Olemme sen ikäisiä, että tiedämme aika paljon sairastelusta, lääkitsemisestä, kalliista, mutta huonosta, jopa väärästä hoidosta.
Kun lääkäri ottaa 20-minuutin vastaanotosta n.100 euroa ja vastaanottoapulainen vielä n. 15 euroa on siinä hintaa vanhalle köyhälle. Kelan osuus helpotta parilla kympillä.
Käy kunnallisella ilmaiseksi! sanotte! Sanokaa vaan, mutta kun vastaanotolle pääsee ehkä kuukausien kuluttua eikä kunnon hoitoa saa, on asia selvä.
Maksa, jää hoidotta tai kuole, tässä vaihtoehdot.
Lääkärikokemuksia
13
364
Vastaukset
Niinhän se on, jos ei kunnallinen terveydenhuolto kelpaa.
Kunnassa ei ole kaikki hyvin, jos terveydenhuolto on niin huonolla tolalla, että aikaa ei saa, vaikka se on jo laissa määrätty muutamaksi päiväksi.
Jos kaikki siihen tyytyvät, lienee vaihtoehdot juuri tuossa.
Kun mieheni joutui erikoislääkärin pakeille eräässä kiireellisessä tapauksessa, oli vastaanoton hinta 500 E ja lisäksi määrätyt apuvälineet!
Meille kyllä terveyskeskus on ensisijainen vaihtoehto.Hyvin varakkaatkin henkilöt hakeutuvat usein kuntavastuun edellyttämiin hoitoihin. Näin he, joilla olisi varaa hoidattaa terveytensä yksityisellä sektorilla, vievät hoitoresursseja mm. vähäosaisilta.
Muistan tapauksia, joissa valtioneuvoston tasolla oleville henkilöille varattiin aika jonon etupäähän. Niin sitä pitää - rupusakki hännille, se on OK!- hyvä hoito on...
Ei sinne kunnallisellekaan ilmaiseksi pääse. Ainakin meillä on joko kertamaksu tai vuosimaksu. Tosin labrat ja röntgen on kai ilmaisia, mikäli ei ole muutettu.
Itse olen hämmästellyt hammaslääkärin käyntimaksua, joka on 9,60/€ kerta, siis kallis ja tunnin aikoja on vaikea saada, jolloin ehtisi useamman pienen reiän paikata. Jostain syystä noita reikiä on alkanut enemmän kuin sieniä sateella.
Terkkarille pääsee noin kolmessa viikossa, joskus nopeammin, mutta akuutti tapauksethan hoidetaan heti. Reseptit uusitaan ilman lääkäri aikaa ja meillä jopa apteekki hoitaa tämän asian.
Paljon kai riippuu paikkakunnasta millainen käytäntö on ja kuinka kaukana on lähin terveysasema.
Hoito on mielestäni ollut täällä erinomaista, mutta itse en mielestäni olekaan sairas, kun ei mihinkään koske. Joskus tekisi mieli jättää nuo verenpaine ja sokeri lääkkeet syömättä, mutta mittarit näyttävät sitten aivan muuta.- sitroen.
Minulla kyllä terveyskeskuksen hammaslääkärillä käynti maksoi 69 euroa. Yksi vanha paikka uusittiin. Niin että tuo mainitsemasi hinta 9,60 € tuntuu kyllä uskomattomalta...
Jonottaa tosin ei tarvinnut kuin 2,5 kk. - hyvä hoito on..
sitroen. kirjoitti:
Minulla kyllä terveyskeskuksen hammaslääkärillä käynti maksoi 69 euroa. Yksi vanha paikka uusittiin. Niin että tuo mainitsemasi hinta 9,60 € tuntuu kyllä uskomattomalta...
Jonottaa tosin ei tarvinnut kuin 2,5 kk.Kirjoitin epäselvästi, koska käsitit että hampaita olisi tuohon 9,60€ paikattu. Tarkoitin käyntimaksulla kuluja, jotka veloitetaan joka käyntikerralta muun hoidon lisäksi. Olkoot sitten vaikka toimistokuluja.
- Hammaslääkärikäynti
Espoossa maksoi 43 €.
- kipeät jalat ----
Minulla on ongelma,
jalat on kipeet, syön särkylääkkeitä, jotka hieman lievittää kipua, nilkutan rumasti, vaikka koitaan väkisin kävellä nätisti, niin välillä jompikumpi jalka lynksähtää ja hiljainen vinkasu pässee,
suoristan itseni yritän kävellä reippaasti ja terveen näkösesti,
lääkäri kyllä kehotti menemään rönkkeniin ja aiko panna leikkausjonoon,
mutta itseä hirvittää,
nyt tuli mieleen että jospa en mene, koitan kittuuttaa jotenki päivästä toiseen,
kotinurkkiin en aijo jäädä, kaikesta kivusta huolimatta menen joka päivä ihmistenjoukkoon,
joskus tuntuu ku olen pysähtyny peliautomaatin eteen pelaamaan, etten enään pääse siitä pois kun jalkoja on vaikea siitää uuteen asentoon ja askeleen ottaminen tekee kipeetä,
kysynki teiltä,
kuinka te hoidatte kipeitä jalkoja, menettekö leikattavaksi vai jatkatteko kitumista minun laillani,
voihan olla että jossain vaiheessa annan periksi,
ja menen leikattavaksi, vaikka tunnen sen turhaksi, koska kuitenki kohta kuolen ku olen näin vanha.- jalat hapoilla
Ongelmani on huonosta verenkierrosta johtuva jalkojen puutuminen. Aamulla melkein hiihdän, kun jalka ei vaan nouse.
Tiedän tähän fysioterapeuttini neuvon, ota polkupyörä ja polje lieviä ylämäkiä niin, että rasitus saa jalat aivan hapoille.
Muutamassa päivässä sama ylämäki menee jo helpommin; lihakset ovat saaneet happea - pelkään pahinta?
hei "kipeä jalkainen"
Mistä paikkaa jalkasi on kipeä kävellessä? Onko lonkka, polvi vai jokapaikka?
Ei minulla neuvoja ole, mutta huolestuttaa, koska (milloin) omat jalat pettää.
Olen suurinpiirtein makoillut pari vuotta ja liikun tosi vähän. Yhteen aikaan oli polvissa kipua rappuja noustessa, mutta sitten aloin ns. askeltamaan kotona pienen korokken päällä edestakaisin ja nyt taas polvet toimii. Kyykkyyn ei tosin ole puhettakaan, joten marjareissun metsäpissat ovat hankalia.
Magneumista huolimatta saan kyllä öisin jalka kramppeja, jolloin on pakko nousta ylös. Joskus auttaa vesi ja hieman merisuola rakeita tai hiduroid voide, mutta paras on tietenkin lämpöiset säärystimet.
Mikäli jaksat lukea vielä, niin yritä välttää särkylääkkeitä vatsasi vuoksi. Mistä sinua leikattaisiin?
Minulla on nyt kuntopyöräkin ja uutuuttaan sillä otinkin spurtteja, mutta nyt se on hautautunut tuonne käyttövaatteiden alle!!! kirjoita minulle. - kipeät jalat,,,,,
pelkään pahinta? kirjoitti:
hei "kipeä jalkainen"
Mistä paikkaa jalkasi on kipeä kävellessä? Onko lonkka, polvi vai jokapaikka?
Ei minulla neuvoja ole, mutta huolestuttaa, koska (milloin) omat jalat pettää.
Olen suurinpiirtein makoillut pari vuotta ja liikun tosi vähän. Yhteen aikaan oli polvissa kipua rappuja noustessa, mutta sitten aloin ns. askeltamaan kotona pienen korokken päällä edestakaisin ja nyt taas polvet toimii. Kyykkyyn ei tosin ole puhettakaan, joten marjareissun metsäpissat ovat hankalia.
Magneumista huolimatta saan kyllä öisin jalka kramppeja, jolloin on pakko nousta ylös. Joskus auttaa vesi ja hieman merisuola rakeita tai hiduroid voide, mutta paras on tietenkin lämpöiset säärystimet.
Mikäli jaksat lukea vielä, niin yritä välttää särkylääkkeitä vatsasi vuoksi. Mistä sinua leikattaisiin?
Minulla on nyt kuntopyöräkin ja uutuuttaan sillä otinkin spurtteja, mutta nyt se on hautautunut tuonne käyttövaatteiden alle!!! kirjoita minulle.toinen jalka on kokonaisuutenaan kipee, erikoisesti polvenalapuolelta ja lonkasta eli nivustaipeesta,
kulumat on todettu polvessa ja lonkassa, niitä kai ne meinaisivat leikata tai laittaa uuden tekonivelen,
nyt kuitenki tuo säärsessä oleva särky on epäilyttävä, voisi olla veritulppa, mene ja tiedä,
olen huono lääkärissä kävijä, menen erittäin vastenmielisesti lääkäriin,
vaikka ovat henkeni pelastaneet jo useampaan kertaan, ohitusleikauksen muodossa , ja nuorempana ovat leikelleet luita ku niissä oli jotain vikaa, silloinkin olin jo tajuton,
kyllä syön loppuelämäni jonkinverran särkylääkkeitä siinämäärin kuin kehoni kestää, muuten ei tule elämästä yhtikäs mitään,
inhottaa ja pelottaa noitten jalkojen tutkiminen, toivois niitten vain jotenki kestävän ja särkyjen loppuvan.
en ole varma menenkö tutkimuksiin,
enenenvanhaanki ku lääkäreitä ei olu,
ihmiset kuoli luonnollisellatavaala kun jokin paikka petti, jotenki ajattelen samoin, että tätä kestää vain aikansa, jos tämä johtaa kuolemaan niin kuolen,
kivuista huolimatta teen kaikkeni verenkierron lisäämiseksi jaloissa, uin ja potkin ja tärisyttelen jalkojani jatkuvasti, montakertaa päivässä,
toistaiseksi kipu ei ole hellittäny, välillä tuntuu kuitenki että on livittyny,
kunnes taas särkee,
nooh loppuelämä on tämmöstä,
syön välillä koviakin särkylääkkeitä, välillä lievempiä, tilanteesta riippuen, en aio lopettaa niitten syöntiä ennen kuin kivut on kadonnet lopullisesti. - pelkään pahinta?
kipeät jalat,,,,, kirjoitti:
toinen jalka on kokonaisuutenaan kipee, erikoisesti polvenalapuolelta ja lonkasta eli nivustaipeesta,
kulumat on todettu polvessa ja lonkassa, niitä kai ne meinaisivat leikata tai laittaa uuden tekonivelen,
nyt kuitenki tuo säärsessä oleva särky on epäilyttävä, voisi olla veritulppa, mene ja tiedä,
olen huono lääkärissä kävijä, menen erittäin vastenmielisesti lääkäriin,
vaikka ovat henkeni pelastaneet jo useampaan kertaan, ohitusleikauksen muodossa , ja nuorempana ovat leikelleet luita ku niissä oli jotain vikaa, silloinkin olin jo tajuton,
kyllä syön loppuelämäni jonkinverran särkylääkkeitä siinämäärin kuin kehoni kestää, muuten ei tule elämästä yhtikäs mitään,
inhottaa ja pelottaa noitten jalkojen tutkiminen, toivois niitten vain jotenki kestävän ja särkyjen loppuvan.
en ole varma menenkö tutkimuksiin,
enenenvanhaanki ku lääkäreitä ei olu,
ihmiset kuoli luonnollisellatavaala kun jokin paikka petti, jotenki ajattelen samoin, että tätä kestää vain aikansa, jos tämä johtaa kuolemaan niin kuolen,
kivuista huolimatta teen kaikkeni verenkierron lisäämiseksi jaloissa, uin ja potkin ja tärisyttelen jalkojani jatkuvasti, montakertaa päivässä,
toistaiseksi kipu ei ole hellittäny, välillä tuntuu kuitenki että on livittyny,
kunnes taas särkee,
nooh loppuelämä on tämmöstä,
syön välillä koviakin särkylääkkeitä, välillä lievempiä, tilanteesta riippuen, en aio lopettaa niitten syöntiä ennen kuin kivut on kadonnet lopullisesti."kipeät jalat"
Ihanaa, että vastasit. Olet tyypillinen minä! Lääkäriin vain pakon edessä. Minullakin oli olkapäässä kaatumisvamma, joka ei muka parane itsekseen, mutta sitten tuli muutoksia leikkaukseen pääsemisestä ja nyt se onkin melko terve.
Oli siinäkin tuon terkkarin kanssa ongelmia, kun särkylääkkeitä vain määrättiin, mutta lopulta pääsin...oliko ultraääni vai jokin muu? Samapa se.
Siskolleni on vaihdettu lonkkanivelet onnistuneesti, joten mene ihmeessä! Polviniveliäkin on onnistuneesti suoritettu, kuten olkapään vaurioita, paitsi minulle!
Kyllä minä muistan sen ajan, kun lääkäriin oli pitkät matkat ja joka vaivaan sinne ei lähdetty. Isoisänikin kuoli umpisuolen tulehdukseen ja mieheni täti oli "kuolemaisillaan", kun mieheni meni sinne. Kiitokseksi siitä hän sai kyllä sitten hulppean perinnön, koska oli lapseton.
Ikähän ei ole mikään este noille leikkauksille ja ajattele! Sinulla on monta vuotta kivutonta elämää.
Itse olen kärsinyt kallovedot ja toipunut. Sitten oli mielettömät selkäkivut, joihin terkkari suhtautui, että en halua vain olla töissä?? Vihdoin päädyin kuitenkin yksityis lääkärille ja heti oli määräys Jorviin, jossa se leikattiin
Lausunto;"hermojuuret pahasti vaurioituneet" ja invaliditeetti 60%, josta verottaja hyväksyi vain 30%, joten silviisiin!
Mene ihmeessä heti leikkaukseen, jos sitä suositellaan, tai annetaan. Pian siellä on jonossa rohkeimmat ja sinä kärsit suotta, kun voisit parantuakin. Minä en pelkää enää leikkauksia ja niitä nukutuksia. kirjoita
- L - L
Naaapuritalon yksityisklinikka.
- lääkäri 78€
- Hb koe 10€
- PSA ja testo, 41€ kumpikin
Julkisella puolella minut pantiin boikottiin 3:ksi vuodeksi liian hyvien lukemien vuoksi.
Kunnallinen. Jotain maksaa vastaanottokin.
Kiireettömissä tapauksissa olen saanut ajan 2 - 3:n päivän päähän.
Hammaslääkäri tänään. Aika soitosta vajaa tunti.
Kuvaus, kuoletus ja paikkaus, n. 30min, 42€
Kaihileikkaukset. Julkisella puolella olisin päässyt näyttämään hoitotakuun puitteissa, 6kk. Luultavasti olisivat siirtäneet koska paremmassa silmässäni oli lkiian hyvä näkö.
Yksityisellä molemmat silmät oli leikattu 3:ssa viikossa. Klinikan osuus n. 2300€.
Julkisella puolella tähystystä edeltvät labrat tiistaina ja paksusuolen syöpätähystys viikon kuluttua. Maksavat varmaan jotakin mutta taatusti paljon vähemmän kuin yksityisektorilla.
Elän tilanteen mukaan. Perusasioissa julkiselta saa ajat hyvin nopeasti mutta tekemisen laatu on mitä sattuu.
Yksityinen havaitsi syöpäni 2kk julkisella käyntini jälkeen.
Olkapääni kuitattiin julkisella ohjeella "käy useammin kaupaas! On kevyempi kassi".
Yksityisen kautta Eiraan. Leikkaus alle 2:n viikon. Yht. noin 3000€.
Käytän aina julkista kunhan siinä on järkeä ja odotettavissa jonkinlainen tulos. - valkoinen juttu
Lääkärikokemuksia tämäkin. Käymme pääsiäisen-, ja joulun aikoihin tervehtimässä 85v mummoa täältä isosta kivikylästä. Joka kerta mummo on näyttänyt aina kuihtuneemmalta.
Viemme hänet poliklinikalle, lääkärin haastattelun jälkeen, hän pyytää meitä odottamaan kunnes mummo on tarkoin tutkittu. Sanomme hoitajalle menemme ulos tupakalle ja starttaamme samantien kohti kivikylää yli 200km päähän sairaalalsta. On saletti juttua, mummo jää sairaalaan ainakin pyhien ajaksi hyvään hoitoon, jatkohoitoa emme voi järjestää etäisyyksien vuoksi.
Arkena sitten mummo palaa kotimökkiinsä pirteänä uusin voimin.Kissakin jostakin ainapalaa mummon luokse joka on hänelle hyvin tärkeä. Tämä metodi toimi hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin1885511- 1691671
Vihjeitä kaivatusta
Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)661487- 691038
Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?6847Lieksa missä syy?
Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte124827- 57814
Martina Jeopardyssa
Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy192798En olisi uskonut et
Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.66769- 76761