rv 5+ j TYHJÄ KOHTU???

aapua

oon rv 5 jotain ja ultrattiin mahakipujen takia, ei näkynyt mitään! Paitsi tilkka jotain nestettä ja kai paksuuntunut limakalvo tms, ja kohtu turvonnut?? Sano kyllä ettei välttämättä viel näy mitään, mut kun luin keskusteluja ja joillakin näkynyt edes JOTAIN jo rv 4????

Vaikee tässä oikeen olla mitenkäänpäin nyt...

31

11783

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oletko....

      täysin varma hedelmöittymisen ajankohdasta? rv5 2 vissiin sydän jo lyö, joten pitäisi kyllä näkyä....

      • dvkdjdydd

        Ei lyö, vasta 5 4 alkaa lyödä.


    • Älä huoli

      Itse menin myös noihin aikoihin ultraan eikä myöskään näkynyt ja vihjattiin että kesken mennyt, no menin sitten viikon kuluttua tarkastukseen niin sydän sykki jo!
      Eihän sitä satavarma voi olla hedelmöityksen ajankohdasta.
      Saitko uuden ajan vai?

    • aapua

      no vähintään 5 on, menkat ollut viimeks 30.4 ja kierto säännöllinen, 31 päivää.
      Eka lääkäri mehiläisessä tunnusteli kohtua ja epäili et oon jo pidemmälläkin, oli isomman tuntuinen viikkoihin nähden.


      Naisten polilla lääkäri sano, et ei välttämättä näy noin aikaisin mitään?? raskauden kyllä huomasin, kohdun muista muutoksista. Mutta alkioo ei näkynyt.

      • aapua

        tuliko sulla verta siis, jos epäili et kesken meni? :O mul ei mitään vuotoo, mahakivut ihan lievii varmaan normaaliakin ja raskausoireet on.. en saanut uutta aikaa, seur. ultra vaan ois joskus rv 11 kai??? Mut varmasti meen aikasemmin jo! :D ei voikkaan ei olla varma koskaan..


    • öjadfh

      Miksi ihmeessä te meette ultraan noin aikaisin!?!?!?!?!

      • aapua

        koska yksityinen lääkäri määräsi, vti ja vatsakipuja.


    • Älä huoli

      Ei ollut mitään vuotoja, lääkäri sanoi että kesken mennyt kun ei näy jotain sikiökaikuakaan tai vastaavaa. Ja varmaan siksi myös epäili että olisi kesken kun luulin itse että viikkoja olisi jo 7, mutta olikin vain reilu 5 eli siis ei vastannut viikkoja tilanne kohdussa.
      Viikko meni sitten surressa ja itkiessä että oli vähän yllätys kun viikon päästä olin kuitenkin raskaana ja kaikki ok;)
      Mene ihmeessä tarkastuttamaan aikaisemmin että saat mielen rauhan!
      Ja sykkeen pitäisi tietääkseni näkyä rv 6 jälkeen tai ainakin rv 7 mennessä.
      Tarkastus ultra oli itsellä 6 4 ja silloin näkyi syke.
      Uskon että seuraavan kerran kun käyt ultrassa niin syke jo näkyy.
      Tsemppiä!!

      • Aapua

        miten se on voinut mennä kesken jos se ei oo tullut ulos, veren mukana? Voi kun mä vaan toivon et alkio tulee näkyviin


      • ethökjl
        Aapua kirjoitti:

        miten se on voinut mennä kesken jos se ei oo tullut ulos, veren mukana? Voi kun mä vaan toivon et alkio tulee näkyviin

        Ei sinulla todennäköisesti ole mitään hätää. Hyvin todennäköistä, että seuraavassa ultrassa alkio jo löytyy. Mutta tuohon, että miten on voinut mennä kesken mutta ei ole tullut ulos, niin googlaapa "keskeytynyt keskenmeno".


      • ejsffg
        Aapua kirjoitti:

        miten se on voinut mennä kesken jos se ei oo tullut ulos, veren mukana? Voi kun mä vaan toivon et alkio tulee näkyviin

        Ja lisätäänpä vielä, että tuulimunaraskaus on myös sellainen, että ei se välttämättä itsestään lähde vuotamaan ulos. Siinä alkio menee kesken hyvin varhaisessa vaiheessa, mutta kroppa alkaa silti kehittää raskausmateriaalia kohtuun ja jopa raskaushormonitasot voivat nousta melko normaalisti.


      • Aapua
        ejsffg kirjoitti:

        Ja lisätäänpä vielä, että tuulimunaraskaus on myös sellainen, että ei se välttämättä itsestään lähde vuotamaan ulos. Siinä alkio menee kesken hyvin varhaisessa vaiheessa, mutta kroppa alkaa silti kehittää raskausmateriaalia kohtuun ja jopa raskaushormonitasot voivat nousta melko normaalisti.

        okei, kiitos vastauksestasi. Haluan myös uskoa kaiken olevan hyvin, se kai kuitenkin on todennäköisempää et alkio on oikeessa paikassa.. Päivä kerrallaan :)


    • aapua

      mitä muuten meinaa se "tilkka nestettä" kohdussa?? Kuuluuko olla vai vaan raskaudessa? Tai kohdun limakalvo on paksuuntunut? Ei mulle mitään kerrottu siellä, muutakun et mitään ei näy viel.. osaako kukaan kertoo?

      • eghublk

        Tuosta nestetilkasta en osaa sanoa, mutta paksuuntunut kohdun limakalvo ainakin voi viitata varhaisessa vaiheessa olevaan raskauteen. :) Tsemppiä odotteluun, todennäköisyys sille että kaikki on hyvin on kuitenkin paljon isompi kuin se, että raskaus keskeytyisi.


    • aapua

      okei.. niin mä käsitinkin, ja mikää ei ainakaan viitannut tässä vaiheessa et mikään ois vialla, limakalvot tosi hyvät ja munasarjat kunnossa. Raastavaa jotenkin silti, kumpa ei ois ultrattavaks edes joutunut viel niin ei miettis näin paljon :D Onko sulla itellä kokemusta näistä varhaisista ultrista? Tai jollain muulla?

      Onhan tää tosi yksilöllistä kaikki mutta menee niin kuin on mennäkseen, uskon silti itse et on alkio oikeessa paikassa, ja kaikki kohdussa viittasi raskauteen, ja 4 testiä tehty, eka pari haamua viikko sitten, sit vahvempi plussa ja digitestillä tuli viime viiko torstaina raskaana 2-3.. eli alussa tosiaankin mennään :)

      • egdklh

        No minusta kuulostaa noiden testienkin perusteellakin siltä (jos viikko sitten vasta pari haamua, eli raskaushormonitasot ovat silloin olleet vielä hyvin matalat), että voi olla että raskaus on alkanut joitakin päiviä myöhemmin kuin ajattelisit. Itselläni ei ole kokemusta noin varhaisista ultrista, mutta onhan se yleisesti tiedossa ettei tuolloin välttämättä vielä mitään näy. Parin viikon kuluttua sitten näkyykin jo alkio ja syke. :) Tsemppiä! Olisi kiva jos kävisit täällä sitten kertomassa miten kävi! Onko sinulla kontrolliultra kenties jossain vaiheessa?


    • aapua

      kiitos hirveästi vastauksista, helpottaa tosi paljon kun saa jakaa ajatuksiaan muille ja saada sitäkautta tukea. :) Kiitos.

      Ei ole kontrolliultraa, kun kaikki vaikutti kuitenkin olevan ok. Mutta ehkä varaan ajan ultraan oman mielenrauhan säilyttämiseksi parin-kolmen viikon päästä. Tulen kertomaan heti tänne!

      Ja voihan se tosiaan ollakin et jostain syystä kierto onkin venähtänyt pidemmäksi, kuin luulin, laskin sen itseasiassa sen mukaan et kierto ois nyt venähätäny muutaman päivän, eli sen mukaan olisinkin vasta rv 5 0 tänään, mut neuvolas laskettiin mun normi kierron mukaan (31 päivää) eli viime keskiviikkona ois ollu 5v 5 1, elikkä niitten mukaan ois nyt 5 6.. hmmh.. ja tosiaan yksityisen lääkärin mukaan kohtu vaikutti et ois pidemmälläkin jo :D mut niikun sanoinki jo, tää on NIIIIIN yksilöllistä. :)

      • Ruskispussukka

        Itse kävin viime viikolla varhaisultrassa koska kierto niin sekaisin että halusin selvittää missä mennään. Kohdussa näkyi vaan ruskuaispussi ja olisi tarkoitus mennä keskiviikkona uudestaan katsomaan että olisikohan siellä kehittynyt elämää. Ei millään malttaisi odottaa mutta onneksi se on jo ylihuomenna. Esikoisen kanssa kävi samoin...olin varhaisultrassa noin rv5-6 eikä ollut kuin ruskuaispussi...viikko myöhemmin näkyi jo pikkusydän sykkimässä.

        Toivon kaikkea parasta uuteen ultraan :)


    • Haadihou

      Heip! Minulla sama homma. Voimakkaat vatsakivut, ultraus alapään kautta 5 0 ja siellä ei näkynyt yhtään mitään. Tehtiin raskaustesti verestä ja positiivinen oli. 7 0 uus ultra ruskuaispussi ja pieni ihmisen alkuhan se siellä. Minulla viikosta 6 alkaen todella voimakkaat raskaus oireet. Jos ei ois lasta näkynyt oisin kävellyt psykiatrille :)

    • aapua

      Okei, kiitos taas vastauksista :) mulla ne ei sanonut et ois näkynyt edes mitään ruskuaispussia?? Kysyin neuvolatädiltä et mitä ne meinas sillä "tilkak nestettä" kohdussa, niin sano et tod.näk. se on juuri se sikiöpussi?

