Veljen tyttöystävä pilaa kaiken!

unohdettupikkusisko

Mä täs ny avaudun mun pahasta ja yksinäisestä olosta mitä joudun tuntemaan... Jos haluatte lukea niin lukekaa mutta alkaa pistäkö epäasiallista kommentia, kiitos

Oon 15v tyttö ja mulla on 16v isoveli. Välillähän se on tosi rasittava joo, mut meil on harvinaisen hyvä sisarrussuhde sen kaa tai niin ollaa kuultu todella monelta. Me ollaa ihan pienistä asti leikitty melkeinpä samoja leikkijä, puolustettu toisiamme, jaettu monia asioita ja meil on sama huumorintajuki jota kukaa muu ei oikeastaan tajuu vaa kattoo meit vaa kieroo :D Ollaa aikalailla samanlaisii silläkin tavoin että olla paaaljon kotona ku muut kaverit hengaa keskenään jossain… No ollaan totuttu siihen et vietetää aikaa niin paljon keskenää.
Kaikki kuitenki on muuttunu nyt parin kuukauden sisällä. Mun veljellä on nykyään nimittäin ensimmäinen tyttöystävä, joka tuntuu vievän kaiken ajan ja on paljon tärkeempi kuin mikää muu. Se asuu vähän päälle 100 kilsan päässä ihan toisessa kaupungissa ja tää mun veli menee sinne melkein joka viikko. Okei, eihän se oo paljoo jos viikos kerran menee sinne mut sit ku se aika kun se on kotona niin meneekin kännykällä viestiä näpyttelessä ja koneellassa faces olemiseen. Oikeesti se on riippuvainen siitä kännykästä! Koneesta se on ollut aina riippuvainen joten se ei niinkään oo muuttunut, mut se kännykkkä! Jos mennää ulos nii se ottaa kännykän mukaa ja näpyttelee vaa sitä. Minne ikinä se meneekään nii aina se on näpyttelemässä sitä hemmetin kännykkää!! Me ei enää vietetä aikaa samalla tavalla ku ennen. Lisäks se on paljon ärtyisämpi ja tiuskivampi koko ajan! Ennen se myös lähetti viesteil aina jotai meijän inside läppää mut nykyää neki on aika harvinaisii koska ne on muka niin lapsellisia. Onhan ne aika lapsellisia joo mut ei se oo aikasemminkaa sitä haitannu ja nytkin se on poistannu niitä kaikista ”hauskimpia”. Kaiken lisäks sen tyttöystävä ei käytä meikkii juuri ollenkaa ja sen vaatteetki on kai aika peittelevät. Mut nyt mun veliki on vihjannu et MUN pitäis lopettaa meikin käyttäminen ja jos mulla on paita jonka kaulus on sillei aika alhaalla mut et en kuitenkaa heruta niin pitäis nostaa sitä kokoajan ja minishortsitkin on rumia sen mielestä. Käytänhän mä meikkii juu mut en hirveesti (eyeliner ja ripsari) eikä mun vaatteetkaa oo todellakaan sellasii et esittelisin iteeni! Kukaa ei oo ikinä ennen valittanu mun vaatteista.

Kotonakin on nykyää nii yksinäistä ja tylsää ku vanhemmat on töissä ja veli ei ees huomioi mua. Kyl mä kavereita omistan mut ne on matkoilla kaikki ku rikkaasta perheestä on ja sitä paitsi en oo sellanen et pyörisin kavereitten kaa vapaa-ajalla ku veli on ollu aina mun kaa... Oon sanonu täst mun äidille mut ei sitä loppujen lopuks ees kiinnosta ku sil on muutenki nii paljon muita murheita ja mun isälle en jaksa ees vaivautuu sanomaan. Veljellekkö pitäis sanoo? Ei se ees huomaa et se unohtaa koht mut ja et sen käytös on muuttunu. Kaveritkaa ei ymmärrä ku niil ei oo yhtä läheisii välei ollu niitten sisarusten kaa ja siks ne pitää meijän sisarrussuhdetta hiukan outona... Mä vihaan sitä mun veljen tyttöystävää vaikken sitä tunne enkä oo nähnykkää mut ku se pilaa mun ja veljen välit! Ette tajuukkaa kuin yksinäistä ja paha on mun oikeesti olla ku ennen ketää muuta ei kiinostanu mun jutut ku veljee ja ny seki on ku mua ei ois ja jos sille jotai sanoo nii tiuskii vaa vastaan! Ne on suunnitellu et tulis pian käymää meillä mut mähän en sitä aijo nähä tai jos mut pakotetaa näkee se nii sanon sille suorat sanat! Nii oon tehny aikasemminki ku mun äiti tapas uuden miehen joskus pari vuotta sitten ja se mies halus tulla meijän oikeen isän tilalle. Eli joo mun vanhemmat on eronnu ja mun veli on ollu siinäki mun tukena... Ja nytkö mun pitäis tottuu ja olla sillei ettei mul enää oo mun ihanaa huolehtivaa veljee joka kattoo mun perää ja pitää must huolta?

