Minulla ei ole omia lapsia, mutta miehelläni on 6 vuotias vilkas poika joka on joka toinen viikko meillä. Tuntuu ettei hän kunnioita isäänsä. Aina kun isä komentaa tai sanoo jotain niin poika ei tee kuten pyydetään, ennen kuin pitää korottaa ääntään. Isän puhetapa on kyllä enemmänkin ärjyvä kuin napakka. Ehkei poika otakaan häntä tosissaan kun minustakin hänen ärjyntänsä on enemmänkin huvittavaa kuin pelottavaa.
Minua poika tottelee melkein heti, en tiedä johtuuko siitä etten ole hänen äitinsä vai kunnioittaako hän minun auktoriteettiäni ja hän tietää että jos jotain sanon niin myös toteutan sen. Esim jos ei lopeta leluvasaralla leluauton hakkaamista ja sanon että kohta vasara lähtee ja jos hän jatkaa kiellosta ja uhkauksesta huolimatta niin otan sen vasaran. Olen pari kertaa joutunut käyttämään syliotetta saadakseni hänet rauhoittumaan, ja hyvin on tepsinyt. Viime kerralla se ei kyllä tuntunut rangaistukselta kun poika tuntui olevan vain tyytyväinen päästessään syliin vaikka aluksi pyristelikin vastaan. Pojan isoisovanhemmat taas ovat sellaisia että kun isä kieltää tai komentaa niin häntä hyssytellään "antaa pojan tehdä, älä nyt" Se jos mikä on minusta raivostuttavaa. Eikö isällä ole oikeus komentaa omaa lastaan ja pitää hänelle kuria jos ei tottele. Poika onkin tottunut siihen että isomummilassa saa tehdä melkein mitä haluaa.
Tutullani on 4 v tyttö joka on aika voimakastahtoinen. Hän kun saa raivarin niin hänen vanhempansa ei tunnu tekevän mitään. Ei komenna tai laita rauhoittumaan koska siitä ei kuulemma ole kuitenkaan hyötyä. Kerran kun hän sai raivarin ja yritin puuttua siihen sanomalla että jos ei huuto lopu niin hauskanpito loppuu (olimme siis tivolissa) ja uhkasin poislähdöllä. Minulle tokaistiin takaisin että "älä nyt tollasii puhu" Tyttö on yleensä ihan hölmistyneen näköinen jos häntä komentaa.
Kuritatteko puolisonne lapsia tai muiden lapsia? Saatteko komentaa heitä?
kun lapset
3
201
Vastaukset
- Biui7k87
Ei sillä oo mitään merkitystä mitä niille lapsille sanoo.
Saattehan te sanoa tai olla sanomatta, mutta ei sillä oo mitään merkitystä. - KURITA IHAN ITTEES!
SULLA EI OO OIKEUTTA KURITTAA KENENKÄÄN LAPSIA!!!!!!!!!!!!!!! ONNEKS SULLA EI OLE OMIA LAPSIA KOSKA NE VARMAAN KÄRSIS PAHASTI TOMMOSEN IDIOOTTI ÄMMÄN VÄKIVALLASTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TOIVOTTAVASTI JOKU KURITTAIS SUA OIKEEN KUNNOLLA!!!!!
- Vanitas_
Mullakin oli ongelmia tytärpuolien kanssa, ne tuli mun elämääni 4- ja 6-vuotiaina ja etenkin nuoremmalla oli oikein kunnon kiukku päällä 24/7. Kun lapset ovat täällä isällään, me ollaan oltu niin ankaria niille aiemmin (laitettu yksin selkä päin meitä pikkueteiseen itkemään ja rauhottumaan, kerran nuorempi pääsi suihkuun vaatteet päällä, me ollaan laitettu TV kiinni tai viety niiltä karkit/aku ankat/fillarit rangaistuksina pois jne) että vihdoin ja viimein he uskovat ja nykyisin kyllä tottelevat. Heidän oma äiti ei pidä _mitään_ kuria eikä sääntöjä, mutta isilässä tietävät käyttäytyä.
Ja kyllä, meilläkin on miehen äiti sellainen että hemmottelee mukulat ihan pilalle. Ne esim syö sokeria suoraan kiposta ja oikein haastaa meidät puuttumaan siihen. Ja mummi vaan hyssyttelee kokoajan ja antaa niiden tehdä siellä mitä huvittaa (kerran vanhempi ei pukenut ollenkaan vaatteita päälleen vaan veteli kämpässä koko päivän iltaan saakka yöpaidassa, EI IKINÄ olis toteutunut meillä..). Ja lapsista näkee että ne on saaneet ihan hirveesti karkkia jne kun ne on niin levottomia sitten.
Kurittomuudesta voi olla tosi paljon haittaa. Otetaan esimerkiksi tämänpäiväinen; laitoin lapset leikkaamaan miehen vanhoja paitoja ja räsyjä että se saa niistä rättejä talliin, ja kun lapsille tuli pientä riitaa jostain paidasta, niin tää nuorempi (nyt 8v) tökkäs isosiskoaan naamaan saksilla!!!??? SIIS WTF?? Mä nappasin mukulaa kiinni paidasta sillä silmänräpäyksellä ja työnsin ulos ovesta ja huusin että saat stana miettiä siellä mitä tuli tehtyä. Ja sitten äkkiä kattomaan miten vanhemman kävi, vaikka näin ettei se onneks osunut silmään tms. Mutta siis ihan tosi. Tiedän, että ne tappelee niin paljon kotonaan että välillä veri lentää, mutta mä en ikinä anna niiden vetää toisiaan turpaan täällä. Ja ihan turha tulla mussuttamaan että miksi annan sakset 8 ja 10 vuotiaiden käsiin. Kyllä niillä on omassa päässä jotain vikaa jos ne tiedä vielä tuon(kaan) ikäisenä että tuollanen on tosi sopimatonta. >:( Ja kun käytiin viemässä likat takas, mä reetusin heti äidille tapahtuneesta koska mun mielestä sen kuuluu tietää ja se olis voinu sit itte miettiä että mitä tehdä, mut ei, se vaan kohautti olkiaan ja totes että eihän kenenkään sattunut. Ja joo, nuoremmalla oli pyöreäpäiset sakset kädessä, mut silti. Mun mielestä se äiti tässä on ihan paska kasvattaja, ja niiden mukuloiden lelut jne on kokoajan rikki yms koska siellä kaikki rikkoo toisten tavaroita. Ei tee kyllä enää yhtään mieli ostaa ainuttakaan puhelinta tai käsikonsolia kun ne löytyy vessapytystä jne.
Aloittaja, mun mielestä sulla on täysi oikeus rangaista lapsipuoltas ja kasvattaa häntä. Tosi hyvä että olet pysnyt tiukkana, sillä myöhemmin, kun lapsi sisäistää paremmin nuo kaikki säännöt ja osaa toimia niiden kanssa tai mukaan, sä pääset itse helpommalla. Kurjaa, jos isän huutaminen ei auta, mutta niinhän se on, että jossain vaiheessa se huutaminen on lapsille vaan äänekästä puhumista. Kyllä musta ainakin oli hyvä, että kun menin sitten pihalle katsomaan nuorempaa siskoa, tämä itki siellä (ei siis ruvennut leikkimään leluilla tms) ja kysy heti että onko sisko kunnossa, jonka jälkeen pääsin heidät sopimaan välit. Koita vaan jaksaa, meitä on monta muutakin jotka kuritamme ja kasvatamme surutta myös muiden lapsia.
Ja ihan pakko lisätä vielä niille joiden mielestä me kuuluttais lastensuojelunlistalle, kun laitetaan lapsi vaatteet päälle kylmään suihkuun; äärimmäiset rangaistukset seuraa äärimmäisistä tappeluista, ei suinkaan laiskuudesta tms. Tytöt on harrastaneet karatea (heidän äitinsä fiksu päähänpisto) ja voin sanoa että kun ne kaks alkaa tappelemaan, niin siinä voi ihan tosi käydä pahasti, myös meille. Heillä ei ole mitään ongelmaa tarttua kiinni esineisiin ja hakata/heitellä niitä avuksi käyttäen, meiltä on hajonnut vaikka mitä (mm. ruokapöydän massiivimäntyinen tuoli) sen takia että likat miekkailee kunnon suutuspäissään niiden kanssa. Siellä niillä kotona on mm. uusittu ihan kalusteita siks että joku on lentänyt läpi lasivitriinin, ja nuorin mukula siellä meni läpi ikkunan syöttötuolissa. Jos teillä ei ole perhe-elämä tuollaista, niin ei tartte tulla urputtamaan, ei täällä eikä leikkipuistossa tms. missä oon välillä saanut kuulla kunniani muilta. >:( Kyllä niitä ihania päiviä on enemmän kuin tappeluita ja tytötkin on tosi kiintyneitä muhun ja koittaa just keksiä minllä muulla sanalla ne vois mua kutsua kuin Äiti..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113485MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811194Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt213886- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768