Tervehdys,mulla veneessä Wallas ja toimii näin; aluksi täydet tehot ja kaikki ok, sitten mennään nukkumaan, niin puolet tehot päälle, hyvin puhaltaa lämmintä. Aamuyöllä laite puhaltaa kylmää ja punainen ledi ei pala. Sammutan ja laitan täydelle, niin taas toimii hyvin. Miksei puoliteholla toimi koko yötä?
Ongelmia
5
131
Vastaukset
Milloin on viimeksi tehty poltinhuolto ja säädetty paloarvot kohdilleen? Yleensä tuo puolikas alkaa renaamaan ensin, sitten täysi....
- -Mika-
Kuinka lähellä kannu on lämppäriä? Onko alle 20 senttiä ja paluu ehkä mutkalla?
Mulla oli vastaavat oireet ja tokeni sillä, että laskin kannun alemmas ja varmistin paluletkun suoruuden. Mulla on siis Wallas 1800 sail. - Wallas2400
Sieltähän löytyy 4 säätöpotentiometria, joista toiset kaksi säätää täyden tehon pumpun taajuutta ja polttokennon puhaltimen nopeutta, ja toiset kaksi puolen tehon samoja juttuja.
Potikat ei viihdy merioloissa ja niiden säätöarvot voi muuttua itsestään.
Tosiaan, jos elektroniikka-asiat ei o tuttuja, niin vie se huoltoon. Naksuttaako polttoainepumppu aamulla? Jos naksuttelee ja pumppaa polttoainetta on mahdollista että lämmittimen puhalluspäädyssä (punaisen kuminapin alla) oleva ylilämpösuoja on herkistynyt siten että katkaisee pienellä teholla polttoaineen syötön laukeamatta kuitenkaan kuittausta vaativaksi. Kun vehje on jäähtynyt alkaa pumppu jälleen toimia mutta liekkihän on jo sammunut. Pienellä teholla ilman puhallus on vähäistä mutta melko kuumaa.
Jos rupeat itse sitä ylilämpösuojaa koplaamaan laita puusepän "vinka" puristamaan kevyesti lämmittimen keskiosaa kylkilistan kohdalta ennen päätyruuvien irroittamista. Jos näin ei tehdä sisäkalut voivat pudota poskilevyjen urista ja koko helahoito on avattava ja kasattava uudestaan.
Toistan vielä että tämä diagnoosi voi pitää kutinsa vain siinä tapauksessa että pumppu toimii vaikka lämmitin on sammunut ja siihen ei ole koskettu.- kuumaa huumaa
sepeteukselta saa aina parhaat ja luotettavimmat ohjeet, se on ykkösasiantuntia lämmitinasioissa .. kiitos hänelle siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251238
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89904- 90845
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20769- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109636
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet116519