Kuoleeko vauva jos...

öäöäö...

Joo en tiiä kuuluuko tää aihe tähän keskusteluun mutta tässä kysymykseni:

Kuoleeko vauva jos se on 2 kk ikäinen ja äiti joutuu koomaan? Esim jos tapahtuu autoonnettomuus ja äiti vaipuu koomaan, niin kuoleeko lapsi silloin? Olen kirjoittamassa tarinaa ja haluan vastauksen :D

Kiitos vaustauksille (jos tulevat :D )

36

656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • chchchä

      ...onhan niitä maidonkorvikkeita joilla vauva saa ravintoa ja tiesithän ettei äiti ole vauvan ainoa vanhempi?
      Kyllä isäkin osaa pienestä huolen pitää jos äidille sattuu jotain.

      Samoin kuin jos ei ole isää näkyvillä niin sitten kummit.
      Ei se vauva siihen kuole.

      • öäöäö...

        okei kiitos vastauksesta....tarvitsin sitä tarinan kirjoittamiseen :D


      • öäöäö...
        öäöäö... kirjoitti:

        okei kiitos vastauksesta....tarvitsin sitä tarinan kirjoittamiseen :D

        Ai niin vielä tämä kysymys: kuoleeko vauva jos äiti ei selviää? Tarinassa vauvan ikä on 2kk ja haluan vastauksen iän perusteella :)


      • öäöäö...
        öäöäö... kirjoitti:

        Ai niin vielä tämä kysymys: kuoleeko vauva jos äiti ei selviää? Tarinassa vauvan ikä on 2kk ja haluan vastauksen iän perusteella :)

        Siis vauva on äidin mahassa eli se oo vielä synnytetty


      • agrdöiuh
        öäöäö... kirjoitti:

        Siis vauva on äidin mahassa eli se oo vielä synnytetty

        Kun puhut 2 kk ikäisestä vauvasta, niin kaikki olettavat että lapsi on jo syntynyt. Sikiö on se sana, mitä olisi pitänyt käyttää, sen takia ensimmäinen vastaaja vastasi niin kuin vastasi. Jos äiti vaipuu koomaan raskaana, on kyllä periaatteessa mahdollista ettei sikiö kuole. Koomassa olleilta naisilta on leikattu keisarileikkauksella ihan terveitä vauvoja. En kylläkään osaa sanoa onko yhdelläkään ollut raskaus ihan niin alkuvaiheessa koomaan vaipuessa. Vauvan on mahdollista selvitä hengissä jostain raskausviikon 23 tienoilta, joten äidin pitää sinnitellä vähintään sinne asti. Tosin tuo rv 23 on sellainen raja, että aika iso osa noilla viikoilla syntyneistä myös menehtyy. Joka tapauksessa, jos äiti kuolee ennen tuota rajaa, silloin kuolee myös sikiö. Raskausviikko 23 jälkeen sikiö yritetään pelastaa.


      • öäöäö...
        agrdöiuh kirjoitti:

        Kun puhut 2 kk ikäisestä vauvasta, niin kaikki olettavat että lapsi on jo syntynyt. Sikiö on se sana, mitä olisi pitänyt käyttää, sen takia ensimmäinen vastaaja vastasi niin kuin vastasi. Jos äiti vaipuu koomaan raskaana, on kyllä periaatteessa mahdollista ettei sikiö kuole. Koomassa olleilta naisilta on leikattu keisarileikkauksella ihan terveitä vauvoja. En kylläkään osaa sanoa onko yhdelläkään ollut raskaus ihan niin alkuvaiheessa koomaan vaipuessa. Vauvan on mahdollista selvitä hengissä jostain raskausviikon 23 tienoilta, joten äidin pitää sinnitellä vähintään sinne asti. Tosin tuo rv 23 on sellainen raja, että aika iso osa noilla viikoilla syntyneistä myös menehtyy. Joka tapauksessa, jos äiti kuolee ennen tuota rajaa, silloin kuolee myös sikiö. Raskausviikko 23 jälkeen sikiö yritetään pelastaa.

        oho...en tienny et pitäisi käyttää sitiö sanan :D mut kiitos vastauksesta :) sain tarvitsemiani tietoja

        mutta tässä lisäksi toinen kysymys:
        Olen kirjoittamassa tarinaa ja haluaisin vastauksia näistä kysymyksistä, kiitos :)

        jos yhtäkkiä kooman aikana äidin sydän pysähtyy hetkeksi ja sitten palautuu? Kuoleeko sitiö?

        Kiitos vastauksista :) En kyllä viitti kysyä näitä kysymyksiä äitipuolelta enkä tiedä missä muualla kysyä näitä :D


      • eagöj
        öäöäö... kirjoitti:

        oho...en tienny et pitäisi käyttää sitiö sanan :D mut kiitos vastauksesta :) sain tarvitsemiani tietoja

        mutta tässä lisäksi toinen kysymys:
        Olen kirjoittamassa tarinaa ja haluaisin vastauksia näistä kysymyksistä, kiitos :)

        jos yhtäkkiä kooman aikana äidin sydän pysähtyy hetkeksi ja sitten palautuu? Kuoleeko sitiö?

        Kiitos vastauksista :) En kyllä viitti kysyä näitä kysymyksiä äitipuolelta enkä tiedä missä muualla kysyä näitä :D

        SIKIÖ. Ei sitiö. Tarvitsisit ehkä lääkärin vastaamaan tuohon. Vaikea sanoa elpyykö sikiö, jos äidille tulee hetkeksi sydänpysähdys. Ainakin jotain vaurioita voi tulla.


      • öäöäö...
        eagöj kirjoitti:

        SIKIÖ. Ei sitiö. Tarvitsisit ehkä lääkärin vastaamaan tuohon. Vaikea sanoa elpyykö sikiö, jos äidille tulee hetkeksi sydänpysähdys. Ainakin jotain vaurioita voi tulla.

        Ohoh taas tuli virhe :D mutta kiitos vastauksestanne...sain tarvitsemiani tietoja mut jos joku tietää vastauksen ihan varmasti niin silloin saa kertoa :)


      • öäöäö... kirjoitti:

        Ohoh taas tuli virhe :D mutta kiitos vastauksestanne...sain tarvitsemiani tietoja mut jos joku tietää vastauksen ihan varmasti niin silloin saa kertoa :)

        Vattu sä olet tyhmä. Ihan oikeasti.


      • öäöäö...
        Rinsessa78 kirjoitti:

        Vattu sä olet tyhmä. Ihan oikeasti.

        Tiedän :D


      • Finlandia-raati
        öäöäö... kirjoitti:

        oho...en tienny et pitäisi käyttää sitiö sanan :D mut kiitos vastauksesta :) sain tarvitsemiani tietoja

        mutta tässä lisäksi toinen kysymys:
        Olen kirjoittamassa tarinaa ja haluaisin vastauksia näistä kysymyksistä, kiitos :)

        jos yhtäkkiä kooman aikana äidin sydän pysähtyy hetkeksi ja sitten palautuu? Kuoleeko sitiö?

        Kiitos vastauksista :) En kyllä viitti kysyä näitä kysymyksiä äitipuolelta enkä tiedä missä muualla kysyä näitä :D

        Tästä tulee muuten varmasti eeppinen tarina, jos verbaalinen ulosantisi on tuota luokkaa. Peukku!


      • dgölkj
        Finlandia-raati kirjoitti:

        Tästä tulee muuten varmasti eeppinen tarina, jos verbaalinen ulosantisi on tuota luokkaa. Peukku!

        Onko pakko olla noin ilkeä? Teini-ikäinen kyselee täällä neuvoja tarinaansa ja ihmiset alkaa heti vittuilla. Todella lapsellista porukkaa täällä.


