HELP ! Bed(kö)?

Huolestunut

Olen alaknht miettiä, että voisiko minulla olla tuo bed? Ja olen lukenut siitä paljon toisaalta tuntuu, että samaistun paljon siihen, mutta minulla ei ole ns. Ahmimista. Siis en ahmi niinkuin bulimikot vaan esim. Yhtenä yönä söin 4 jäätelövenettä ja 4 mars jäätelöä. Tänään söin päivällä klo. 13 kanasalaatin, kello 16 kanalaatikon, klo 17 mäkkärin 4nugettia, pari juustoa ja mcflurry ja 20 jälkeen 2 leipää, 2 purkillista persikoita ja vaikka olin aivan täynnä jatkoin syömistä ja siitä seurasi kauhea morkkis. Juttelin sitten kaverin kanssa ja hän sanoi, että jos se johtuu siitä että minun tekee mieli tupakkaa. Olen siis ollut 7kk polttamatta. Mitä mieltä te olette? Syön vaikka ei ole nälkä, siitä seuraa morkkis... Ja herkkuja en saa pois mielestä, se on kuin tupakan himo silloin kun vielä poltti. Saisiko nuortenlinjalta apua tälläiseen ? Ainii ja siis olen ylipainoinen... Toivon asiallisia vastauksia :) Ja kaikkille paranemisia, koittakaa jaksaa ja hyvää kesää kaikille !:)

2

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • young doctor

      Moi, itsekin pohdin tätä samaa kysymystä ja olen parikymppinen iältäni. Minulla on ollut sairastelua (ei liity ahmimiseen) pitkään, ja sitä kautta on kehittynyt puutostiloja elimistössä, tarkoitan siis ravintoaineita. Kuukautiset eivät koskaan ole olleet säännölliset yms...
      Itse huomasin pienenä kun minulla oli jatkuva himo pinaattiin, punaiseen lihaan, lakritsaan ja kaaliin. En silloin ahminut ruokaa, mutta näistä kuulemma valitin äidille.
      Jo silloin oli puutostiloja. Sairastelun edetessä minulla oli jatkuva nälkä, suolan himo ja välilä makean, tämä jatkuu edelleen, vaikka maha olisi ihan täynnä voisin syödä vain lisää, lihon aika vaikeasti nykyään, mutta nesteitä kertyy, esim jos aamulla paino 60 niin illalla 65. Nuo päivän syömiset ei kuulosta epänormaalille jos vain ei vedä samaa satsia illalla uudestaan. Tuli mieleen tuosta kun lopetit tupakan polton, kerroit himosta herkkuihin, se voi olla viesti elimistöltä että jostakin muusta on saatava se "tyydytys" Mulla on tällä hetkellä AIVAN JÄRKKY suolan himo, voin ihan hyvin syödä 2 rkl suolaa suoraan, mulla se liittyy kilpirauhaseen ja lisämunuaisiin, mutta sulla nuo himot varmasti liittyy tupakoinnin lopettamiseen. Olen itse nyt normaalipainoinen, mutta vuosi sitten painoin sairastelun takia 20kg enemmän, minulla ei ole ollut mitään normaalipainoa 14 vuotiaasta lähtien, milloin sairastelu alkoi, vaan paino seilaa. Kaikista tärkeintä on kuitenkin se ruoan terveellisyys, tasapaino, herkuissa ei ole yhtään mitään pahaa, voit ihan hyvin syödä jäätelöä, karkkia tai kakkua joka päivä, kunhan se suhtautuu ruokavalioon ja energian saantiin, nimittäin jos aloittaa välttelemään herkkuja niitä tosiaan pitää herkkuna, eli kiellettynä niitä himoitsee enemmän ja kun kerran uskaltaa pitkän herkkulakon maistamaan yleensä tuloksena on ahmiminen. Eli lisää jotakin pientä herkkua joka päivälle tiedätkö sen 20%-80% periaatteen, eli 20% jotakin ei niin "terveellistä" ja 80% terveellistä?
      :) Toivottavasti sait jotakin irti. Nuortenlinjoihin en ole itsekään koskaan soittanut. Oletko minkä ikäinen? Onko kuukautiset normaalit tai käytätkö pillereitä, onko sulla muuten väsymystä tai outoja oireita?

      • mistä johtuu

        Olen 17 ja syön pillereitä. En ole huomannut muita oireita, mutta ihmetyttää vain se, että pystyy vetämään ihan törkeesti ruokaa ja herkkuja vaikka on aivan täysi ja kamala morkkis. Siis jos noi kaapit ois täynnä herkkuja sun muuta mitä tekee mieli nii vetelisin ne sieltä naamaan :D Niin kaveri sanoi, että kokeile polttaa jos se johtuu aivan vain siitä. Kun seki sano, että jos joskus ei saa tupakkaa nii tulee musauteltuu kaikkea, mutta aika outoa, että se nyt 7kk jälkeen ilmaantuu enkö haluisi alkaa polttaa uudestaan :/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4688
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4203
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2785
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      209
      1817
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1357
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1233
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1212
    Aihe