abortti

annikki

Abortti. Se koskettaa näemmä monia, mutta harva puhuu siinä "julkisesti". Abortin vastustajia kyllä riittää, ovatko he sitten miehiä vai keitä? Tosi on että parkkimaksu on miehelle isompi sakko kun vastuu abortista. (kuten joku mainitsi)

Itse tein abortin nuorena. (minulla on myös lapsi). Jäin yksin lapseni kanssa ja tuntui ettei ole voimia muuhun .sillä hetkellä.

ns. mieheni sanoin vain miten "helppo" keikka se on lääkärissä. Käverit kertoneet. päivä sairaalassa.. hieno "asenne"asiaan.Monesti miehiltä asia on pois sillä.

Naisille jää loppuelämän syyllisyys joka kestää ja kestää.... Ihmiset lisäksi tuomitsevat. minulla läheiseni käyttivät sitä "iskuna" riidan tullen. (Julmaa)

Abortti ei ole ehkäisykeino, mutta elämäntilanteita on monia. Tuomita ei silti pitäisi. Ja kannamme kyllä ilman tuomitsijoitakin haavamme..

Voimia aborortin tehneille. Voimia jotka pitävät lapsen. (parasta, jos vain voit huolehtia siitä)
Tai antaa jollekin lapsettomalle pariskunnalle.

Kärsin TODELLA paljon abortista. Eikä tuttavieni haukut juuri auta asiaa. Jokainen voi joutua joskus onnettomaan tilanteeseen. Ymmärrystä. :(

Abortin "jälkihoito" pitäisi olla hoidettu paremmin. Keskusteluapu jne. Itse en ainakaan mitään saanut. Olin omillani. Lapsen kanssa, abortin tehneenä ja yksin.

Heittäkää "kivenne" jos pystytte.

2

398

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vuodetkaan eivät täysin par...

Niin miehiä kuin naisia on moneen lähtöön. Entinen naisystäväni teki abortin vastoin tahtoani monia vuosia sitten ja asia painaa yhä mieltä päivittäin. Kerta kaikkiaan kamala juttu!

On aivan turha kuvitella että elämän pikku ongelmat ratkeavat aborttiklinikalla. On yhtä turha kuvitella että parisuhde jatkuisi kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Kovaluontoisuus ja huono arviointikyky on myös monen naisen "tauti". Tällaiset kaverit kannattaa kiertää hieman kauempaa.

Tämän aloituksen kirjoittaja on ilmeisen vaikeassa tilanteessa. En häntä halua moittia. Syyttää pitäisi hänen kelvotonta miestään.

Haluaisin heittää melkoisen murikan kaikkia niitä kovaluontoisia kohti, jotka painostavat toisia aborttiin tai tekevät keskeytyksen heikoilla perusteilla.

• saman kokenut...

Itse koin saman kolmisen vuotta sitten ollessani 17 v. Muita vaihtoehtoja ei ollut...itselläni koulu kesken, lapsen isä rikolliseksi paljastunut..rikkinäisestä perheestä oleva..ehkä jonkinlaisia psyykkisiä ongelmiaki, kun näin jälkeenpäin miettii..Eli toisin sanoen meillä ei olisi ollut mitään annettavaa tälle lapselle...

Minulla kesti 3 vuotta ennen kuin ymmärsin tehneeni tuossa tilanteessa parhaan ratkasun...en olisi kestänyt katsoa miten lapseni joutuisi kärsimään elämässään, kurjassa tilanteessa.

Valitsin abortin, koska en halunnut synnyttää lasta kärsimään...emme olisi voineet tarjota hänelle hyvää kasvuympäristöä.

Unohtaa en voi koskaan, mutta itselleni olen antanut anteeksi ja elämää olen pystynyt jatkamaan jotenkin..tosin joskus tulee vieläkin herkkiä aikoja....mutta tapahtunutta ei saa tapahtumattomaksi, vaikka niin monesti olisin halunnut...nyt täytyy vaan kyetä elämään tapahtuneen kanssa. Voimia olen saanut tutuilta ja sukulaisilta. Ilman heitä en varmasti olisi selvinnyt!

Voimia sulle ja hyvää syksyn jatkoa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3662
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      27
      3209
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2855
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      82
      2677
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1680
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1485
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1458
    Aihe