Huomio kaikki pilkunviilaajatoverit! Äi5-kurssin kokeesta jäi yksi piste saamatta, kun en keksinyt seuraavasta lauseesta virhettä. Tehtävänä on siis korjata verbi muuttamatta aikamuotoa: "Kyläläiset olivat tulvan vuoksi eristettyinä monta päivää." Auttakaa, tai tämä vaivaa minua koko kesän.
Korjaa verbi
5
180
Vastaukset
- 4+9
Oliskos niin.., että...
"Kyläläiset olivat", ilmoittaa monikkomuodon. Sitä ei pidä enää toistaa sanassa eristettyinä.
Siis: " Kyläläiset olivat eristettynä monta päivää."
Eristettynä on oikea muoto.
Niin luulisin... korjatkaa, jos olen väärässä. - ihan oikeesti
eristyneinä
- 19+6
eristyksissä
- grammaticus
Ainakin yksi tekemäsi virhe on siinä, että olet pannut viestisi ihan väärälle palstalle.
Oikea palsta tällaiselle keskustelulle on Kielet ja käännökset.
"Kielet ja käännökset
Keskustele kielistä ja kieliopista. Onko sinulla ongelmia käännöksen kanssa? Mikä olikaan oikea sanamuoto?"- Onko tuttu?
Siellä nälvitään, ainakin se yksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2057084
- 594662
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s434434- 733302
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161965Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗261717- 171680
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401583- 341469
- 1431247