      • Rv 8-9
        agrdöiuh kirjoitti:

        Kun puhut 2 kk ikäisestä vauvasta, niin kaikki olettavat että lapsi on jo syntynyt. Sikiö on se sana, mitä olisi pitänyt käyttää, sen takia ensimmäinen vastaaja vastasi niin kuin vastasi. Jos äiti vaipuu koomaan raskaana, on kyllä periaatteessa mahdollista ettei sikiö kuole. Koomassa olleilta naisilta on leikattu keisarileikkauksella ihan terveitä vauvoja. En kylläkään osaa sanoa onko yhdelläkään ollut raskaus ihan niin alkuvaiheessa koomaan vaipuessa. Vauvan on mahdollista selvitä hengissä jostain raskausviikon 23 tienoilta, joten äidin pitää sinnitellä vähintään sinne asti. Tosin tuo rv 23 on sellainen raja, että aika iso osa noilla viikoilla syntyneistä myös menehtyy. Joka tapauksessa, jos äiti kuolee ennen tuota rajaa, silloin kuolee myös sikiö. Raskausviikko 23 jälkeen sikiö yritetään pelastaa.

        paikkeilla oikea nimitys on kylläkin alkio.


      • eipä olekaan
        Rv 8-9 kirjoitti:

        paikkeilla oikea nimitys on kylläkin alkio.

        Jos tarkkoja ollaan, niin jos vauva (kuten aloittaja kirjoittaa) on kahden kuukauden ikäinen, on kylläkin alkamassa raskausviikko yksitoista, mikä on juuri se hetki, kun alkiota aletaan nimittää sikiöksi. Suomessa raskausviikot lasketaan kuukautisten alusta ja hedelmöittyminen tapahtuu vasta raskausviikko 2 0, joten alkio on aina kaksi viikkoa nuorempi kuin raskausviikot antavat olettaa.


      • Kirsikka Kunnas
        öäöäö... kirjoitti:

        Tiedän :D

        Ei taida tulla kovin hääppönen tarina. :/
        Mitäs jos alkaisit harrastamaan jotain muuta kuin tarinankerrontaa? Saisit ehkä kokea onnistumisen iloa. :D


      • öäöäö...
        Kirsikka Kunnas kirjoitti:

        Ei taida tulla kovin hääppönen tarina. :/
        Mitäs jos alkaisit harrastamaan jotain muuta kuin tarinankerrontaa? Saisit ehkä kokea onnistumisen iloa. :D

        sitä mä just olen sanonut etten ala kirjoittelee ku moni on sanonut et olen liian nuori ja pälä pälä pälä ja olen saanut vastauksia joten ei sun tarttee tulla valittamaan mitä mä harrastan ja mikä en....mut ihan hyviä tietojakin sain


      • ...
        dgölkj kirjoitti:

        Onko pakko olla noin ilkeä? Teini-ikäinen kyselee täällä neuvoja tarinaansa ja ihmiset alkaa heti vittuilla. Todella lapsellista porukkaa täällä.

        No, ei tämä ap voi olla vielä teini-ikäinen. Ehkä 8-9 v osuisi lähemmäs oikeaa ikäarviota.


      • Kirsikka Kunnas
        öäöäö... kirjoitti:

        sitä mä just olen sanonut etten ala kirjoittelee ku moni on sanonut et olen liian nuori ja pälä pälä pälä ja olen saanut vastauksia joten ei sun tarttee tulla valittamaan mitä mä harrastan ja mikä en....mut ihan hyviä tietojakin sain

        Toisaalta harjoittelemalla pärjäät paremmin. Kirjoitelmien aiheet kannattaa valita sellaiselta elämänalueelta, jonka hallitset. Jos et tiedä sikiön ja siittiön (tai minkä lie sitiön) eroa, voisit kirjoittaa vaikka kissanpojista. :)


      • agdekjl
        ... kirjoitti:

        No, ei tämä ap voi olla vielä teini-ikäinen. Ehkä 8-9 v osuisi lähemmäs oikeaa ikäarviota.

        Ja pakko jatkaa samaa paskaa. Kuule lisääntymisasiat ym. on monella teini-ikäisellä todella pahasti hakusessa. Toisella palstalla ap kertoo olevansa 15-vuotias, ei ole mitään syytä epäillä tuota tietoa.


      • öäöäö...
        Kirsikka Kunnas kirjoitti:

        Toisaalta harjoittelemalla pärjäät paremmin. Kirjoitelmien aiheet kannattaa valita sellaiselta elämänalueelta, jonka hallitset. Jos et tiedä sikiön ja siittiön (tai minkä lie sitiön) eroa, voisit kirjoittaa vaikka kissanpojista. :)

        kissanpojista? -.-' mut joo kiitos tiedosta :)


      • öäöäö...
        agdekjl kirjoitti:

        Ja pakko jatkaa samaa paskaa. Kuule lisääntymisasiat ym. on monella teini-ikäisellä todella pahasti hakusessa. Toisella palstalla ap kertoo olevansa 15-vuotias, ei ole mitään syytä epäillä tuota tietoa.

        olen ihan täys 15 v

        jos en tiiä mitään raskauteen liityvistä asioista, se ei tarkoittaa etten olen 15 v.

        en vain ollu kiinnostunut raskauteen liityviin asioihin, joten sen takii alussa kirjoitin vauva sanan vaikka piti kirjoittaa sikiö sanan


      • ööh....
        öäöäö... kirjoitti:

        olen ihan täys 15 v

        jos en tiiä mitään raskauteen liityvistä asioista, se ei tarkoittaa etten olen 15 v.

        en vain ollu kiinnostunut raskauteen liityviin asioihin, joten sen takii alussa kirjoitin vauva sanan vaikka piti kirjoittaa sikiö sanan

        No miksi ihmeessä et googlaa jos et tiedä asioita??


      • öäöäö...
        ööh.... kirjoitti:

        No miksi ihmeessä et googlaa jos et tiedä asioita??

        koska en tiiä mitä pitäisi googlata jotta saisin vastauksen näihin kysymyksiin...mut mä lähen täältä ja saatte haukua mua pystyyn siitä miten tyhmä oon ja pälä pälä pälä...onneksi täällä oli ainakin järkeviä ihmisiä


      • proviako....
        öäöäö... kirjoitti:

        koska en tiiä mitä pitäisi googlata jotta saisin vastauksen näihin kysymyksiin...mut mä lähen täältä ja saatte haukua mua pystyyn siitä miten tyhmä oon ja pälä pälä pälä...onneksi täällä oli ainakin järkeviä ihmisiä

        Etköhän sinä osa käyttää googlea, sinne googleen vain nuo samat kysymykset.
        15 v??


      • piti olla
        proviako.... kirjoitti:

        Etköhän sinä osa käyttää googlea, sinne googleen vain nuo samat kysymykset.
        15 v??

        sori typo; provoako....


      • ...
        agdekjl kirjoitti:

        Ja pakko jatkaa samaa paskaa. Kuule lisääntymisasiat ym. on monella teini-ikäisellä todella pahasti hakusessa. Toisella palstalla ap kertoo olevansa 15-vuotias, ei ole mitään syytä epäillä tuota tietoa.

        Tuota, tuota, jos tämä 15-vuotias on erityislapsi, ymmärrän kyselyt. Mutta muuten en. Eli en ole hänen kirjoituksiaan "toiselta palstalta" lukenut, mutta luulen että tämä on ihan ehtaa provo-pa*kaa. Ja tosi huonoa sellaista.


