Taas espanjalaissairaanhoitajia Suomeen

Onko poliitikkojemme todellisuudentaju tosiaankin noin hämärtynyt että tahallaan lisäävät maamme työttömyyttä. Soini puhdistamaan maamme, työt suomalaisille suomessa.. Väittävätkö poliitikkomme ettei maassamme ole työttömiä sairaanhoitajia???

18

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öööttt232

      Ne tulee lomittaan perushoitajia.

    • pesänpyytäjä

      Antaakohan ne pesää?

    • Kirurgi

      Sanaakaan eivät opi suomea. Kouluttaako sairaala mummot oppimaan espanjaa.?Latinaako aletaan puhua vai esperantoa. On kahelien touhua makuuttaa nuoria työttömyyskorvauksilla ja eläkkeillä ja vedetään Espanjasta tänne porukkaa. Maailma on tullut ihan hulluksi.

      • von Lagerbom

        Keskustelin tuttavani kanssa tästä asiasta ja hän väitti ettei suomestan löydy työttömiä sairaanhoitajia. No hän on mielestäni väärässä ja jos niin olisikin niin miksi sitten ei sairaanhoitajia kouluteta lisää. Koulutustahan järjestettiin aikoinaan juurikin Porissa, ihan sairaalan vieressä jopa oli asuntolakin sairaanhoitajaoppilaille. Kyllä tuo sairaanhoitajien ja muidenkin alojen työntekijöiden tuottaminen maahamme osoittaa poliitikkojen kyvyttömyyden maamme asioiden hoitamiseen.


    • miuku

      Itse tiedän tälläkin hetkellätyöttömiä sairaanhoitajia,jotka eivät ole työllistyneetalalleen. Jos töitä on niin ne ovat osa-aikaisia tai pätkätöitä. Monikin sairaanhoitaja kouluttautuu eri alalle tai perustaa itse jonkinasteisen pienkodin tai muuta vastaava.
      Onkohan tässäkinkysymysvain rahasta,kuten kaikessa muussakin. Tarvitseeko näistä Espanjalaisista sairaanhoitajista maksaa samoja sosiaali- ja työeläkemaksuja kuin suomalaisista sairaanhoitajista?
      Ympäri Suomea on valmistunut tänäkin keväänä lähihoitajia työttömäksi. He pystyisivät varmasti tekemään smanlaista perusvanhustenhuoltoa siinä missä nämä ulkomaisetkin, sairaanhoitaja-nimikkeellä, tänne pestatut työntekijätkin.

      • von Lagerbom

        Näin minäkin uskon mutta vaikuttaa siltä että poliitikkojemme vakaa aikomus on tuhota maamme ja kansallisuutemme kokonaisuudessaan. Jo kymmeniä vuosia sitten ihmettelin että miten urheiluseuroissa voi maamme osanottajina olla ulkomaalaisia, palkattuja osanottajia. Onko kyse silloin enää siitä että suomi olisi voittanut.. Vaikka toisaaltahan voisi ajatella että suomi ei todellisuudessa hävinnytkään kilpailuissa koska suomalaisosallistujia ei juurikaan ollut, heh ja virn..


    • Töitä on tekevälle!

      Taitavat olla niitä ainoita joilla on motivaatiota työn tekemiseen. Paikallista ainesta ei tunnu kiinnostavan kuin sairasloma ynnä muu palkallinen lorviminen työnantajan kustannuksella. Pro -porukka vetää jo kelalta rahansa kun ei kerran hoitotyö kiinnosta. He ovat tänne töihin tulleet ja sen myös tekevät. Kommunikaatio sujuu ihan suomeksi heidän kanssaan.

      Juhannuksestakin saisi hyvät lisät, ei vain kiinnosta, neljä kuudesta paikallisesta 'ammattilaisesta' haki sairaslomaa odotetusti juhannuksen ajaksi, kuka mistäkin kuumetaudista joko itsellä, isällä, lapsella, tai lapsen kaimalla. Sen tiesi jo kolme viikkoa sitten heti työvuorolistan julkaisemisen aikaan.

      Lisää tekeviä käsiä vain tähän suuntaan, kun näitä saikkutyyppejä ei työt kiinnosta, pysykööt kortistossa jonne kuulu työn vieroksujat muutenkin. Oikeasti työttömiä siellä ei taida olla kuin murto-osa.

      Sosiaaliturva Espanjan tasolle, niin alkaa löytymään kortistostakin osaavaa ja motivoitunutta työntekijää, ihan paikallisen nimen omaavaa. Saikusta 2 päivää vähintään omavastuuta, jollei työtapaturma.

      Omia loisia täällä hyysätään verovaroin ja muut tekevät työt. Ja kyllä, maksavat veronsa Suomeen niinkuin muutkin. Eli osallistuvat muiden elättämiseen, vaikkei heillä ole mitään osaa siihen.

      • Vaippa-Veikko

        Perustahan MVL oma hoitokoti, niin näet, mikä on ongelma tässä maassa...


    • evakkoon

      Ehkäpä minun ja muiden pätkätyötä ja osa-aikaista työtä tekevien sairaanhoitajien pitää lähteä ulkomaille hakemaan vakinaista työtä.
      Henkiläkohtaisesti olen kuin heittopussi kahden hoitokodin välillä. Hätä-apu, joka soitetaan parin tunnin viiveellä töihin oli sitten joulu tai juhannus. Tulevaisuutta ei voi suunnitella koska varmuutta ei ole vakituisesta työstä. Eikä kyse ole koulutuksenkan puutteesta. Olisi vain niin mukavaa joskus painaa pää illalla tyynyyn ja lähteä oikeasti kutsumustyöhönsä jota haluaisi tehdä sen säännöllisen 8 h.
      Että lisää espanjalaisi vain tänne, niin nämä pätkätyötkin loppuu.

      • von Lagerbom

        Näin juuri on, siis pätkätöitä, johtuen varmaankin korkeasta työn verotuksesta. Tämä pätkätyö kattaakin nimenomaisesti sen kun olen tuonut esiin että kyllä suomalaisia työttömiä on, mutta poliitikkomme ovat toiminnallaan aiheuttaneet sen, etteiu haluta palkata vakituiseen työhön vaan käytetään mieluummin pätkätyöläisiä ja ulkomaalaista halpatyövoimaa. Suurlakko kyllä saa poliitikotkin ruotuun, mutta kansamme pitäisi yhtenäistyä yhteisen hyvän vuoksi, periksi ei saa antaa..


    • mersulla pääsee

      On se jumankekkaistus kumma, että juuri eniten työtävieroksuvalla on noin suuri murhe työssäkäyvistä, tai työttömistä. Kaveri itse odottaa pankkiautomaatilla perse pystyssä sairauseläkerahojaan ja nauttii oloneuvoksena olostaan.

      • von Lagerbom

        Mistä sinä olt saanut päähäsi että olisin työtävieroksuva? Työstä jäin pois mennessäni leikkaukseen ja olin taas leikkauksen jälkeen aikeissa palata työhöni mutta leikkauspa ei onnistunutkaan. Tuleppa henkilökohtaisesti minulle juttelemaan kun taas olen perse pystyssä pankkiautomaatilla. Olisi kenties reilumpaa sellainen. Ja ei tämä mitenkään erityisen nautittavaa ole, jokapäiväisten kipujen kanssa eläminen. Kokeilepaa vaikka itse.. Humauta vaikka polveesi kirveellä nyt alkuun ja kävele sitten sen kipeän polvesi kanssa päivittäin, heh ja virn.. Ja tiäks mitä. Taidan tietää kuka olet, esität kaveria kyllä aika hyvin, mutta ei ole minulle mennyt lävitse..


      • muahhhaahhhhaaaaa
        von Lagerbom kirjoitti:

        Mistä sinä olt saanut päähäsi että olisin työtävieroksuva? Työstä jäin pois mennessäni leikkaukseen ja olin taas leikkauksen jälkeen aikeissa palata työhöni mutta leikkauspa ei onnistunutkaan. Tuleppa henkilökohtaisesti minulle juttelemaan kun taas olen perse pystyssä pankkiautomaatilla. Olisi kenties reilumpaa sellainen. Ja ei tämä mitenkään erityisen nautittavaa ole, jokapäiväisten kipujen kanssa eläminen. Kokeilepaa vaikka itse.. Humauta vaikka polveesi kirveellä nyt alkuun ja kävele sitten sen kipeän polvesi kanssa päivittäin, heh ja virn.. Ja tiäks mitä. Taidan tietää kuka olet, esität kaveria kyllä aika hyvin, mutta ei ole minulle mennyt lävitse..

        hhhahhhhaahhhhahhamuahhhhahhhhhahahhahahah.
        Niihän sä luulet.


