Toimiiko itsepuolustus lajit,Entä mikä oisi paras Katukäyttöön?

Kyselijä 000

Toimiiko ip lajit oikeasti? Jos toimii mikä oisi paras ip laji tampereen seudulla. Olen katsellut tota hokutoo ja mielestäni vaikuttaa suht ok lajilta vai onko parempiaikin ip lajeja. oknko Kalikin itsepuolustusta? Entä onko siinä pelkkiä ase tekniikoita?

Haluaisin oppia jotain ip lajia, olen joutunut monta kertaa katuväkivallan kohteeksi ja joka kerralla olen maannut maassa verisenä!

46

3684

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • panupaalu

      Kaaduin pyörällä, makasin verisenä maassa. Ainakaan karate ei auttanut.

      • karateka

        ei taida auttaa sun kohdalla mikään muukaan .


    • besserwisseri

      Olisit tehnyt ukemin.

    • awdasadasdasd

      mae ukemi :DD

    • sadadsasdadasd

      Laji joka kehittää fysiikkaa ja samalla kamppailutaitoja. Lisäksi laji jossa ei aiheuteta vakavia vammoja tekniikoilla, vaan pyritään hallitsemaan vastustajaa. Lajit jotka sisältävät jatkuvia ottelemisen elementtejä. Kikkoja ei ole vaan kun treenataan, sen pitää sisältää kamppailua. Ainoita tällaisia lajeja ovat mm. thaiboxing, judo, paini, nyrkkeilu... judo on paras koska se on tehokasta, realistista ja siinä voit nujertaa vastustajan vahingoittamatta tätä. Vaatii toki vähintään 5 vuoden treeniä.

      • dsfefsc

        Puhtaasti itsepuolustukseen valitsisin kyllä jonkun muun lajin kuin judon. Vaikka judo sinällään varmasti myös toimii itsepuolustuksessakin ja on hieno laji, on se kuitenkin enemmän urheilulaji, jonka painopiste ei niinkään ole itsepuolustuksessa. Tämän luonteen takia tekniikkavalikoima on suppea ja ei välttämättä täysin sopiva itsepuolustukseen. Lisäksi listasi "ainoista" kamppailua sisältävistä lajeista oli huono vitsi.


      • IltapalanJälkeenVasta

        Älä unohda, että siinä on myös chop, tuo judon aliarvostetuin työkalusovellus (hybridi). Moni ei vain jaksa reenata tätä tarpeeksi. Sitä pitää reenata joka ilta. Kataa vain. Se on tärkeintä.


      • Anonyymi
        IltapalanJälkeenVasta kirjoitti:

        Älä unohda, että siinä on myös chop, tuo judon aliarvostetuin työkalusovellus (hybridi). Moni ei vain jaksa reenata tätä tarpeeksi. Sitä pitää reenata joka ilta. Kataa vain. Se on tärkeintä.

        Sanoisin et krav maga tai defendo ois sulle hyvä


    • bullshidomaestro

      Thaikussa ja nyrkkeilyssä voi kisoissa tulla vakavia vammoja, kun saa lyödä täysillä päähän vaikkakin hanskoilla. Thaikussa lisäksi kyynärpäillä sekä potkut päähän tuottavat isoa tuhoa. Vastustajan hallinta on näissä bullshittiä paitsi judossa ja painissa.

      • Penn & Teller

        Mutta nyrkkeilijän ei ole pakko potkia tai lyödä päähän. Kova lyönti mahaan tai potku jalkaan kyllä pysäyttää tyypin, eikä jätä mitään suurempaa vammaa.


      • hah...
        Penn & Teller kirjoitti:

        Mutta nyrkkeilijän ei ole pakko potkia tai lyödä päähän. Kova lyönti mahaan tai potku jalkaan kyllä pysäyttää tyypin, eikä jätä mitään suurempaa vammaa.

        Sisäelimethän ovat mitättömiä uunojen mielestä joten niitä saa tempoa miten vaan.


      • Semmoista
        hah... kirjoitti:

        Sisäelimethän ovat mitättömiä uunojen mielestä joten niitä saa tempoa miten vaan.

        Mikähän pentu täällä on eilisillalla trollaillut.


    • secesgc

      Ahkeralla ja säännöllisellä harrastamisella voit toki saada monenkin lajin kautta käytännön itsepuolustustaitoja. Hokutoruy ju jutsu on varmasti ihan hyvä tarkoituksiisi, kuten myös monet muut lajit, itse valitsisin lajin jossa on niin pysty kuin painitekniikoita ja joissa harjoittelu keskittyy itsepuolustukseen kilpailun sijasta. Tähän kategoriaan mahtuukin sitten useita lajeja, hieman tutustumalla varmasti löydät mieluisan.

    • järkyttynyt

      Miten hirveää gettomeininkiä siellä Tampereella oikein nykyään on, kun sama ihminen joutuu monta kertaa hakatuksi verilammikkoon?

      En nyt halua v*ttuilla, mutta ettet kenties olisi kovin nuori ihminen, joka on "joutunut" väkivallan uhriksi perjantai-iltaisin kaupungilla? Pahoittelen, jos olen väärässä.

      • 1+1 = tappelu

        Ottamatta nyt kantaa aloittajan henkilöön, niin kyllä ne elämäntapavalinnatkin vaikuttavat siihen itsepuolustuksen tarpeeseen. Teininä roikuttiin pikkukaupungin illassa viikonloppuisin, ja ainahan siellä kärhämää oli. Joku sai välillä turpaansakin. Itsepuolustuksella ei sen touhun kanssa ollut kuitenkaan mitään tekemistä.


    • ösdjfhgj

      Judon tekniikkavalikoima suppea? 70 heittoa ja kymmeniä sidontoja, kuristuksia ja käsivarsilukkoja. Siinä on enemmän kuin tarpeeksi. Ihan tarpeeksi opittavaa että oppii tekemään selkäytimestä niin että vastustaja lähtee, halusi tai ei.

      http://25.media.tumblr.com/tumblr_m6xhv527tt1r9x30qo1_500.jpg

      • Judokaaaa

        Kyllähän se on niin että jos haluat osata puollustaa on käytävä judoa tai bjj jotta oppii matto taistelua ja lähikontaktissa olemista, mutta muös on opittava torjumaan ja tekemään lyöntejä js hyökkäyksiä, esim potkunyrkkeily ja tkd, mutta jos aloitat lajin siinä mielessä että ensi kerran hakkaat sen joka sinua lyö olet väärässä ja pahasti, itsepuollustus on sitä että hallitset hyökkääjän voiman ja rauhoitat hänet ilman vammoja, ja ilman omaa, tai toisen loukkaantumis riskiä.


      • yay!

        Fear the one-trick pony.


    • Itler

      Kyllähän ne toimii mutta pitää vain monta vuotta harrastaa. Olet ehtinyt kasvaa jo miehen ikään ennen kun siitä on hyötyä itsepuolustukseen.
      Itse aloittaisin menemällä paikalliseen MMA kerhoon ja sinne harjoittelemaan tekniikkaa. Kun on perusasiat opittu niin vaihdat ihan perinteiseen Okinawan Karateen jossa harjoitellaan sitä oikeaa itsepuolustusta mutta se on samalla terveydelle paras. Sitä voi harjoitella lopun ikänsä ilman aivovammaa. Oppii ainakin kuria ja olemaan tappelematta.
      Toki MMA harjoituksia voi jatkaa siinä ohella niin pitkään kun terveys kestää.

    • budoka1

      ysimillinen kainalokotelossa rauhoittaa kummasti riidanhaastajat . ja kyllä ne aidot budolajit on parempia kuin nää uudet teineille tarkoitetut korvienrepimislajit.

    • Oma mielipide

      Olen treenannut muutamaa ip-lajia. Karatea, judoa, taekwondoa. Muilta olen kuullut, että krav maga olisi erittäin hyvä vaihtoehto.

      Itse olen sitä mieltä, että tositilanteessa ei ratkaise laji, vaan oikea asenne ja hyvä fyysinen kunto. Sekä tietysti se paljonko olet harjoitellut lajiasi. On ilmiselvää, että hyvässä kunnossa oleva ahkerasti ip:tä harjoitteleva kaveri osaa yhtä ja toista, joilla selvitä katuväkivallasta, oli laji mikä hyvänsä.

    • Vältä nakkikioskeja

      Judo tai bjj ja sen pariksi nyrkkeily tai thainyrkkeily.

      Tai vapaaottelu.

      Kaikissa näissä lajeissa on se hyvä puoli että sparreissa perjantai-illan karatekideiltä leivotaan turhat luulot pois. Lisäksi nämä ovat otteluun keskittyviä kilpalajeja, joita harrastamalla voi huomata että itsepuolustusjutut on sittenkin aika ressukka syy treenata. Itse kamppaileminen sparreissa salilla ja jos pokka pitää niin myös kilpailuissa on se juttu jonka takia haluaa oppia ja joka motivoi.

    • joopajoopa2

      ei taas näitä..

    • Iron Knuckle

      Jos haluat turpaan valitse Titan Fist !

    • TAISTELIJA/SOTURI7000X

      No voihan ne toimia jos on riittävän hyvä kunto,tekniikka, päällekarkaaja on suunnillee saman tasoinen... Mut jos sillä on terä-ase tai pyssy, et paljain käsin pärjää, se on lähes varmaa. Paljon järkevämpää on kantaa esim. Veitsiä tai semi-automaattisia eli puoliautomaattisia pistooleja/ilmapistooleja olkalaukussa mistä ne saa salamannopeasti esiin tarvittaessa. Veitsiä/machteita saa esim. Teräasekeskuskuksesta, lamniasta yms.netist käteväst tilattuu.. Myös semi-auto ilmapistooleja saa kätevästi tilattuu netistä, hyviä semi-auto ilmap. on esim. Crosman c11, Crosman 1911bb, Umarex Colt Defender, Umarex XBG... Kyseiset ilmapistoolit ampuvat teräskuulia eng. "Steel bb" 4,5mm.. Nopeus 10m sisäl n.450-500km/h tekee rumaa jälkeä ammuttaessa kaulaan/päähän.. Ihmiskallosta löytyy heikkoja kohtia esim. Ohimo tai silmämunan takana hyvin ohut luu, varmasti tulee teräskuula siitä päällekarkaajan aivoon.. Tietysti "lamaannuttaa" voi myös yrit ilmap. Päällekarkaajan/t.. Ilmakivääriä et pysty kuljettaa kadulla,sen esiin vetäminen liian hidasta, ampuu yleensä yhden laukauksen "lyijy"haulin eli ei teräskuulaa, tehot hävii lyijy/kupari haulis kun ne hajoo.. Teräskuula paljon tehokkaampi.. Usko pois! ;) Ainoo tehokas ilmakivääri on Benjamin Rogue .357 6 laukausta.. Ilmapistooli yleensä n.15-20 laukausta CO2 kapseli toimisella semi-autosti "teräs"kuulia.. 20 ekaa laukausta on tehokkaita, sen jälkee tehot katoo kun kaasu vähenee... Pistooli on paras vaihto ehto mut se vaatii luvan. Ilmapistooli ei vaadi lupaa :) Keittiö veitset, Viidakkoveitset, ilmapistoolit, pistoolit, kiväärit.. Siinä jtn esimerkkejä tehokkaista taisteluvälineistä eri tilanteis.... Tietysti "spray" tai "kaasut" voi olla myös tehokkaita mutta itse uskon "TAPPAVAAN" toisten/itse puolustukseen. Olen aina valmis puolustamaan niin eläintä kuin ihmistä ^_^

    • TAISTELIJA/SOTURI7000X
    • 7000 kg paskaa

      homosoturi huorasoturi persesoturi 7000 kertaako oot saanu turpaas

      • asiaäijä

        Ainoa asiallinen ja fiksu vastaus tuli "TAISTELIJA/SOTURI7000X" toimesta. Kyllä sen järjen pitäs sanoa että paljain käsin taisteleminen on maailman tyhmin idea ikinä ellei se ole välttämätöntä. Vaikka olisi kuinka kovassa kunnossa ja osaisi lajeja, veitsi on aina veitsi. Muinaisten aikojen raakalaisetkin taistelivat terä-aseilla ja jousipyssyillä. Jousipyssy tuskin sopii nykyaikaan kovin hyvin, ilma-ja tuli aseet nykyaikaa. Terä-ase on kuitenkin kestosuosikki, varmatoiminen, ei kudit lopu, ulottuva ja raaka. Siis hyvä itsepuolustus väline, varsinkin nuo viidakkoveitset. Joku kun yrittää murtautua kotiini niin tartun 2 CS Latin Machete "18 viidakkoveitseen ja ajan kusip* pois! 3 kerta joutunu pelottelemaan murtovarkaita, machetet on muute jumalattoman näppäriä työkaluja sekä hauskoja harrastusvälineitä(machete heittely, tarkkuuspaloittelu, nopeuspaloittelu yms) Mutta itse asiaan, ei paljain käsin, kannattaa opetella käyttämään terä/ampuma-aseita.


      • Savolane puukkomiäs

        Turpa kii trolli! Oot siä 7000kg pelkkää paskaa. Mee vittu muualle häirittee!!! Aikuiset puhhuu! Mie oon Savolane puukkomiäs, aina on kaulaliina & suoja lasit ni ei ilmapyssy tehhoo! Muuten tuo olkamiäs tai tytteli olli viisas! Mutta puukot molemis käsis, viiakko veitti molemis käsis tao semi pyssy molemis käsis on järkevintähän. Että näin. Syökää voikaa hyvin.


      • Esckrima
        Savolane puukkomiäs kirjoitti:

        Turpa kii trolli! Oot siä 7000kg pelkkää paskaa. Mee vittu muualle häirittee!!! Aikuiset puhhuu! Mie oon Savolane puukkomiäs, aina on kaulaliina & suoja lasit ni ei ilmapyssy tehhoo! Muuten tuo olkamiäs tai tytteli olli viisas! Mutta puukot molemis käsis, viiakko veitti molemis käsis tao semi pyssy molemis käsis on järkevintähän. Että näin. Syökää voikaa hyvin.

        savolaine mitä oikein höpötät suojalasit? ei suojaa otsaa pari kolme teräskuula hajottaa kenenkä tahansa kallon ilmapistooli supertehokas itsepuolustus väline kaveri ampu kokeeks kerra jalkaa 10m pääst sattu iha hullusti jouduin lääkärii itse olen harrastanu koht 2v esckrima on hyvä ip laji tässä on Tactical nimise utube kanavan Cold Steel Jungle Machete viidakkoveitsi esittely ja testi http://m.youtube.com/watch?v=Etf6HaZ87p4 kanaval paljo hyviä teräase esittelyjä


      • FFGAMERFOREVER
        Esckrima kirjoitti:

        savolaine mitä oikein höpötät suojalasit? ei suojaa otsaa pari kolme teräskuula hajottaa kenenkä tahansa kallon ilmapistooli supertehokas itsepuolustus väline kaveri ampu kokeeks kerra jalkaa 10m pääst sattu iha hullusti jouduin lääkärii itse olen harrastanu koht 2v esckrima on hyvä ip laji tässä on Tactical nimise utube kanavan Cold Steel Jungle Machete viidakkoveitsi esittely ja testi http://m.youtube.com/watch?v=Etf6HaZ87p4 kanaval paljo hyviä teräase esittelyjä

        Konepistooli Uzi . Se on ratkasu. Jenkki meininkiä . Kannattaa varustautua mahd . Raskaasti, sen olen oppinut Final Fantasy peleist, kyl peleist todellakin jotain hyötyä tälle pulla mössö polvelle on . Senkus reenat kehoo, nyrkkeily, bjj haarniska päälle & kannat veitsiä & miekkoja konepiistoolii kädes rynnäkkökivääri seläs sekä tiety sinkoa . Omistat myös torjunta ohjuksia ydinohjuksia mielenhallinta laitteita niin kyllä siinä on itsepuolustusta. ;)


      • Aikansataistelija
        FFGAMERFOREVER kirjoitti:

        Konepistooli Uzi . Se on ratkasu. Jenkki meininkiä . Kannattaa varustautua mahd . Raskaasti, sen olen oppinut Final Fantasy peleist, kyl peleist todellakin jotain hyötyä tälle pulla mössö polvelle on . Senkus reenat kehoo, nyrkkeily, bjj haarniska päälle & kannat veitsiä & miekkoja konepiistoolii kädes rynnäkkökivääri seläs sekä tiety sinkoa . Omistat myös torjunta ohjuksia ydinohjuksia mielenhallinta laitteita niin kyllä siinä on itsepuolustusta. ;)

        Ensinäkin mulla 35v kokemus ilma-aseista.. En voi suositella mutten myöskään kiistää etteikö pelote vaikutus esim ilmapistoolin osalta voisi olla hyvä puolustuskeino. Teho ilmapistoolissa hyvin pieni vaikka sillä voikin tappaa, lävistää joitakin kohtia kallosta, ei se silti pienen kaliiperinsa vuoksi tee sellaista vahingoa välttämättä et veisi heti tajun osutessaan hyökkääjän aivoon. Siis lähietäisyydeltä terä ase on yksi parhaimmista mutta myös 30e Pistoolivarsijousi on aika hurjapeli. Tosin sillä ammut vain kerran ellet sitä ole modifoinut ja lisäksi sen esille ottaminen/lataaminen vie ikuisuuden. Myös Bo-Shurikenin(heittopiikki) heittoa kannattaa treenata. Paljon nopeampaa kuin pistoolivarsijousen käyttö mutta tarkkuus & nopeus yleensä huonompi ellet heitä/linkoo sitä 200-350km/h. Pyssyhän se toki paras on mutta turhan luvanvarainen. Ilma aseista ainoa mitä voi pelote vaikutuksen lisäksi suositella tuo aikaisemmin mainittu Benjamin Rogue .357 Tehoilmakivääri. Aika kallis vaan on mutta kyllä tästä tehoja löytyy. Nuorempana kun asuin kotona niin viriteltiin vaikka minkälaisia aseita sisko/veljessarjan kanssa, näistä mainittakoon kynttelikkökeihäs: Tavallinen 4 päinen kynttelikkö jonka päihin köytettiin isän filippiineiltä tuomat isot, partaveitsen terävät veitset. Ilmeisesti viidakkoveitsiä, n.50-60cm pitkiä. Sen verra löytyi tehoja et lävisti 3 päällekkäistä pannua kun lätkää harrastava veli iski lujaa. Tosin lopulta veitset vääntyivät mutta oli siitä aikansa iloa. Ja kyllähän kuka tahansa pystyy sellaisen väsäämään. Aika tehokas hyökkääjän loitolla pitämiseen. On kuitenki sen verra kevyt mutta tehokas että varmast löytyy taistelukykyä tästä kynttelikkökeihäästä :)


      • Ilmapistooli Äijä ^^
        Aikansataistelija kirjoitti:

        Ensinäkin mulla 35v kokemus ilma-aseista.. En voi suositella mutten myöskään kiistää etteikö pelote vaikutus esim ilmapistoolin osalta voisi olla hyvä puolustuskeino. Teho ilmapistoolissa hyvin pieni vaikka sillä voikin tappaa, lävistää joitakin kohtia kallosta, ei se silti pienen kaliiperinsa vuoksi tee sellaista vahingoa välttämättä et veisi heti tajun osutessaan hyökkääjän aivoon. Siis lähietäisyydeltä terä ase on yksi parhaimmista mutta myös 30e Pistoolivarsijousi on aika hurjapeli. Tosin sillä ammut vain kerran ellet sitä ole modifoinut ja lisäksi sen esille ottaminen/lataaminen vie ikuisuuden. Myös Bo-Shurikenin(heittopiikki) heittoa kannattaa treenata. Paljon nopeampaa kuin pistoolivarsijousen käyttö mutta tarkkuus & nopeus yleensä huonompi ellet heitä/linkoo sitä 200-350km/h. Pyssyhän se toki paras on mutta turhan luvanvarainen. Ilma aseista ainoa mitä voi pelote vaikutuksen lisäksi suositella tuo aikaisemmin mainittu Benjamin Rogue .357 Tehoilmakivääri. Aika kallis vaan on mutta kyllä tästä tehoja löytyy. Nuorempana kun asuin kotona niin viriteltiin vaikka minkälaisia aseita sisko/veljessarjan kanssa, näistä mainittakoon kynttelikkökeihäs: Tavallinen 4 päinen kynttelikkö jonka päihin köytettiin isän filippiineiltä tuomat isot, partaveitsen terävät veitset. Ilmeisesti viidakkoveitsiä, n.50-60cm pitkiä. Sen verra löytyi tehoja et lävisti 3 päällekkäistä pannua kun lätkää harrastava veli iski lujaa. Tosin lopulta veitset vääntyivät mutta oli siitä aikansa iloa. Ja kyllähän kuka tahansa pystyy sellaisen väsäämään. Aika tehokas hyökkääjän loitolla pitämiseen. On kuitenki sen verra kevyt mutta tehokas että varmast löytyy taistelukykyä tästä kynttelikkökeihäästä :)