      Hmm, noo ootellaa pari viikoo, eiköhä se sit näy! Mulla oireet ollu jo ennen kun oletetut menkat kuului ees alkaa :) Ja jatkuu edellee.. Esim. rintoja särkee, ja välil kipu katoo, mut sit aamul ku herään ni se on kahta kauheempi :D Myös maha pömpöttää jo nyt niin etten pysty enkä halua pitää farkkuja koska puristaa ja ahistaa.. Johtuuko sitten siitä viikkoihin nähden suuremmasta kohdusta, en tiedä.

      Ruskipussukka, ilmoita miten kävi!! onnea ultraan! :)

      • turvotusta vaan

        Ei se mahan pömpötys kohdun kasvusta johdu. :) Vaikka olisikin kohtu vähän pyöristyneempi kuin noilla viikoilla yleensä, niin ei siltikään. Kohtu on tosi matalalla lantiossa häpyluun suojassa, jonka yläpuolelle se nousee vasta siellä rv12 tienoilla. Turvotus on kuitenkin tosi yleinen vaiva alkuraskaudessa. Suolen toiminta alkaa hidastua, jotta kaikki mahdolliset ravintoaineet ruoasta imeytyvät mahdollisimman tehokkaasti ja kropassa tapahtuu muitakin muutoksia, jotka turvotusta aiheuttavat. Jotkut näyttävät siltä kuin olisivat pitkälläkin raskaana, mutta kohdun kasvusta se ei vielä johdu.


    • Tyrmistynyt

      Hei.. Oon huolissani, että mikä nyt on..
      kuukautiset tulivat normaalisti viimekuun 16 pv ja siitä sitten 24 pv alkoi vuotaa aika runsaastikkin ja vuoto jatkunut nyt 2 vkoa vaihtelevana!!.. tein 2 raskaustestiä edellis perjantaina, jotka kumpikin kotona haamuviivoilla positiiviset.
      tesrveyskeskuslääkäri kuitenkin tehnyt 2 sisätutkimusta ja ottanut 2 raskaustestiä jotka kumpikin negatiiviset. Aluksi väitti minulla olevan kohtutulehdus ja määräsi siihen jotain antibioottia..
      jota en kuitenkaan syönyt, koska tulehdusarvot ja hemoglobiini ja pienverenkuvassa kaikki olivat paremmin kuin kunnossa!
      ultraan en ole päässyt.. vuodot jatkuvat edelleen enkä ymmärrä mikä prkl nyt mahtaa olla? Onko jollain ollut mitään vastaavaa? Ainiin, kohdunsuulta veri tulee kuulema, muttei kuitenkaan ultrattu tai mitään ja käski vaan kotiin jo kolmannen kerran!! kipujakin on hiukan ollut mutta tuo verentulo nyt ennemminkin harmittaa. Raskausmahdollisuus on, mutta en kuitenkaan olisi raskaana ellei sitten ole niin alussa ettei terkkarin testeissä näkynyt. Auttakaa nyt joku!?

      • jo on touhua

        Jos lääkäri määrää sinulle lääkkeen, niin se lääke yleensä syödään eikä diagnosoida itse jotain muuta.


    • chellam

      mulla ultrattu 4 6 jolloin pelkkä nesterakkula ( piti olla vk 6 ). ultrattu uudestaan 5 3, pieni alkio ilman sykettä. 5 6 taas ultra veren vuodon takia, alkio ja syke näkyi kanssa. lääkäri sano sillon et 5 3 ei näy usein vielä alkiotakaan oikeastaan.

      • Aapua

        oliko se nesterakkula sit se sikiöpussi? Vai mitä?


      • Ruskuaispussukka
        Aapua kirjoitti:

        oliko se nesterakkula sit se sikiöpussi? Vai mitä?

        Tänään nyt sit käytiin uudestaan ultrassa ja pienen pieni alkiohan siellä pienen pienen sykkeen kera


      • Aapua
        Ruskuaispussukka kirjoitti:

        Tänään nyt sit käytiin uudestaan ultrassa ja pienen pieni alkiohan siellä pienen pienen sykkeen kera

        Voi miten ihanaa


    • Hmm.

      En nyt ihan käsitä siis teit tämän aloituksen 3 pv sitten ja nyt jo kävit uudessa ultrassa?

      • djdndhk

        Kannattaa aina katsoa, mikä nimimerkki viestin on kirjoittanut. :) Ultrassa uudelleen käynyt ei ole aloittaja, vaan ketjuun myöhemmin vastannut ja omasta tilanteestaan kertonut kirjoittaja.


    • Hmm.

      Oho kappas vaan ei ollutkaan sama kirjoittaja, hupsss ja anteeksi :)
      Luin kyllä ketjua, mutta en ilmeisesti tarpeeksi huolella.
      No onnea joka tapauksessa että oli kaikki ok toivottavasti myös aloittajalla niin kuin varmaan onkin!!

    • ahdistaa

      Pitäiskö joku nesterakkula tai ontelo tms näkyä kuitenkin ? Mulla ei mitään, limakalvon paksuus 1,6mm ...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2635
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2233
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1957
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1685
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1636
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1616
    8. 91
      1563
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      125
      1432
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe