Paljonko maksaa hyvälle putkimiehelle? Yhden tarjouksen olen saanut, tekee verokortilla 17e verot!
Putkimiehen tuntiliksa?
24
6798
Vastaukset
- Anssi
Vieraalla töissä oleva putkari ei taida tienata bruttona ihan noin paljon.
Tarkoittaako tuo verot, sitä että putkari ilmoittaa sinulle jonku summan joka hänellä menee veroihin ja sotuihin, ja näiden jälkeen hänelle pitäsi jäädä 17€ käteen? Tuntihintahan menee jo firmalaskutuksen suuruusluokkaan. Muista että tuntikorttimies on töissä sinulla ja sinä vastaat työn jäljestä.
Tarjoa 20€, niin että sinä pidätät ja maksat verot ja sotut. Jos kyse ei ole uudiskohteesta niin saat niihin vielä kotitalousvähennyksen.- Putkimies (ei oikea)
Itselle tulossa kattilanvaihto ja putkimies sanoi hinnaksi 35€ verot.
- Tieto
Putkimies (ei oikea) kirjoitti:
Itselle tulossa kattilanvaihto ja putkimies sanoi hinnaksi 35€ verot.
Kesällä neuvottelin tuntihinnoista putkiurakoijan kanssa. Ilmoitti hinnaksi 33 euroa per tunti. Sisältää sotut ja verot.
Lisäksi tulevat ajokilometrit. - Anssi
Tieto kirjoitti:
Kesällä neuvottelin tuntihinnoista putkiurakoijan kanssa. Ilmoitti hinnaksi 33 euroa per tunti. Sisältää sotut ja verot.
Lisäksi tulevat ajokilometrit.Tuo on siis putkiurakoitsijan ilmoittama hinta, eli firman laskutus tunti. Tuo on ihan oikea hinta.
Ihemetyttää nuo verokorttimiehet, jotka pyytää samoja hintoja kuin oikeat firmat.
- maksanut
asennutin uudet vesiputket niin otti putkimies 22e tunti,siinä kaikki.
- yksi
ja varmasti sait kuitin
- Rakentaja
Minulle tekee iltahommina outkari työt hintaan
Kympin per tunti käteen asetettuna ilman kuittia.
Itse olen apuna lapioimassa viemärien paikkoja ym.
Ihan helppoa hommaa varsinkin IV ja Viemäri hommat
Turaha niille on maksaa mitään 20 € tai silleen kun kaverit käyttää työnantajan työkaluja, kaasuja ym. - Olli
Hyvälle putkimiehelle maksa mitä vaan.Mutta kun tulee mies ja putki kahtakättä heiluttaen kuin hieroja ja oli muutenkin täys tumpelo ja kallis kaikki osien hinnat hiasta vedetty .Piti asiakasta aivan tyhmänä!
- MASA
OLLILTA tuli täyttä asiaa.Putkimiehet luulee olevansa korvaamattomia pitää pyyrellä ja anella koska kerkiää tulla.Kun oli edes kunnon mies kyllä hinnan osaa sanoa vaikka ei mitään muuta osaisi.Vetoaa että saatha siitä kotitalous vähennykset .Kun hinta kolminkertainen.
- osku vaan
Kyllähän putkimiesten ammattitaidossa on eroja.....
Meille naapurin kanssa asennettiin maalämpöpumput viime kesänä. Vanhat vermeet kuten kattilat jne oli hoidettu pois ja maaliuosputket tuotu tekniseen tilaan molemmilla. Minulle asennuksen suoritti paikallinen putkiasentaja 49 € tuntihintaan alv-veroineen. Naapuriin Hanakat-firman asentajat 59 € tuntihintaan veroineen.
Minulla asennuslasku oli 12 tuntia. Naapurilla kaksi asentajaa yhteensä 48 tuntia. Naapurilla asennus lisäksi ala-arvoista.... - 29
Taitaa olla Hanakoilla ihan tuotemerkki tuo kuppaaminen työmaalla! :) Nimimerkillä kokemusta on!
- 345yjrfhrfhr
Hanakat ei ole mikään putkifirma, vaan ketju, johon kuuluu useita putkiliikkeitä. Uskoisi että joukkoon muutama kunnollinenkin firma.
- Eläkelläinen
Putkimies ei tee alle 8€/h mutta 9€/h on ihan jees. Sillä ne tekee ja maksavat kulunsa ja putkitarvikkeet....
- Halvalla pitää saada
Jos ei muita töitä ja tuloja ole niin miettikää mitä maksaa pakettiauton ja työkalujen ylläpito ja hankinta. Tehdystä työstä pitää jäädä varaa normaaleihin vuosilomiin ja sairaspäiviinkin ja eläkettäkin olisi kiva jos kertyisi eikä mitään oikein viitsi tehdä hyvällä motivaatiolla jos ei pääse normaaleille keskiansioille tässä maassa. Täydennyskoulutustakin pitää välillä hankkia ja kirjanpito ja muitakin kuluja on. Kaikkeen pitää saada rahoitus asiakkaalta. Jos joku tekee 20€/tunti niin jokainen voi laskea että joku mättää, veroja jää maksamatta, nostetaan vilunkina jotain päivärahoja, saadaan osien myynnistä hirveä kate jne...
- Pitkää päivää...
Onneksi putkimiehiä saa Virosta, Puolasta, Suomalaisten putkimiesten hinnat ovat karanneet käsistä. Pakettiautot ei paljoa maksa puhumattakaan polttoaineet, työkalutkin saa edullisesti tarjoustalosta. Työeläkkeitä ei kannata maksaa kuin minimi joka lienee 2 tuhannen euron kieppeillä vuoteen. Kirjanpito kannattaa tehdä itse siinä työn sivussa. Vastuu ja muut vakutukset kannattaa tehdä kovimman mukaan joten joku 10000€ riittänee vuoteen. Joten 15€ tunnilta on aivan riittävä korvaus menetetystä vapaa ajasta...
- Töitä riittää.....
Näin putkarina voin todeta että kiva kun on noita ulkolaisia väsäämässä täällä. Riittää ammattimiehelle töitä kun saa niiden jälkiä korjailla.
- Alan mies
Niin ja lomarahat sairauslomat pekkaset? Jos et ole sopinut erikseen, niin tulee automaattisesti. On erittäin kova palkka. Työnjohtajan, tai vastaavan mestarin palkkataso.
- Tapio Saari
Jos saat HYVÄN putkimiehen niin maksa ilolla, on muuten häviävä luonnonvara.
- putki ja mies
joo ei näitä hommia ihan 15e tunti viitti väsätä. jos ei sitten ihan harrastus pohjalta niitä tee..
- Ammattilainen
Kyllä ne nykyään 17 eukkoo pimeenäkin jo huikkii. Virallinen hinta silloin firman kautta oltava minimissään 40 alv0%.
- työ 300 + osat 500
Ei se tuntiveloitus sinällään ole monessakaan firmassa paha, esim. itse maksoin putkarille 44 €/h. Mutta kun putket, kulmat, liittimet, venttiilit, tarvikkeet ja pikkusälä on hinnoiteltu sellaisella katteella että niistä tulee hintaa enemmän kuin itse työstä. Ja päälle tietty kaikki auton km-kustannukset kiinteällä 50 € /lähtö minimiveloituksella jne.
Nimim. "Maksoin muutaman metrin putkivedosta ja patteriasennuksesta yli 800 €" - työ+työ
Kannattaa tehdä itse niin saa ilmaiseksi.
- asentaja
mun mielestä näin putkiasentajana on kaikille parasta,että yrittää löytää jostain vrolaisen putkarin ne on kuulemma halpoja 2euroo/tunnissa.
- veljeni
TH-putkimies teki mummolleni aikoinaan pienen putkityön,hinta aivan kauhee.Eimitään rääpyä kiskurilla,vielä soitti suuta kun kysyin jotain laskusta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383672Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal283232- 692878
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912720- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 221518
- 281507
- 281478
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474