Kiusaamisen vaikutukset sinussa

Minttu

Miten kiusaaminen on vaikuttanut sinuun?

30

2265

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neko

onhan tuo aika kovasti murtanut suhteitani muihin ihmisiin.
      En enää voi luottaa kehenkään, en voi puhua ihmisille normaalisti...ömm..öm...eli sosiaalinen ihminen minusta ei enää koskaan tule, en kyllä koskaan ole ollutkaan kovin sosiaalinen, mutta nyt vielä vähemmän.
      Elämässäni on aina ollut tähän hetkeen mennessä muutama henkilö joita rakastan todella paljon, mutta luottamus heihin katosi aivan täysin.
      Se sattuu...

• nemo

niin mulla on sama juttu kuin teillä tiedän se ei ole kivaa kun menettään luottamuksen mulla on kaveri jonka kans oli 2 vuotta sitten se teki niin et rupes olee jonkun muun kans ja sit jotkut puhui viel et ne haukkuu mua nii ei ole kivvaa

• runner

Ei erityisen paljoa, olen mielestäni kestänyt kiusaamiseni suht. hyvin, koska se vaikutti vain seuraavasti: aloin treenaamaan lihaksiani, jotta saisin antaa kiusaajille vähän palautetta, minusta on tullut ujompi kuin ennen ja kaveripiiri on osittain vaihtunut.

• man

Mua kiusas ala-asteella muutama muija ja kundi. Sama jatku yläasteella. Mua hakattiin, vaatteita revittii, julkisesti haukuttiin, nöyryytettiin. Eikä kukaan koskaan auttanu...

Musta tuli mies joka ei osaa sanoa ei naiselle. Siksipä panen kaikkia jotka vain antaa mulle. Mielummin aina peppuun. Haluan alistaa niitä kunnolla. Lisäks haaveilen raiskaamisista ja muista väkivaltajutuista.

Joskus houkuttelen muijia mun luo ja juotan ne känniin. Sit nussin niitä ja otan kuvia. Kuvia on kiva katella jälkeenpäin... Ajatelen, että ne on niitä mun kiusaajiani. Sit tökin niitä kuvia neuloilla ja nauran ku niitä sattuu...

Turha haukkuu mua, että hakeudu hoitoon. Mä voin ihan hyvin... ja mul on hauskaa!

• hmm?!

Ootko nyt ihan tosissas? Vielä väität että sulla menee hyvin! Et taida itsekään uskoa... Turha tuommoisia kostoajatuksia on hautoa. Minäkin kyllä monta vuotta kiusaamisen jälkeen suunnittelin kaiken maailman kostosuunnitelmia kiusaajilleni, mutta nyt ymmärrän, että on parempi vai antaa anteeksi ja unohtaa, sillä tuommoiset asiat jäytävät aivan liikaa. Nyt olen onnellisempi.

Muista siten että haaveet eivät satuta ketään kunhan niitä ei toteuta.

• Kova jätkä

Yleensä kiusatut valittaa jotain ihme homosteluita kuten esim. (mua pelottaa vieläkin pimeillä kaduilla) tahi jotain muuta ihan ihme paskaa..!
        Sun pitää vaan yrittää viedä tota hommaa vähän pidemmälle. Tähän tapaan tarjoat baarissa jollekkin vitun huoralle paukun tai pari ja sitten kun se alkaa vikisee jotain tällaista "mun pitää käydä vessassa" nii vedä sit plexiin mut vasta vessassa ja vedä sitä kunnolla perseeseen ja videoi koko tapahtuma siitä ne vitun horot tykkää. (HEH) kaikkihan sen tietää...!

• man
        hmm?! kirjoitti:

Ootko nyt ihan tosissas? Vielä väität että sulla menee hyvin! Et taida itsekään uskoa... Turha tuommoisia kostoajatuksia on hautoa. Minäkin kyllä monta vuotta kiusaamisen jälkeen suunnittelin kaiken maailman kostosuunnitelmia kiusaajilleni, mutta nyt ymmärrän, että on parempi vai antaa anteeksi ja unohtaa, sillä tuommoiset asiat jäytävät aivan liikaa. Nyt olen onnellisempi.

Muista siten että haaveet eivät satuta ketään kunhan niitä ei toteuta.

En ole niin tyhmä, että toteuttaisin ajatuksiani... ainakaan niin, että jäisin kiinni.

No, noi ajatukset oli silloin aikoinaan. Sittemmin kuulin, että yks kiusaajista on puukotettu hengiltä, pari on linnassa ja muutaman oon nähnyki ja ne on sairaan rumia nykyään. Enää ei pahemmin harmita. Nyt vaan naurattaa...

• man
        Kova jätkä kirjoitti:

Yleensä kiusatut valittaa jotain ihme homosteluita kuten esim. (mua pelottaa vieläkin pimeillä kaduilla) tahi jotain muuta ihan ihme paskaa..!
        Sun pitää vaan yrittää viedä tota hommaa vähän pidemmälle. Tähän tapaan tarjoat baarissa jollekkin vitun huoralle paukun tai pari ja sitten kun se alkaa vikisee jotain tällaista "mun pitää käydä vessassa" nii vedä sit plexiin mut vasta vessassa ja vedä sitä kunnolla perseeseen ja videoi koko tapahtuma siitä ne vitun horot tykkää. (HEH) kaikkihan sen tietää...!

Parin muijan vikinät on videolla. Sitä on kiva näytellä kavereille. Ne haluu katella sitä joka kerta ku ovat mun luona dokaamassa.

• jensku.tha.feministi
        man kirjoitti:

Parin muijan vikinät on videolla. Sitä on kiva näytellä kavereille. Ne haluu katella sitä joka kerta ku ovat mun luona dokaamassa.

siinäpä viestini teille..sillon kaikki vaan kaikkoo enemmä pois teidän luota>thats truth

• Minttu

- Minusta on tullut epäsosiaalisuuden huipentuma, eikä todellakaan tehnyt hyvää sosiaalisten tilanteisen pelolleni (se paheni).

- Hirveä pelko, että joutuu hylätyksi, naurunalaiseksi, nolatuksi, torjutuksi jne. siinä määrin, ettei minulla ole ollut kavereita yhtäkään viiteen vuoteen

- Kavereiden hankkiminen ei onnistu enää lainkaan, joten olen ollut koulussakin 5 vuotta yksin koko ajan.

- Tuyntuu, että kaikki nauravat ja kuiskivat. Jos joktkut nauravat, tuntuu heti, että "voi ei, nauraatko ne minulle?", vaikka järki sanoo, että eivät ne minulle naura tai minusta mitään kuiski

Ainakin nuo.

• elmeri3x

Jos et uskalla mennä muiden kanssa juttelemaan kasvokkain, kannattaa etsiä kirjeenvaihtokaveri netistä. (Minä en kuitenkaan taida olla sopiva henkilö, kun on tuota ikää kertynyt jo hieman liikaa... 30 )

Muista kuitenkin kirjeenvaihdossasi, että vastapuoli ei välttämättä ole sellainen kuin hän itsensä kuvailee. Älä siis paljasta liikaa tietoja itsestäsi. Jos joku ehdottaa tapaamista, niin ota joku aikuinen mukaan ensimmäisellä tapaamiskerralla.

• amelouk atsum

Olin ala-asteella kiusattu neljä vuotta. Luulisin, että vuosia kestäneet väkivaltafantasiat yms. voisivat johtua siitä.Olen myös TOSISSANI ajatellut tappaa yhden kiusaajistani.Myös pelkoa vastakkaista sukupuolta kohtaan, läheisyyspelkoa, mielenterveys ongelmia.

