vaihtoon maahan jonka kieltä ei osaa yhtään?

jäiskis

Moi! Mua kiinnostais lähtee vaihtoon Espanjaan tai Italiaan, mutta kummankaan kieltä en osaa yhtään.. Olisko kellään minkäänlaisia kokemuksia siitä, kuinka vaikeaa elämä siellä silloin on? Tunteeko silloin itsensä ihan ulkopuoliseksi ja yksinäiseksi? Oppiiko kieltä kuinka helposti?

4

357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pärjäät kyllä

      Kumpaakin kieltä pystyy halutessaan opiskelemaan alkeita ainakin jo ennen vaihtoon lähtöä suht helpolla Suomessakin. Mutta vaikka ei osaisi kieltä ollenkaan lähtiessään, niin molemmat kielet ovat suht helppoja oppia sitten vaihtomaassakin. Kun alkaa rohkeasti vaan yrittämään, niin kyllä sen kielen siellä oppii, tosi vaatiihan se panostamista. Vuosittain lähtee Suomesta monia vaihtareita maihin, joiden kieltä he eivät osaa etukäteen lainkaan. Eli lähde rohkeasti siihen maahan joka kiinnostaa, kyllä sä sen kielen kanssa pärjäät!

    • fksmfksmkflmskf

      Vaihtarifoorumilla on keskustelua kielitaidottomuudesta:
      http://vaihtarit.info/forum/index.php?topic=71.0

      Muista myös, että Suomeen tulee useita kymmeniä vaihtareita joka vuosi ja harva heistä osaa suomea ennen vuottansa. Silti moni heistä oppii puhumaan suomea kohtalaisen hyvin tai jopa lähes sujuvasti. Sitä paitsi suomi on vaikea kieli verrattuna espanjaan tai italiaan!

    • podd

      Jossain maissa on myös suomen kielisiä kyliä jossa no tietenkin puhutaan suomea ja smalla oppii myös puhumaan esim. espanjaa jos menee espanjaan. Itse menen Espanjaan ja en osaa kuin moikata ja kuulostella terveiset. Ja siellä sitten oppii kieltä :3

    • Espanjaan

      Itekkin haluaisin lähteä vaihtoon Espanjaan... Onko kellään kokemuksia kauanko keskimäärin kestää oppia kieltä niin paljon, että voi jo hieman jutella ihmisten kanssa ja muutenkin pystyy menee porukoissa, vastailla kysymyksiin yms.
      Miten aluksi pystyy oikeastaan tutustua host-perheeseen hyvin, jos espanja ei luonnistu kovinkaan hyvin? Olitteko itse alussa ihan pulassa vai miten sopeuduitte perheeseen, tutustuitte ihmisiin ilman kunnon kielitaitoa!
      Ja onko espanjassa juominen ja muu rellestäminen suosittua nuorten keskuudessa? Ei muuten, mutta haluaisin viettää vuoteni selvin päin aitoa hauskaa tehden. Jääkö siis helposti porukasta, jos ei halua osallistua juominki biletyksiin yms. :)! Ja lopuksi osaako kukaan suositella mitään fiksua järjestöä. Kiitos paljon jo etukäteen, jos joku viittii vastata!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      77
      5756
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2516
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1758
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe