Vihapuhe?

Keskustelin vasepuukissa siitä, kumpi määrää moraalin Suomen Laki vai Raamattu.
Raamattu hävisi ilmeisesti 6-0. Mutta ei se Suomen Lakikaan oikein hyvältä tuntunut, koska siinäkin on kriminalisoitu jokunen elämäntapa ainakin suojaikärajalla.

Minä sain ilmoituksen, että juttuni on taltioitu ja harkitaan rikosilmoitusta. Noniin, vapaassa maassa siis saa uhkaillakkin, kunhan tekee sen leikkimielellä ja on siitä valmis maksamaan. Minä ilmoitin, että nöyrästi ojennan käteni rauroitettavaksi, jos minua tullaan pidättämään.

Minä olen tässä nyt sitten miettinyt sitä, että Jumalahan vihaa syntiä. Jos sitten synnistä puhutaan, niin sehän on vihapuhetta?

Miten uskovat aikovat mennä tästä eteenpäin? Jatkuuko epäkohtien protestoiminen omassa porukassa ja siit'ä nauttien omavanhurskaan iloa, emme ole niinkuin nuo kaikki muut. Vai pitäisikö istua alas ja laskea kulutusta, miten on tullut sitä tornia rakennettua?

Olisiko sittenkin kaivettava naftaliinista niitten koipallojen joukosta ne rakkauden aseet? Pitäisikö sittenkin sanoa syntisille: Tulkaa sillä kaikki on jo valmiina!

En välitä mistä tulet, mutta haluan sanoa sinulle: Jeesus rakastaa sinua! Lävistetty käsi on ojennettuna sinua kohti. Tartu siihen uudestaan, jos olet joskus tarttunut, mutta jos et ole tarttunut, tee se nyt ensimmäisen kerran.

13

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuttis

      Miten uskovat aikovat mennä tästä eteenpäin? Jatkuuko epäkohtien protestoiminen omassa porukassa ja siit'ä nauttien omavanhurskaan iloa, emme ole niinkuin nuo kaikki muut. Vai pitäisikö istua alas ja laskea kulutusta, miten on tullut sitä tornia rakennettua? --vihne

      Hyvä kysymys.

      Ajattelen että (me) kristityt ovat hoitaneet huonosti tehtävänsä yhteiskunnallisesti sekä hengellisesti. Ei ole mitään syytä ajatella omavanhurskaan tyytyväisyydellä elämäänsä kristittynä ennettäin ja varsinkaan nyt. Omavanhurskaus onkin synti.

      Laki ja tuomitseminen synnyttää vihaa, mutta rakkaus rakentaa siltoja ihmisten välille.

      Aina kun synnistä muistutetaan, se tulisi tehdä yhdessä rakkauden kanssa , muistaen omaa 10000 leiviskän anteeksi annettua velkaansa.

      Niin helposti tuomitsemme toisiammekin (lasken itseni mukaan) jos meillä on erilainen käsitys opillisista asioista. Se on lihan käsivarressa heiluva kirves, jonka totuuden varjolla katsomme oikeudeksemme.

      Minä tahdon tehdä parannusta tästä ja pyydän anteeksi jokaiselta sen kohteeksi joutuneelta.

      toivon etten pilannut hienoa avaustasi.

      • Et toki pilannut, se osoittaa, että ainakin olet lukenut.

        Tässä tlanteessa liha sanoo kaksi asiaa. Käperrytään vielä tiukemmin niinkuin siili. Tai nyt pitäisi alkaa rähjätä viimeistään.

        Jeesuksen ristin tähden saamme olla vapaita!


      • muuttis
        vihne kirjoitti:

        Et toki pilannut, se osoittaa, että ainakin olet lukenut.

        Tässä tlanteessa liha sanoo kaksi asiaa. Käperrytään vielä tiukemmin niinkuin siili. Tai nyt pitäisi alkaa rähjätä viimeistään.

        Jeesuksen ristin tähden saamme olla vapaita!

        Olisiko nyt aika kaikkien kristittyjen, olkoot mistä suunnasta, kirkkokunnasta tai liikkeestä, nousta barrikadeille vastustamaan luopumuksen henkeä? On sitä vähemmästäkin alettu mieltä osoittamaan. Jos kaikki yhtenä miehenä menisimme "rähjäämään", olisi se niin suuri joukko vielä Suomessakin, ettei vankilaan saisi mahtumaan "vihapuheesta" D Olisiko pari miljoonaa?

        Kukahan alkais touhuamaan?


    • Jeesus pelastaa

      Suomen laki on luopumassa pikkuhiljaa kokonaan Jumalan sanasta.

      Nyt on tehtävä tärkeä havainto, tuo Jeesuksen lävistetty käsi johon kaikkien syntisten pitäisi tarttua voidakseen pelastua, on Jumalan sana. Vaan kuinkas on käynyt toistuvasti? Olen ollut langoilla kymmenisen vuotta, Jumalan sanaa aivan suoraan Raamatusta olen lähes joka päivä laittanut nettiin, ja kertonut tuon joka avauksessakin oli, Jeesus rakastaa sinua ja odottaa että tarttuisit hänen käteensä (Jumalan sanan lupaukset).

