Suunniteilla ostaa jompi kumpi.
Kumpaa suosittelet ja miksi?
Kyse siis automaatista ja molemmissa meille tehoja AIVAN tapreeksi. Joten kyse vain näistä kahdesta mallista. 520d ajattu...pikkusen diesel raksutti...onko 523i hiljaisempi jne?
F10 520d vai 523i, kumpaa suosittelet??
16
5608
Vastaukset
- Jtdlfg
Tiesitkö että dieselissä on diesel vero. Jos ajat todella paljon niin silloin diesel. Diesel pitää kovaa ääntä verrattuna että bensassa lähes äänetön mylly
- ddddsa
523i on kutos kone käy varmaan tosi nätisti
- bemarimies1
Kuule ddddsa, vanha 523i e60 oli kutoskone mutta uusi 523i f10 on neloskone.
- dfdfsdf
bemarimies1 kirjoitti:
Kuule ddddsa, vanha 523i e60 oli kutoskone mutta uusi 523i f10 on neloskone.
Kyllä se vaan on niin, että 523i f10 on kutoskone, nykyään se on korvattu 528i:llä ja se on suunnilleen saman tehoinen neloskone
- 2 x 523i F10
bemarimies1 kirjoitti:
Kuule ddddsa, vanha 523i e60 oli kutoskone mutta uusi 523i f10 on neloskone.
523i on N53B30 moottorilla eli 3,0l R6
- 525 xd
520d kulutaa huomattavasti vähemmän ja on väännökkäämpi. Älä huoli diesel verosta, se ei tässä luokassa ole mikään ongelma.
- jopas
Aina tuota samaa jauhamista dieselin "väännöstä". Noh, vetäähän se sitten ihan reippaasti kun turbo tulee mukaan, mutta tyhjäkäynnin tuntumasta vaste kaasuun on mitä on. Myös dieselin vetoalue on ja pysyy kapeana, yläpäästä se leikkautuu kuin veitsellä. Tosiasiassa dieselin valintaa ei voi edelleenkään perustella kuin taloudellisuudella, niin surullista kuin se onkin. Bemarin dieselit ovat silti parasta A-ryhmää.
Sikäli jos polttoainekulut eivät ole ongelma, vapaastihengittävä bensamoottori varsinkin suorana kuutosena on ihan toista luokkaa turbodieseliin verraten. Kierrosalue on laaja ja kuutosen äänet vertaansa vailla. - Autoilja A
jopas kirjoitti:
Aina tuota samaa jauhamista dieselin "väännöstä". Noh, vetäähän se sitten ihan reippaasti kun turbo tulee mukaan, mutta tyhjäkäynnin tuntumasta vaste kaasuun on mitä on. Myös dieselin vetoalue on ja pysyy kapeana, yläpäästä se leikkautuu kuin veitsellä. Tosiasiassa dieselin valintaa ei voi edelleenkään perustella kuin taloudellisuudella, niin surullista kuin se onkin. Bemarin dieselit ovat silti parasta A-ryhmää.
Sikäli jos polttoainekulut eivät ole ongelma, vapaastihengittävä bensamoottori varsinkin suorana kuutosena on ihan toista luokkaa turbodieseliin verraten. Kierrosalue on laaja ja kuutosen äänet vertaansa vailla.Käytännössä autot ovat automaatteja, jolloin vääntöalueen laajuudella ei ole kovinkaan kummoista merkitystä.
Muutoin bensa on ehkä hieman sivistyneempi. Hienoja pelejä molemmat. Taitavat molemmat ola neloskoneita. 523:a ei taideta enää valmistaa (tai tuoda Suomeen), vaihtoehdot ovat käytännössä 520i/520d tai sitten 525d/528i - ertertrete
Autoilja A kirjoitti:
Käytännössä autot ovat automaatteja, jolloin vääntöalueen laajuudella ei ole kovinkaan kummoista merkitystä.
Muutoin bensa on ehkä hieman sivistyneempi. Hienoja pelejä molemmat. Taitavat molemmat ola neloskoneita. 523:a ei taideta enää valmistaa (tai tuoda Suomeen), vaihtoehdot ovat käytännössä 520i/520d tai sitten 525d/528iKäytetyjä löytyy
- Ei dieseliä
Reilusti enemmän moottoriongelmia tuossa diesel-versiossa, kannattaa kysellä pirssikuskeilta ja merkkihuollon asentajilta suoraan.
Eli ehdottomasti tuo hieno bensakuutoskone F10-malliin.- vielä kortti tallell
Vuoden olen ajellut uudella 520d;llä. Pienikulutus ja Suomen nopeuksiin liikaakin tehoja. Suosittelen.
- Juuso1111
Kiitoksia kommenteista! Tätähän se on, toinen sanoo toista ja toinen toista. Ainoa mikä bensassa mietityttää on kulutus. Nouseeko normiajossa kuitenkin sinne 8-10l/100km? Vikojen suhteen uskon ja tiedän kaikkien autojen olevan yksilöitä. Tietty jtn tyyppivikojakin on.
- Juuso1111
vielä kortti tallell kirjoitti:
Vuoden olen ajellut uudella 520d;llä. Pienikulutus ja Suomen nopeuksiin liikaakin tehoja. Suosittelen.
Uskon. Tehot riitävät taatusti meillekin...ei tarvii enää tässä iässä ajella mitään 160km 80 nopeuksilla:)
Ainoa tosiaan mikä mielessä, on jkv äänekkäämpi diesel.
- diisel!
Mä oon sitä mieltä et ehdottomasti diesel. Dieselillä voit pitää jatkuvana matkanopeutena 200 km/h eikä löpöä vielä pala rajusti. Pidäpäs bensavehkeellä sama lasissa niin tankki tyhjenee vauhdilla. Bemarilla pitää ajaa kovaa, se tykkää siitä ja siks diisel paras vaihtoehto.
- 328I
Onhan se 520d ihan kiva niin kauan kun on kunnossa. Taitaa vaan olla tällä hetkellä se kaikkein vikaisin/ongelmallisin BMW:n moottoreista.
Eikä tämä ole mitään mutua. - Autoilija A
328I kirjoitti:
Onhan se 520d ihan kiva niin kauan kun on kunnossa. Taitaa vaan olla tällä hetkellä se kaikkein vikaisin/ongelmallisin BMW:n moottoreista.
Eikä tämä ole mitään mutua.Vaikka olisi vikaisin, ei se tarkoita että on paljon vikoja.
Hyvä ja luotettava peli, oikeasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1971173Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 53851
- 90850
- 46839
- 55789