Onko Ekomaksu pakollinen Suomen joka taloudessa?

pirrtsakkka,

Kertokaa kun en tuota tiedä, kiitos!

18

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei, meillä suojellaan Ek-orreja.
      H.

      • ja se se vasta maksaakin.
        Varsinkin jos ne lentävät.
        H.


      • potku-pallisti
        hunksz kirjoitti:

        ja se se vasta maksaakin.
        Varsinkin jos ne lentävät.
        H.

        Mihin pyrit tuolla jatkuvalla potkimisella?


      • potku-pallisti kirjoitti:

        Mihin pyrit tuolla jatkuvalla potkimisella?

        "potku-pallisti"

        Lähinnä turhaan luonnon-suojeluun ja sen varjolla kehitettyihin piilo-veroihin.
        Joille annetaan "kaunis" nimitys, vaikka kaikki on vain pasha-papanoita.

        H.


      • Tapasin tänään oravan joka osasi suojella itseään. Ajelin pikkutietä Porvoon rannikolla kun tien varresta pusikosta suhahti autoni alle orava. Peilistä näin että se jatkoi matkaa takanani tien toiselle puolelle. Osasi siis pysähtyä odottamaan autoni alle pyörien väliin!


    • pirrtsakkka.

      Kertokaa, jos joku osaa vastat tähän. Kysyn koska en asiaa teidä. Onko teilla itsellänne jokaisella tullut ekomaksu? ja paljonko se on ollut?
      Kiitos.

    • PHJ:n asiakas

      ainakin Päijät-Hämeen kaikissa kunnissa on asuntokohtainen ekomaksu pakollinen, omani on tältä vuodelta 20,50

      • pirrtsakkka.

        Kuka sen perii? kelle siis maksu menee?
        Onko se aina kerran vuodessa maksettavia maksuja?
        :)


      • näin.
        pirrtsakkka. kirjoitti:

        Kuka sen perii? kelle siis maksu menee?
        Onko se aina kerran vuodessa maksettavia maksuja?
        :)

        Jäteyhtiöille se maksu tietenkin menee ja ne sen myös perivät.

        "Jätehuoltoon ei käytetä verovaroja, vaan menot katetaan jätehuoltomaksuilla. Botniaroskin toimialueella on jätehuoltomaksut jaettu kahteen osaan. Kiinteää maksua, ekomaksua, maksavat kaikki asukkaat ja kesämökin alueella omistavat. Maksu määräytyy asukasmäärän mukaan, ja kerrostaloissa asuntojen määrän mukaan. Ekomaksulaskun lähettää Botniarosk, ja niillä tuloilla mm. pidetään yllä ekopisteverkostoa ja hyötykäyttöasemien palveluita."

        http://www.botniarosk.fi/site?node_id=247


      • sitroen.
        näin. kirjoitti:

        Jäteyhtiöille se maksu tietenkin menee ja ne sen myös perivät.

        "Jätehuoltoon ei käytetä verovaroja, vaan menot katetaan jätehuoltomaksuilla. Botniaroskin toimialueella on jätehuoltomaksut jaettu kahteen osaan. Kiinteää maksua, ekomaksua, maksavat kaikki asukkaat ja kesämökin alueella omistavat. Maksu määräytyy asukasmäärän mukaan, ja kerrostaloissa asuntojen määrän mukaan. Ekomaksulaskun lähettää Botniarosk, ja niillä tuloilla mm. pidetään yllä ekopisteverkostoa ja hyötykäyttöasemien palveluita."

        http://www.botniarosk.fi/site?node_id=247

        Ja näihin "hyötykäyttöasemiin" kertyneet tavarat myydään ja taas jätemafia saa siitä tuloja, jotka sijoitetaan mihin missäkin. Taannoin oli lehdessä tulot ja sijoituskohteet, nyt muutamana viime vuotena ei ole enää kerrottu...
        Eikä muuten olleet pikkurahoja!


      • 9+1
        sitroen. kirjoitti:

        Ja näihin "hyötykäyttöasemiin" kertyneet tavarat myydään ja taas jätemafia saa siitä tuloja, jotka sijoitetaan mihin missäkin. Taannoin oli lehdessä tulot ja sijoituskohteet, nyt muutamana viime vuotena ei ole enää kerrottu...
        Eikä muuten olleet pikkurahoja!

        Onko sinulla parannusehdotuksia siihen miten kukaan ei pääsisi jätteistä hyötymään?


      • 9+1 kirjoitti:

        Onko sinulla parannusehdotuksia siihen miten kukaan ei pääsisi jätteistä hyötymään?

        Hyötykööt minun puolestani jätteistä miten haluavat, mutta mafian perimä "ekomaksu" ja muut mihinkään oikeasti perustumattomat maksut ilman muuta pitää poistaa! Se maksaa, joka jätteen tuottaa, näin sen pitäisi olla. Ja joka ei jätettä tuota, sen ei pidä siitä olemattomasta maksaakaan. Onko tämä liian vaikea ymmärtää ja jos, niin miksi?


    • PHJ:n asiakas

      Ekomaksu on kunnan jätehuoltoviranomaisen päättämä, jätelakiin perustuva julkisoikeudellinen perusmaksu, joka on ulosottokelpoinen ilman oikeuden päätöstä tai määräystä. Ekomaksun maksaa se, joka omistaa vakituisen tai vapaa-ajanasunnon laskutuspäivänä. Kinteistö- ja osakeyhtiömuotoisissa kiinteistöissä lasku toimitetaan taloyhtiölle.

      Eli Päijät-Hämäläisenä minä maksan PHJ:lle ja sinä oman kuntasi jätehuoltoviranomaiselle.

    • RosaLiiin

      En tiedä minäkään.
      Jätemaksuna olen pitänyt ja se lienee kiinteistökohtainen.

      Aikas huvittavaa, jos on useampia kiinteistöjä niin kaikissa pitää maksaa
      ja minä kun en tyhjästä maksan niin täytän roskikset jollain ihan jonninjoutavalla.
      Siinäpähän kuskailevat minun jonninjoutaviani ympäri ämpäri,
      kun muuten voisin ne laittaa yhteen pönttöön ja sillä siisti.

      Että yhdeltä ihmiseltä voikin tulla jätettä...

      • laaamisa

        Ei vaan vain EKOMAKSU peritään joka kiinteistöstäsi EIKÄ sen roskapöntön tyhjennystä, se vain yhdestä. Jos siis 2 asuntoa tai taloa yhdellä perheellä.


      • RosaLiiin
        laaamisa kirjoitti:

        Ei vaan vain EKOMAKSU peritään joka kiinteistöstäsi EIKÄ sen roskapöntön tyhjennystä, se vain yhdestä. Jos siis 2 asuntoa tai taloa yhdellä perheellä.

        Lystijuttu vaan missään laskussani ei lue sanaa ekomaksu,
        on vain perusmaksu ja pöntön tyhjennys, joka mökkiläisenkin pitää kolme kertaa vuodessa maksaa vaikkei kävisi kertaakaan mökillään.

        jos se minun ekomaksunivaikka meneekin verottajan papereissa,
        kyselee nimimerkki "tumpelo ekomaksuasioissa"


      • ffgtrtrtrtrfgfgtr
        RosaLiiin kirjoitti:

        Lystijuttu vaan missään laskussani ei lue sanaa ekomaksu,
        on vain perusmaksu ja pöntön tyhjennys, joka mökkiläisenkin pitää kolme kertaa vuodessa maksaa vaikkei kävisi kertaakaan mökillään.

        jos se minun ekomaksunivaikka meneekin verottajan papereissa,
        kyselee nimimerkki "tumpelo ekomaksuasioissa"

        Sulla on varmaan ekomaksu perusmaksun nimellä teidän kunnassa. Voi olla tällaistakin eroavaisuutta, ajattelisin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      745
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe