoja omaksua ja toteutettu yksinkertaisesti ei tarkoita välttämättä vanhanaikaisuutta. Dacioissakin kojetaulut ja mittaristot noudattavat päämuotoilultaan nykyaikaa. Nappuloita ja toimintoja vaan on vähemmän. Media-Nav on ehkä myönnytys nykysuuntaukseen, mutta sekin on käyttöliittymältään poikkeuksellisen selkeä ja jopa suomenkielinen.
Tuohon ämpärimuoviin voi vaan kommentoida, että samaa kovaa muovia se on muissakin edullisissa nykyautoissa. Kun hinta painetaan alas, viimeistelystä joudutaan hieman tinkimään. Tämän Dacian ostaja hyväksyy. - "Markkinajohtaja"
nippelit ei hyvä kirjoitti:
Hauskaa kyllä, Dacioiden kojetaulut ja hallintalaitteet ovat monissa autolehdissä Suomessa ja ulkomailla saaneet nimenomaan kehuja selkeästä yksinkertaisuudesta ja helposta omaksuttavuudesta. Rehellinen kojelauta, josta löytyy helposti toiminnot ja ajamiseen liittyvät tärkeät toiminnot ovat monien mielestä tärkeämpää kuin moniväriset näytöt tai hankalat joystickit, joilla plärätään ajamisen kannalta joutavia toimintoja pois päältä ja päälle. Nykyajan nippeliviidakot ja hankalat käyttöliittymät ovat kääntyneet monissa autoissa itseään vastaan.
Se, että toiminnot ovat helppoja omaksua ja toteutettu yksinkertaisesti ei tarkoita välttämättä vanhanaikaisuutta. Dacioissakin kojetaulut ja mittaristot noudattavat päämuotoilultaan nykyaikaa. Nappuloita ja toimintoja vaan on vähemmän. Media-Nav on ehkä myönnytys nykysuuntaukseen, mutta sekin on käyttöliittymältään poikkeuksellisen selkeä ja jopa suomenkielinen.
Tuohon ämpärimuoviin voi vaan kommentoida, että samaa kovaa muovia se on muissakin edullisissa nykyautoissa. Kun hinta painetaan alas, viimeistelystä joudutaan hieman tinkimään. Tämän Dacian ostaja hyväksyy.@nippelit ei hyvä. Heititpä hienon myyntipuheen.Luultavasti puheesi ansiosta Dacia nousee markkinajohtajaksi loppuvuoden aikana ! :D
ps.Oletko kenties maahantuojan markkinointipäällikkö? - nippelit ei hyvä
"Markkinajohtaja" kirjoitti:
@nippelit ei hyvä. Heititpä hienon myyntipuheen.Luultavasti puheesi ansiosta Dacia nousee markkinajohtajaksi loppuvuoden aikana ! :D
ps.Oletko kenties maahantuojan markkinointipäällikkö?En, mutta sinä taidat olla kilpailevan merkin huolestunut myyntipäällikkö. Tokihan kilpailijoillakin katseet kääntyvät merkkiin, joka on viimeaikoina noussut myynnissä monien perinteisten merkkien ohi ja viime vuodesta myynti on noussut melkein 70%.
Markkinajohtajaksi ei Daciasta vielä tämän vuoden loppuun suomessa ole, kuten ei ole ikinä ollut mistään muustakaan vasta 4 vuotta markkinoilla olleesta merkistä, Mutta Espanjassahan Sandero oli jo 2013 ostetuin automalli. Tähän Dacia kykeni siellä vajaan kymmenen vuoden markkinoillaolon jälkeen. - Lama vääristää %
nippelit ei hyvä kirjoitti:
En, mutta sinä taidat olla kilpailevan merkin huolestunut myyntipäällikkö. Tokihan kilpailijoillakin katseet kääntyvät merkkiin, joka on viimeaikoina noussut myynnissä monien perinteisten merkkien ohi ja viime vuodesta myynti on noussut melkein 70%.
Markkinajohtajaksi ei Daciasta vielä tämän vuoden loppuun suomessa ole, kuten ei ole ikinä ollut mistään muustakaan vasta 4 vuotta markkinoilla olleesta merkistä, Mutta Espanjassahan Sandero oli jo 2013 ostetuin automalli. Tähän Dacia kykeni siellä vajaan kymmenen vuoden markkinoillaolon jälkeen.Espanjan taloustilanne on niin surkea että ihmiset joutuvat ostamaan romanialaisen halpis tekeleen pakon edessä kun ei ole varaa kunnon autoon.Senvuoksi markkinaosuudet vääristyvät mutta kun tilanne jälleen kohenee niin harva espanjalainen hankkii silloin enää B-luokan surkeaa rytökasaa !
- The Badawax
@pukki kaalimaalla ( alias Ämpäri-Kalevi ) Tervetuloa takaisin palstalle. Kuinka hoitojaksot sujuivat? Ovatko neuroleptit balanssissa? Mukavaa lukea ainutlatuista ja ihan itse keksimääsi slogania.
Kuinkas ihailemasi Toyotan nahkamainen sisustus kiiltelee? Onkos käytetty Karnaubavahaa bakeliitin kiillotukseen. Sinähän olet The Autoilija, joka kiinnittää ensiksi huomionsa keskikonsolin materiaaliratkaisuihin. Aivan oikea valintaperuste!
Ps. Meneekö Toyotalla tänä vuonna rikki 10:s miljoonas takaisinkutsuttu rikkinäinen auto?- dersclechtegetriebe
Takaisinkutsuista en tiedä, mutta 10 milj. myytyä autoa ainakin toteutuu..
Takkuaako volkkarin takuuasiat vieläkin kiinan alueella vai onko ne 400.000 dsg-laatikkoa jo saatu takuukorjattua.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta
Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?3072786- 1052178
Mitä te palstan ihanat naiset
Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21811631Tapaus Vornanen
Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o1871508Nainen, kohtelin sua kuin paskaa
Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun661328Nainen, seuraan sun uutta elämää
Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme531225Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan
Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht191086- 111084
Ilona Siekkinen
Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m11030AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri
Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm13921