• koulukiusattu

Mä olin koulukiusattu melkeen koko yläasteen ajan, mutta onneks mulla oli ihanat ystävät tukena.
      Monesti mä tulin itkien kotiin ja kerroin äitille mitä kuluneena päivänä oli tapahtunut!Tuli moneen kertaan myös sanottua, että kouluun en mene. Kiusaamista oli koulumatkalla taksissa ja koulun käytävillä. Opiskelusta ei meinannut tulla mitään ja oli levoton.
      Jos minulla ei olisi ollut ihania ystäviä tukena olisin luultavasti masentunut ja romahtanut ihan täysin.
      Eli kiusatut, ei kannata antaa muiden vaikuttaa koulun käyntiisi vaikka se siltä tuntuu! Itse nousin "tukijoukkojen" avulla takaisin jaloilleni ja elämä jatkuu taas!!

• Meeri

Ehkä se todella vaikutti ajatteluuni ja persoonallisuuteeni..

Jostain syystä kritisoin itseäni. Minulle kerrotut kehut eivät voi pitää paikkaansa. En oikein usko, että ihmiset kehuvat tosissaan. Ettei sanat olisi vaan ironiaa. Liikaa on minua haukuttu.

Kyseenalaistan kaiken, oman itseni, ajatteluni, tyylini. Minua ei kiusata enää, mutta silti lähes joka aamu puen minua itseäni viehättävät, persoonaani kuvaavat vaatteet ylleni. Mutta ennen ulos lähtöä vaihdan vaatteet niihin tylsiin ja samoihin, persoonattomiin.

En uskalla näyttää itseäni, paljastaa sisintäni. Olen kova, ainakin kuorilta. Toimin omaatuntoani vastaan, keksityn ulkominän roolissa. Ajatukseni salaan, en ole itkenyt muiden nähden sitten kymmenen ikävuoden jälkeen.

Ystäviä minulla on, olen sosiaalinen. Silti pelkään uusia tilanteita. Pelkään, ettei uudet ihmiset hyväksy minua.

Kiusaamisesta oli myös positiivisia vaikutuksia. Olen kypsä, osaan ajatella, näen asiat todella ja syvältä. En ole pinnallinen. Arvostan ihmisyyttä enkä halua toisten sisintä loukata. En jäänyt katkeraksi. Kiusaajani olivat vain ihmisiä. Minäkin olisin samassa sosiaalisessa asemssa luultavasti toiminut sanoin.

Ps: Minua kiusattiin koko peruskoulun ajan. Nyt olen lukion kolmannella.

• leikkii

VOi että ettet sitten ymmärrä yhtään mistään mitään.........
        EI KAIKKI KIUSAAAA!!!!! PERKELE, ONKO SE NIIN VAIKEA TAJUTA?!?!?!??!?!?!?
        "Kiusaamisesta oli myös positiivisia vaikutuksia. Olen kypsä, osaan ajatella, näen asiat todella ja syvältä. En ole pinnallinen. Arvostan ihmisyyttä enkä halua toisten sisintä loukata. En jäänyt katkeraksi. Kiusaajani olivat vain ihmisiä. Minäkin olisin samassa sosiaalisessa asemssa luultavasti toiminut sanoin."
        PERKELE!!!!!! Eipä olla todellakaan kovin pahasti kiusattu ku pystyt noin hyvin suhtautumaan heihin. Tai sitten just oot, ja sulla vinksahti jotain päässä.
        Mene hoitoon niin nopeasti kuin pystyt!!!

• Meeri
        leikkii kirjoitti:

"Kiusaamisesta oli myös positiivisia vaikutuksia. Olen kypsä, osaan ajatella, näen asiat todella ja syvältä. En ole pinnallinen. Arvostan ihmisyyttä enkä halua toisten sisintä loukata. En jäänyt katkeraksi. Kiusaajani olivat vain ihmisiä. Minäkin olisin samassa sosiaalisessa asemssa luultavasti toiminut sanoin."
        PERKELE!!!!!! Eipä olla todellakaan kovin pahasti kiusattu ku pystyt noin hyvin suhtautumaan heihin. Tai sitten just oot, ja sulla vinksahti jotain päässä.

Vai pitäisikö sinun kenties mennä hoitoon? Tai no niin, se olisi turhaa. Siellä kun ei opeteta asillista keskustelupalstalle kirjoittamista.

Minä kun luulin, että tämä palsta on avoinna erilaisille mielipiteille.

En muuten väittänyt edellisessä viestissäni, että kaikki kiusaisivat tietynlaisessa sosiaalisessa yhteisössä riittävän hyvässä asemassa. Myönsin vain, että minä olisin toiminut luultavasti niin.

Et selvästikkään tajunnut joskus aiemmin esittämäni mielipiteen pointtia. En näemmä osannut esittää sitä kovin selkeästi. Ei kaikki kiusaa, kyllä minä sen tiedän. Mutta mietippä esim. tyypillistä yläasteluokkaa koulussa, jossa tapahtuu runsaasti kiusaamista. Eikös siellä kaikkein kovimmassa sosiaalisessa asemassa ole se joka kiusaa heikoimpia.?

Kyllä minua kiusattiin pahasti yhdeksän vuoden ajan, joka päivä. Hakattiin, potkittiin, syljettiin, pöllittiin, rikottiin tavaroita, laitettiin liikkeelle valheellisia juoruja, pilkattiin, nälvittiin, vittuiltiin, nöyryytettiin, häpäistiin, kusetettiin, ivailtiin, naureskeltiin...

Eikä käsittääkseni ole vinksahtunut pahemmin mitään päässäni. Enhän toki voi olla varma. Usein ihminen on sokea itseään kohtaan. Joten menisin mieluusti kyllä psykiatrille. Voisi olla ihan mielenkiintoinen kokemus kaikkine musteläikkätesteineen. Lähettäisitkö minulle rahat siihen?

Olen jo näin etukäteen pahoillani käyttämästäni sarkasmista. Ei kait adrenaliinisi määrä aivosoluissasi noussut entisestään? Se ei ollut tarkoitus.

• minua on kiusattu aina koulussa
        leikkii kirjoitti:

joo hyvähän sun on ehkä sanoo meille kiusatuille että menkää hoitoon !
        ei se noin helppoa ole..
        ensinnäkin joillain saattaa olla hyvin vaikeaa kerto kiusaamisesta ..... ajatteleppa sitä

• Ihsoy

Ainoa paikka jossa minua on ikina kiusattu on ollut yla-aste. Muualla minusta on aina pidetty ja olen ollut kohtalaisen "suosittu".

Ne 3 vuotta mita jouduin kestamaan lahinna tekivat minut itsenaisemmaksi, mutta myos samalla hiljaisemmaksi. Aloin myos ajattelemaan enemman puhumisen sijaan, ja maailmankatsomukseni nainollen laajeni. Opin myos ymmartamaan monia asioita, ja keskitin voimavarani muuhun kuin kavereihin ja kouluun.

Loppujenlopuksi olen erittain tyytyvainen kyseisen vaiheen olemassaolosta, silla olisin erilainen ilman sita, ja olen luonne joka ei ikina haluaisi muuttaa mitaan mita on tapahtunut, koska kaikki vaikuttaa jotenkin.

• HeeHoo

Niin kuin näin:
      -olen masentunut, hiljainen, ujo, ahdistunut, unihäiriöinen (pääsen terapiaan), pukeudun mustaan vielä enemmän, kärsin henkistä piinaa, kidun.

• Bella

öh..itseasisaa minua ei [tavallaan] ole kiusattu..mutta hyvää ystävääni mollataan,kiusataan ja härnätään kokoajan koulussa...en tajuu miks mut se on jättäny jälkensä sekä kaveriini että MINUUN!en oikein osaa kuvailla sitä :P

• BloodShit

Mua kiusattiin ala ja ylä-asteella ja amiksessa.
      Ala-asteella se ei ollut pahaa, sain olla rauhassa ja sillai, mutta ikinä ei oikeen päässyt porukkaan mukaan, aina yksin ja muiden sylkykuppi.

Ylä-aste oli helvettiä, suurin osa koulusta vihasi mua, ja ne mitkä ei niin oli täysin välinpitämättömiä.
      Kaikki ei edes puhunut mitään.
      Paitsi ihan harvoin jos kukaan ei nähnyt.
      Pyhä viha tuli mukaantappeluista jotka joskut voitin sekä opettajille kertomisesta ja raastupareissusta.

Kokoajan mua hakattiin, haukuttiin, alistettiin,tavarat varastettiin ja peloteltiin. Kaikille leviteltiin negatiivisia juttuja musta mitä olin tehnyt ja mitä en.

Vastaan paneminen ei auttanut, yleensä sai turpiinsa vaan pahemmin tai kiusaajan kaverit tuli sitä auttamaan.
      Opettajat ei välittänyt pienistä, jos jonkut hakkaamisen näkivät niin vähä sanoivat jotain.
      Mihinkään kouludiscoon tai kylälle ei ollut vapaa-ajalla asiaa, olisin varmaan päässyt hengestäni sielä.

Amiksessa ei ollut pahaa, mutta kyllä sieläkin haukuttiin ja katsottiin kieroon.

Kiusaaminen kai johtuu mun mielenlaadusta, olen hiljainen ja pidättyvä, pidän kyllä ihmisistä mutta ei huvita heti olla kenenkään kanssa parasta kaveria.
      Enkä osaa oikeen olla normaali, puhun outoja ja enkä ymmärrä aina mitä muut tarkoittaa.

No nyt ainakin tiedän minkälaisia ihmiset ovat oikeasti. Vaikka he vertaisilleen ovat kivoja ja mukavia niin näin he haluavat tehdä.
      Silloin kaikki halusi mulle pahaa, ja siltä tuntuu vieläkin.

Kun olen ihmisten kanssa tekemisissä niin tuntuu tältä. Silloin ei voi puhua mitään, ei tule suusta yhtä sanaa.
      Miettii että mitä ne oikeasti ajattelee ja käyvätkö ne kimppuun. Sitten on vain hiljaa paikallaan ja kohta onkin taas kiusattu..

Toisaalta jos joku esittää kaveria ja on ystävällinen niin tottelen kuin joku koira.
      On helppo huijata mut vaikka mihin jos osaa vähä pyörittää.

Unista puheen ollen näen unia joissa ahdistellaan ja ajetaan takaa. Joskus kuolen näissä, tappelussa joka voitan tai häviän.

Koitan aina pitää aseita mukana jotta pärjäisi,ja harjoittelen tappelua. Ei ole mulle helppoa kun ruumiinrakenne on mikä on.

Jos joku vittuilee mulle niin en osaa sille vastata oikein, mutta päälle käyminen on aika lähellä. Ketään en kyllä ole lyönyt aikoihin.

Jos jotakuta muuta kiusataan niin näen punaista, joskun menen auttamaan, tai sitten en.
      Ujous on sitkeässä, vaikea sanoa kellekään mitään, ja olen hermostunut.
      Pienikin nälviminen on paha, hermostun,menen hiljaiseksi ja alkaa tehdä mieli käydä kimppuun.
      Töissä ja kotona saan kyllä yleensä asiani sanottua.

Vapaa-ajalla on ongelmaa. Etenkin kun ei ole kavereita niin täytyisi tutustua outoihin ihmisiin.
      Joskus haen teineille kaljaa ihan huvikseni, mukava kun ne tulee iloiseksi..

Haluaisin jonkun oikean ystävän,sellaista joka ymmärtäisi ja jonka kanssa olisi kivaa. Nutta tuskin sellaista löytyy.
      Mutta en sellaista tarvitsekaan, olen ennekin pärjänny ilman.

Joskus on huono olo, mutta ei aina, aika kivasti menee kuitenkin.
      Sairaus pistää kyllä kapulaa rattaisiin, sekin ehkä johtuu kiusaamisesta.

• Millarca

Toi kuulostaa aika paljon mun kokemukselta, tosin kiusaaminen ei ollu koskaan noin fyysistä. Oon vieläki ulkopuolinen joka paikassa mut se ei haittaa enää, koska oon yksin omasta valinnasta myös.

On mulla kyllä ns. kavereita ja yks ystävä, joka on samanlaisia kokemuksia myös. Paljon helpompaa olla jonkun kanssa, joka on samalla aaltopituudella ja ymmärtää oikeesti.

Mut jos sä haluat jutella tai tarvit ystävää ni aattelin laittaa mun mese- ja sähköpostiosotteen: [email protected]

• Stronger

Ehdottomasti ne vaan pikkuhiljaa kasvatti mun itseluottamusta ja teki musta vahvemman. Kestän kaiken mitä mulle tulee niskaan ja otan sen vaan haasteena. Nyt hymyilen itse kaikille vastaantulijoille, ja olen avoin. Jos pystyisin jotenkin auttamaan kiusattavia, niin sen varmasti tekisin ja teen.

• liisapieni

ja vasta tällä iällä joutunut kohteeksi. Rankkaa.
      Taustalla menestyminen uralla, en ole onnistunut lihomaan kuten ikätoverit, .jne, jne, ................ pah.:

• masentaa

Yritin itsemurhaa koska masennuin erittäin pahasti, en uskalla katsoa ihmisiä silmiin, pelkään sosiaalisia tilanteita, masentaa. Kiitos kaikille ketkä on mua koulussa kiusannu olen ollu psyk. hoidossa(ko?) yli 2 vuotta ja varmasti tuun olemaan koko loppu-elämän. Kiitos koko loppu-elämän pilaamisesta!!!

• Aina kiusattu

Olen 7-luokkalainen tyttö ja minua on kiusattu 6 vuotta . Se oli hirveää . Minua syrjittiin ,tehtiin kampanjoita ,että ketkä vihaavat minua ja haukuttiin. Sitten kun tuli vihdoin 6-luokan kevät piti valita mille yläasteelle menisin, olin varma että menen toiseen kouluun kuin nuo muut minun luokkalaiset. No niin meninkin , ja aluksi olin onnellinen. minulla oli paljon kavereita ja minusta pidettiin.Mutta sitten minua alettiin kiusata. Nykyään minua syrjitään ,haukutaan muille ,valehdellaan minusta muille ja muutenkin vihataan. enkä tiedä miksi ..... kiusaaminen on vaikuttanut elämääni. minulla menee aika huonosti koulussa ,jos olen kipeä minulle ei kerrota läksyjä ,siinä sitten saa selitellä opettajille syitä ,että miksi en ole tehnyt läksyjä. Lukekaa tämä .... Ja te kiusaajat ajatelkaa miltä kiusatusta tuntuu hänellä saattaa mennä huonommin kuin minulla ,ja minulla kuitenkin menee jo aika huonosti ;(

• ----------------

kertonut vielä kenellekään, koska ehkä häpeät. Kerro kumminkin, nykyään kiusaamisesta uskalletaan puhua ääneen jopa niin, ettei sen sanan sanominen tuota vaikeuksia tv:ssäkään. Katso sellainen ihminen, johon luonnostasi tunnet luottamusta ja pyydä häntä viemään asiaa eteenpäin. Mielestäni muuten monet nykyajan nuoret eivät näytä oikeasti hyvinvoivilta noissa porukoissaan. Kaikilla on sosiaaliset naamarit tiukasti kasvoilla ja he tuntuvat olevan koko ajan ahdistuneen tietoisia ympäristöstään, joka vahtii heidän jokaista liikettään. Sitten tarvitaan tietysti "ukkosenjohdattimia" oman pahan olon purkamiseksi. Ei se sen kummempaa vaadi. Keskity sinä vain hankkimaan itsellesi mukavia kokemuksia ja ihmissuhteita koulun ulkopuolelta ja pyri saamaan hyvä päättötodistus. Onhan se sinulle itsellesikin todistus siitä, että nujertaminen ei onnistunut.

• asdgasdgasdg

Sosiaalisten tilanteiden pelkona ja yhteen väliin oli masennusta, joka on jo ehkä voitettu. Yläasteen opiskelut meni aivan pilalle, ja sieltä sitten päästiinkin niin huonoin arvosanoin ettei sillä edes lukioihin pääse eikä varmaan oikeen mihinkään. Motivaatio töihin, opiskeluun ja mihin tahansa on jo surkastunutta. Tästä seurasi pari välivuotta, olen nykyään kaveriton enkä uskalla kehenkään tutustua.

Mitäkö nykyään? No vietän edelleen välivuotta, koska pelkkä ajatuskin koulusta saa ahdistumaan. Mikään ala eikä mikään homma muutenkaan enää kiinnosta. Kyllähän tämä on jo aikalailla silmissä pimennyttä tämä elämä, mutta yritän uskoa että kyllä se aurinko risukasaankin joskus paistaa. Entäs ne kaverit? Niitä ei ole vieläkään.

Ainut mitä osaan, on mielessäni kadehtia entisiä kavereitani (joista melkein kaikki olleet myös myöhemmin kiusaajia). Niillä tuntuu nykyään olevan elämässä kaikki niin upeasti, että välillä vituttaa ja tulee ajateltua ja toivottua että eikö niilläkin voisi joskus olla yhtä kurjaa. Itsekästä tälläinen ajattelu, eikö? En välitä.

• -------------------------

Tuskin kukaan tuollaisista porukoista oikeita ystäviä saa, mutta tyytynevät tähän vähään. Kaikki ihmiset ovat sisimmässään erilaisia, toisista jotenkin poikkeavia, mutta kiusaajatyyppisten parissa erilaisuus pitää visusti peittää. Ihmetyttää aina, miten hyviä näyttelijöitä ihmiset ovat, eikä se tunnu edes pahemmin vaivaavan. Itseäni ei kiinnosta, ja pysyttelen mielelläni ulkopuolella. Ykkösluokan ystäväksi ei kannatakaan kelpuuttaa ketä tahansa, käsivarren mitan päässä saa pitää pitkään ja salavihkaa testata luotettavuutta. Mutta kyllä ns. vaistokin kertoo, kun on vielä saanut kokemuksia pettäjistä. Siinä mielessä on hyvä, että kokemukset ovat poistaneet sinisilmäisyyttä jo tässä vaiheessa. Rajansa tietysti kaikella. Olisi se aikanaan tehnyt hyvää, kun olisivat saaneet kunnon kurinpalautuksen opettajilta ja vanhemmiltaan. Toisille pahantekemistä ei kuitenkaan voi koskaan puolustella sillä, että itsellekin on tehty eikä kukaan auttanut.

• Pirson

Ennen ajattelin, että väkivalta ei ole ratkaisu mihinkään. Nyt TIEDÄN, että väkivalta lopettaa vittuilun. Kiusaamisen jälkeen minusta tuli todella impulsiivinen ja hermoheikko, välillä jopa väkivaltainen. Minusta on tullut myös entistä realistisempi, ja odotan kaikista asioista ja kaikista ihmisistä pahinta mahdollista. "Odota pahinta, niin olet mieluisesti yllättynyt". Uskoni ihmisyyteen meni myös siinä samalla. En tunne enää sympatiaa ihmisiä kohtaan.

Yksi positiivinen asia kiusaamisesta tuli: itseluottamukseni itseasiassa nousi, ja olen paljon munakkaampi. Tunnen itseni maailmanvaltiaaksi oikeastaan.

En ole pystynyt puhumaan kiusaamisestani kenellekään 1,5 vuoteen, sen jälkeen kuin se loppu, paitsi nyt netissä. En puhunut myös kiusaamisesta kenellekään, kun minua kiusattiin. Kihlatulle myös paljastin tämän asian, että minua on kiusattu. Minua hävettää myöntää tämä asia, vaikka olen täysin viaton tähän kiusaamiseen, kiusaajiahan pitää tästä syyttää! Helvetinmoinen oravanpyörä tää on.

Mutta, aina täytyy ajatella positiivisesti, ei pidä jäädä murehtimaan. Tiedänpähän ainakin, että mitä elämä voi olla pahimmillaan, ja käsitykseni ihmisistä on realistisempi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      163
      5015
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      20
      3611
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      164
      3426
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      38
      2927
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      108
      2689
    6. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      28
      2058
    7. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1905
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      12
      1824
    9. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      155
      1522
    10. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1512
    Aihe