Brugge/Antwerp

tifoso

Syyskuussa olisi tarkoitus vierailla jommassa kummassa kaupungissa yhden viikonlopun ajan, kumpaa suosittelisitte ja millä perusteella?
Viikonlopun jälkeisen viikon vietän vielä Brysselissä työasioissa, eli siihenkin kerkeää varmaan tutustumaan jossain välissä.

3

1189

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olet aivan oikeassa, että Belgiassa on paljon muutakin kuin Bryssel ja löytyy moniakin näkemisen arvoisia kaupunkeja. Itse olen käynyt mm. Antwerpenissa, Leuvenissa, Bruggessa, Charleroissa, Namurissa, Gentissä ja Oostendessa. Niistä vain Charleroi oli pettymys.

Brugge vai Antwerp? Vaikea valinta. Antwerpen on iso, vilkas kaupunki. Nähtävyydetkin ovat "kookkampia". Antwerpenin Grote Markt (tori) on mahtava, samoin tuomiokirkko. Itse pidän kuitenkin pienemmistä, rauhallisemmista paikoista, sellainen on Brugge. Joitakin kuviani: http://www.panoramio.com/user/4752463/tags/Bruges
      Ei niin paljon liikennetta, hiljaisempi, tavallan aidompi paikka, kaikkialle pääsee kävellen. Lukuiset kanavat tuovat mieleen Venetsian piirteitä.

Belgiassa liikkuminen on niin helppo tehokkaiden ja tiheiden junayhteyksien ansiosta, että yhdessäkin päivässä voi nähdä enemmänkin kuin yhden mainituista kaupungeista.
      Esim. näin:
      1. Aamulla Gentiin, kolmisen tuntia siellä
      2. Lounaan jälkeen Bruggeen, niin ikään kolma-nelja tuntia vanhassa keskustassa.
      3. Auringonlaskua ihmettelemään valtameren rannalle Oostendeen,
      4. Iltajunalla takaisin Brysseliin.

• tunnit voi unohtaa

Minä yövyin viime kesänä Antwerpenissä kaksi yötä ja jäi vähän harmittamaan liian lyhyt aika. Siksi päätin sinne palata joskus uudestaan Sinksenfoorin aikaan, joka kestää helluntaista aina kuusi viikkoa eteenpäin. Siellä voisi silloin yöpyä kolme yötä ja toiset kolme Gentissä. Gentistä käsin voisi tehdä päivämatkan Bryggeen.
        Huomasin vain majoituksia katsellessa, että Brygge on ylivoimaisesti kallein paikka yöpyä. Kysyntä siellä on tarjontaan nähden majoituksen suhteen huima.
        Gent vaikuttaa todella mielenkiintoiselta paikalta, mutta jos vain kaksi päivää olisi aikaa, ehkä siinä ajassa parhaiten ehtisi tutustumaan juuri Bruggeen.

• Belge

Itse tykkään Bruggesta enempi. On eri aikakaudella rakennettu kuin Antwerpen. Brugge semmoinen "piparkakkutalomainen", kun taas Antwerpen mahtipontisempaa. Brysselistä pääsee kätevästi junalla kumpaankin paikkaan eikä hintakaan päätä huimaa. Jos aikaa on viikonlopun verran, niin siinä ajassa ehtisi kyllä käydä kummassakin paikassa, jos intoa riittää, koska Belgian kaltaisessa maassa etäisyydet on niin lyhyitä.

Itse olen käynyt kummassakin pari kertaa, mutta vain päiväseltään. En tosin ole muutenkaan oikein museoissa kiertelijä, vaan enempi katselen ja fiilistelen paikkoja. Henk.kohtaisesti 3 yötä kummassakaan paikassa tuntuisi vähän liioittelulta.

Sadesäähän kannattaa tosiaan varautua ja hyvät kengät laittaa matkaan, jotta paikoitellen ne mukulakivikadut ei taita nilkkoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20v on otettu kiinni

Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.
      Savonlinna
      125
      7679
    2. Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa

Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d2
      Maailman menoa
      670
      4911
    3. Kuka on menehtynyt?

https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras
      Kankaanpää
      24
      3214
    4. 53
      1357
    5. Nainen, ota nyt rauhallisesti

Älä ota kaiken maailman murheita päällesi. Sulla on tapana ottaa elämä liian vakavasti. Ei aina, mutta joskus menee vähä
      Ikävä
      138
      1337
    6. Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e
      Maailman menoa
      100
      1280
    7. Savonlinnan murhapolttaja romani

Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.
      Maailman menoa
      165
      1203
    8. Mitä meidän välillä

Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      19
      1037
    9. Ajattelen sinua kiitollisuudella

Olet minulle jotain kaunista, jotain, joka tapahtui elämässäni. Et ole minulle pakkomielle enkä vaadi sinulta yhtään mi
      Ikävä
      55
      993
    10. Sinulle tiedoksi

Olen paljon miettinyt sitä hetkeä, kun uskalsin näyttää pienin elein ja kertoa pienesti, eli hyvin hillitysti sinulle si
      Ikävä
      27
      883
    Aihe