      Vastauksena Jeesuksen armokutsuun on tullut pitkä sarja kirouksia, "painu hel'vettiin siitä naukumasta, saa'tanan jeesustelija ja fundamentti".

      Monet sanojista ovat olleet tunnustavia kristittyjä, he ovat kultivoineet selkeän viestinsä peitesanoilla. "Voi hyvänen aika, koita nyt jo ymmärtää että Raamattua saa kukin tulkita kuinka lystää." Jos Jeesus sanoo sinulle että "tässä on ruumiini ota ja syö, niin pelastut", niin uskovaksi tekeytynyt sanoo "ei Jeesus sitä tarkoita mitä hän sanoo."

      Sitten minulle kerrotaan valheita sellaisista ihmisryhmistä, jotka vastoin Jumalan selvää sanaa eivät tarvitse uudestisyntymistä eivätkä Kastetta pelastukseen, uskoakaan tällä ihmisryhmällä ei kuulemma ole ollenkaan. Mutta pelastuvat kun ovat siinneet ja syntyneet synnissä.

      Eihän tällaisesta mitään tule. Raamattu nimittäin tarkoittaa juuri sitä mitä siinä lukeekin. Erottavana tekijänä on usko, toinen uskoo juuri niin kun Raamatussa lukee ja pelastuu ikuisesta kadotuksesta, - toinen ei usko Jumalan sanaan. Jos kerromme että sinähän muuttelet selvää Jumalan sanaa miten sattuu milloinkin, silloin alkaa tulla tulta ja tulikiveä nioskaan.

      • muuttis

        Jumalan sanaa tulee pitää esillä, se ei koskaan tyhjänä palaja. Se tekee sen mikä sen tuleekin tehdä.

        Kristityt ovat kautta koko kirkkohistorian saaneet halveksuntaa ja pilkkaa osakseen. Ei ole palvelija Herraansa suurempi. On kunnia saada olla osaltaan ristinkantajana. Eihän liha siitä tykkää.

        Pitäisikin ottaa iskut vastaan lyömättä takaisin. Kristityn vaellus onkin alennuksessa. Mitä Herramme ja Kuninkaamme teki! Hän, Jumalan Poika, alentui ihmisten kiduttamaksi ja tapattamaksi, niinkuin apostolitkin yhtä lukuunottamatta, joka hänkin sai kokea vainoa.

        Sitä minä olen miettinyt tänään, armon päivänä.


    • Jeesus pelstaalle.
      Sinä kehotit minua pidättymään juttujesi kommentoinnista, nyt tuntuisi hyvältä ehdottaa sinulle samaa.

      • Tärkeätä tajuta

        Itse asiassa otin osaa vain otsikon tärkeään aiheeseen, en avaajaan millään tavalla.

        On hyvin tärkeätä ymmärtää, että kaikista saatanallisemmat ihmiset ovat ilmaisutaidoiltaan erittäin kohteliaita, aivan kuten kuten heidän käskijänsä
        saa'tana itsekin on. Tämä vihollisen kyky on juuri se koukku johon moni kristitty
        on iankaikkisen elämän lahjansa kadottanut.

        Katsokaapas veljet ja sisaret, luuletteko ihan tosissanne että vihollinen kauppaa jotakin pahaa ja huonompaa, ei! Vihollisen tarjous voittaa aina maailman pilkan ja ristin häpeän kantamisen. Kyllä vihollinen tietää mikä "naula vetää" ihmislihaan. Kaikkiinhan ei vedä sama naula, joku huorii joku varastaa joku elää viihteessä joku käyttää lääkkeitä huumeita ja alkoholia, nämä virelä erottaa luonnollisella järjellään vääriksi elämäntavoiksi. Mutta siveätä ja synnitöntä ihmistä harva tajuaa kaikista suurimmaksi itsensä ja toisten pettäjäksi.


      • Tärkeätä tajuta kirjoitti:

        Itse asiassa otin osaa vain otsikon tärkeään aiheeseen, en avaajaan millään tavalla.

        On hyvin tärkeätä ymmärtää, että kaikista saatanallisemmat ihmiset ovat ilmaisutaidoiltaan erittäin kohteliaita, aivan kuten kuten heidän käskijänsä
        saa'tana itsekin on. Tämä vihollisen kyky on juuri se koukku johon moni kristitty
        on iankaikkisen elämän lahjansa kadottanut.

        Katsokaapas veljet ja sisaret, luuletteko ihan tosissanne että vihollinen kauppaa jotakin pahaa ja huonompaa, ei! Vihollisen tarjous voittaa aina maailman pilkan ja ristin häpeän kantamisen. Kyllä vihollinen tietää mikä "naula vetää" ihmislihaan. Kaikkiinhan ei vedä sama naula, joku huorii joku varastaa joku elää viihteessä joku käyttää lääkkeitä huumeita ja alkoholia, nämä virelä erottaa luonnollisella järjellään vääriksi elämäntavoiksi. Mutta siveätä ja synnitöntä ihmistä harva tajuaa kaikista suurimmaksi itsensä ja toisten pettäjäksi.

        Sinä et siis ymmärrä vastavuoroisuutta, jos sinä vaadit minua pysymään poissa avauksistasi, niin minulla on oikeus esittää sama vetoomus. Minun ymmärrykseni mukaan kirosanat eivät kuulu tänne, vaikka niitä käytettäisi miten hurskaassa hurmiossa.


      • selvyyttä kehiin
        vihne kirjoitti:

        Sinä et siis ymmärrä vastavuoroisuutta, jos sinä vaadit minua pysymään poissa avauksistasi, niin minulla on oikeus esittää sama vetoomus. Minun ymmärrykseni mukaan kirosanat eivät kuulu tänne, vaikka niitä käytettäisi miten hurskaassa hurmiossa.

        En vaadi ketään asiallista (Jumalan sanaa kunn ioittavaa) kirjoittajaa pysymään poissa avauksistani. Tänne kirjoittaa monet henkilöt, kymmenillä eri nimimerkeillä.

        Itse kirjoitan lähes kaikki viestini eri nimimerkeillä, koska persoonani ei kuulu millään lailla tämän palstan keskustelun piiriin, vain se asia josta kulloikin kirjoitan on avauksissani keskustelunaiheena.

        Joitakin kirjoittajia on joiden en halua heidän viestiensä kristinuskon vastaisen sisällön vuoksi, kirjoittavan palstallemme ollenkaan, nimimerkki vihne ei kuulu tähän ryhmään.


    • su***

      vihje, miksi sanot Jumalan vihaavan. Ei Jumala vihaa. Jumala on rakkaus. Itse vihaat, kun moisia kirjoittelet. Älä kirjoittele omiasi Jumalasta leikkimielellä, jos olet olevinasi uskovainen. En ole seurannut "vikapuukkiasi", mutta täytynee sanoa, että on perin tyhmääkin laittaa vastakkain Raamattua ja maan lakia. Vihapuheita vielä. Enemmän vihapuheita tulee ökyuskovilta ulkopuolisten niskaan kuin päin vastoin. Pitää vain tunnustaa joskus saarnansa vihapuheeiksi.

      • Room 1: 18. Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaiken ihmisten jumalattomuuden ja vääryyden tähden, jotka totuuden vääryydessä pitävät.

        Joosua 23: 16. Jos te Herran teidän Jumalanne liiton käytte ylitse, jonka hän teille käski, ja menette ja palvelette vieraita jumalia, ja heitä rukoilette, niin Herran viha julmistuu teidän päällenne, ja te hukutte äkisti siitä hyvästä maasta, jonka hän teille antoi.

        Kol 3: 5. Niin kuolettakaat sentähden teidän jäsenenne, jotka maan päällä ovat, huoruus, saastaisuus, häpiällinen himo, rietas halaus ja ahneus, joka on epäjumalan palvelus,
        6. Joidenka tähden Jumalan viha epäuskoisten lasten päälle tulee;

        Tässä on alkua. Eiköhän tämä aineisto riitä.


      • älä petä itseäsi

        Savon ukko, luuletko sinä ihan oikeasti Jumalan rakastavan syntiä?

        Ei, Jumala vihaa syntiä ja tuomitsee jokaisen ihmisen kadotukseen, jonka syntejä ei ole pesty pois Jeesuksen verellä.


    • su***

      Teillä näkyy olevan erikoinen Jumala joka on noin ankara, anteeksiantamaton vihaaja. Älkää todella pettäkö itseänne, ja samalla Jumalaa joka on juuri sinunkin suojelija, valvoja, ja armahtajasi. Hän ei rakasta syntejä vaan yrittää poistaa ne sinusta, kuin minustakin

      Ettekö voi viimeinkin tunnustaa , että on kaksi voimaa hyvä ja paha. Ne ovat kummatkin meidän sisällämme taistelemassa ajattelemmeko ja teemmekö hyviä vai huonoja sanoja ja tekoja. Juuri nyt teidän sisällänne ne nyt taistelevat. Olemme oman veren tahraamia, ja näitä tahroja ei kukaan poista kuin Jumala armollansa loppujen lopuksi.

      Juuri näin teu, se tulee kauniitten sanojen ja taivaslupauksien kanssa. Säätää sellaisia lakeja sinne pääsyyn, ollaan silloinkin suuressa vaaravyöhykkeessä.
      Nähdään vain haavekuvia, jotka romahtaa totuuden edessä. Jos ei pölise suurista lupauksista ja on tietävinään kaiken Jumalan armosta ja hyvyydestä. Rakentelee ansoja toisille ja siten itselleen väärillä asetelmilla, niin käy, että kivitetään ja mestataan.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      193
      4566
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2853
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2274
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      133
      2260
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1526
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1441
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1362
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1190
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe