Haluaisin tietää onko joku ohjelma esim. play kaupasta tai joku muu millä selvitettäs onko puhelimessa viruksia.
Mistä tietää onko android puhelimessa viruksia.
45
13024
Vastaukset
- AvastMobileFromPlay
avast mobile security application
Ja sen lisäksi se kannattaa tarkistaa eri virustorjunta ohjelmille. Kuten Avast, AVG, Norton. Nämä kaikki löytyy Google Play sovelluskaupasta ja ovat ilmaisia.
Kokeile näitä siis yksitellen, älä yhtäaikaa.- virusman
ok. kiitos . täytyy kokeilla
- doctor phone
virusman kirjoitti:
ok. kiitos . täytyy kokeilla
mittaa kuumeen
- samsung mies
mä en pääse nettiin ja mun puhelin sammuilee. mun on samsung galaxy xcover 1
samsung mies kirjoitti:
mä en pääse nettiin ja mun puhelin sammuilee. mun on samsung galaxy xcover 1
Tehdasasetusten palautus voi auttaa.
- Anonyymi
Eikun pistää vaan viisi virustutkaa kerralla laitteeseen, niin ei varmaan virukset iske. Laite on niin jumissa, ei Jeesus! Itsellä ei ole mitään virustutkaa. Käytän julkisissa paikoissa vain oman puhelinliittymän mobiilidataaa ja kotona omaa wifiä vain jos tulosstan tai kännykkä ei toimi.
Itseasiassa sama on nyt tietokoneessa jossa on oma 4g tuki sisällä. Kotona se menee automaattisesti wifiin ja muualla 4g Ellen ole kirjautunut muualle
http://www.digitoday.fi/tietoturva/2013/06/10/androidin-virustorjujat-pettavat-pahasti/20138179/66
Eli kaikkiin virustorjuntaohjelmiin ei pidä aina luottaa.- ...
Sehän siinä anterossa niin jännää onkin, että koskaan ei voi täysin tietää milloin pöpö on jo koneessa. Tämä on valitettavasti totta. Että ei kannata mitään henk.koht. arkaluontoista säilytellä...
Periaatteessa voi jos ei ole asentanut siihen sovelluksia. Tai vain tunnettuja.
- isteve
Siinä on.
- insertitlehere
No onneksi voi aina luottaa siihen pentagonin antamaan tutkimustulokseen, jossa pentagon kertoo androidien olevan turvallisimpien alustojen joukossa, samoin Blackberry, mutta Applehän sieltä naurettiin ulos jo portailla, kun niistä ei lyödy minkäänlaista perusturvaakaan...
- ....
Mitäs olet mieltä siitä, että Kasperskyn mukaan 99% kaikista puhelimille tehtävistä viruksista tehdään Androidille, koska sille se on helpointa.
- Reset vaan
.... kirjoitti:
Mitäs olet mieltä siitä, että Kasperskyn mukaan 99% kaikista puhelimille tehtävistä viruksista tehdään Androidille, koska sille se on helpointa.
Vai niin.Tuntuu ne ehtivän tekemään niitä kaikille käyttöjärjestelmille.
Android ei valitettavasti enää kuulu turvallisimpiin älypuhelinkäyttisten joukkoon. Tosin sen käyttö on turvallista jos ei lataa tuntemattomia sovelluksia tai sellaisia, joissa ei ole paljoakaan latauksia, positiivisia kommentteja, tähtiä ( arvosteluasteikko).
- uiou0pup
Mistä mahtaa johtua, kun yhden kaverini puhelin lähetti samaa viestiä yli 10 kertaa. Seuraavana päivänä sama viesti vielä 2 kertaa.
- Heikko kenttä ?
Lähettikö kaverin puhelin vai olitko itse heikossa kentässä ? Joskus viesti tulee puhelimeen mutta puhelimen lähettämä kuittaus viestin vastaanotosta ei mene viestikeskukseen jolloin viestikeskus lähettää viestin uudelleen kunnes saa kuittauksen vastaanotosta. Tämä siis nimenomaan silloin kun vastaanottaja on heikossa kentässä.
Joskus harvoin puhelinkin saattaa lähettää viestin uudestaan jos ei viestikeskuksen kuittaus tule puhelimeen, tämä on kuitenkin harvinaisempaa. Tukiasemien signaali on voimakkaampi kuin puhelimen eli yleensä yhteysongelmat ovat nimenomaan puhelin->tukiasema suunnassa.
Voi olla jokin bugi tai sitten haittaohjelma. Nimittäin ainakin tietokonepuolella välillä jos jokin ohjelma ei käynnisty ja sitä yrittää käynnistää montakertaa niin se voi avautua monesti.
- h56h46a
MIKÄ ERO ON ANDROID PUHELIMELLA JA TAVALLISELLA? MITÄ ANDROID TARKOTTAA, ONKO KÄYTTÖ VAIKEAA, PITÄÄKÖ PÄIVITTÄÄ, JA ASENTAA JOTAIN. kERTOKAAS, kun en osaa noita hommia, mut uus kännykkä pitäis hankkia.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Android
Tuotla selviää aika hyvin että mikä Android on.
Kyseessähän on siis älypuhelimen ja tabletin käyttöjärjestelmä johon voi asentaa paljon erilaisia sovelluksia ja pelejä.
Tavallisella puhelimella tarkoitetaan yleensä sellaista millä voi soittaa ja lähettää txt viestejä. Ns "Peruspuhelin".
Esim: http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/NOK113LIME/nokia-113-limen-vihrea- no niinpä
vapunen 11.6.2013 09:46
"Jos jokin ohjelma ei käynnisty ja sitä yrittää käynnistää montakertaa niin se voi avautua monesti." - heisulihessu
Kannattaa pistää puhelin kiinni koneeseen sitten tietokoneelle lataat "malwarebytes" nimisen ohjelman sitten skannaa puhelimen tiedostot,se on varminta teen niin itse viikoittain.!
Eipä se auta yhtään koska MB ohjelma tunnistaa vain Windowsille tehtyjä haittaohjelmia/viruksia.
- niin no joo
Kannattaako tohon avast mobile securityyn luottaa ... niinku kannattaako antaa sen tutkia kännykkää??
Kannattaa. Mihinkään virustorjuntaan ei kannata luottaa 100 prosenttia.
- 0hm0
"Mistä tietää onko android puhelimessa viruksia. "
Sen tietää siitä, että toistaiseksi Androidiin ei ole tehty viruksia. - HTC 1
Katsokaa mitä ohjelmia latailette, itse haen niitä vain Google Playstä ja asetuksena puhelimessa on ettei se asenna muuta kuin sieltä tulevat ohjelmat.
Vaan Google Playssa on useita haittaohjelmia eli tarkkana saapi olla.
- Lalalalalalalalaalall
Itellä on kerran ollut virus ja tein tehasasetuksien palautuksen ja outoudet loppu
- AntivirusMcAfee
Mulla on McAfee. Ilmanen versio. Eikä ole näiden puolen vuoden aikana löytä-
nyt yhtään haittaohjelmaa. On sallittuna vieraat lähteet että saa asen-
nettua F-Droidista ohjelmia. Nyt on asennettu 16 ohjelmaa mukaan luki-
en itse F-Droid sovellus. F-Droid 0.98
Alpha 4. Toimii ainakin mulla vaikka
on vielä keskeneräinen..Androidiin ei kannata asentaa muualta ohjelmia kuin Google Playsta ellei varmasti tiedä sovelluksen olevan haittaohjelmavapaa ja tätä ei virustorjuntaohjelmat pysty kertomaan 100% luotettavuudella.
- OneplusOnPaska
Kun luuria skannaa niin kannattaa varmuuden vuoksi kokeilla muitakin ohjelmia eikä pistää kaikkea luottoa yhteen skanneriin. Minulta suositukset malwarebytesille google playsta. :)
OneplusOnPaska kirjoitti:
Kun luuria skannaa niin kannattaa varmuuden vuoksi kokeilla muitakin ohjelmia eikä pistää kaikkea luottoa yhteen skanneriin. Minulta suositukset malwarebytesille google playsta. :)
Toki näinkin mutta sekään ei valitettavasti riitä. Sama homma tietokonepuolellakin.
- AntivirusMcAfee
Bittisky kirjoitti:
Androidiin ei kannata asentaa muualta ohjelmia kuin Google Playsta ellei varmasti tiedä sovelluksen olevan haittaohjelmavapaa ja tätä ei virustorjuntaohjelmat pysty kertomaan 100% luotettavuudella.
Eikö F-Droid ole suht luotettava ??
Eikö skannaa ohjelmat läpi ??
Jos joku ei tiedä mikä on F-Droid,
niin se tarjoaa FOSS (Free and Open
Source Software) ohjelma kirjaston.
Menikö muuten oikein ??
Hyvää uutta vuotta teillekkin !!! AntivirusMcAfee kirjoitti:
Eikö F-Droid ole suht luotettava ??
Eikö skannaa ohjelmat läpi ??
Jos joku ei tiedä mikä on F-Droid,
niin se tarjoaa FOSS (Free and Open
Source Software) ohjelma kirjaston.
Menikö muuten oikein ??
Hyvää uutta vuotta teillekkin !!!On luotettava.
- AntivirusMcAfee
Bittisky kirjoitti:
On luotettava.
Asensin vielä muutaman ohjelman lisää viime vuonna :-). Löytyy https://f-droid.org asiakas(client)ohjelma jos joku
haluaa ilmaisia ja vapaan lähdekoodin ohjelmia latailla.
Noita löytyy lisää ainakin
Googlettamalla: APK reposetory.
Luotettavuudesta en tiedä ja
näytti olevan ainakin jossain
vanhaa softaa. AntivirusMcAfee kirjoitti:
Asensin vielä muutaman ohjelman lisää viime vuonna :-). Löytyy https://f-droid.org asiakas(client)ohjelma jos joku
haluaa ilmaisia ja vapaan lähdekoodin ohjelmia latailla.
Noita löytyy lisää ainakin
Googlettamalla: APK reposetory.
Luotettavuudesta en tiedä ja
näytti olevan ainakin jossain
vanhaa softaa.Kunhan ne lataa niiden virallisista kotisivuilta ja lukee arvostelua netistä niin uskaltaa asentaa.
- AntivirusMcAfee
Miten oikeen on ? Tietokoneessa ei suositella 2:ta virusohjelmaa yhtäai-
kaa sotkee koneen ? Onko Android:ssä
sama. Pitääkö poistaa ja asentaa uudestaa ?? - Mitentiedän
Mistä tietää onko akussa virus
- nointiedät
syö se. jos et sairastu niin akussa ei ole virusta.
- Anonyymi
Mul on ollu nyt pari päivää puhelin ihan ihmeellinen. Siis se kurkottelee itekseen ja menee sovelluksiin itekseen ilman et ees kosken näyttöön voiko siis mulla olla virus puhelimessa. Ja joo resetoin mun puhelimen jo tänään aamulla ja se ei vaikuttanut mihinkään
- Anonyymi
Terveyden ja hyvinvointi laitosella pystyvät tarkistaa.
- Anonyymi
Terveyden ja hyvinvointi laitosella pystyvät tarkistaa.
- Anonyymi
Käyttäjä manaa itse haittaohjelman luuriin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192420- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292112Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522099Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti191655Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3841560Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2721371
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm121356- 1301346