En hakeutuisi alalle,

Alan vaihto

jos nyt olisin nuori. Kun pääsin opiskelemaan vuonna 1999 media-alaa, niin opiskelupaikkoja mainostettiin isoilla mainoksilla joka mediassa ja se oli kupla, josta ajattelin nuorena ja tietämättömänä, että media-alalle kannattaa nyt hakea. Kupla puhkesi viimeistään siinä vaiheessa, kun hain työharjoittelupaikkoja ja töitä. Kaikki ne harvat työpaikat menivät suhteilla ja pelkän ilmaisen työharjoittelupaikankin saaminen oli työn ja tuskan takana. Ajattelin, että mitä tämä on olevinaan. Olen opiskellut alaa, josta en saa töitä. Tunsin, että koko opiskeluaika oli mennyt hukkaan ja minua on huijattu. Onneksi eräs tosi reilu päätoimittaja palkkasi minut töihin ja sain lopulta työpaikan.

Työ, mitä teen tällä hetkellä, on aliarvostettu ja alas poljettu. Kaikki pitäisi tehdä mahdollisimman halvalla ja nopeasti. Olen tehnyt tätä kohta 10 vuotta ja en välttämättä jaksa tehdä tätä seuraavat 10 vuotta. Kun olen nähnyt ja kokenut toistuvia YT-neuvotteluita, kun hyviä työtovereita on irtisanottu ja itsekin ollut irtisanomisuhan alla useasti, työn tekemisen riemu ei ole huipussaan. Kaikki nämä edellä mainitut asiat aiheuttavat lieveilmiöitä, mistä ei kannata edes puhua ääneen tai niistä avaudutaan hyvälle työkaverille vuoden päästä, kun pahin surutyö ja kriisi on käsitelty.

Luovuutta ja ideoita pystyy paljon paremmin hyödyntämään ihan millä muulla alalla tahansa ja tämän työn tarkoitus on lihottaa osakkeen omistajien lompakoita. Se, mitä olet ihmisenä ja työntekijänä, ei ole mitään merkitystä. Ainoan positiivisen palautteen saa asiakkailta. Työkaverit ovat toisiaan kohtaan reiluja. Muutenhan tätä ei jaksaisi tehdä päivääkään.

On tärkeää tehdä oikeita päätöksiä, kun hakee opiskelupaikkaa.

1

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paras ala!

      Sinä et ole oikealla alalla, itse nautin media-alasta, vaikka ei aina niin kukkaista olekkaan ja vaikka ei aina olisi töitäkään!!

      Kyllä se ala siitä piristyy, kun siihen luottaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2936
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2500
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      92
      2256
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. 177
      1896
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      46
      1825
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1323
    Aihe