Logistiikka-ala psyykkinen sairaus

sffsfssffs

Olen menossa logistiikkaa opiskelemaan mutta minulla on ollut tässä masennusta ja sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Voikohan tuo nyt olla este opiskelemaan pääsylle? En ole syönyt lääkkeitäkään yli vuoteen ja nykyisin pärjään sosiaalisissa tilanteissakin kohtuullisesti. Omasta puolesta siis kyllä pärjään varmaan mutta mitähän lääkäri tai koulu tuumaa kun joudun lääkärintarkastukseen ennen opiskeliaksi valitsemista? En ole varma saako ne selville edes näitä juttuja ellen itse kerro.

Henkilön sopivuutta erilaisiin työtehtäviin voidaan joutua harkitsemaan oireiden ja toiminnanvajavuuden perusteella mm. seuraavissa sairauksissa:

• epilepsia tai muut tasapainoon vaikuttavat sairaudet
• diabetes
• psyykkinen sairaus
• näön tai kuulon heikkous
• sydän- ja verenkiertosairaus
• tuki- ja liikuntaelimistön sairaus.

9

513

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AASIS=AMIS

Olen täys hullu mut näillä näkymin pääsin opiskelemaan :DDD

• 201131

Veikkaan että psyykkinen sairaus mainitaan esteenä joka alalle, mutta eihän se nyt niin voi mennä, että sinulta suljetaan koulutus ja sitä kautta työllistymismahdollisuus pois masennuksen ja sos.tilanteiden pelon takia. Molemmat voivat tehdä työ/opiskelukyvyttömiksi, mutta ne ovat luonteeltaan yleensä ohmenevää tai ainakin lievenevää sorttia, ja lisäksi ovat hyvin yleisiä opiskelevan ja työtä tekevän väesten keskuudessa.

Ja kuten tuossa lukee "Henkilön sopivuutta erilaisiin työtehtäviin voidaan joutua harkitsemaan"
      Jos olet esimerkiksi niin peloissasi ihmisten kohtaamisesta, ettet pysty käymään koulua, niin paikkasi on lähinnä jossakin osastolla, mutta sitä tuskin olet, eikä kohdallasi todennäköisesti edes jouduta asiaa harkitsemaan.
      On meidänkin luokalla yksi jolla on masennus ja toinen jolla kaksisuuntainen diagnoosina. Opiskelen siis logistiikkaa.

• psyk.hoit.

Olisi aika järkyttävää jos hoitoalalla palkattaisiin joku psyykkisesti sairas.
      Vaikea kuvitella että niitä voi muillekaan aloille töihin ottaa. Ehkä siivoojaksi.

• 201131

Suomi on täynnä psyykkisesti sairasta kansaa, joista tuntuvat lähes kaikki, jotka suinkin kykenevät opiskelevan ja tekevän töitä. En ole koskaan kuullut diagnoosien olevan itsessään mikään este, jos henkilö kokee olevansa työkykyinen.

Tuolla logiikallasi siivojatko sitten ovat jotenkin "huonompia" ihmisiä, kuin muut?

Ja ehkä hoitoalalla tms aloilla ollaan tarkempia tälläisistä asioita, mutta nyt ei ollutkaan kyse hoitoalasta. Sitä paitsi, entä jos lähihoitajan työtä tekevä sairastuu masennukseen, menettääkö hän muka oikeiteusensa toimia alalla? Ehkä pitkä sairasloma vaikeuttaa työtilannetta, mutta mikään ei käsittääkseni estä hakemasta töitä toipumisen jälkeen.

Myös kaveripiirissäni on ollut masennusta (diagnosoitua) eikä se ole ollut kellään esteenä opiskelupainkan saamiselle.

• miksei siivottais:O

Nii ois. Järkyttävää siis...sää et kyll´ole minkään valtakunnan psyk.hoit. kun olet jopa sairaudentunnoton. V---uiletko palstoilla ajankuluksesi?

Mikä siivoojan ja hoitajan ero edes on? Ihmisiä siinä missä me kaikki. Tiedätkö, että moni siivoaja näkee paljon hoitopaikoissa todellisia mulkvisteja kanslian penkkiä kuluttamassa?

• psyk.hoit.

Onhan noita lähihoitajia mielenterveysongelmaisina. Suurin osa on.
      Sairaanhoitaja jos olisi mielenterveysongelmainen niin siitä tulisi katastrofi.

• -----

Lääkärin mielestä ei mun psyykkinen sairaus ole este lähihoitaja opinnoille ja olen siis eläkkeellä ja sairastanut masennusta ym. Mielenterveyden häiriöitä jo 25 vuotta. Laitoshuoltaja sairaalassa olen tähän asti ollut. Että ap. Tuskin lääkäri pistää vastaan kun noin hyvin tuut muuten toimeen.

• 6+8

Siis olet sitä mieltä, että suurin osa lähihoitajista on mielenterveysongelmaisia??? Ja työskentelet itse nimimerkistäsi päätellen psykiatrisena hoitajana. Millähän tavalla sinä mahdat potilaitasi ja asiakkaitasi oikein hoitaa, jos olet tuota mieltä?

• anorekstikko1

Kysyisin teiltäkin, siis oletteko sitä mieltä, että psyykkinen sairaus ei välttämättä ole este lähihoitajaopinnoille? Olen toipumassa anoreksiasta, eikä se mielestäni haittaa muiden ihmisten elämää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      3025
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1580
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1432
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1332
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      41
      1260
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1186
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1148
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      119
      979
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      902
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      783
    Aihe