PRK/Excimer, Mitä maksoit? Missä kävit?

Ninride

Moikka, Please laittakaa omia kokemuksia PRK/Excimer leikkauksesta. Harkitsen leikkaukseen menoa ja mieluiten jossain Helsingin lähellä.

- Missä leikkautit silmäsi?
- Mitä maksoi?
- Paljonko sulla oli miinusta / hajataittoa?
- Olitko tyytyväinen lopputulokseen?

Kiitos paljon etukäteen!!!

7

4733

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanna

Minä leikkautin silmäni Lauttasaaressa Silmälaserissa. Menetelmä ei tosin ollut prk, vaan zyoptics 100. Luulisin että lääkärit tykkää nykyään harvemmin tehdä prk:ta. Minulle ei sitä edes ehdotettu, vaikkakin olin sitä itse miettinyt. Ajattelin että eiköhän tuo lääkäri sen paremmin tiedä mitä tehdään. Hintaa tuli esi-ja jälkitutkimuksineen, matkoineen, silmätippoineen jne. n. 3000 euroa. (Kelalta sain takasin muistaakseni n. 40 euroa esi- ja jälkitutkimuksista) Prk olisi ollut muistaakseni vaan jotain 750,- per silmä?? Itselläni oli miinusta toisessa -2.5 ja toisessa -2.25. Hajataittoa oli vähän, en muista tähän hätään kuinka paljon. Lopputulokseen en voi olla mitään muuta kuin tyytyväinen. Pari kuukautta silmät haki sitä näköään, että välillä oli huonompi välillä parempi. Nyt vakiintunut hyväksi. Lisätietoja löytyy netistä runsain mitoin. Jos haluat nimenomaan tuon prk:n niin, esim. silmälaserin kotisivut on tuolla: http://www.laseri.fi/silma.asp?page=0&palsta=2

• rillitruulaa

Terve! Mieti tarkkaan noita leikkauksia. riskit on, ok elämässä on aina riskinsä ja kaikessa blablabal. Mutta, vielä ei olla tehty tarpeeksi leikkauksia että tiedettäisi mitkä vaikutukset/seuraamukset noilla laseroinneilla on. Eli ei tiedetä mitä voi laseroidulle silmälle tapahtua 10-15v ajassa, muutoksia jne.. eli mieti tarkkaan... mutta sitten taas, eihän huonolla näkökyky ole mukava myöskään. kaksipiippuinen juttu ja pahimmasta päästä.

Tiedän yhden tutun joka kävi laserissa, näkökyky oli hyvä MUTTA sellaista säröä on näössä eli tarkkoihin paikkoihin katsoessa ilmenee sellaista sotkuista säröä kontrasteissa. ei ollut kaveri hirveän tyytyväinen loppupeleissä mutta sitten taas on tyytyväisiä. Catch22

• Sanna

Olet ihan oikeassa, että kaksipiippuinen juttu on.. En olisi itsekään mennyt, ellei näköni olisi ollut esteenä unelma-ammattiin hakemiseen. Esteettiset syyt ovat ohi meneviä, eikä mielestäni mikään hyvä syy. Upeita laseja löytyy kaikennäköisille kasvoille. Eli jos se olisi ainoa syy. En menisi minäkään. Hyviä syitä löytyykin sitten jo vähän enemmän.

• Liisa

menisin uudestaan koska tahansa. Miinusta oli -4 ja nyt n.-0.5. Erittäin tyytyväinen kun en tarvitse laseja enää. Todella kivuton kokemus, jälkisärkyä hieman. N. viikko leikkauksen jälkeen näkö hyvä.

• tuntematonpotilas

kävin helmikuussa Lasek toimenpiteessä joka on periaatteessa sama kun PRK. Turun silmälaserissa. En ihan tarkkaan kokonaiskustannuksia ole laskenut, mutta kaikkine tutkimuksineen, silmätippoineen, matkakuluineen yms. maksoi jotain n. 3000€. Miinusta oli suunnilleen 5 yksikön verran. Nyt nääen ilman silmälaseja normaalisti, mitään hämäränäkö tms. ongelmia ei ole. Olen siis varauksettoman tyytyväinen lopputulokseen.

• Rillitön

Minulle tehtiin Helsingin yksityisessä silmäsairaalassa Excimer-laserilla Lasik- toimenpide.Likinäköä oli -5,00 ja -5,75 hajataitteisuutta päälle.Olen todella tyytyväinen lopputulokseen joka ei olisi voinut paremmin mennä.Lasit sain heittää romukoppaan.Leikkaava lääkäri on asiansaosaava ja kokenut, jonka käsiin voi huoletta jättäytyä,myös muu henkilökunta on ammattinsa parhaimmistoa.Rahaa meni n.2700 e,ei mikään pieni investointi mutta kannatti.Toimenpide itsessään yllätti helppoudellaan.Olisinpa mennyt jo aikaisemmin..

• mixu

Mulle tehtiin 1½-viikkoa sitten lasik-toimenpide.Miinuksia oli 5,5 ja 6.Toimenpide oli kivuton mutta jotenkin "ällöttävä" tai sitten tuli jotain paniikin poikasta kun alkoi pyörryttämään...en tiiä!?!Nyt on näkö muuten hyvä mutta tuo lähinäkö ei ole vielä ok ja se heittelee.Jostain luin että sekin paranee 2-4 viikossa...toivottavasti.25-vuotta olen rillit päässä kulkenut ja nyt on kyllä oma opettelu olla ilman niitä,mutta kyllä se niin paljon elämän laatua parantaa että siitä se vajaa 3000€ maksaa!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      72
      4979
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      116
      4699
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      80
      4183
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      101
      4097
    5. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      3
      3278
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      122
      3094
    7. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2828
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      28
      2777
    9. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2752
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      40
      2743
    Aihe