      • kippis ja kulaus
        von Lagerbom kirjoitti:

        Mistä sinä olt saanut päähäsi että olisin työtävieroksuva? Työstä jäin pois mennessäni leikkaukseen ja olin taas leikkauksen jälkeen aikeissa palata työhöni mutta leikkauspa ei onnistunutkaan. Tuleppa henkilökohtaisesti minulle juttelemaan kun taas olen perse pystyssä pankkiautomaatilla. Olisi kenties reilumpaa sellainen. Ja ei tämä mitenkään erityisen nautittavaa ole, jokapäiväisten kipujen kanssa eläminen. Kokeilepaa vaikka itse.. Humauta vaikka polveesi kirveellä nyt alkuun ja kävele sitten sen kipeän polvesi kanssa päivittäin, heh ja virn.. Ja tiäks mitä. Taidan tietää kuka olet, esität kaveria kyllä aika hyvin, mutta ei ole minulle mennyt lävitse..

        ny meni kyllä koko palko nenuun.


      • ensi kertaa täällä
        von Lagerbom kirjoitti:

        Mistä sinä olt saanut päähäsi että olisin työtävieroksuva? Työstä jäin pois mennessäni leikkaukseen ja olin taas leikkauksen jälkeen aikeissa palata työhöni mutta leikkauspa ei onnistunutkaan. Tuleppa henkilökohtaisesti minulle juttelemaan kun taas olen perse pystyssä pankkiautomaatilla. Olisi kenties reilumpaa sellainen. Ja ei tämä mitenkään erityisen nautittavaa ole, jokapäiväisten kipujen kanssa eläminen. Kokeilepaa vaikka itse.. Humauta vaikka polveesi kirveellä nyt alkuun ja kävele sitten sen kipeän polvesi kanssa päivittäin, heh ja virn.. Ja tiäks mitä. Taidan tietää kuka olet, esität kaveria kyllä aika hyvin, mutta ei ole minulle mennyt lävitse..

        Anteeksi kun kysyn, mistä sinut on leikattu?
        Selästä, jaloista...?


      • useesti
        ensi kertaa täällä kirjoitti:

        Anteeksi kun kysyn, mistä sinut on leikattu?
        Selästä, jaloista...?

        Ei se ehdi vastata, kun se tekee pihahommia, muuraa takkaa, iskee muijia, kyylää kunnan työntekijöitten tekemisiä, siittää jälkikasvua, käy oikeutta, haukkuu sosiaalivirkailijoita, tai tappelee entisten muijiensa kanssa, tai niitten sukulaisten. Se on kuule kiireistä elämää kun on sairaseläkkeellä. On se.


    • ekaa kertaa täällä

      Vai sellainen epeli tämä henkilö on...eli...informaatio yllätti. Lueskelin näitä aiempia ketjuja ja luulin häntä joksikin virkaa tekeväksi (?)...B-)))
      Ilmeisesti leikkaus on onnistunut, säryistä huolimatta kun pystyy puuhastelemaan näin paljon. Lisäksi ehtii vielä kirjoittelemaan tännekin. Selailin vain läpi näitä aiheita, hän on aktiivisesti ollut aloittamassa täällä keskusteluja ja osallistumassa niihin. Siksi uteliaana kysyin. Tietenkin jos jättäisi nämä henkilökohtaiset taistelut vähemmälle energia voisi riittää vaikka jonkinlaiseen hyödylliseenkin toimintaan.

      • von Lagerbom

        Luonteelleni on ominaista taistella vääryyksiä vastaan tapahtuivat nämä sitten viranomais-taikka eksien taholta ja yleensähän nämä yhdistyvät..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3554
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3269
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2408
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe