Heippa!
Minulla on eräänlainen projekti menossa koskien Thaimaan tsunamia 2004. Voisiko joku tuolloin Thaimaassa ollut kertoa kokemuksestaan. Olisi myös mukavaa jos saisin kuulla mitä sellaisen ihmisen päässä pyöri, jonka läheinen kuoli tai selviytyi tsunamista tuolloin. Ja vielä yksi kysymys. Mihin aikaan tsunami iski tuolloin Thaimaaseen?
Thaimaan tsunami 2004
13
3134
Vastaukset
- huh huh
taidat olla vähän sairas tyyppi...mukamasti projekti....kerrotko mihin tätä tietoa tarvitset? miltä sinusta tuntuu kun sinun läheinen kuolee...mitä sinun päässä pyörii...väitän että tuskin mitään aloituksesta päätellen....tuo milloin se iski löytyy kyllä netistä.
- kiinnostunut
Olen pahoillani jos kysymykseni kuulosti tökeröltä. En halunnut loukata sillä ketään. Kysymykseni ovat täällä sitä varten jos joku haluaa niihin vastata ja kertoa omista kokemuksistaan. En pakota ketään vastaamaan, vastaaminen on jokaisen oma valinta.
- päijänteen tsunami
Khao Lakin yli pyyhkäisi tsunami 26.12.2004 klo 09:26 paikallista aikaa.
Lisää tietoa löydät Raya Diversin tuottamasta kirjasta, jonka tuloista osa menee orpokodin hyväksi.
Ainoa julkisuuden henkilö, joka on jotain kertonut selviämisestään, on Sauli Niinistö.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288337518853.html
Tuolta löydät tietoa tsunameista:
http://www.ngdc.noaa.gov/nndc/struts/form?t=101650&s=70&d=7 - tsunamin jäljet jäi
Sorry, mut nyt on pian vuosi 2014 ja tsunamista mitään tietämätön, niin ei ole ilmeisesti ollut 2004 vielä kovin vanha iältään. Phuketin alue ainakin on hyvin riskialtis tsunameille yhä edelleen eikä Krabin seutukaan ole riskitön ja kaiketi olet nähnyt kuullut Bangokia ja Koh Samuita koettelevista tulvista.. Ei millään pahalla, mutta aloittakaapa uusi ketju - please
- huolen paikka
tulvilla ja tsunamilla ei ole mitään tekemistä keskenään....ja on noita tulvia lähempänäkin....tsunami vaara on Thaimaan länsipuolella edelleen vaikka hälytysjärjestelmä on uusittu...jos tulee yöllä niin tulee edelleen pahaa jälkeä...
- pala kurkussa
Minun naapurin vaimoa ei ole löydetty vieläkään että käynkö kysymässä miltä se tuntuu? Joskus kannattaa vähän miettiä mitä alkaa selvitellä ja sinulle voisi olla parempi vaihtoehto alkaa tutkia muurahaisten sielunelämää.
- kielipoliisiii
Opettelisitko ensin kirjoittamaan oikein ThaiMAAHAN ei thaimaaseen. ethän matkusta esim. Ahvenanmaaseen?
Voisi olla apua projektissasi, jos oikeinkirjoitus olisi kohdallaan. - pöpö
Täällä yksi jonka sukulainen kuoli siellä.
Oli kyllä melkosta herätä aamulla siihen kun omat vanhemmat itkee olohuoneessa ja katsoo uutisia. Olin vähän ihmeissäni että mitä tapahtuu. Ja kun kuulin ettei sukulaisiin saada yhteyttä ja eikä tiedetä heistä mitään niin kyllä pieni paniikki iski!
Toinen selvisi, toinen oli kuulemma kuollut heti. Henkiinjääneellä oli kyllä aikamoinen taistelu siellä vedessä ja mietti kuulemma hetken että pitäisköhän vaan antaa virran viedä mukanaan..
Tais olla pari päivää myöhemmin kun tuli puhelu että hengissä on. Kauan meni aikaa sairaalassa mutta kaikki meni hyvin ja toinenkin osapuoli saatiin suomeen kuljetettua ja hautajaiset pidettyä. - 28x...
