jos kärsii pakko-oireista (pakkoajatuksista) ja ne ovat melko lieviä, onko niistä välttämätöntä puhua parantuakseen? En kehtaisi ottaa asiaa puheeksi ainakaan kenenkään tutun kanssa, mutta onko tämä välttämättömyys? asian kanssa selvitä itsekseen tai vertaistuen avulla netissä ja itsehoitokirjojen avulla?
puhumisen merkitys parantumisessa
3
142
Vastaukset
- sanoja!
Kumma pakkomielle?vaipua puhumattomaan masennukseen.minullakin jää kantapään kuivakohdat revittäviksi ja jalat käy aika kipeiksi.hyvä kun osaisi/pääsisi purkamaan,mikä mättää.näkisi elämää huomisessakin.vertaistukea täälläkin kun se ploki ei toiminu?puhumatontahan tämä toisaalta
- camilla92cg
Itse suosittelisin puhumaan. Kivempi on jakaa ne "hassut" ajatukset muiden kanssa. Jotenkin silloin voi jopa itse huomata niiden naurettavuuden:D Omalla kohdalla asia on vähän niin kyllä.
- Ocdkänniääliö
Itse suosittelen että puhua pitää mutta vain ammattilaiselle tai "huippuluotettavalle"kaverille,ei mitään känniavautumisia jollekin puolitutulle/tuntemattomalle, itse tein tämän virheen ja mietin nyt koko ajan että tietääköhän nyt koko kylä näistä hulluutta ajatuksistani,sillä usko minua kun sanon,ns. Normaali ihmiset eivät sulata kaikkea sitä "hulluutta" mitä ocd-henkilö päässään ajattelee vaan sinusta leivotaan hyvin pian pervo tai joku muu vastaava, ihmiset eivät yksinkertaisesti tajua sun ajatuksen juoksua,eivät käsitä että sinä tajuat että ajatukset ovat järjettömiä muttet vain yksinkertaisesti voi estää niitä tulemasta pääsi sisään,puhu mutta älä kenelle tahansa, hyvää kesää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399