Hei!
Sain papasta vastaukseksi Papa ASC-US (epäselvä atypia) epiteelisoluatypia.
Mitä voi odottaa? Kontrolli on 6-12kk päähän. Ajattelin varata yksityisen kautta ajan kolposkopiaan, jotta saan itselle varmuuden mistä kysymys. Terveyskeskuksessa ainoastaan SH antoi vastauksen, joka ei kyllä osannut vastata yhteenkään kysymykseen. Olisin halunnut edes soittoajan lääkärille, mutta oli sitä mieltä että tässä vaiheessa ei tarvitse? Olen 21 vuotias, edellisestä papasta n. 6v (omaa tyhmyyttäni pitkä väli), mutta siitä en saanut ikinä vastausta. Onko tämä jotain vakavaa, syöpää, esiastetta? Olen aivan paniikissa.
Papa ASC-US (epäselvä atypia) epiteelisoluatypia
apuakaivataan1
1
2131
Vastaukset
- Ei vakavaa
Se on papa-kokeen vanhaa luokkaa 2 eli jotain tulehdusta tms. (luokka 1 = puhdas näyte). Ei tarvitse tehdä muuta kuin käydä säännöllisesti papassa, jotta nähdään paraneeko vai huononeeko se luokitus. Kyllä niillä on tarkat standardit hoito-ohjeet kaikkiin noihin tuloksiin, vaikka hoitaja ei ymmärtäisikään tuloksista mitään.
Noille papa-vastauksille pitäisi tehdä jotain, koska kukaan ei tajua niistä hölkäsen pöläystä. Mitä järkeä lähettää ihmisille sellaisia vastauksia? Ja sinun tapauksessasi hoitajakaan ei tiennyt mitä tulos tarkoitti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273643- 412479
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372333Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72097Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141412
- 1291329
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2751310Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451285