    • etryryutytry

      Ai kun ihana tenava oot.. Tulee omat teini-iän tarinat mieleen missä tyttö herää kooman jälkeen muistinsa menettäneenä koomasta ja on tullut jonkun supersankari/rocktähden ikuisen rakkauden kohteeksi. Eikä tyttö muista tietenkään mitään.
      Pähkäilin kanssa samaa asiaa ja luulen että sikiö on äidin kohdussa aika turvassa. Autokolarin ja sydänpysähdyksen aikana voi tietenkin tulla jotain ongelmaa esim. kehitysvammoja. Ja äitilläkin voi sitten olla myös pahoja kehitysvammoja. Tässä tuli joku aika sitten dokumentti naisesta joka oli ollut 20vuotta koomassa ja heräsi siitä pikkuhiljaa. Mutta jäi pahasti kehitysvammaiseksi koko loppuelämäkseen. Pienempikin aika koomassa voi esim. 8kk voi vammauttaa esim. niveliä ko eihän koomapotilas niitä käytä. Ne alkaa surkastumaan aikojen kuluessa. Ja puhe voi olla takeltelevaa vaikkei puhekeskus oisikaan vammautunut. Sekin on luultavasti mahdollista että äiti koomassa ollessaan alkaisi itsenäisesti synnyttää.. Kill Billissähän oli kohta jossa nainen oli koomassa ja raskaana. Ja lapsi oli siinä lopussa vielä kasvanut tytöksi.

      • öäöäö...

        Kiitos vastauksistanne :) ja en oo menossa julkaisemaan tarinan kirjakauppoihin yms vaan tallennan sitä jonnekin ja ehkä pari vuoden kuluttua teen sitä kirjan :)

        Mutta suur kiitos kaikille jotka vaivautuivat auttamaan :)


      • - - - - - - -
        öäöäö... kirjoitti:

        Kiitos vastauksistanne :) ja en oo menossa julkaisemaan tarinan kirjakauppoihin yms vaan tallennan sitä jonnekin ja ehkä pari vuoden kuluttua teen sitä kirjan :)

        Mutta suur kiitos kaikille jotka vaivautuivat auttamaan :)

        Ei tule onnistumaan, koska tiedoiltasi olet ikäisiäsi yli 5 vuotta jäljessä. Mitä olet tehnyt biologian ja terveystiedon tunneilla? Nukkunut?


      • öäöäö...
        - - - - - - - kirjoitti:

        Ei tule onnistumaan, koska tiedoiltasi olet ikäisiäsi yli 5 vuotta jäljessä. Mitä olet tehnyt biologian ja terveystiedon tunneilla? Nukkunut?

        Taisin olla ja olen vasta menossa ysille eikä terveystiedon tai biologian tunneilla olla puhuttu näistä asioista, ainakin vielä. Ja joka koulussa on eri kirjoja ja riippuu opettajasta mistä aiheesta puhutaan. Toisilla kouluilla saattaa olla sellainen terveystiedon kirja, jossa on enemmän lisääntymiseen liittyviin asioihin ja opettajat kertovat asiasta paljon.

        Tänä vuona biologian tunneilla puhuttiin eläimistä jne ja terveystiedon tunneilla huumeista ja tunteista.

        Vaikka olisin 8-9 v nii haittaako se teitä? Mä tulin kysymään neuvoja ja sain ne, joten miks te tuhlaatte ajanne mun tyhmiin kysymyksiin?

        Nykymaailma on sellainen, jossa ei voi olla itse. Aikuiset tulee haukkumaan heti ku joku nuori pyytää neuvoja. Outoo...


      • - - - - - - -
        öäöäö... kirjoitti:

        Taisin olla ja olen vasta menossa ysille eikä terveystiedon tai biologian tunneilla olla puhuttu näistä asioista, ainakin vielä. Ja joka koulussa on eri kirjoja ja riippuu opettajasta mistä aiheesta puhutaan. Toisilla kouluilla saattaa olla sellainen terveystiedon kirja, jossa on enemmän lisääntymiseen liittyviin asioihin ja opettajat kertovat asiasta paljon.

        Tänä vuona biologian tunneilla puhuttiin eläimistä jne ja terveystiedon tunneilla huumeista ja tunteista.

        Vaikka olisin 8-9 v nii haittaako se teitä? Mä tulin kysymään neuvoja ja sain ne, joten miks te tuhlaatte ajanne mun tyhmiin kysymyksiin?

        Nykymaailma on sellainen, jossa ei voi olla itse. Aikuiset tulee haukkumaan heti ku joku nuori pyytää neuvoja. Outoo...

        Taidat olla myös orpo? Vaikka nämä lisääntymisasiat ovat alkaneet sinua vasta näin myöhään kiinnostaa, voit silti kysyä äidiltäsi.


      • öäöäö...
        - - - - - - - kirjoitti:

        Taidat olla myös orpo? Vaikka nämä lisääntymisasiat ovat alkaneet sinua vasta näin myöhään kiinnostaa, voit silti kysyä äidiltäsi.

        Oikeastaan äitipuolelta...mut voidaan sopia että olen orpo jos se auttaa sua? Mä tulin hakee tietoja enkä lukemaan sun höpötyksiä


      • - - - - - - -
        öäöäö... kirjoitti:

        Oikeastaan äitipuolelta...mut voidaan sopia että olen orpo jos se auttaa sua? Mä tulin hakee tietoja enkä lukemaan sun höpötyksiä

        Kysy äitipuoleltasi, ettei tarvitse netissä kysellä tyhmiä. Olet ainoa teini Suomessa, joka ei osaa käyttää googlea.


      • öäöäö...
        - - - - - - - kirjoitti:

        Kysy äitipuoleltasi, ettei tarvitse netissä kysellä tyhmiä. Olet ainoa teini Suomessa, joka ei osaa käyttää googlea.

        Hahhah kyl mä googlen osaan mut se tuo liikaa sivustoja...aina ei tule se tarkka ja kysyn tässä vaiheessa: tiesitkö itse hermanni vastaukset mun kysymyksiin kun olit teini? Tai jos olet teini niin tiedätkö ite vastaukset? Jos tiedät/tiesit niin onniteluni sekä se että minä se tyhjäpää oon. Autoiko yhtään mielialaasi ?


      • - - - - - - -
        öäöäö... kirjoitti:

        Hahhah kyl mä googlen osaan mut se tuo liikaa sivustoja...aina ei tule se tarkka ja kysyn tässä vaiheessa: tiesitkö itse hermanni vastaukset mun kysymyksiin kun olit teini? Tai jos olet teini niin tiedätkö ite vastaukset? Jos tiedät/tiesit niin onniteluni sekä se että minä se tyhjäpää oon. Autoiko yhtään mielialaasi ?

        Opin lukemaan 5-6-vuotiaana. Lempilukemistani oli Valitut Palat. Kyllä, tämän vuoksi tiesin kyselemäsi asiat jo 9-10-vuotiaana. Myöhemmin biologia oli lempiaineeni koulussa.

        Google tuo toki sivuja, mutta eihän niitä kaikkia tarvitse summamutikassa availla. Jos osaa lukea, huomaa jo linkistä, missä on asiaa, missä suomi24soopaa. :)

        Ps. Mitä ovat hermanni vastaukset?


      • öäöäö...
        - - - - - - - kirjoitti:

        Opin lukemaan 5-6-vuotiaana. Lempilukemistani oli Valitut Palat. Kyllä, tämän vuoksi tiesin kyselemäsi asiat jo 9-10-vuotiaana. Myöhemmin biologia oli lempiaineeni koulussa.

        Google tuo toki sivuja, mutta eihän niitä kaikkia tarvitse summamutikassa availla. Jos osaa lukea, huomaa jo linkistä, missä on asiaa, missä suomi24soopaa. :)

        Ps. Mitä ovat hermanni vastaukset?

        Sait mut sanattomaksi :D taisit/taidat olla hyvä koulussa mut ööh tosta google asiasta taisin olla vähäsen laiska :P jaaa unohda toi hermanni juttu ...toivottavasti tämä kiistely oli tähän asti eikä jatkuisi :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1590
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1258
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe