Jarruputki rikki

mopopoo

vm 99 farkku astra g? Onkohan paha vaihtaa?

3

3013

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • diyman_

      Riippuu mistä kohtaa puhki. Yleensä on työläs homma, kun osat umpiruosteisia. Astra g:ssä muovilla pinnoitetut teräsputket, mitkä auton pohjassa hapertuvat muovipinnan lähdettyä kura- ja suolapesussa.
      Katsatusinssi onnnistui polkemaan omasta g -98 astrasta jarruputken puhki takasillan edestä. Tuli sitten vaihdettua melkein kaikki putket ja letkut abs-yksiköltä/pääjarrusylinteriltä pyörille saakka. Vanhat läpimädät putket kun tuppaa leviämään käsiin sitämukaa, kun niitä yrittää aukoa.

    • G-Astraali

      mro,
      lienen yksi harvoista, joilla tälläinen G-mallin Astra, ollut uudesta lähtien. v. 2000 G Astra (k)ilometrejä mittariin kertynyt 183000 kpl.
      Ympäri vuoden, parin viikon välein toistunut alustan huuhtelu, pesujen yhteydessä.. Alusta ruosteeton. Mitä nyt pyöränripustuksista tehtaan suihkimat mustat maalit karisseet matkan varrelle. Jarruputket ym. , silmämääräisesti vielä "kuin uudet". Kaikki katsastukset kerralla läpi.
      Voi kyllä kohtapuoliinolla aika tarkistella ja alkaa suunnitella jarruletkujen vaihtoa. Eihän nuo ikuisesti kestä.
      Mutta... tässä tilanteessa kun autoa pitäää itse pitkään, tietää mitä sille tosiaan tehty ja miten sitä pidetty. Autoa köäytetty kehä3:n sisäpuolella. Pesut auttaneet ( mielestäni ) että auto edelleen "ruosteeton". Ei yhtään ruostepilkkua maalipinnassa. Pyöränkaaret ym. kuin uudessa. Ei tosin ole tullut hiekkateilla ihmeemmin ajettua. Pitempien reissujen yhteydessä, kun on matkalle sattunut Suola-p*ska-kelit, niin reissun päätteeksi huuhtelu lämpimällä vedellä. Saanut ainakin enimmät suolat ja hiekat pois. Tai ainakin , suolaseoksen pitoisuutta auton korissa laimennettua.

    • mopopoo

      jepjep hyvinhän tuo vaihto näytti onnistuvan..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe