Kertokaapas arvon sheriffit miten/mitenkä on edellytykset saada Vip jäsenyyden ?
Olen tuossa seurannut noita profiileja ja huomannut että muutamissa tapauksissa riittää jo viikon jäsenyys mutta vastaavasti on monia jotka on yli 2 v ollut mutta ei vielä Vip.
Vai johtuuko tämä kenties hyväveli/sisko järjestelmästä jossa sefut jakaa kavereilleen vippejä kuin pankinjohtaja rahaa tutuille ?
Tästä osoitteesta ei saa selvää vastausta:
http://chat.suomi24.fi/ohje/#netiketti
Miten pääsen VIP-käyttäjäksi?
Rekisteröi ensin oma nimimerkki. Chattaile sitten ahkerasti ja tarpeeksi usein. Sinusta tehdään automaattisesti VIP-käyttäjä, kun nämä ehdot täyttyvät. Voit myös ottaa yhteyttä sheriffiin ja kysyä asiaa häneltä.
Eli mikä on ahkerasti ?
Siis aika ja kuinka usein?
Sefut ja vip jäsenyys ??
15
3031
Vastaukset
- Sisko
Vaihtaessaan nikkinimensä uuteen l. rekisteröitymällä uudelleen VIP-chattaaja voi siirrättää erityistunnuksensa uudelle nimelleen.
- Toinen nikki käytössä
Minulla oli aikaisemmin VIP toisella nikillä, mutta rekisteröin joku aika sitten uuden, voiko siihen siis siirtää tämän vanhan VIP:in?
- Utelias
Toinen nikki käytössä kirjoitti:
Minulla oli aikaisemmin VIP toisella nikillä, mutta rekisteröin joku aika sitten uuden, voiko siihen siis siirtää tämän vanhan VIP:in?
Tai oli mahdollista silloin ennen tämän uudistusta kun pystyi vaihtamaan nikkiä mutta nykyisin rekkaroitu nimimerkki on ikuinen eli tee uusi nikki mutta mistä siihen Vipit?
- Vip Maker
Utelias kirjoitti:
Tai oli mahdollista silloin ennen tämän uudistusta kun pystyi vaihtamaan nikkiä mutta nykyisin rekkaroitu nimimerkki on ikuinen eli tee uusi nikki mutta mistä siihen Vipit?
On teillä murheet, jos muuta mietittävää ei ole hypätkää hirteen
- Sisko
Utelias kirjoitti:
Pyydä seriffiä siirtämään vippi uudelle nikillesi.
- vip
Sisko kirjoitti:
Pyydä seriffiä siirtämään vippi uudelle nikillesi.
Asiallisuus on se millä sen parhaiten saa kuitenkin .
Kyllä se vip sirrtyy myös tähän uuteen sattiin nikkisi mukana . mutta jos otat uuden nikin niin ei tietenkän tule siihen et ole sillä nikillä ollut sattailemassa .
Miksi et voi käyttää sitä entistä nikkiäsi jolla olet vip
- TarkkaavainenNainen
Tasan tarkalleen asian tietänee vain ylläpito ja sefut, joiden suut on osin sinetöity.
Mutta, tarkkaavaisena toimijana olen huomannut seuraavaa:
- osa VIP-käyttäjistä on saanut oman asemansa todella ahkeralla sättäilyllä eli aikoja sitten
- sättiuudistuksen yhteydessä nämä VIPit säilyttivät "etunsa" (tosin VIPpejä ei tehty reiluun vuoteen ollenkaan ennen uudistusta)
- nämä vanhat VIPit, joiden ensirekisteröityminen näkyy profiileissa saivat sen vain ylläpidon kautta, usein niin ettei sitä itse oikein huomaanutkaan (tarvittava aika vaihteli parista viikosta vuosiin ja aktiivisuus lienee laskettu enemmän ylekeskusteluiden kuin privajuttelun pohjalta)
- sättiuudistuksen yhteydessä VIPpejä syntyi kahdella tavalla:
1. ylläpito jakoi VIPpeyksiä lisää edellä mainituilla perusteilla pitkään sätänneille (ja luultavasti nopeasti uudistuksen käyttöönoton jälkeen uudelleenrekisteröityneille)
2. seriffit saivat oikeuden antaa VIP-oikeuksia oman harkintansa perusteella
Olen sefujen kanssa keskustellessani ymmärtänyt, että ylläpito seuraa näitä VIPpeyksien jakamisia nykyään tarkkaan. Jotkut fiksut sefut pitävät VIPpeyksien jakamisen ehtona vähintään puolen vuoden sättäilyä tai vanhojen käyttäjien osalta sitä, että edellinen nicki on jostain (usein teknisen ongelman - esim. erikoismerkit aikaisemmassa nickissä tai liian pitkä nicki) syystä ollut hankala käyttää ja jouduttu poistamaan käytöstä. Tällöin uusi käyttäjä on voinut saada toiseen nickiinsä myös VIP-oikeudet.
Olen huomannut myös sitä kaverien suosimista. Tällaiset sefut toimivat monessa muussakin tilanteessa epäkorrektisti. Heitä lienee useita.
Sefuilla on oikeus poistaa VIP-oikeudet sättäilijältä, joka käyttäytyy häiritsevästi ja chatetiketin vastaisesti. Toinen sefu voi palauttaa oikeudet. Tätäkin eipäs-juupas-leikkiä olen huomannut tapahtuneen. Myös ylläpito voi poistaa VIP-oikeudet.
Sättiuudistuksen jälkeinen nickien muuttamismahdollisuuden poistaminen on lisännyt kirjavuutta VIP-oikeuksien osalta. Se on myös lisännyt eriarvoisuutta ja herättänyt jopa ärsytystä tavallisten sättääjien keskuudessa. Palaute ylläpitoon ei tuota minkäänlaista reaktiota. Jokainen tietysti voi miettiä, onko sättäily niin tärkeää kenellekään että kannattaa pilata oma päivänsä mokoman asian kanssa!
VIP-oikeuksiin kuuluu ns. etuhymiöiden käyttöoikeus sekä jonon ohi täyteen huoneeseeen kiilaaminen. Hymiöt voi asetuksista kääntää pois näkyvistä, jos ne kovasti ärsyttävät. Huoneisiin jonottaminen taas on yleisintä esim. 40 ykköshuoneessa, jossa sivumennen sanoen meno viime aikoina on muistuttanut todella villiä länttä eikä edes spede-elokuvien tasolla. Aikuiset ihmiset esiintyvät niin, ettei ainakaan ulkopuolisen kävijän mielestä VIP-oikeudet fiksuutta lisää tai osoita!- Tarkkailija
Meno todella muistuttaa villiä länttä tai lastentarhaa, ei ihme että osa sen huoneen chattailijöistä on siirtynyt II-huoneeseen, valitettavasti. Pilaavat myös sen huoneen käytöksellään.
- 2,5v/ei vip
Kylläkin kuultu.tiedä häntä pitääkö paikkansa.
Eräs shefu lupasi eräälle naiselle vip oikeuden,mikäli harrastaa nettiseksiä hänen kanssaan.
Toinen joka pitää takuulla paikkansa:
Tänä kesäna chattiin eka kertaa tullut sai vip oikeudet eräältä kuuluisalta shefulta ystävystyttyään ensin hänen kanssaan.
En tiedä,onko kaikilla shefuilla oikeus antaa vippejä,mutta muutamalla se kuitenkin on.- 1,5 v/ei vip
mutta enpä asiasta välitäkään, en taida saada niitä koskaan sillä niin alas en vajoa että sefuja edes tervehtisinkään ja lisäksi tapaan täälläkin kritisoida monella tapaa tätä kaikkea himphamppua ja teennäisyyttä....että se siitä ja loput taas kirjeessä :))))
- en VIPpi
enkä edes haluaisi olla.
Tämän ketjun luettuani aloin taas kerran miettiä tuota vippi-hommaa jota olen "sättäilyurani ajan" joskus pohdiskellut.
Onko joidenkin mielestä hienoa olla VIP? Minusta se kertoo kaikille, että on sätännyt kauan ja aktiivisesti. Onko sitten sättäily hienoa? Ihan mukavaa puuhaa mutta ainakaan minä en tästä "harrastuksestani" ulkopuolisille kerro. Joskus olen jossain jotain ajatuksia sättäämisestä heitellyt ja sättäämättömät pitävät tätä hieman omituisena touhuna.
Onko ainoat "edut" todellakin ne, että saa nikkinsä eteen jonkun typerän merkin ja se, että pääsee jonon ohi täyteen sättiin?
Minä jaksan odottaa..tai menen johonkin toiseen huoneeseen, niitähän riittää..
Tunnen henkilökohtaisesti yhden VIPin sätistä mutta hän on niin fiksu, ettei käytä sitä etumerkkiä, ei halua muiden tietävän, että on VIP.
Joten toivon todella, ettei minua koskaan koroteta tähän VIP-asemaan. (Eikä taida muutenkaan olla pelkoa, jos täällä jotain kritisoi).
Kertokaa VIPit, miksi on hienoa olla VIP!- hapa
..haluaisi mitään vip-oikeuksia,sehän kertoo vain pahaksi päässeestä addiktiosta.
Ja kuka muka haluaisi esim puolisokseen jonkun vippisättärin, joka ei paljon muuhun kerkeä keskittymään kuin sätissä roikkumiseen.
MUTTA,kukin taaplaa tyylillään...hyvää loppusyksyä kaikille ;) - Mirkku
hapa kirjoitti:
..haluaisi mitään vip-oikeuksia,sehän kertoo vain pahaksi päässeestä addiktiosta.
Ja kuka muka haluaisi esim puolisokseen jonkun vippisättärin, joka ei paljon muuhun kerkeä keskittymään kuin sätissä roikkumiseen.
MUTTA,kukin taaplaa tyylillään...hyvää loppusyksyä kaikille ;)... haluaisi tuota vippiä. Kyllä elämässä tarvitsee olla muutakin kuin chatti. Sillä, jolla tuo vippi on, ei nähtävästi ole elämää chatin ulkopuolella. En olisi ylpeä tuosta merkistä ollenkaan. Merkin puuttuminen osoittaa sitä, että ihminen elää ja kuitenkin voi hyvin!
- eras sefu
Tarkkaavainen nainen on ollut hyvin tarkkaavainen, mutta ei meidän huulia ole mitenkään sinetöity. Asiaa kohtaan tunnetaan turhaa mystisyyttä.
Totta on että ennen uudistusta oli pitkä jakso jolloin ei tullut yhtään vippiä. Nyt uudistuksen myötä asia jätettiin sheriffeille, ja kirjalliset ohjeet asiasta on, mutta ne ovat niukat:
- 6kk rekattuna
- asiallinen ja ahkera sättääjä
- henkilö varsinaisesti pyytää vippiä
Tuossa ei paljoa ole ohjeeksi, joten jokainen sefu on niitä soveltanut oman mieltymyksensä mukaisesti. Jossain teksteissä mainittu automaattisesti VIP:ksi tuleminen ei pidä paikkaansa enään.
Se että vippejä on annettu myös noiden ohjeiden vastaisesti on totta, mutta osaan on ollut syy se että nuo ohjeet eivät heti alkuun tavoittaneet kaikkia sheriffejä (eniten epäselvyyttä oli juuri tuon aikarajan kanssa).
Sheriffejä lienee yli sata suomi24:ssä ja todella aktiivisia heistä on ehkä n.30-50. Tällaiseen porukkaan mahtuu monenlaista mielipidettä, ja voitte uskoa että sheriffien keskuudessa asiaa on käsitelty ja kiihkeästikkin. Yhteistä linjaa ei löydy.
Henkilökohtaisesti koen ongelmallisena sen kenet vipittää ja kenet ei. Mikä tosiaan on ahkeraa ja asiallista sättäilyä. Entä jos henkilö ei juuri koskaan puhu mitään yleisillä... Miten muodostaa mitään mielipidettä. Enkä tosiaan ole valmis alkamaan tutustua jokaiseen vipiksi haluavaan sättäilijään. Olen täällä kuitenkin ensisijaisesti juttelemassa omien tuttavuuksien kanssa... Niin mehän kuitenkin olemme ihan tavallisia sättääjjiä omine juttuinemme. Ja miten määritellä ahkera sättäily?
Suuri osa 'alaikäisistä' vip:stä on ollut, niinkuin tarkkaavainen totesi, niitä henkilöitä jotka olivat jo aiemmin vippejä, mutta joiden nick aikasemmassa asussaa oli sellainen joka ei sitten ollutkaan käypä uuteen sättiin, tai jostain muusta syytä joutuivat rekkaamaan uuden. Esim siitä syystä että eivät huomanneet ettei nickiä voi enään vaihtaa entiseen malliin ja rekkasivat jonkin sellaisen jota ei sitten voinut pitää (tyyliin "maanantainensejase"). Tällaisille sättääjille annettiin nopeasti vipit uusiin nickeihin.
Ylläpito sanoo ohjeissaan seuraavansa vipitys politiikkaa ja puuttuvansa väärinkäytöksiin. Tämä varmasti totta, mutta on sanottava että varsin etäisesti ja ajoittain tempoilevasti ylläpidolta saadaan huomiota ja ohjeita.
Kaikenkaikkiaan oli varmasti ylläpidolla ajatus keventää heidän taakkaansa antamalla vipitys sefuille, ja tottahan on että me täällä 'kentällä' tiedämme paremmin vip kandidaatit kuin joku ylläpidon henkilö. Eli meillä on teoriassa paremmat edellytykset asia hoitaa. Teoriassa.
Nyt muutaman kuukauden asiaa kokeneena olen joutunut pohtimaan asian mielekkyyttä. Tahallaan en tahdo ketään loukata sillä että olen kieltäytynyt antamasta vippiä, kun olen katsonut että oman käsitykseni mukaan kriteerit eivät täyty.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1464906Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa183537Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1583347Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss322818Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu952578Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181853Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky81488Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo101472Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1381402Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut111267