Trexan-päivän ilmiö

Doope

Trexan-päivänä mulla on aina paha olo aamusta iltaan, siis jo ENNEN kuin oon ottanut kyseistä lääkettä! Onks tää joku psykologinen juttu? Muilla kokemuksia? Keho vissiin on oppinut muistamaan päivän ja tulevan myrkkyannoksen. Oon syönyt sitä kolmisen vuotta 12,5-20 mg, tabletteina ( foolihappo). Piikkejä kokeiltiin, mutta ne ällötti mua vielä enemmän, vaikka pitäs olla just toisin päin, mutta jotenkin se haju ja harmi siitä, että pitää pistää oli liikaa. No, ei tää oo kovin iso juttu, ihmettelen vaan.

13

3267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ani

Hei Doope!
      Minulla on ihan sama tunne Trexanista kuin sinulla. Aluksi sain tablettina 4-6 kpl/vko noin puolen vuoden ajan. Silloin ei ollut kovin pahoja tuntemuksia. Sitten sain piikkinä myös noin puoli vuotta ja olo oli kuin tapetulla madolla aina piikki-iltana. Nyt menee taas tablettina ja huono olo alkaa jo päiviä ennen lääkkeen ottoa pelkästä ajatuksesta. Mahansuoja-aineista ja ruuasta ei ole apua. Polttaa ja kuvottaa.. Juttelin kerran sairaalassa yhden reumapotilaan kanssa asiasta ja hän kuvaili just samat kokemukset Trexanista. Minäkin kuvittelin, että kyseessä on psykologinen juttu, mutta en kuvittele enää, koska muillakin on samoja ongelmia. Mutta pitää yrittää sinnitellä annos kerrallaan. Tsemppiä kaikille kohtalotovereille!!!

• yksilöllistä

Minä olen syönyt Trexania viisi vuotta yhtäkyytiä, tällä hetkellä 8 kappaletta viikossa. Aluksi sain hirveitä tarmonpuuskia. Ekan kerran siivosin huushollin, pesin ikkunat ja mattoja painepesurilla samana päivänä, eikä puhti meinannut loppua millään. Olin monta viikkoa hämmästynyt asiasta. Enää en huomaa sen vaikuttavan millään tavalla, siis ei hyvältä eikä pahalta.

Lääkkeet vaikuttavat eri ihmisille eri tavalla. Itselleni on sopineet kaikki muut reumalääkkeet paitsi kultatabletit, silloin huimasi, pyörrytti ja oli epätodellinen olo. Vajaan viikon kuluttua lopetin mokomat.

• Doope

Mulla tulee epätodellinen olo Vioxxista! Kärsin melkein mieluummin säryistä kun otan Vioxxia ja leijun loppupäivän sumussa....

Iskispä muhunkin Trexanista siivousvimma! Sais villakoirat kerran viikossa kunnon kyytiä! :-)

• Laura24

Hei Doope,

Kuulostaa tutulta. Trexanin otettua tulee jopa suuhun inhottava lääkkeen 'maku' ja 'haju'. Oksettaa ja on yleisesti tosi epäterveellinen olo..

Sain Humira lääkityksen ja nyt ei mulla ole enää mitään oireita. Kaikki turvotus/nesteet/kivut on poissa. Suosittelen. Tosin lääkettä ei määrätä kovin helposti, kuukausi kulu on 1500 euroa. Siis valtiolla tietty. :)

• Doope

Hei Laura24 ym.! Kuulostaa ihmelääkkeeltä toi Humida, että kaikki kivut, turvotukset ym. lähtis! Olis upeeta! Onks toi niitä biologisia lääkkeitä, joista joskus hehkutetaan? Lääkäri lupas tarkistaa mun lääkitystä parin kuukauden päästä, kun veriarvotkin on alkanut heittää häränpyllyä, saa nähä mitä sillä on mielessä...

• ihmettelijä

Ihminen, joka pelkää tai pitää hammaslääkärissä käyntiä epämiellyttävänä, saa sen hajun nenäänsä, kun vain ajattelee asiaa. Itse tulen huonovointiseksi, kun menen paikkaan, jossa olin liikenneonnettomuuden silminnäkijä yli 10 vuotta sitten.

Vastaavia esimerkkejä voisi luetella loputtomasti. Psykologinen juttu, mutta samalla myös elimistön luonnollinen reaktio.

• Doope

Oli kiva kuulla, että kohtalotovereita löytyy... että en ookkaan ihan pimee. Trexanin alottamisen jälkeen muuten mua on erityisesti oksettanu tiskiaineen haju, varsinkin hajustettujen! Mutta tsemppiä ja kiitos vastauksista kaikille!

• ashlee

pyysin ite trexanin siirtämis tableteist piikiks ku oli niin huono olo et oksensin.. oon nyt saanu sitä n.8-10 vuotta ja se on se lääke mikä pitää mut kunnos,eli ei sitä poiskaan voi ottaa.. en voinu pariin vuoteen kuunnella ally mcbealin loppumusaa ku otin aina trexanin sen jälkee ni tuli niin paha olo pelkästä sen kuulemisesta.. sain jonku aikaa jotain pahoinvoinninesto-lääkettä mut se oli keltasta ni en voinu syödä sitä.. syön foolihappooki,ja sen keltanen väri ei enää ällötä mua niin paljoo.. sairaalan hajusta tulee oksettava olo ja samaten auton pissapojan hajusta.. mut oon ollu tosi tyytyväinen pistokseen,ja siinähä se aine menee vaan kerran maksan läpi ni on se parempiki ku se ei rasita maksaa niin paljoo.. mut et vioxxista epätodellinen olo? syön niitä aina välis mutaman päiväs ja tuntuu et ne ei ees vaikuttais..

• ashlee

ja ihan asiasta toiseen sain vyöruusun vaik oon vasta 16-vuotias.. trexan kuulemma myötävaikuttaa sen saamiseen tai jotain..:( ja en oo ihan varma mut musta kortisonin saantikin edesautto sen tulemista.. eli nyt saan syödä vie 5 lääkettä päiväs vyöruusun hoitoon reumalääkkeiden lisäks..:(

• Peikko

Ihan sama juttu, yököttää jo ennen kuin lääkkeen on ottanut. Varmaankin psykologista. Mutta kestettävähän se on, eikä se yököttäminen nyt loppujen lopuksi niin kauheaa ole, vastenmielistä kyllä. Tsemppiä!

• peipponen

Ovatkos kaikki trexaanin syöjät absolutisteja?
      Lääkäri kovin saarnasi, että alkoholin käyttö on ehdottoman kiellettyä.. Vaikea asia nuorelle ihmiselle.

• Ronja

Minä olen absolutisti, mutta olen joka viikko kaksi päivää erittäin sairas Trexanin vuoksi. Tämä alkoi vasta, kun olin syönyt Trexania puoli vuotta. Pahoinvointi ei ole merkki maksavauriosta. Maksa-arvot voivat olla hyvin korkealla potilaan huomaamatta mitään poikkeavaa olotilassaan. Lääkäri sanoi, ettei tiedetä, miksi toisille tulee pahoinvointia ja toisille ei lainkaan.

• Terttu

"Ovatkos kaikki trexaanin syöjät absolutisteja?"

Kissan viikset, en minä ainakaan. Käytän alkoholia samoin kuin ennenkin eli pientä tissuttelua miedolla viinillä viikonloppuisin. Traxanin ottopäivänä en käytä alkoholia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11427
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9830
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      146
      5574
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3740
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3183
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2793
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2593
    Aihe