Ymp.ministeriö/VTT/TTY ?????

"virallisia" tutkim

Matalaenergiarakenteiden toimivuus_11_2008 (1)

http://www.rakennuslehti.fi/uutiset/rakentaminen/15488.html

http://www.rakennuslehti.fi/forum/viewtopic/?did=177

"Akateeminen mittelö osoitti ainakin sen, että VTT:n tutkijat ovat selvästi TTY:tä tehokkaampia tilaustutkimusten tekijöitä. Neljä VTT:n tutkijaa tarvitsi alle kaksi viikkoa (7-8 työpäivää) aikaa tehdäkseen tilaajaa miellyttävän raportin. TTY:n 12 tutkijaa, muun muassa kaksi professoria, tarvitsi aikaa lähes 10 kuukautta eikä tilaaja silti ollut tyytyväinen vaan päätyi käyttämään sopivampia asiantuntijoita."

3

125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heh heh..

Ympäristöministeriö ilmoitti vuosi sitten kiristävänsä energiamääräyksiä 30-40 prosentilla vuonna 2010. Päätöksen tueksi se tilasi tammikuussa Tampereen teknilliseltä yliopistolta perusteellisen selvityksen siitä, voidaanko kiristys tehdä ilman, että rakenteiden kosteustekniset riskit kasvavat. TTY ilmoitti marraskuussa, että ei voida.

2.10 Hirsirakenteet
      Hirsirakenteissa lisääntyvä ja paksuneva lisäeristäminen voi aiheuttaa kosteusongelmia
      • sisäpuolinen eristäminen lisääntyy
      • eristämistä tehdään epämielekkäisiin kohtiin kuten märkätiloihin
      • kompensaatiotavoitteet voivat johtaa ”järjettömiin” rakenteisiin

Ei vastaus miellyttänyt niin kysyttiin samaa VTT:ltä joka antoi tilaajaa miellyttävän vastauksen heh heh..

• juntta käteinen

uskon että valtio vastaa mahdollisista valtion laitoksen virheellisestä tutkimuksesta jos kosteusongelmia syntyy, näin uskon vakaasti

• usko vs. käytäntö

Sinähän olet huumorimiehiä? Valtio ei suostunut maksamaan kustannuksia kun mummoilla pakko-ostatettiin paskakaivoja (lain vaatimia) joilla ei tehnyt mitään. Huomioitavaa asiassa on se, ettei yksikään paskapönttö täyttänyt kriteereitä joita niiltä vaadittiin vaikka niin luvattiin, ei yksikään. Esimerkkinä. Asia haudattiin ja esim. paskapönttövalmistajia ei vedetty vastuuseen ja edelleen käskyt määrännyt valtio kielsi vastuunsa. Mummoille myytiin kymppitonnin mol.puolin olevia pönttöjä hassunhauskoine valoineen eikä yksikään pönttö toiminut. Korvaukset jäi saamatta

Kosteusongelmista (eristys&hirsi) kirjoitti insinöörit jo vaiheessa missä YM (eu) vasta haaveili kiristävänsä energiavaatimuksia. Energiavaatimuksilla lyötiin pöytään seuraava tyyppitalo (hirsi&eristys) homeelle. Huom, lain vaatima (jälleen kerran). Mieti sitä (samalla kun mietit mitä kaikkea tuotevalmistajien lobbaamia lakisääteisiä pakkohankintoja asunnossasi on?).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5269
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3450
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2850
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      57
      2672
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      172
      2338
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      25
      2137
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1889
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1855
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1771
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe