Tapasimpa tänään naapurikunnan valtuutettuja,ja he ihmettelivät

kaupparatsukko

suuresti,miten Pyhäjärvellä käytetään kaupungin varoja.Avustuksia myönnetään ilman mitään näyttöjä yms.vuosikymmenten ajan.Ja niillä maksettu omia henk.kohtasia laskuja!! Ja tämähän oli vain pinta raapasu mitä esille tuli a-studion ohjelmassa.Miten pieni porukka voi häärätä kaupungissa ohjaten rahoja omaan käyttöön?Mitä virkaa tarkastuslautakunnalla ja tilintarkastajilla kun eivät hoida tehtäviään?

28

335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • törkeäää

      niin ja omilla rahoilla maksettu avustuksia saaneet yhtiön laskuja vielä suuremmalla summalla! Törkeää sanon minä!!!!

    • monitoimi hali

      Onneksi hankintaan tulee lähitulevaisuudessa vielä se monitoimihali, jotta soppa saa viimeisenkin mausteensa. Nam.

    • aäsfjg

      Kyllä sekin raha olisi parasta laittaa siihen terveyskeskuksen remonttiin.

    • Ei missäännimessä rahaa terveyskeskukseen vaan MONITOIMIHALLIIN joka ei koskaan kaadu kunnalle, eikä tarvii kunnalta rahaa.
      Sellainen Sampo kannattaa ehottomasti ostaa ja heti !

    • jep, Askojen

      taso on nähtävissä tarkastuspuolella. Äänestäkää heitä ensikerrallakin ?

    • lohvakas

      Nämähän velikullat toimivat näitten vanhempien ohjastajien juoksupoikina!!

    • ????????????????????

      Eräs heppu naapukunnasta kiitteli ja hekotteli päälle?

    • Ei hyvää

      Palautetta on tullut tännekin niin naapureilta kuin entisiltä pyhäkkäiltä.

      • Harmittaa ja

        pettynyt syvästi pettynyt olen kotikunnan tapaan hoitaa asioita.


    • häpeä

      Jaahas..on täällä kunnon juoruakkoja ja oman pesän paskojia.Ensin häpäistään kotikuntaa valtakunnan tasolla ja vielä pitää naapureillekin mustamaalata.Sankareitako mielestänne olette. Tuskin pitkässä juoksussa pisteet sinne pahemmin kertyvät .

      • ojijnånå

        Pitkässä juoksussa nuo kusettajat menettää.......................
        Voi hyvä velii


      • Ajaxie vai mie

        Paremminkin tunnollisia siivoojia jotka ei lakaise roskia maton alle.


    • kysyy kun ei vastata

      On rikottu kirjanpito- ja osakeyhtiölakia. Niinpä niin. Nyt kun asia on otettu esille ihan valtakunnan tasolla esimerkiksi hyvä veli -verkostosta, niin voipi olla että asian villaisella painaminen ei enää ole mahdollista, puhumattakaan sormien läpi katsomisesta. Ohjelma nostaa esille enemmän kysymyksiä kuin antaa vastauksia.

    • tarkempi jatkossa

      Niin Kaupunki omistajana varmaan hoitaa jatkossa kirjanpidon itse eikä anna sitä jonkun tilitoimiston tehtäväksi,kun niissä näköjään sattuu laiminlyöntejä ja virheitä.
      Ulkopuolinen pätevä tilintarkastaja kyllä tarvitaan

      • pyhä toimitus

        Yhtiön tileistä ja hallinnosta vastaavat toimitusjohtaja ja hallitus. Toimitusjohtaja käyttää virallisissa papereissa itsestään titteliä "Toimitusjohtaja".


    • että mihin katseet

      kaupungin tytäryheisöjen tilit tarkastaa ostetut tilintarkastusyhteisöt, ei niitä tongi sen enempää tarkastuslautakunta kuin muut. Tarkastusyhteisö, jonka valtuusto valitsee, sen tulee ne tehdä. Ja maksatuksesta sitten vastaavat viranhaltijat ja kaupungin johto.