Aattelin et ku joskus mun veli lähtee käymää taas siel sen tyttöystävän luona nii mä ajaudun johonki onnettomuuteen. En sillei et kuolisin mut silti ois joku pieni vaara et oisin voinu kuolla. Haluisin nähä tulisko mun veli sielt kaukaa kattoo mua ja tarkistaa oonko kunnossa niinku se aikasemminki on tehny ku oon ollu onnetomuudes vaikkei mulle käynykkää mitenkää pahasti. Niin se teki melkein yks yöki ku tyttöystävä soitti sille ja sano et sil on vanhempiensa kaa riitaa ja se ei pärjää niitten kaa.. Mun veli oli oikeesti lähtemäs sen luo mut sit sitä ei päästetty, onneks sillä ei sil tytöl ollu mikää hätätapaus. Tekiskö mun veli samal taval mulle jos mulle kävis jotai ja mut kiidätettais sairaalaan? Aattelisko se sit et mun pikkusisko on tärkeempi ja mun täytyy palata sen luo? Anteeks täst sekavast tekstistä mut mun oli pakko saada avautuu... Toivon ettette aattele et oisin joku hemmetin mielipuoli sillä en ole mut ku jos on tottunu olemaan aina tietyn ihmesen kanssa koko ikänsä nii kyl siihen on vaikee tottuu olla ilman sitä.. Haluisin mun ihanan veljen vaa takas :(

24

4135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cirly

      Mulla oli aika samanlaista mun pikkusiskon kans ennen, mut sit se löys niin hyvän ystävän, et me ei ees puhuta juuri koskaan enää.

    • tsemppiä sulle

      hommaa poikaystävä tai joku lemmikki. tai rupee harrastamaan jotain.

      ymmärrän sinua. toki ymmärrän veljeäsi myös. elä elämääsi. ei sinun tarvitse kuunnella veljesi mieltymyksiä jne.

      • ap :(

        helpommin sanottu kuin tehty... Yritän kokoajan keksii mitä tekisin mutta kun mikää ei tunnu enää samalta ku ennen teki veljen kans kaiken. Ei ees hyvä kaverikaan korvaa mun veljee :( Kertokaa onko väärin jos välttelen sen tyttöystävää? Vai mitä teen tän koko kesän? Opettelen olemaan ilman veljee jonka kaa teki ennen kaiken? Kertokaa jos teillä olis kokemuksii täst tai neuvoi :(


      • tsemppiä sulle
        ap :( kirjoitti:

        helpommin sanottu kuin tehty... Yritän kokoajan keksii mitä tekisin mutta kun mikää ei tunnu enää samalta ku ennen teki veljen kans kaiken. Ei ees hyvä kaverikaan korvaa mun veljee :( Kertokaa onko väärin jos välttelen sen tyttöystävää? Vai mitä teen tän koko kesän? Opettelen olemaan ilman veljee jonka kaa teki ennen kaiken? Kertokaa jos teillä olis kokemuksii täst tai neuvoi :(

        taidat olla kranttu. tyttöjenhän on helpompi löytää poikaystävä. välillä ihmettelen nykynuorisoa, että eivät keksi tekemistä.

        itellä ei ollut 15 vuotiaana ongelmia tuon suhteen. oltiin rannalla ja pelailtiin ulkona pelejä jne.


      • zander, com
        ap :( kirjoitti:

        helpommin sanottu kuin tehty... Yritän kokoajan keksii mitä tekisin mutta kun mikää ei tunnu enää samalta ku ennen teki veljen kans kaiken. Ei ees hyvä kaverikaan korvaa mun veljee :( Kertokaa onko väärin jos välttelen sen tyttöystävää? Vai mitä teen tän koko kesän? Opettelen olemaan ilman veljee jonka kaa teki ennen kaiken? Kertokaa jos teillä olis kokemuksii täst tai neuvoi :(

        Onko sulla mopoa ja rahaa? Jos molemmat löytyy, ja tykkäät ajella, voisit kesän ajella mopolla.

        (Mulle mahdoton)
        Ajaudu johonkin porukkaan kaupungin keskustassa.


    • EiVidduEbinNickName

      Et jumaskekka ainakaan mitään onnettomuuksia rupea järkkäämään ! Se on varma !

      • ap :(

        no se oliki mun eka suunnitelma... Onks sul sit parempii?


    • pikkusisko2

      Mulla on oikeestaan just samanlainen tilanne, kuin sulla.
      Mun veli on vaan 19 ja mä 15.
      Sillä on nyt kans tyttöystävä, ja en tykkää siitä. Ja mun veli tekee yleensä niin, et se puolustaa mieluummin sitä sen tyttöystävää, kuin mua.
      Ja oon kans ajatellut et eikö sisko oo tärkeempi kuin tyttöystävä?!

      Mut en oikein osaa auttaa sua. :/
      Voisithan tietysti kertoa veljelles miltä susta tuntuu.

    • GeBaRdi

      No joskushan tuo elämä tuppaa potkimaan päähän oikein turvakengillä, mikä saattaa tehdä asioista pahemman näköisiä kuin ne oikeasti on.

      Olet 15, enkä todellakaan kehoita sinua kasvamaan aikuiseksi tuosta vaan. Sen sijaan kannattaa totutella siihen, että se veli ei ole aina kattomassa sun perään. Katsos kun hänellä on täysi oikeus omaan elämään.

      Kokeile puhua isälles. Sillä ei saavuta mitään, jos aattelee, että "ei sitä kiinnosta kumminkaan".

    • ugifduyfd

      Ymmärrän sekä sua että veljeäsi.

      Tiedät varmaan sen, että kun löytää toisen ihmisen ketä rakastaa, erillä tavalla kuin omia sisaruksia, on hän sillä hetkellä käytännössä maailman tärkein ihminen, jonka kanssa tahtoisi viettää mahdollisimman paljon aikaa. Nyt kun veljesi ja hänen tyttöystävänsä asuvat eri paikkakunnilla, ei heillä ole muuta keinoa olla yhteyksissä kuin tekstarit ja facebook. He näkevät ilmeisesti harvoin, se vielä lisää tätä yhteydenpitoa, heillä on luultavasti ikävä toisiaan koko ajan. Veljelläsi on oma elämä, mutta tietenkään se ei oikeuta häntä jättämään sinua täysin huomiotta.

      Puhu asiasta veljen kanssa, sopikaa että teette jotain - ilman puhelinta. Kyllä nyt hetken voi olla ilman jatkuvaa näpyttelyä. Sinun kannattaa antaa kuitenkin veljellesi rauha siihen, että hän saa tekstailla ja viestitellä tyttöystävänsä kanssa, hän on löytänyt tärkeän ihmisen elämäänsä, ja koska suhde on näin alussa, on hän kiinnostuneempi siitä.

      Koeta löytää omaa tekemistä, kyllä asia paranee ajan myötä, sanon näin koska itse olen ollut tämä näpyttelevä osapuoli. :D

    • SHEEES

      Itselläni oli joskus kyseinen ongelma mutta sitte seuraava tyttö ku tuli meille ni oli pakko mennä niitte mukaa ku broidii vitutti se ku olin ni pieni ni sen tyttöystävä piti myös minusta :D ^^ ja nyt sama juttu kyl broidillekki pakko antaa vähä tilaa okei asuu yksi :D

    • Asddgh

      Kannattaa vaa antaa sen sun veljen olla. Eise oo sun. Kannattaa tottuu siihen et se ignooraa sua. Koska ku on parisuhde ni siihe menee aikaa. Ja jos et haluu sun veljen alkaa vihaa sua, annat sen olla rauhassa sen tyttöystävän kaa.

    • Arghh!!

      Mulla on aivan sama tilanne. Mun vanhempi veli täytti 18 ja sen tyttöystävän kaa ei oo ongelmaa. Mutta mua 3 vuotta vanhemman isoveljen kanssa on. No sen tyttöystävä ei ehkä oo mitenkään mua syrjivä yms vaan mun veli. Se tytsy tapaa käydä meillä ainakin 3 kuussa. Se on niin rasittavaa. Sit ku ne ei nää toisiaan ne vaan viestittelee. Jos sanoo mun vljelle että mennään pelaan oesistä niin sen vaan sanoo joo mennåän. Sit se lyö yhen lyönnin ja alkaa viestitteleen eikä huomioi mua. Tätä.on jatkaunu ainakin 4kk. Menee hermot...:'(

      • systri

        Totta. Se on siis niin ärsyttävää. Itellä ei oo veljiä, mut tiiän miltä se tuntuu. (On joskus ollu ongelmia siskojen kaa.)


