Työmatkan ohessa tarjoutuu tilaisuus tutustua Berliiniin yhteensä noin yhden päivän ajan (huikean pitkä aika).
Mitä kannattaa Berliinissä tehdä ja nähdä näin lyhyessä ajassa?
Kiinnostaa:1900-luvun historiaan liittyvät (sota-) nähtävyydet unohtamatta muita "perusnähtävyyksiä", muuri (jos jotain on vielä jäljellä), pienimuotoinen shoppailu matkamuistoineen (mitä Berliinistä kannattaa ostaa?), ravintolanautinto...
Ei kiinnosta (lue myös:ei ehdi kiinnostua): yleensä museot, matkat kauemmaksi (ellei ihan must-kohde), kulttuuri...
Suosituksia, ehdotuksia, ideoita vinkkejä otetaan ilolla vastaan.
Berliini pikana
Munkkiako?
3
390
Vastaukset
- Juuso
Käy katsomassa Berliinin muurin raunioita. Vaikuttavin muistomerkki. Itse kaupunki on niin valtava ettei paljoakaan ehdi yhdessä päivässä näkemään.
- Antsku
Suosittelen itse käydä katsomassa Berliinin muuria. Sitä on jäljellä Checkpoint Charlie museossa (ehkä on kalliimmasta päästä) ja sitten on vielä jäljellä n. 1300 metriä, eikä katsominen maksa mitään(en nyt juuri muista tarkalleen missäpäin, mutta jos olet kiinnostunut voin antaa lisätietoa).
- Pieni, mutta mielenkiintoinen
Jos lähihistoria kiinnostaa, Checkpoint Charlien museo voisi olla käymisen arvoinen.
http://www.mauer-museum.com/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403771Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal333364- 692968
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912820- 351828
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no831816- 241659
- 281597
- 291579
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231564