    • perusasiat hukassa

      Ulkopaikkakuntalaisena olen ihmetellyt teidän Pyhäjärven päättäjien tapaa hoitaa omaa ja yritysten laskutusta. Jos yrityksellä ei ole kassassa rahaa maksaa laskua, ei sitä laskua tuosta noin voi joku yksityishenkilö maksaa. Yrityksen pitää lainata rahaa ko henkilöltä, ja siitä pitää tehdä velkakirja joka on yrityksen kirjanpidossa. Vastuunkantaja lienee toimitusjohtaja.
      Samoin toisinpäin. Jos jollain ei kertakaikkiaan ole varaa maksaa omia laskujaan ja pankistakaan ei saa luottoa, niin voihan sitä rahaa lainata "lähifirmalta". Hallituksen päätös ja VELKAKIRJA tarvitaan. Tositteet yrityksen kirjanpitoon.

      Joku täällä hämmentää asia sanomalla, että "onhan niitä maksuja maksettu toiseenkin suuntaan". Ihan sontaa. Jokainen tietää, että yksityishenkilö ei voi mennä pumppaamaan osakeyhtiöön rahaa, jollei siitä tehdä papereita. Vielä typerämpää on maksattaa omia laskujaan osakeyhtiön tililtä.

      Sitten selitellään, että kävi vahinko. Ei kukaan maksa vahingossa osakeyhtiön tililtä omia laskujaan. Jos näin käy, kannattanee unohtaa kaikki yritystoiminta ja luottamustehtävät.

      Hyvä Pyhäjärvi! Jatkakaa taisteluanne väärinkäytöksiä vastaan. Unohtakaa rötöstelijöiden kirjoitukset oman pesään likaamisesta. He ovat itse häpäisseet puolueensa, kuntansa ja ennenkaikkea itsensä.

    • ....................

      lhyväveli/sisko verkkoa ON saatu kutoa liian kauvan rauhassa...vuosikymmenet,
      täällä Pyhähäjärvellä, kuten monessa muussakin kunnassa.....

      Väärin käytettynä tuo veliverkko on yhteiskunnan/demokratian tuho....
      rehellisten toimijoiden on vaikea saada oikeutta....minä en luota jokilaakson poliisiin. Mietin noita lonkeroita tuonne jokilaakson suuntaan ..... löytynee muutakin kuin tuo mökki ja sauna.
      Totean samoin kuin"perusasiat hukassa" kirjoittaja " Hyvä Pyhäjärvi" jatkakaa
      oikeus voitakoon.

    • kuurupiilosilla

      Ei tässä ole kyse oikeuden hakemisesta,koska tilitoimiston omistaja on "samassa veneessä" kuin syytetty. On vaan valtava henkilökohtainen kauna ja ajojahti.Se voi sivullisesta vaikuttaa todella oikealta ja suoraselkäiseltä toiminnalta,mutta totuus on tarua ihmeellisempää..Kyllähän hyvä on kaivella esiin myös tmän tilitoimiston osuus ppereiden hoidossa ja tutkia ullakotkin..

      • A-studiosta kuultua

        Osakeyhtiön taloudesta ja hallinnosta vastaa yksiselitteisesti yhtiön hallitus yhdessä toimitusjohtajan kanssa. Tätä vastuuta ei voi vierittää yhtiön ulkopuoliselle palveluntoimittajalle. Jos palveluntoimittaja ei toimi niin kuin on sovittu, yhtiön on reklamoitava asiasta ja vietävä asia tarvittaessa palveluntoimitussopimuksen mukaisesti asianmukaiseen alioikeuteen ratkaistavaksi.

        Tosin yhtiön sisälläkin vastuuta näytetään A-studion ohjelman mukaan palloteltavan puolelta toiselle:

        "(TH) Kenttäyhtiön toimitusjohtajaksi valittu Irja Kiirikki kertoi A-Studiolle, että hän ei ole käytännössä hoitanut tointa.

        (JT) No minä, ne eivät ole kuuluneet minulle ne raha-asiat, että tässä sitten siinä välissä vienyt niitä kuitteja maksuun, että ne on tullut hoidettua. No ee-en minä ole toimitusjohtaja, toimitusjohtaja on erikseen nimetty, mikä on.

        (TH) Näitä on useampia samanlaisia, jossa on, jossa olet allekirjoittanut toimitusjohtajan tittelillä, oletko siis kuitenkin ollut?

        (JT) En ole ollut milloinkaan, en ole ainakaan ottanut tehtävää vastaan semmoista enkä ole tehnyt.

        (TH) Miksi tässä nimesi alla lukee toimitusjohtaja?

        (JT) En tiedä, en muista tuota asiaa. Irja Kiirikki se on toimitusjohtajana ollut.

        (TH) No onko lentokenttäyhtiön hallitus valtuuttanut sinut käyttämään toimitusjohtajan…

        (JT) En minä, ei ole minulla sellaista mielikuvaa missään vaiheessa, että olisi ollut semmoista.

        (TH) Olet käyttänyt sitä sitten ihan oma-aloitteisesti.

        (JT) En, no en ole minä sitä käyttänyt tuota."


    • Mitä tekevät?

      Hallitus ja toimitusjohtaja yhdessä kugten sanotaan. Nykyinen hallitus ja toimitusjohtaja yhdessä hoitavat yhtiön asioita, niin tili - kuin muitakin. Edustavat myös yhtiötä. A-studion jutun luulisi keskusteluttavan hallitusta ja toimitusjohtajaa jo kipakasti ja ryhtyvät toimenpiteisiin.

    • kerro mulle Irja

      Niin ja miten otettu

      oli
      Kiirikin Irja.
      Olen kuullut hänen sanoneen, ettei koskaan ole joutunut lentokentän kanssa mihinkään tekemisiin.

      yhtikökmokoukseen kutsutkin ovat pudonneet postilaatikkoon edellisenä iltana ja onhan ihmisillä sovittuja menoja,, että kylläpä laittoivat irjan melkoiseen soppaan,,,, että ,, ettäää

    • vain muutaman kympin

      Minulle soitti erään lähikunnan korkea virkamies joka tuntee asioita ja jonka näkemyksiä arvostan kovasti. Hänen mielestään vaikka Tikanmäki ei olisi korjannutkaan niitä paria muutaman kympin laskua on täysin naurettavaa tämä hillitön ajojahti! Jukka on tehnyt niin paljon hyvää Pyhäjärvelle ja kuinka pyyteettömästi! Ei varmasti ole saanut palkkaa Lentokenttä Oy:ltä ja tehnyt valtavan työn lentokentän eteen kuten myös mm. Dementiakodin ja Laguunan!

    • mitähän hyvää

      Vai soitti hyväveli sullekin

    • Ny rahhoo mulle !

      Minä harrastan jokkista ja olen tehnyt valtavan työn sen eteen.
      Kukaan ei ole maksanna mulle kilinkiäkään pyyteettömästä harrastamisestani ja Pyhäjärven tutuksi tekemisestä.

    • hokkus pokkus jokkis

      vai että Pyhäjärvi tunnetaan jokkiksesta! Kaikkea sitä saa lukea...

    • kaikkea sitä kuulee

      kaikkea potaskaa ne tänne kirjoittelevat. Vai on "korkea virkamies" vai on "arvostettu".

      Taitavat olla samassa veneessä ja samanlaista porukkaa nuo arvokkaat ja korkeat virkamiehet!!!!!!!!!!!!

    • Tiukkaaaaaaa

      Kyllä on kuminauhat tiukalla molemmista päistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      303
      2890
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      47
      1381
    3. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      82
      1245
    4. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      300
      1110
    5. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1103
    6. Miksi laatikkomansikoihin jätetty kannat?

      Tympeä homma kotona sitten poistaa...
      Maailman menoa
      82
      981
    7. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      84
      975
    8. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      78
      946
    9. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      26
      874
    10. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      845
    Aihe