Ostan uuden grillin ja viritän pöydät ja tuolit ja grillailen yksin juhannuksena rivitalon takapihalla. Laitan musat soimaan ja nautiskelen kesästä.
Näin teen...
Grillaan yksin jussina.
85
3851
Vastaukset
- mies yksin.
Vois kai itse kans grillata mut makkaraa en grillaa. Ostan kala tai kanaa tai jotain pihvejä.
- min midsommar
Mulla ei ole grilliä, ei kesämökkiä, ei saunaa eikä ystäviä.
Juhannus menee niinkuin muutkin päivät, paitsi ei tarvitse mennä töihin perjantaina. Ihanaa! - mell2
min midsommar kirjoitti:
Mulla ei ole grilliä, ei kesämökkiä, ei saunaa eikä ystäviä.
Juhannus menee niinkuin muutkin päivät, paitsi ei tarvitse mennä töihin perjantaina. Ihanaa!Sama täällä!!mutta onneksi on hieno ilma,pyöräilty on jo 30kilsaa ja vielä juoksulenkki,siinä se Juhannus!ja yksin!
- radio&netti
mell2 kirjoitti:
Sama täällä!!mutta onneksi on hieno ilma,pyöräilty on jo 30kilsaa ja vielä juoksulenkki,siinä se Juhannus!ja yksin!
Sain koiran juhannusvieraaksi, olemme kahtesin koko taloyhtiössä kuten viime juhannuksenakin. Ilman koiravierasta olisin ypöyksin. Parvekkeelta näkyy kahdeksan liehuvaa Suomen lippua. Viime juhannuksena näkyi yhdeksän. Naapuritalon lippusalko näkyy tänä vuonna olevan tyhjänä. Onkohan sieltäkin kaikki ruokakunnat lähteneet jonnekkin pusikoihin.
Aamulenkillä ei näkynyt kuin yksi pois heitetty tyhjä kaljatölkki. Meillä ei ole grilliä, niin että voitais jotain grillailla. Ei ole pottujakaan tai silliä. Valkkari ja punkkaripottu on, mutta vielä avaamattomina. Polkupyöräkin on vielä kellarissa. Huomenna kaupat taas avaavat ovensa, niin eiköhän ihmiset taas vääntäydy koloistaan esille.
Nyt juodaan kupillinen kahvia ja oikein hyvää juhannuksen jatkoa kaikille yksiolijoille!
- menee yskinkin
Ja voihan siihe tulla joku utelias vaikka seuraksi?
- pikkumyy16
Minä voin tulla seuraks, jos ostat makkarat ja juotavat
Kuulostaa ihan hyvältä suunnitelmalta. Minäkin grillailen mutta landella, en kotona. Grilliin menee ainakin maissia, tomaattia, sipulia, kesäkurpitsaa, tofua, herkkusieniä, halloumia, ananasta ja paprikaa, ehkä myös munakoisoa. Seuraksi uusia perunoita ja paljon tilliä :-P
- maiskismaiskis
Kuulostaa tosi hyvältä. Vegaanithan eivät tosin syö halloumia ;)
maiskismaiskis kirjoitti:
Kuulostaa tosi hyvältä. Vegaanithan eivät tosin syö halloumia ;)
Eikä vuohenjuustoa eikä nagasakia. Mutta meillä kaikilla on heikkoutemme ja minulla se on juusto. Ei päivittäin, ei edes viikottain, mutta silloin kun oikein haluan herkutella :-P
- maiskismaiskis
simasuuneiti kirjoitti:
Eikä vuohenjuustoa eikä nagasakia. Mutta meillä kaikilla on heikkoutemme ja minulla se on juusto. Ei päivittäin, ei edes viikottain, mutta silloin kun oikein haluan herkutella :-P
Ei munkaan mielestä kannata ressata juustonsyönnistä ;)
- ans sivumäki
nam!muista kääriä sienet pekoniin ja tuorejuustoon!
- Eläinrakas...
maiskismaiskis kirjoitti:
Ei munkaan mielestä kannata ressata juustonsyönnistä ;)
Nii just. vitut niistä eläimistä!
- Ei haluaisi olla 1
Minä voin tulla seuraksi?
- Invisible boy
Grillaan Jussin yksinään.
- hieman förkottiin
Grillasin viikko sitten viiden hen kilön kanssa. Kävimme erään yhdistyksen mökillä. Joten jospa ei enää juhannusaattona himottais niin paljon hytttysten ja nokimakkaran perään.
- grilli kasassa, upou
Mäkin grillaan yksin. Silloin kun ei ollut grilliä, rupesin aidan yli jutteleen naapurille ja tehtiin vaihto. Annoin kylmän oluen ja hän antoi grillatun makkaran. Hyvää oli.
Terveiset vaan naapurille jonnekin uuteen kämppään, kiitos vieläkin. - Keissa
En ole vielä päättänyt juhannuksen vietosta. Aattona olen aamupäivän töissä ja sitten saunon. On tullut jo maisteltua grillimakkaraa ja juostua siellä sun täällä. Voi olla että aattoillan olen kotona, kirjoitan elämäkertaa tai lapsuuteni muisteloita, luen ym. Ei ole missään määrätty, että tiettyinä aikoina vuodessa pitää olla jossain ja tehdä jotain määrättyä. Minun juhannukseni ovat olleet aina erilaisia, jopa työntäyteisiä. Mitään vakioperinnettä ei ole tullut.
- muiskis
On tosiaan ahdistavaa, että kaikkien joukolla pitäisi tehdä samoja asioita esim. juhannuksena. Mutta ihminen toimii laumasielu ja useat ahdistuvat siitä, jos he eivät ole mukana samassa missä muutkin. En itse poikkea massasta, mutta jotenkin järkeilen ja päädyn sitten toimimaan miten haluan. Oikeastaan on lopulta ihanaa olla ikäänkuin omassa maailmassa puuhaamassa jotain valtavirrasta poikkeavaa.
- surkea luuseri
Makaan yksin kotona ja haaveilen siitä että minullakin olisi perhe ja ystäviä. Eli sama mitä kaikkina muinakin viikonloppuina.
- 08.jpg
Pesen pyykkiä, käyn kuntosalilla, pyöräilen ja luen. Normiarkea, ei kiinnosta juhlat.
- yksinäinen mies
Ei mitään yksin grillailuja enään. Sain ylitöitä juhannukseksi.
Hyvä! Ei tarvii yksin olla.- isoäiti
Olen nyt jo eläkkeellä, mutta vuosikymmenet kaikki juhlapyhät tuppasivat kulumaan töissä, silloinkin kun lapset olivat pieniä.Liksaa sai pyhistä enemmän ja koska sitä oli tarvis, koetti luoda jonkinmoisen juhlatunnelman sekä töissä että kotona omalle perheelle ja suvun vanhuksille. Elämä oli suorittamista, selviytymistä.
Nyt lapset ovat omillaan ja vanhukset kuolleet, olen yksin ja vaikka rauhasta ja kiireettömyydestä nautin, viiltää joskus yksinäisyys ja ulkopuolisuus.
Kunto on käynyt hiukan raihnaaksi eikä oikein jaksa järjestää enää kokoontumisia. Vanhaa yksinäistä naista ei kukaan kutsu mukaan, ei kai vanhaa miestäkään, senpuoleen. Jos on kaunis ilta, kävelen luonnossa, paistan juhannusmakkaran, juon oikein hyvät leivoskahvit ja otan lasin likööriäkin.
Jos olisi joku vaivaton ihminen, mies taikka nainen, minkä tahansa ikäinen mutta yksin kuten itsekin, niin juttuseuraksi kutsuisin, kerallani nauttimaan pienistä herkuista. Mutta varmaan katsoisi pitkin nenänvartta kun en edes juhannussiivoa ole saanut tehtyä.
Meitä yksinäisiä on monen oven takana. Hyvää ja kaunista juhannusta kaikille.
- JUHANNUT123
Juhannus on keskikesän juhla, jota ei oo pakko juhlia. Ihailla voi luontoa ja vesistöjä ja suvea, ilman mitään valtakunnan juhlintaa ja toilailua. HALOO
- ghyvä hjuhanus
mjikö se selainmen hjuhanus on mikloin ei jkaljaajuoda?
- jussi grilliin, nam
joo, laitamma jussin pers lävestä vartaan läpi ja nostamma jussi-pussin hiillokselle käristyyn käyrien kanssa. sitten rupiamma ottaan sitä soppaa kaksin käsin niin että napa ruskaa. kyllä sen jussin voi syödä vaikka siinä nyt vähän karstaa olisi päällä, eikä se karsta niin haittaa kun veressä on 7%.
siinä ei ketään muuta tarvita kun aletaan ottaan silleen kunnolla sitä soppaa. - Eikös se
keskikesä enää olekaan 24 pvä =/.. Yksinäinen mullakin tulee olemaan 52vuotiaana/nainen. Jos oisi kaveri niin lähtisin vaikka jonnekkin, vaikka stadiin.
Kun kaikki pakolaiset on lähteneet sieltä maalle. Ois ainakin rauhallista :D- 3. juhannus yksin
Lähe Laajasaloon, Laajarantaan. Siellä Roihuvuoren seurakunnan juhannusjuhla. Saunoakin saa ja mereen pääsee pulahtamaan. Voi mennä ytksinkin, Kun mulla muksut pieniä, niin oltiin siellä jokunen juhannus... Ei ole mökkiä eikä toisten mökeille viitsinyt lähteä vaikka sitä olikin tarjolla.
- Eikös se
Aika kiva ajatus tuo. Pitää miettiä. :)
- Eikös se
Mutta miten sinne pääsee ja pois ? Kun ei ole omaa kulkuneuvoa ja muutkin kulkee miten sattuu näin jussina.
- äskettäin jätetty
Juhannuksena osa ravintoloista on kiinni. Voi mennä lavatansseihin hakemaan seuraa.
- juhannus yksin
grillata jotain kuunnella musaa.niinhän se menee juhannus oottaa maanantaita et pääsee töihin.
- hihhuliinu
Pääseekö mukaan? :)
- syrde1999994
Yksin Pienessä yksiössä,, ei mahdollisuuksia grillaamiseen, tietokone ainoa viihdyke kun kaveritkin mökkeilevät etttä vitun hyvää juhannusta vaan -.- ...
- koivu lehteen ehti
Hyvää Juhannusta sinulle! Täällä samanlainen, yksilö yksiössä!
- Lauluinen1
Seurakunnan juhla menettelee, ei ole yksinäistä. Sopivasti lauluja ja makkaraa. Sää suosii.
- elaine1
Olisko tanssiseuraa 73 v. pirteälle naisimmeiselle, samanikäistä tietenkin ??
Siis Juhannuksena ?? - mummikin
Asun yksikseni, mutten aio olla juhannuksena yksin, sillä menen juhannuskokolle. Kyseiseen kesätapahtumaan tulee kait parisataa ihmistä kuten aiempinakin juhannuksina. Siellä voi nauttia ainakin grillimakkarasta, muurinpohjaletuista ja tuttujen seurasta.
- vm 82
Oon ite yksinäinen m 30, mut en tänäjuhannuksena! Sain Lahteen päin seuraa, ja kyllä nyt juhannus mukavasti meneekin. Arki se vaan tuppaa yksinäistä olemaan, työtön työkyv.eläkeläinen
- Kyllä tiiättä :D
Oispa peeeeekell...n kivaa kun oisit laittanu Rekatulla tuonkin jutun. Paljon saat Suoli24. taas klikkaus senttejä.
kele ottaa pattiin kun vaaditaan rekkautumaan ja sitten tänne saa kirjuutella vaan tämmöset sähköposti hemmot - Napostelija
Nautin rauhasta. Syön itselleni katetun juhla-aterian, otan viiniä,
kuuntelen musiikkia, katselen valikoimasta nauhoittamani oh-
jelmia, valitsen jonkun mielenkiintoisen kohteen jossa käyn.
Varmaankin käyn ainakin uimassa. Missä satun käymään, sen
päätän hetkessä. - Sopeutujat20
Helsikiläinen taloyhtiö ;Vietämme krilliillan yhdessä,kaikki jotka ovat paikalla.Omat eväät.Yli 30v sama perinne kaikki halukkaat mukaan vauvasta vaariin.
- rillilohi
Kiva taloyhtiö. Varmaan hieno tunnelma.
- P. Ö. Rautavuori
"grilli-illan"
- lisäämakkaraa
Aiai, rahhaa tuppaa tulemaan VASTA maanantaina, sytytän grillin ja pistän pienet matrat pystyyn:om-mani-padme-hum.Tampuuriinin eka tahti tulee ommin kohalle.On se ainakin hypnoottista jos ei muuta :) Kukas sitä ny makkaraa?
- afterburner77
Ja kaverit tai vaikka ihan naapuritkin, jos tiedätte toisen viettävän yksin Juhannusta niin käykää edes yhtenä päivänä pyytämässä mukaan grillaamaan yms. Piristää kummasti!
- Kerrostalohelvetti
100% varmasti minun naapurit ei halua olla missään tekemisissä minun kanssa enkä minä heidän.
- hymyilyt
täälläkin yksi yksinäinen naispuolinen, suunnitelmissa ensin pienet remppapuuhat ja sitten omalla pihalla grillailua, kesästä ja kauniista luonnosta nauttimista.
Illalla ehkä vielä joku leffa mansikkaeväin kotisohvan uumenista. - tommy41
Onneksi sain työvuoroja juhannukseen. Tämä on jo viidestoista juhannus peräkkäin kun näin on.
En tiedä mitä tekisin jussina jos ei olisi töitä? Vaikea on lähteä mihinkään kun tuntuu että juhannuskin on niin yhteisöllinen juhla. Osaan kyllä tanssia mutta oudolta tuntuisi yksin lähteä tansslavallekkin, taatusti herättäisi huomiota ja kysymyksiä.
Eurosinkuilla näyttäisi olevan jotain toimintaa myös juhannuksena. Kynnys mennä yksin on liian korkea sinnekkin.
Niin. Omasta päästähän se kaikki on kiinni.- 08.jpg
No, jos sinulla ei olisi töitä, viettäisit vain ihan normiviikonlopun? Yksinäiselle ei yhteisöllinen juhla merkitse yhtään mitään, korkeintaan hyvää tilipäivää, jos saa töissä olla.
- ei krapulaa
08.jpg kirjoitti:
No, jos sinulla ei olisi töitä, viettäisit vain ihan normiviikonlopun? Yksinäiselle ei yhteisöllinen juhla merkitse yhtään mitään, korkeintaan hyvää tilipäivää, jos saa töissä olla.
Kyllä juhannusta voi viettää kotonakin ihan vaan ittekseen, mikäs pakko silloin on lähteä mihinkään? Itse olen tyytyväinen kun eilen tuli postin kautta pari filmiä jotka aion tässä katsella, ihan rauhassa. Ja huom...ihanaa kun on niin rauhallista, kun moni lähtenyt siihen juhannuksen viettoon muualle.
- raitis ja rento
Otan rennosti, ja välillä luen netistä juhannusuutisia, kun humalaiset hukkuu, puukottaa toisiaan tai ajelevat kännissä autoilla tieltä ulos. Tuollaiset saa minut hyvälle tuulelle. Känniääliöt joutaakin pois muonavahvuudesta.
- keskikesää kaikille!
Tekemistä kaipaaville vinkiksi että monet seurakunnat järjestävät Juhannuksena toimintaa. Me oltiin viime Jussina seurakunnan leirikeskuksessa, keskustasta oli bussikuljetus sinne ja takaisin. Siellä sai saunoa, uida ja paistaa makkaraa. Hengellisiä puheita ja esityksiäkin oli tarjolla, mutta ne olivat sisätiloissa, joten niille ei tarvitse altistua jos semmoinen ahistaa tai muuten ei vaan kiinnosta.
- Miten on?
Saako noihin seurakunnan juhliin ottaa omat juomat mukaan?
- 17+5
Miten on? kirjoitti:
Saako noihin seurakunnan juhliin ottaa omat juomat mukaan?
Seurakuntien alueelle ei saa tuoda alkoholia, muita juomia saa ottaa mukaan.
kävin hakee pikarillin lähikaupasta. eiköhän se täs koneen ääressä mene..
- Silliä ja perunoita
Täälläkin yksin juhannuksena.
Hyvä että on netti kuiteskin, voi lukea että on moni muukin, mikä lohduttaa.
Tuossa söin uusia perunoita ja silliä pihamaalla, voita perunoitten päälle ja tilliä.
Sitä kun yksin viettää, niin luulee että kaikilla muilla on seuraa.
Ei kukaan ees soita. Jotenkin ihmisillä on se mielikuva, että juhlapyhinä ei soiteta muille kuin omille sukulaisille. Vai onko?Sulle, "silliä ja perunoita": Meitä on ystäväni yksinäisiä juhannuksena pilvin pimein. Täällä yksi lisää. Siksi tulin minäkin hetkiseksi tänne, lukemaan muiden kohtalotovereiden kirjoituksia, mikä lohduttaa. Ei sitä ole missään laissa säädetty, että kaikilla pitäisi olla samanlainen juhannus. Tuo "mökille perheen ja kavereiden kanssa, biletystä, grillausta, uimista" on pitkälti illuusio. Toki monet tekee niin, mutta itsellä ei esimerkiksi koskaan ole ollut kesämökkiä, ei lapsuudenkodissa, ei myöhemmässä elämässä, eikä mitään juhannusperinteitäkään ole koskaan ollut. Vietän juhannukseni yksin täällä maalla, maaseudun rauhassa, ihanassa kodissani kissojeni kanssa. Täysin omassa rauhassani. Lähellä kaunis järvi, jossa voi käydä uida pulahtamassa. On minulla vanha äiti, joka asuu toisaalla mutta jonka kanssa pidetään jussinakin yhteyttä, ja muutamia ihania ystäviä, jotka vaikka asuvat muualla muistavat pienin teksti- ym. viestein. Sekin lohduttaa. Jokainen viettää tätä keskikesän juhlaa omalla tavallaan ja omien mahdollisuuksiensa mukaan, sitä voi viettää niin monin eri tavoin ja sitä saa viettää muutenkin kuin meidän ihmisten "odotetaan" sitä viettävän. Ei meistä läheskään kaikilla ole kesämökkejä eikä ihmislaumoja, minullakaan ei ole edes grilliä (täytyypä hankkia ensi juhannukseksi!), joten syömisenikin on samaa kuin muinakin päivinä! ;) Missä olettekin, miten tänään juhannusta vietättekin: Ihanaa keskikesän juhlaa kaikille!!!
- lökä koira tieto
Mää soitin itse. Mutta hiukan rassaa, että se olen mää joka soittaa aina .
Siivosin Hyvä kaveri koira. Nyt sairas, vatsa kipeä ja oksennellut.
Teen töitä i hmisten kanssa. Arvostan hiljaisuutta ja yksinoloa.
Rakastan yksinoloa.
- titityyteli
Laita sen verran hyvät tuoksut ilmoille- saatat yllättyä että onkin kohta seuraa! Pidä varasi,ettet jää itse ilman! Juhannusmieltä kuitenkin?!
Täällä ollaan ekaa kertaa yksin juhannuksena. Vähän on orpo olo! Hyvää ruokaa ja viiniän pihalla siinä jussi!! Olis ihan kiva jos olis seuraa mut kaikilla on omat menonsa perheittensä kanssa. Lapset ovat jo mailmalla ja niillä omat menonsa. Koiran kanssa lenkkeillään välillä etten ihan penkkiin juutu! ;)
- tututututu
Hyvää juhannusta Jaanalle toivoo joku sättituttu, ehkä
- Suomalainen mies
Täälläkin yksin. Ei kesä tuonut onnea. Nostan lipun salkoon ja haaveilen. Katson kauas tähtiin, että jospa minäkin olisin siellä missä rakkaani elämäntoveri on. Ei olisi elämän ikävää ja kaipuun tuskaa. Kuuntelen sentään kaikkiruokaista musiikkia ja pyöräilen ehkä srk:n kokolle, jos "sika" ei syö eväitä. Sitten kotiin nukkumaan itsensä viereen, uutta aamua odottamaan jos siihen herään.
- Pesin..
Ja vahasin auton. Laitan savulohta ja salaattia ja jälkkäriksi hyvää kirjaa sohvalle lukemaan.
- Näin on ja minkäs teen
Ahdistaa monikin asia. EU:n n syytä tämäkin ankea juhannus. Kaikki pahapaska löytyy tuosta onneottomasta rahaunionista,jonne herra Lipponen Suomen vei. Nyt ei ole työtä, ei rahaa, eikä rakkautta.
- Länsi- Uusimaa m46
Gillaan ja juon olutta. Onneksi on kaksi koiraa edes seurana tähän yksinäisyyteen, edes jotain tekemistä niiden ulkoiluttamisen kanssa. Muuten tylsää on kuten aina muutenkin.
Tein Ahvenanmaan pannukakkua ja raparperi keittoa . Oikeaa turva ruokaa.
- 4+7
Ahvenanmaan pannukakut on tosi hyviä. Niillä saa piristystä yksinäisiin päiviin, pitääkin taas joskus tehdä niitä. :)
- toinen jalka...
Iäkkäitä vanhempiani kävin tervehtimässä ja siinähän se sosiaalinen puoli... Yksin kärvistelen kerrostalossa ja partsilla ei saa grillata.Toivottavasti töllöstä edes tulee jotain katsomisen arvoista.Juhlapyhät ovat yksinäiselle pakkopullaa.
- Silliä ja perunoita
Tervehdys taas kaikille!
Päivällä kirjoitin että söin silliä ja perunoita.
Tässä on aikaa vierähtänyt muutama tunti ja on Juhannusillallisen vuoro: silliä ja perunoita, uusi satsi!
Päivä meni ihan mukavasti, otin nokoset ja kuivasin mansikoita ja banaania sellaisessa kuivauskoneessa, selailin vähän karttoja ja suunnittelin tämän kesän matkaa ulkomaille. Aurinkoakin otin vähän ja televisiota katselin. Ruohoa leikkasin saksilla, kun ei oo ruohonleikkuukonetta. Olis tietysti voinut tehdä lenkin, mutta ei oikein huvittanut.
Loppujen lopuksi oli ihan lokoisa päivä, on kai näihin yksinäisiin päiviin jo tottunut. Pitäisi saada vain pois mielestä, että tarttee olla aina muitten seurassa juhannuksena! - Oli tosin yks kutsu viettää juhannusta, mutta kun ex-miehenikin olis tullut sinne, niin jätin väliin. Sunnuntaina tulee joitakin vieraita.
On se vähän niinkin, että voisihan sitä lähteä vaikka minne, mutta taitaa olla omaa laiskuutta, että ei sitten lähdekään... Eli on vähän omaa vikaakin, että ei yritä edes olla "sosiaalinen".
Tuli mieleen sellainenkin, että kutsuisin teidät kaikki tänne kämppääni ensi juhannukseksi. Mitäs mieltä olette?
Asun tosin aika kaukana.
Ollaan vaan iloisella mielellä ja ajatellaan että Juhannus on Juhannus vaikka yksinkin viettää!
Nyt alkaakin perunat olla kypsiä ja siirrynkin syömään Juhannusillallista yksinäni, omassa seurassani.
Hyvää Juhannusta itse kullekin!- Länsi- Uusimaa m46
No joo, itsellä paloi perunat kattilaan kun vesi jostain kumman syystä oli haihtunut, pihviä ja makkaraa onneksi sain onnistumaan.
Poppia omaksi iloksi huudatan kohtuullisella volymilla ja kohta saunaan koirien kanssa.Tylsää edelleen mutta tunti kerrallaan edetään kohti huomista.
Hauskaa Juhannusta sinnekkin ja kylllä tää iloksi taas muuttuu meillä kaikilla.
- oolalaa mikä rauha
Annoin mökkini muiden käyttöön juhannukseksi ja nyt vietän yksin
rivari asunnossani, siis totaalisen yksin, kun kaikki on häipynyt
teille tietämöttömille. Ei näy ristin sielua missään.
No mitä sitten, ihan mukavaa mulla silti on omassa seurassanikin.
Saanpahan kerrankin olla niinpäin, kuin huvittaa jeps..