        Tuohan on ihan älytön ajattelu tapa, aikansa taistelija... Mitään tarkkuutta ei oo veitsen / bo shuriken heittelyssä ja pistoolivarsijousi / varsijousi soveltuu vain hiivintä tilanteeseen. Tai yhtä vastustajaa vastaan, voihan sitä pelotella jengiä mut sit ku ammut sen laukaukse ni muut tyypit pistää sut kylmäks. Ilmapistooli paljon realistisempi, kätevämpi, pelottavampi, voi ampua nopeasti useamman laukauksen. Taidat sotkea muovikuula pyssyyn tai sit puhut sellasista taittoilmap.. Netist löyät paljo tietoo ilmapistoolin aiheuttamista kuolemista / murhista. Jos ammut 5-10 teräskuulaa pään / kaulan alueelle yli 500km / h se ei ole lelu. Pienikin vaurio aivoissa voi aiheuttaa lamaantumisen, tajuttomuuden, kuoleman välittömästi. Olen terveydenhuollon ammattilainen joten tiedän tasan tarkkaan mistä puhun. Maalaisjärkeä. Onhan niitä ilmakonepistooleja kunhan varmistat et on tehokas.. Osa niistä käyttää eri kaasuja ja se vaikuttaa tehoon, tarkkuuteen, yms.. Itse keskittysin kehon huoltoon, oikeaan asenteeseen, järjen käyttöön( voi välttää ikävyydet tekemäl oikeita ratkaisuja) & jos välttämättä joudut uhkailee kaasupistoolilla niin muista esittää kovaa, puhua kuin se olisi aito ;) Se tepsii ;) & jos ei niin sitten sitä / niitä jotka yrittää käyä päällä sattuu pahasti. Psykologiselta kannalta ilmapistooli=kaasupistooli eli kaksitoiminen ilmapyssy on kaikista paras valinta jos oikeaa asetta ei saa ^^


      • 12vtiilimuuri
        asiaäijä kirjoitti:

        Ainoa asiallinen ja fiksu vastaus tuli "TAISTELIJA/SOTURI7000X" toimesta. Kyllä sen järjen pitäs sanoa että paljain käsin taisteleminen on maailman tyhmin idea ikinä ellei se ole välttämätöntä. Vaikka olisi kuinka kovassa kunnossa ja osaisi lajeja, veitsi on aina veitsi. Muinaisten aikojen raakalaisetkin taistelivat terä-aseilla ja jousipyssyillä. Jousipyssy tuskin sopii nykyaikaan kovin hyvin, ilma-ja tuli aseet nykyaikaa. Terä-ase on kuitenkin kestosuosikki, varmatoiminen, ei kudit lopu, ulottuva ja raaka. Siis hyvä itsepuolustus väline, varsinkin nuo viidakkoveitset. Joku kun yrittää murtautua kotiini niin tartun 2 CS Latin Machete "18 viidakkoveitseen ja ajan kusip* pois! 3 kerta joutunu pelottelemaan murtovarkaita, machetet on muute jumalattoman näppäriä työkaluja sekä hauskoja harrastusvälineitä(machete heittely, tarkkuuspaloittelu, nopeuspaloittelu yms) Mutta itse asiaan, ei paljain käsin, kannattaa opetella käyttämään terä/ampuma-aseita.

        olen 12v ampumakoulun käynyt ja tiedän myös että puukolla heiluminen tai ampuma aseen käyttö ei ole kaikissa tilanteissa järkevää
        itse olen ollut useissa tappeluissa joissa ei olisi puukko / ampuma ase toiminut
        nykyään jos joku käy päälle niin nenäsisään tai joku näppärä käsilukko


    • 12vtiilimuuri

      Hokutoryu jujutsu se on
      Siinä on kaikki judon tekniikat ja sen lisäksi potkut lyönnit murskaaminen ja muuta mukavaa (ite oon 12v ja saan kylkiluut hajalle n. 0,5 s ) ja näinhän siis ei kannata tehdä XD
      judon heikkoudet = siinä opetellaan sidonnat sun muut mutta niistä ei hyödy vittuakaan jos ei osaa varautua lyöntejä vastaan
      UFC:n heikkoudet = kala kuivalla maalla matossa
      taekwondossa sama juttu
      jujutsu on monipuolista ja siinä ensimmäinen asia mikä minulle opetettiin oli että miten irrottautua käsiotteesta oli hyökkääjä millainen lihaskimppu tahansa. nykyään jos minua tarraa käsistä niin 1. irrottaudun 2. potkaisen ilmat pihalle käsistä kiinni pitäen 3. isken ilmat pihalle uudestaan kyynerpäällä 4. heitän maahan 5. isken ilmat pihalle taas kyynerpäälläni 6. käsilukko.
      HUOM olen harrastanut vajaan vuoden .

      • karate.kid.iskee

        Tää 12-kesäisen taistelukoneen kirjoitus on paras tässä ketjussa :D


    • judoka87

      judo on tehokkaampaa ku sun jujutsus judossa on kime no kata jossa on lyöntejä potkuja aseen poistoja ja torjuntoja

      • EnIkinäNähnyt

        "Kime no kata (極の形?) is a series of self-defense oriented katas in judo. Kime no kata, also known as Shinken Shobu no Kata (真剣勝負の形?, "the kata of real fighting"), was developed at the Kodokan around 1888. The series is composed of 8 techniques from a kneeling posture (idori waza), and 12 techniques from a standing position (tachi waza). Both sets of techniques contain defenses for both armed and empty-handed attacks."

        Missä seurassa tuota treenaatte, kuinka useasti ja kuinka paljon per treenikerta? Löytyykö videota teidän treenistänne?


    • Berkempi

      Itse treenalin judoa nuorena ja kilpailin ja suoritin 1 kyu arvon, sitten halusin oppia kokonaisvaltaista itsepuolustusta ja siirryin jujutsuun(hokuto) aivan eri maailma, oppi näkemään todelliset katutilanteet ei pelkkää urheilua, erittäin monipuolinen ja kova laji ja suoritin kahdeksan vuoden jälkeen 1. danin, todellinen voimakoitos tuo dan koe, monta tuntia tuhansia tekniikoita ja kovia kontaktiotteluita ja useampaa vastustajaa vastaan ja turpaan tuli, mutta selvisin.
      Ikää on nyt 45 vuotta ja tätä nykyä laji Krav maga koska kovat heittotekniikat ei enää kropalle hyviä, maga on myös erityisen hyvä itsepuolustuslaji ja järkevä, tekniikat perustuvat luontaisiin rekatioihin ja analysointiin tositilanteissa, magaa on nyt takana 4 vuotta ja intoa riittää.
      Judo oli hyvä pohja ja kehitti, mutta kuten eräs mestari sanoi, jujutsu aloittaa siitä mihin judo lopettaa, tässä on totuus
      Itsepuolsutus ja kilpaurheilu ovat eri asiat, akdulla voi olla vastassa puukko tai pullo tai usemapi hyökkääjä ja tilanteesta pitää selviytyä, judotamilla taa otella yhtä vastaan ja säännöillä.

      • Sitävaaneimullamuuta

        Eikö tuo kannattaisi panna copypastella valmiista tekstitiedostosta, kun olet tainnut jo aika monta kertaa sen näpytellä?

        Kuinka muuten pystytte harjoittelemaan esim. veitsihyökkäykseen puolustautumista? Siinähän tulee aika helposti reikiä, joten joutunette joko harjoittelemaan puolustautumista leikkipuukkoa vastaan tai sitten leikisti hyökkäävää. Jolloin ollaankin jälleen mielikuvituslajien harjoittelutavoissa...


    • Nääs

      No, kun kaikki suomalaisethan alottaa vastauksen toteamalla: No. Suosittelisin keihäänheittoa. Eiköhän sillä tule toimeen jopa Tampereenkin nakkarijonossa. Jos ei, niin sitten moukarinheittoo, nääs.

    • BSS

      Nyrkkeily. Yleensä pahoinpitely alkaa aina lyömällä ja sen jälkeen, jos päästät kaverin liian lähelle tai otat osuman, niin maahan. Maassa nyrkkeily ei lähinnä paljon auta, mutta tarkoitus onkin lopettaa tämä tapahtuma ennen sitä ja pitää kaveri loitolla omaa ulottuvuutta käyttämällä.

      Nyrkkeily on suoraviivaista itsepuolustusta ilman mitään "turhia kikkailuja". Potkuja ei juurikaan katutappelussa näy, ja tämäkin on yksi syy miksi valitsisin pelkän nyrkkeilyn. Erittäin harva alkaa kännissä nakkikioskilla potkimaan, kun koordinaatio on muutenkin hakusalla ja pystyssä pysytään pelkällä pyhällä voimalla. Paini taas toimii ihan kohtuu hyvin itsepuolustukseen, mutta vain kun vastassa on yksi vastus. Et nimittäin kerkeä lukottamaan useampaa kaveria samaan aikaan... Mutta lyödä kerkeät, varsinkin jos olet harjoitellut sitä. Toinen syy miksi liputan nyrkkeilyn puolesta on se, että painilajeissa kukaan ei lyö sinua kohti. Tämä johtaa herkästi siihen, että silmät menee kiinni vastustajan lyödessä kohti, koska lyönteihin ei ole tottunut. Tämä taas johtaa siihen, että katastrofin ainekset ovat valmiina. Potkunyrkkeily / Thainyrkkeily on hyvin lähellä nyrkkeilyä ja sopivat myös hyvin itsepuolustukseen. Syy kuitenkin miksi valitsin nyrkkeilyn ennen näitä lajeja, on se että usein kaupungilla ollessasi sinulla ei ole periksiantavat treenivaatteet päällä, vaan kinteät farkut ja paita. Tällaisilla rajoittavilla vaatteilla potkiminen on vähintäänkin haastavaa, jos ei jopa mahdotonta. Lyömistä taas vaatteet ei niinkään rajoita, pystyt nyrkkeilemään ja puolustamaan itseäsi hyvinkin normivaatteilla.

      Nyrkkeily parantaa koordinaatiokykyä, joka auttaa huomattavasti kamppailutilanteessa. Opit myös käyttämään käden ulottuvuutta hyväksesi, jolloin saat pidettyä kaverin yllättävänkin kaukana itsestäsi. Jopa silloin, vaikka hän potkisi. Opit myös väistämään näitä kuuluisia "nakkikioskiheijareita" ja torjumaan vastustajan lyöntiyritykset. Tämän lisäksi opit tekemään vastahyökkäyksen. Nyrkkeilijä on lyömisen mestari. Yksi napakka isku maksan kärkeen tai palleaan ja kaveri on polvillaan maassa haukkomassa henkeä. Ja mikä tärkeintä, nyrkkeilyssä sparrataan PALJON. Tähän tietenkin vaikuttaa treenisalisi, mutta suurimmalla osalla saleista on aina sparritreenit. Tämä auttaa siihen, että osaat toimia uhkaavassa tilanteessa. Väistöt, lyönnit ja liikkuminen tulee selkärangasta. Et laita silmiä kiinni vastustajan lyödessä, vaan otat lyönnin vastaan ja toimit tilanteeseen sopivalla tavalla.

      Kaiken kaikkiaan nyrkkeily on mahtava kilpailulaji ja erittäin hieno laji harrastaa. Se on kovaa urheilua ja vaatii erittäin paljon harrastajaltaan. Osaavaa nyrkkeilijää on mahtava seurata sivusta, se on kuin taidetta. Ja siinä jos jossain oppii arvostamaan vastustajaansa. Sillä loppujen lopuksi kaikessahan on kyse kunnioituksesta.

      -Boxing - Sweet Science-

    • kamppailuharrastaja

      krav maga on paras. israelilaiset kehittivät sen alunperin sotaan ja kouluttavat sotilaansa siihen. lajin ikäraja on kahdeksantoista. toimii katukäyttöön erittäin hyvin. laji on kuitenkin tarkoitettu tappamaan joten jos olet kuumakalle en suosittele lajin aloittamista. voit googlata tai kysyä lähimmältä kamppailusaliltasi asiasta lisää, mutta suosittelen lämpimästi ainakin kokeilemaan.

    • eitoimimikään

      Ei toimi mikään laji, jos et kehitä itsellesi aggressiivisuutta.

      Mutta kaikkein paras asia katuväkivaltaa vastaan on pysyä poissa kaduilta sellaiseen aikaan, kun siellä on väkivaltaista.

    • aitoBlueteam

      suosittelen hankkimaan juoksumaton

      juoskaa henkenne edestä karkuun

    • realistinenkäsitys

      Sä voit olla salilla mikä pelle hyvänsä mut oikeesti kysytään kanttia onko sulla rohkeutta puolustaa itseäs eli ottaa suomeksi matsi kadulla jossa ei sääntöjä tunneta vai soviks sää eka säännöistä sen kaverin kaa ?? Kyllä näitä kaikenlaisia ip kouluttajia on pilvinpimein mut onko hekään sen vahvempia kuin sinäkään ? Epäile vaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6729
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4360
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2783
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1643
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1141
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe