En hakeutuisi alalle,

Alan vaihto

jos nyt olisin nuori. Kun pääsin opiskelemaan vuonna 1999 media-alaa, niin opiskelupaikkoja mainostettiin isoilla mainoksilla joka mediassa ja se oli kupla, josta ajattelin nuorena ja tietämättömänä, että media-alalle kannattaa nyt hakea. Kupla puhkesi viimeistään siinä vaiheessa, kun hain työharjoittelupaikkoja ja töitä. Kaikki ne harvat työpaikat menivät suhteilla ja pelkän ilmaisen työharjoittelupaikankin saaminen oli työn ja tuskan takana. Ajattelin, että mitä tämä on olevinaan. Olen opiskellut alaa, josta en saa töitä. Tunsin, että koko opiskeluaika oli mennyt hukkaan ja minua on huijattu. Onneksi eräs tosi reilu päätoimittaja palkkasi minut töihin ja sain lopulta työpaikan.

Työ, mitä teen tällä hetkellä, on aliarvostettu ja alas poljettu. Kaikki pitäisi tehdä mahdollisimman halvalla ja nopeasti. Olen tehnyt tätä kohta 10 vuotta ja en välttämättä jaksa tehdä tätä seuraavat 10 vuotta. Kun olen nähnyt ja kokenut toistuvia YT-neuvotteluita, kun hyviä työtovereita on irtisanottu ja itsekin ollut irtisanomisuhan alla useasti, työn tekemisen riemu ei ole huipussaan. Kaikki nämä edellä mainitut asiat aiheuttavat lieveilmiöitä, mistä ei kannata edes puhua ääneen tai niistä avaudutaan hyvälle työkaverille vuoden päästä, kun pahin surutyö ja kriisi on käsitelty.

Luovuutta ja ideoita pystyy paljon paremmin hyödyntämään ihan millä muulla alalla tahansa ja tämän työn tarkoitus on lihottaa osakkeen omistajien lompakoita. Se, mitä olet ihmisenä ja työntekijänä, ei ole mitään merkitystä. Ainoan positiivisen palautteen saa asiakkailta. Työkaverit ovat toisiaan kohtaan reiluja. Muutenhan tätä ei jaksaisi tehdä päivääkään.

On tärkeää tehdä oikeita päätöksiä, kun hakee opiskelupaikkaa.

1

168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paras ala!

Sinä et ole oikealla alalla, itse nautin media-alasta, vaikka ei aina niin kukkaista olekkaan ja vaikka ei aina olisi töitäkään!!

Kyllä se ala siitä piristyy, kun siihen luottaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      267
      4809
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      81
      3257
    3. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      39
      2857
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2533
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1807
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      97
      1600
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      94
      1378
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      144
      1015
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      70
      997
    10. Laita vielä yksi viesti

Saisin rohkeutta☺️ Naiselta
      Ikävä
      102