Menen kohta grillaamaan, sit saunaan ja istuskelen takapihalla. - sopulisäåyli
Vietän juhannuksen yksin täällä keskellä kaupunkia. Nautin näistä hiljaisista kaduista ja omasta rauhasta. Tietenkin minulla on sopiva hätävalhe keksittynä, jos joku kysyy miten juhannus meni. Mikä siinä onkin, että vaikka itse on yksinäiseen juhannukseensa ihan tyytyväinen, niin muut eivät sitä ymmärrä? Sama juttu joulunkin kanssa.
Aika kuluu ainakin minulla varsin hyvin. Tähän kun tottuu nii suurin piirtein osaa varautua. On lehteä ja kirjaa luettavaksi. Kaapissa on hyvää ruokaa ja asenne on kohdillaan. En missään nimessä sääli itseäni, koska minä haluan mielummin viettää yksin jussi kun mennä jonkun mökille ihastelemaan pariskuntien onnea ja katsomaan ne lapsenlapsien kuvat ties kuinka monennen kerran - Mostlonely
Onko yksinäisempää olemusta kuin yksinäinen mies ja vieläpä Suomalainen yksinäinen mies juhannuksena? Itse eronnut muutama vuosi takaperin ja nyt on kyllä yksinäisin juhannus ikinä. Ei oo ees kavereita, kenen kans vois jussia viettää. Muutoinkin, kun luonteeltaan rauhallinen, niin ei tuu uusiakaan tuttuja. Kyllä kaulakiiikkukin tai haulipiipun tuijottaminen väärästäpäästä käy tämmöisenä päivänä mielessä, vaikka sitä tuskin tulee vielä tehtyä. Kerkiää syksymmälläki, kun kelit kylmenee. Aina voi haaveilla, että jospa huomenna ois ees vähän parempi päivä...
- eix jeh!
Täällä onnelinen mummeli,kohta 60v ja niin tykkään olla itekseni väliin ku koko juhannuksen töissä.,työkaverit on ok,mutta väliin haluan vaan olla itekseni.Tää juhannus menee matkoja katsellessa,ei mulla oo miestä,enkä etes kaipaa,mitä mää sillä tekisin:)))
Nyt oon ajatellut antaa elämysmatkan vanhimmalle lapsenlapselleni,ei oo koskaan ollut ulkomailla. Tuntuu tosi hyvältä,että voin antaa iloa ja elämystä mun pojantyttärelle. Lapsissa on tulevaisus ja täytyy näyttää mitä saa kun on ahkera ja opiskelee ja saa sitten hyvän ammatin ja on mahdollisuus kaikkeen kivaan.
Ihanaa,matkapa löyty,kallis,mutta nou hätä,on annetava silloin ku elää...vanhainkodissa me saadaan sitten sama hoito oli rahaa tai ei. Mihin hittoon minä rahaa säästäsin...tuhlaan ne lapsenlapsiin,nyt... - hyvääjussiakuitenkin
Itselläni oli niin rankka työviikko takana, että jo maanantaina haaveilin ihanasta juhannuksesta itseni kanssa yksin kotona - saa tehdä mitä haluaa kaikessa hiljaisuudessa! Puoliso lähti juhannusreissuun ja kavereiden kutsuista kieltäydyin jo hyvissä ajoin keksityillä selityksillä.
Aamu alkoi pitkien yöunien jälkeen hitaalla aamukahvilla. Sen jälkeen poljin kauppaan ostamaan juhannusevästä ja nautin auringosta. Kuuntelin musiikkia, avasin ensimmäisen siiderin, selailin nettiä ja laitoin grilliruuat valmiiksi.
Nyt on pakko tulla valittamaan, että onhan tämä tylsää! En keksi enää mitään tekemistä!! Aluksi tuntui hyvältä, mutta pitemmän päälle ei. En kieltäydy enää ikinä mistään!- hyvääjussiamyöskin
Minä taas puolestani kieltäydyn vastaisuudessakin! Mikä on sen tylsempää, kun viettää joku Juhannus tms, porukan keskellä, niin porukan, jonka kanssa ei ole mitään yhteistä! Naiskentelu rehvastelut, ryyppäämiset ja muut hörhöilyt, kun ei yhtään kiinnosta, , , ja jos haluaisi jutella jonkun kanssa, niin eikös sekin vedä lärvinstä täyteen ennätysvauhtiin ja sitten jo örveltääkin tunnin päästä ja sammuu lattialle!, , , Ei kiitos! Oon mielummin yksin ja selailen vaikka tätä nettiä ja chattäilen mielenkiintoisten ihmisten kanssa!
- yksinyksinyksin
Täällä yks yksinäinen kanssa viettää juhannusta, itekseni tossa päivemmällä kävin kävelyllä joen rannassa, ja äsken grillailin. Jotenki tyhjä olo! Ei paljon ihmisiä näy eikä kuulu. Onko mun elämä oikeesti tulevaisuudessakin tällasta että yksin oon, jyhlapyhät kuluu ku mikä tahansa päivä...? En haluais...huoh. :(
- lihava muori
Suosittelen, että hakeudut johonkin vapaaehtoistyöhön. Ei tartte olla yksin, on kavereita ja niin runsaasti autettavia tapauksia.
Seurakunta, päihdeasiakkaat, asunnottomat, ystävänä mielenterveys tai vanhus tai sitten SPR, jossa on tapahtumiaen osallistumista.
ITse yksin, mutta ei se rassaa.
- erkki
Piti lähteä lavatansseja edes kuuntelemaan mutta sammahdin 1,5 tunnin sauvakävelylenkin jälkeen kotio. Olo ihan poikki kun niskat ja selkä rikki. Että menee se juhannus pakosta näinkin kun ei pääse mihinkään...
- Yks1
Hyvää Juhannusta
- yksin ja onneton.
Olen ollut viime 10 juhannusta yksin ja seuraavat 20 juhannusta yksin kans. Ei kukaan minusta ole koskaan edes tykännyt.
- käsi käteen
Moi sinulle! Itsellä takana suunnilleen yhtä monta yksinäistä juhannusta. Haaveilen kuitenkin siitä, että minunkin vuoroni tulee rakkauden arpapelissä. Samaa toivon sinulle. Ehkä ensi juhannus on meille!
- yksi3
Tykkää itse itsestäsi niin huomaat, että muutkin tykkäävät sinusta. Yksin oleminen ei ole häpeä. Minäkin olen ollut monta juhlaa yksin. En kait sovi seuraan. Siitä huolimatta voi olla omassa rauhassakin jotain mukavaa.
- asd9991
En kyllä ymmärrä tätä juhannushuuhaata. Ihan kivaa se on kerran kesässä vetää kunnon perskänni ja toilailla, mutta itse en kyllä mitään muista juhlista poikkeavaa löydä. Paitsi tietenkin se että örveltävää lössiä on moninkertaisesti enemmän.
Joskus nuorempana kun asuin aika syrjässä saaristossa, UV, vappu ja jussi oli aina semmosia et oli pakko päästä pois, ja usein pääsinkin. Ei se yksinäisyys niin kamalaa ole, mutta jos se rupee kalvamaan, hanki jokin aktiviteetti. Lukupiiri, jumppa tai aerobic yms. Tai sitten voit ruveta tekemään jotain vapaaehtoistyötä, vaikkapa nuorten hyväksi. Ihminen on laumaeläin, ja sosiaalinen kontakti on ihan hyvää mielenterveydelle.
Sen verran varmaan jokaisen maalaisjärki kertoo ettei netissä tunteidenpurku auta yhtään mitään. Itseään niskasta kiinni ja menoksi. Ihan turha inistä mistään, suomessakin on kohta 6 miljoonaa ihmistä, eiköhän niistä joku halua sinuun tutustua. - Väsäsläinen
määkin ostin kabanussit niin et myös sais leiki jussi... toki makkarat tuli grillattu paistinpannussa kotona pikkuvuokrayksiössä kun oon niin köyhä... yksinnäistä oli mut aika rento, ainoastaan yksi kalja ruuan keralla tuli juottu..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1313303Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen382613Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302465Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631152323Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .301963- 1141750
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1741438Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3131403Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.3121321- 641147