Aihe on vakava ja moni suomalainenkin siellä todella menehtyi ja on varmaankin omaisilleen vaikeaa muistella.
Itse olin silloin Pattiksella. Aamupäivällä menin rantaan ja ihmeekseni meren pinta oli hieman noussut. Kaikki sitä siinä hämmästelivät, ensimmäinen rantatuolirivistökin oli vedetty ylemmäs. Vuorovesi-ilmiöitä ei ole siellä talvi- aikana.
Tietoa alkoi tihkua pikkuhiljaa ensin kuiskinana joka puolelta mutta mitään varmempaa tietoa ei kenelläkään ollut. Vasta iltasella tv:stä alkoi sitä tulla järkyttävine kuvineen. Pari opastani siinä lattialla itkeä tihruutti sitä katsellessaan.
Parin paivän kuluttua sain tekstiviestin jossa kehoitettiin tuho- alueilla olevia suomalaisia kokontumaan en muista minne; josta lennot suomeen järjestettäisiin.
Vuodenvaihteen tienoilla olin tulossa takaisinpäin. Bangkokin lentokenttä oli kuin suur- sairaalan päivystysklinikka. Eri tavalla vammautuneita oli satamäärin.
Olin pomppulennolla ja loppumatka tultiin Finnairin koneella. Laskeutuessamme kuulutettiin kaikkia thaimaasta tulleita matkustajia jäämään paikoilleen muiden poistuessa. Sen jälkeen ryntäsi koneeseen lauma punaisen ristin hoitotätejä; yksi istahti minunkin viereeni. Sanoin etten mitään apua tarvitse koska olin niemen toisella puolen.
Sain kotiini kuitenkin vielä 2 kirjettä jossa pyydettiin tulemaan kriisiapuun.
Olisi sittenkin pitänyt hoitoon mennä; niin useasti minua on sinne näillä palstoilla toivotettu menemään. Olisi kai ollut ilmaistakin.- Kiitos ja anteeksi
Olen Aasian matkoilla kokenut yhden maanjäristyksen ja yhden järkyttävän lennon myrskypilvessä. Ensinmäinen ei tosin tapahtunut Thaimaassa,mutta myrskyisä lento kylläkin.
Maanjäristys oli niin vaikuttava,että vasta jälkeenpäin tajusi ymmärtää miten onnekas oli ollut. Lennolla taas ehti tehdä jonkinlaista tiliä elämästään tai pikemmin sen päättymisestä....
Ollaan iloisia ,etä voidaan yhä matkustella ja hiljaa muistellaan aikanaan menehtyneitä. - Kävelijä
"Vuorovesi-ilmiöitä ei ole siellä talvi- aikana."
Et ilmeisesti ole kovinkaan usein rannalla. Meillä aamuvirkuilla Jomtienin "heinähatuilla" on kyllä vähän vaikeaa rantakävelyä ajatellen, mutta illasta rantaa vapautuu vedestä varsin reilusti. Riippuen tietenkin siitä, onko ranta matala vai syvä.
Tarkistapa asia seuraavalla Pattayan vierailullasi. - HÄH mitäh
Kävelijä kirjoitti:
"Vuorovesi-ilmiöitä ei ole siellä talvi- aikana."
Et ilmeisesti ole kovinkaan usein rannalla. Meillä aamuvirkuilla Jomtienin "heinähatuilla" on kyllä vähän vaikeaa rantakävelyä ajatellen, mutta illasta rantaa vapautuu vedestä varsin reilusti. Riippuen tietenkin siitä, onko ranta matala vai syvä.
Tarkistapa asia seuraavalla Pattayan vierailullasi.Meillä aamuvirkuilla Jomtienin "heinähatuilla"
KERÄÄNTYYKÖ SINNE JOKU "PILVIVEIKKOJEN" KÖÖRI ?
- 28x...
Kiitän nimim. Kävelijää oikaisusta. Olisi pitänyt tarkentaa ettei vuorovesi- ilmiö ole niin voimakasta kuin esim. kesä- heinäkuussa jolloin Pattiksen rantaviiva vaihtelee
jopa 100m. Kellottanut en aikoja ole.
Joku varmaankin nämä vuorovesien vaihtelut tietää tarkemmin ja kertoo meille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263754- 822597
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071775
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331468