    • Jasmiiiina

      Suutele isoveljeäs ja sano että rakastat sitä ja haluat olla sen kanssa niin se tajuaa jättää sen tytön ja te voitte taas olla kahden :)

    • Sama täällää!!

      Tiän ton tunteen!!! Oon nähny sen veljeni tyttöystävän kaks kertaa ja toisel kerralla se oli juonu. Sillon se oli mukava ja kaikkee. Mut sillon kun se oli selvinpäi nii kauhee ämmä!!! (Anteeks kaunis kielenkäyttöni) se ei sanonu mulle mitää katto vaan ylimielisesti ja oli tosi nirppanokka. Sit se nainen meni pettään mun veljee uutena vuonna. Ne meni yhdes johki ja mun veli sammu niin tää typy käytti tilaisuuden hyväkseen. No sit mun veli otti siit aika pahasti siipeensä ja kaikki oli taas niinku enne. Sitä kesti neljä päivää. Ja mun veli anto uuden mahdollisuuden.nja tiän miten siinä käy. Mä jään taas yksin. Sillä ei oo aikaa kuunnella mun huolia, tukee, auttaa tai mitään ja jos ollaan yhes niin sekin on vaan kännykkä kädes koko ajan!

    • 18v_jätkä

      Mun täytyy nyt sen verran kommentoida tähän, että itelläki on veli (kaksoisveli) ollu kauheen pahalla päällä siitä asti, kun tyttöystävän hankki pari vuotta sitten. "Pahalla päällä" tarkotan sitä, että vetää herneen nenään pienimmästäkin asiasta, suuttuu helposti ja tiuskii. Hän käyn aina silloin tällöin katsomassa, mitä teen koneella. Jos minä menen käymään hänen huoneessaa edes kirjahyllyllä hänen ollessaan koneella, hän suuttu. Välillä kun olen koputtanut hänen ovelleen viedäkseni hänen kuulokkeensa, hän vain tiuskaisee, että mitä nyt taas. Nykyisin hän myös kiroaa ja huutaa kovasti, jos ei jokin peli Pleikkarilla meinaa sujua.

      Meillä on aina ollut hyvät välit. Ovat ne nytkin hyvät, mutta eivät ihan samanlaiset kuin ennen. Ei se minua sinänsä haittaa, mutta ihmetyttää kovasti. Pikkuveli sentään on vielä entisellään. :)

    • Huolissaan1

      Mitä sulle nykyään kuuluu

      • Saatananpelle

        No luuletko sä saatanan idiootti, että se enää käy Suomi24:ssa saati sitten tässä keskustelussa?


      • Mlg_cod_sniper_kela_clan
        Saatananpelle kirjoitti:

        No luuletko sä saatanan idiootti, että se enää käy Suomi24:ssa saati sitten tässä keskustelussa?

        Lol rage XXX DDD


    • 0210

      Mitenkäs AP nyt on 15v pikkusisko, toisessa tekstissä hänellä on lapsia ja pelkää amppareita kuusipuussa, sitten on kolmas nainen jossain suhteessa ja välillä seksikäs 20:inen tai miehiä halveksiva 35 vuotias eronnut nainen.

      Jotain rotia näihin trolleihin.

    • 69pappa

      Se on sun veljen elämä ei sun.. Jos se haluaa näpytellä sitä sen puhelinta nii ei oo sun ongelma.. Yritä keksiä jotain tekemistä.. Et voi loppu elämääsi elää veljesi kanssa nii sun on pakko tulla välillä yksinkin tai kaverin kanssa toimeen.. Jos yrität jotain onnettomuutta nii se ei muuta tee kun vaan huonotaa sun ja veljes välejä.. Kannattaa miettiä ennenkun tekee ja sanoo asioita.. Ei mee kun pari vuotta nii asut vanhempies kanssa kolmestaan.

    • JokinPikkusisko

      Hei. Olen itekki pikku sisko ja mun veli on 13.v ja mä vast 10. Sain tietää et ne vast että mun veljel on tyttis joka asuu sekin 100km päässä mun veljestä... Ja nyt se on meillä yötä ja mua vituttaa koska ollaan aina oltu hyviä kavereita mä ja mun isoveli.. Mutta nyt ei luultavasti enää. Mua melkeen itkettää :(

      • Pojuvaah

        Onks sul kikkii tai snäp voitas puhuu täst


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1635
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1499
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      66
      1398
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      34
      1363
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1314
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe